Chwilę mnie nie było tutaj, co nie znaczy że z 205 nic się nie działo.
Od czerwca pojechałem jeszcze 4 rundy Bendar, z różnym skutkiem.
W końcu chyba odnalazłem radość z jeżdżenia po mokrym.
Trochę zdjęć poniżej:
Po październikowej rundzie przyszedł czas na przygotowania do następnego sezonu zmieniło się dość dużo.
W 205 siedzi już skrzynia BE4 z przełożeniem 15x67 co daje v-max obecnie około 175-180km/h.
Przy zmianie skrzyni trzeba było wymienić również półosie na takie z 309gti. Zostawiłem oryginalne łożyska ale stoczyłem piasty dedykowane do GTI tak, żeby pasowały do łożyska ze zwykłych wersji. Trzeba również wymienić podporę półosi i do niej musiałem dorobić nową poduszkę z poliuretanu. Przy okazji prac przy skrzyni wypiaskowane zostały sanki i pomalowane proszkowo, stabilizator dostał nowe tuleje Powerflex z serii Black Racing. Zmiana dynamiki samochodu po montażu samej skrzyni jest kosmiczna, to zupełnie inne auto dużo szybsze!
Przed ostatnią rundą bednar wymieniłem również sprężyny w gwincie na nowe Eibachy o twardości 70Nm około 300lbs. Z tyłu w belce cały czas są seryjne drążki z GTI - 19mm dlatego na Mikołajki przyjechały drążki z UK o grubości 25mm co powinno odpowiadać sprężynie 300lbs, teraz balans między przodem a tyłem powinien być zachowany.
Pojawił się również 4ty komplet felg do 205, tym razem OZ Superturismo GT Black 6,5x15 et18. Będzie to komplet "daily" na dojazdy na zawody, przerzucę na nie Toyo R1R.
Na dwóch kompletach ATS-ów DTC cały czas mam slicki, a Speedline Marmora Rally dostanie nowe opony deszczowe Extreme VR3.
Ostatnia ważna zmiana w tym roku to montaż klatki bezpieczeństwa. W firmie Forge Racing z Poznania.
Wybrałem moim zdaniem wersję będącą kompromisem między niską wagą a maksymalnym bezpieczeństwem. Klatka oprócz standardu ma dodatkowo krzyż w drzwiach, rozpórkę poziomą w pałąku głównym. Z tyłu jest przyspawana do mocowania belki tak jak w homologowanych klatach do 205.
Samochód od razu stał się wyczuwalnie sztywniejszy. Przy okazji usunąłem również szyberdach, który w najbliższym czasie zostanie zastąpiony poliwęglanem.
Przy okazji demontażu wnętrza oczywiście coś popsułem... Podłączyłem kostkę która jest wpinana w tył deski rozdzielczej (jakiś zbiorczy punkt masy?) do podobnego miejsca przy stacyjce w sumie nie wiem co to. Po przekręceniu zapłonu zaczęło się dymić z zza zegarów. Potem podłączyłem to prawidłowo ale nie działa teraz obrotomierz i podświetlenie zegarów. Myślicie że mogłem spalić obrotomierz? Można jakoś sprawdzić czy zegary są w porządku czy mam szukać nowych?
Zapraszam również na mój fanpage na facebooku na który wrzucam najwięcej informacji na bieżąco:
https://www.facebook.com/LaBoratorium-1263706953672582/
Już niedługo pojawi się kompletny poradnik jak włożyć skrzynię BE4 od silnika z rodziny TU.
Plany na 2018:
- montaż drążków 25mm grubości do tylnej belki
- wymiana tylnych piast
- flokowanie deski
- malowanie klatki i wnętrza
- szpera
- opony deszczowe Extreme VR3 195/50/15
No i przede wszystkim startować startować i jeszcze raz startować
