205 Forever GTI-6
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Tempo imponuje. Chciałbym na żywo zobaczyć jak już będzie skończone.
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Rzeczy zrobione w dniu dzisiejszym:
- demontaż sanek
- demontaż magla ze wspomaganiem
- wymiana łożysk McPhersonów
- pierwsze przymiarki maglownicy z Xsary VTS o krótkim przełożeniu (2,4 obrotu od lewego do prawego skrętu)
- wymiana poduszek między sankami a podłużnicami
- wymiana prędkościomierza (ślimaka) na wersję hybrydową z 306 s16
- wymiana czujników otwarcia drzwi
W kolejce na montaż czeka kolektor wydechowy. Udało się zdobyć miedziane nakrętki do jego przytwierdzenia, które nie powinny się kurczyć od temperatury, tak jak to zrobiły dotychczasowe.
Olej również zakupiony - wybór padł na Total Quartz 10W50.
- demontaż sanek
- demontaż magla ze wspomaganiem
- wymiana łożysk McPhersonów
- pierwsze przymiarki maglownicy z Xsary VTS o krótkim przełożeniu (2,4 obrotu od lewego do prawego skrętu)
- wymiana poduszek między sankami a podłużnicami
- wymiana prędkościomierza (ślimaka) na wersję hybrydową z 306 s16
- wymiana czujników otwarcia drzwi
W kolejce na montaż czeka kolektor wydechowy. Udało się zdobyć miedziane nakrętki do jego przytwierdzenia, które nie powinny się kurczyć od temperatury, tak jak to zrobiły dotychczasowe.
Olej również zakupiony - wybór padł na Total Quartz 10W50.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Dziś udało się poskładać nieco puga do kupy. Na swoim miejscu są już sanki z wahaczami, kolumny McPhersona, kolektor wydechowy, jak również maglownica z Xsary VTS o krótkim przełożeniu. Przed założeniem została częściowo rozebrana - wymienione zostały osłony gumowe, drążki kierownicze (od 1.9 GTI) oraz końcówki drążków. Różnica w porównaniu do magla z 205 jest taka iż nie wychodzą z niej króćce do podłączenia chłodnicy płynu wspomagania. Podłącza się ją do przewodu powrotnego, ale aby to zrobić musieliśmy porzeźbić nieco w konstrukcji owej chłodniczki. Nie obyło się bez cięcia i zaginania. Oprócz tego powalczyliśmy nieco z downpipem. Tyle na dziś
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
-
- Nowicjusz
- Posty: 89
- Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
- Posiadany PUG: było 205 1.9 D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Jak już idziesz w 10w50 to czemu nie faktyczny syntetyk, tylko hydrokrak ?Haku pisze: Olej również zakupiony - wybór padł na Total Quartz 10W50.
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Z czego wnioskujesz, że Q 10W50 to hydrokrak ?
http://produkty.totalpolska.pl/karty/nw ... 010W50.pdf
http://produkty.totalpolska.pl/karty/nw ... 010W50.pdf
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Gdzie kupiłeś ten olej ? w Moim mieście objechałem wszystkie sklepy motoryzacyjne i mnie zlali, powiedzieli że tego nie ma w ofercie :/ mieli tylko 5w40 z Totala.
1991 GTI [M0TW]
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 89
- Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
- Posiadany PUG: było 205 1.9 D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Z napisu na etykiecie a i to co zalinkowałeś to potwierdza.Orfister pisze:Z czego wnioskujesz, że Q 10W50 to hydrokrak ?
http://produkty.totalpolska.pl/karty/nw ... 010W50.pdf
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Nie jest to miejsce do dyskusji o olejach...
Ale Struna, może ja mało się znam na olejach, nie twierdze, ze pozjadałem rozumy, ale nijak nie wiem gdzie jest napisane, ze 10w50 jest olejem HC.. Owszem, nie jest napisane full syntetyk...aczkolwiek jest napisane, ze z baz syntetycznych..chhmm, już sam zgłupiałem
Ale Struna, może ja mało się znam na olejach, nie twierdze, ze pozjadałem rozumy, ale nijak nie wiem gdzie jest napisane, ze 10w50 jest olejem HC.. Owszem, nie jest napisane full syntetyk...aczkolwiek jest napisane, ze z baz syntetycznych..chhmm, już sam zgłupiałem
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 89
- Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
- Posiadany PUG: było 205 1.9 D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
właśnie - słowo klucz - baza masz odpowiedź
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
W czasie gdy chłopaki powyżej dyskutowali o olejach, mi udało się poskładać do kupy cały wydech. Do wykonania nowego downpipe'a użyty został fragment wydechu xsary vts (konkretnie kilku centymetrowy odcinek wraz z kryzą mocującą) oraz fragment rury z kwasówki o średnicy 60mm, w którym został wykonany otwór na sondę lambda. Całość za pomocą TIG-a została połączona z dotychczasowym wydechem z kwasówki o średnicy 55mm czyli 5mm większym niż seria w GTI. Na koniec odcinek od kolektora wydechowego do tłumika środkowego został owinięty bandażem termoizolacyjnym. Jest nadzieja, że po takich zabiegach 205-tka nie zamieni się w piekarnik podczas dynamicznej jazdy
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Forever GTI-6
Co podobnego do przerobki wydechu oferuja Angole na ebayu, tylko cena wysoka.
GTI_Efekt Masy
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad powrotem do felg w rozmiarze 15 cali. Wybór padł na Speedline SL299 oraz opony Hankook Ventus Prime 2 w rozmiarze 195/45/15.
I wiecie co? To był krok w złą stronę... Zostaje na 16-stkach. Jakich? Dowiecie się niebawem. Póki co dotarły opony - komplet Continental Sport Contact 2 w rozmiarze 195/40/16 w wariancie XL (sztywniejsze boczne ścianki). Jest szansa na przełożenie mocy na asfalt.
I wiecie co? To był krok w złą stronę... Zostaje na 16-stkach. Jakich? Dowiecie się niebawem. Póki co dotarły opony - komplet Continental Sport Contact 2 w rozmiarze 195/40/16 w wariancie XL (sztywniejsze boczne ścianki). Jest szansa na przełożenie mocy na asfalt.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm