Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Buduje się od nowa po pęknięciu wałka rozrządu gutmanna, zmieleniu rozrządu, pogięciu zaworów itp może przyszły sezon pozwoli mu ujrzeć światło dzienne .
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Trochę zapomniałem o temacie patrząc na daty ostatnich wpisów...
Z nowości dla niewtajemniczonych wyjeżdżając w Polskę na zasłużony urlop w wakacje wydmuchało nam uszczelkę głowicy, z braku śladów na niej głowica została sprawdzona na szczelność, dla świętego spokoju... Głowica została splanowana, zawory dolotowe i wydechowe zostały wymienione na nowe bo stare były już zbyt cienkie,gniazda zaworowe obrobione, prowadnice i uszczelniacze też, luzy zaworowe ponownie ustawione wszystko złożone do "kupy".Auto ponownie stało się bezawaryjne . W lato zakupiliśmy 4 nowe felgi Exip pomalowane proszkowo na srebno. Dodatkowo na przód poszła para nowych opon Toyo T1R W nowym roku zafundowaliśmy Walentynce nowe tarcze TRW i klocki Ferrodo Premier, na tym setupie przejeździliśmy aż 1,500Km!! , bo systematycznie wraz ze wzrostem przebiegu auta wibracje na kierownicy podczas hamowania powodowały, że rosły też koszta wkładania nowych plomb przez mojego dentystę.Niewiele myśląc tarcze zostały oddane na gwarancji i wymienione na tarcze Boscha, wszystko ładnie oczyszczone tulejki na zaciskach sprawdzone, skręcone i git . Pierwsze 400Km idealnie później coraz większe bicia i znowu zwrot
, tym razem brembo max, na tych tarczach jeździmy do dzisiaj,lecz po 600km było to samo. Mieliście coś takiego ?
Po drodze dokładnie ok tygodnia temu przyszedł moment na resztę układu hamulcowego, wszystkie przewody miedziane,elastyczne przód jak i tył zostały wymienione.
Stwierdziłem też, że to dobry moment by wymienić pompę hamulcową na nową, od większego brata 406.
A przy okazji w ciężko dostępnych miejscach nad bakiem paliwa zabezpieczyć, zakonserwować podwozie auta, resztą auta zajmiemy się latem.
W lato mamy zamiar zmienić zawieszenie przód na to z Gti, kpl sprzęgła na nowy LUK ( już czeka) i parę innych rzeczy.
Z nowości dla niewtajemniczonych wyjeżdżając w Polskę na zasłużony urlop w wakacje wydmuchało nam uszczelkę głowicy, z braku śladów na niej głowica została sprawdzona na szczelność, dla świętego spokoju... Głowica została splanowana, zawory dolotowe i wydechowe zostały wymienione na nowe bo stare były już zbyt cienkie,gniazda zaworowe obrobione, prowadnice i uszczelniacze też, luzy zaworowe ponownie ustawione wszystko złożone do "kupy".Auto ponownie stało się bezawaryjne . W lato zakupiliśmy 4 nowe felgi Exip pomalowane proszkowo na srebno. Dodatkowo na przód poszła para nowych opon Toyo T1R W nowym roku zafundowaliśmy Walentynce nowe tarcze TRW i klocki Ferrodo Premier, na tym setupie przejeździliśmy aż 1,500Km!! , bo systematycznie wraz ze wzrostem przebiegu auta wibracje na kierownicy podczas hamowania powodowały, że rosły też koszta wkładania nowych plomb przez mojego dentystę.Niewiele myśląc tarcze zostały oddane na gwarancji i wymienione na tarcze Boscha, wszystko ładnie oczyszczone tulejki na zaciskach sprawdzone, skręcone i git . Pierwsze 400Km idealnie później coraz większe bicia i znowu zwrot

Po drodze dokładnie ok tygodnia temu przyszedł moment na resztę układu hamulcowego, wszystkie przewody miedziane,elastyczne przód jak i tył zostały wymienione.
Stwierdziłem też, że to dobry moment by wymienić pompę hamulcową na nową, od większego brata 406.
A przy okazji w ciężko dostępnych miejscach nad bakiem paliwa zabezpieczyć, zakonserwować podwozie auta, resztą auta zajmiemy się latem.

W lato mamy zamiar zmienić zawieszenie przód na to z Gti, kpl sprzęgła na nowy LUK ( już czeka) i parę innych rzeczy.

Ostatnio zmieniony 24 mar ndz, 2013 3:26 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 1 raz.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Niedawno o podobnym problemie pisał klekocix - Krzywe tarcze hamulcowe. Ja z czymś takim się nie spotkałem.Kamkiler pisze:... systematycznie wraz ze wzrostem przebiegu auta wibracje na kierownicy podczas hamowania powodowały, że rosły też koszta wkładania nowych plomb przez mojego dentystę...
Mieliście coś takiego ?
Po zakupie miałem problem z biciem w El Charro. Winny był zacisk. Jednak nie podejrzewam, żeby taki problem występował u was.
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Problem do prześledzenia
natomiast na w zasadzie nowym układzie hamulcowym hamuje się rewelacyjnie, pompie z 406 pomogłoby większe serwo ale i tak nie jest źle. 


Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Serwo standardowe czy z GTI? A może jeszcze coś innego?
Jak wygląda teraz odczuwanie zależności między siłą nacisku na pedał, a siłą hamowania?
Jak wygląda teraz odczuwanie zależności między siłą nacisku na pedał, a siłą hamowania?
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Układ hamulcowy łapie już po pierwszym centymetrze wciśnięcia pedału hamulca, układ z większą pompą sprawia wrażenie słabiej wspomaganego.
Róźnica na tej pompie polega na tym, że po wciśnięciu o kolejne 2 cm samochód momentalnie zatrzymuje się, do jazdy miejskiej potrzebne jest większe serwo, i takie niebawem zakupię. Serwo będzie wielkości tego z Gti,lecz nie będzie z niego pochodziło.
Róźnica na tej pompie polega na tym, że po wciśnięciu o kolejne 2 cm samochód momentalnie zatrzymuje się, do jazdy miejskiej potrzebne jest większe serwo, i takie niebawem zakupię. Serwo będzie wielkości tego z Gti,lecz nie będzie z niego pochodziło.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
czy po zaślepieniu dwóch wyjść z pompy da się ją załozyć do gti z abs? Chodzi mi o samo działanie bo dokręcenie to pewnie nie problemKamkiler pisze:Układ hamulcowy łapie już po pierwszym centymetrze wciśnięcia pedału hamulca, układ z większą pompą sprawia wrażenie słabiej wspomaganego.
Róźnica na tej pompie polega na tym, że po wciśnięciu o kolejne 2 cm samochód momentalnie zatrzymuje się, do jazdy miejskiej potrzebne jest większe serwo, i takie niebawem zakupię. Serwo będzie wielkości tego z Gti,lecz nie będzie z niego pochodziło.
GTI_Efekt Masy 
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Załóż pompe od wersji z absem i po problemie.krzyska pisze:czy po zaślepieniu dwóch wyjść z pompy da się ją załozyć do gti z abs? Chodzi mi o samo działanie bo dokręcenie to pewnie nie problemKamkiler pisze:Układ hamulcowy łapie już po pierwszym centymetrze wciśnięcia pedału hamulca, układ z większą pompą sprawia wrażenie słabiej wspomaganego.
Róźnica na tej pompie polega na tym, że po wciśnięciu o kolejne 2 cm samochód momentalnie zatrzymuje się, do jazdy miejskiej potrzebne jest większe serwo, i takie niebawem zakupię. Serwo będzie wielkości tego z Gti,lecz nie będzie z niego pochodziło.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Do 406 trudniej znaleźć pompę z czterema wyjściami, niż do ABSu 

Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...

Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko

- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
No to luz.grzesiek309 pisze:Do 406 trudniej znaleźć pompę z czterema wyjściami, niż do ABSu
Walentynka fajna ale cos o cti cicho
GTI_Efekt Masy 
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Cti "robi się"
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Zbyt duże wspomaganie hamulca bywa denerwujące. W mieście szczególnie dokuczliwe bywają systemy wspomagania nagłego hamowania.
Z Xsary, 206 czy Partnera?Kamkiler pisze:Serwo będzie wielkości tego z Gti,lecz nie będzie z niego pochodziło.
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
coś w ten deseń .
Wczoraj wymienione zostały drążki i końcowki kierownicze na nowe TRW , miałem już dosyć
stuków. Koła przednie z oponami letnimi ponownie powróciły na auto.
Do czasu skompletowania zawieszenia gti, dzisiaj zostanie zamontowany nowy lewy wahacz zawieszenia TRW bo też już zmęczony jest życiem .
Oby do Lata
Wczoraj wymienione zostały drążki i końcowki kierownicze na nowe TRW , miałem już dosyć
stuków. Koła przednie z oponami letnimi ponownie powróciły na auto.
Do czasu skompletowania zawieszenia gti, dzisiaj zostanie zamontowany nowy lewy wahacz zawieszenia TRW bo też już zmęczony jest życiem .
Oby do Lata
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Jakoś tak mało czasu zrobiło się mi się ostatnimi czasy, dlatego też wieje nudą w temacie walentynki.
W ubiegłe lato drążek zm. biegów który przesuwał się w prawo tak jakby by był jeszcze przynajmniej 9 bieg i rozerwana osłona półosi która dała o sobie znać na zlocie PKP skłoniła mnie do postawienia auta na kobyłkach.
Przyczyną tak dziwnego skoku dźwigni zmiany biegów była pęknięta blokada przesuwnika w skrzyni biegów, przy okazji przeglądu skrzyni, wymienione zostało sprzęgło LUK i uszczelniacze wodzików w skrzyni. Maglownica( regenerowana Lauber) pamiętająca jeszcze czasy 205 CT poleciała do kosza, w zamian trafił magiel ze wspomaganiem, pompa polecała w miejsce paska osprzętu a przewód ciśnieniowy dopasowany został do nowego umiejscowienia pompy. Wspomaganie działa, były mniejsze i większe problemy, ale zostały rozwiązane.Oczywiście drążki, końcówki kierownicze i osłony gumowe zamontowane zostały nowe.
Elektryka silnika wymagała całkowitej wymianie, zmęczone przewody zastąpiły świeże.
Kompletny rozrząd zagościł po drugiej stronie silnika INA, DAYCO
Osłony przegubów smarkające smarem wewnętrzną część felg wymieniłem na nowe, przeguby mimo przebiegu bez luzów.
Na zwieńczenie pracy wymieniony został olej millers 10w40 EE i wszystkie filtry KNECHT-a.
Od tamtej pory pokonuje kolejne tysiące kilometrów, bezawaryjnie i bezpiecznie wożąc m.in. naszą córeczkę
W ubiegłe lato drążek zm. biegów który przesuwał się w prawo tak jakby by był jeszcze przynajmniej 9 bieg i rozerwana osłona półosi która dała o sobie znać na zlocie PKP skłoniła mnie do postawienia auta na kobyłkach.
Przyczyną tak dziwnego skoku dźwigni zmiany biegów była pęknięta blokada przesuwnika w skrzyni biegów, przy okazji przeglądu skrzyni, wymienione zostało sprzęgło LUK i uszczelniacze wodzików w skrzyni. Maglownica( regenerowana Lauber) pamiętająca jeszcze czasy 205 CT poleciała do kosza, w zamian trafił magiel ze wspomaganiem, pompa polecała w miejsce paska osprzętu a przewód ciśnieniowy dopasowany został do nowego umiejscowienia pompy. Wspomaganie działa, były mniejsze i większe problemy, ale zostały rozwiązane.Oczywiście drążki, końcówki kierownicze i osłony gumowe zamontowane zostały nowe.
Elektryka silnika wymagała całkowitej wymianie, zmęczone przewody zastąpiły świeże.
Kompletny rozrząd zagościł po drugiej stronie silnika INA, DAYCO
Osłony przegubów smarkające smarem wewnętrzną część felg wymieniłem na nowe, przeguby mimo przebiegu bez luzów.

Na zwieńczenie pracy wymieniony został olej millers 10w40 EE i wszystkie filtry KNECHT-a.
Od tamtej pory pokonuje kolejne tysiące kilometrów, bezawaryjnie i bezpiecznie wożąc m.in. naszą córeczkę

Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Historia Puga "Walentynki" by Altowiolistka i Kamkiler
Ostatnio wymieniony długi wodzik zmiany biegów i prawy wahacz zawieszenia.
Przy okazji Olej i filtr oleju + filtr powietrza.
Dzień po wymianie polecieliśmy do Gdyni i z powrotem, jak zwykle bez niespodzianek.
Przy okazji Olej i filtr oleju + filtr powietrza.
Dzień po wymianie polecieliśmy do Gdyni i z powrotem, jak zwykle bez niespodzianek.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl