Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINAŁU

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

Na pierwsze 1000 km zaleję go tanim ale semisyntetykiem, potem tylko pełen syntetyk Total.
Myślę ze na totalu będzie czyściutki jak teraz przez długi czas.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

dziś zapowiada się składanie silnika do końca, już nie mogę się doczekać ;-)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

Jak wspomniałem, poskładał się silnik, może nie do końca jeszcze, ale już nie dużo mu zostało.
Głowica nie będzie malowana, zostaje tak jak jest, za to teraz Lord będzie mógł jeść ze skrzyni :mrgreen:
Załączniki
DSC_4982.JPG
DSC_4984.JPG
DSC_4986.JPG
DSC_4989.JPG
DSC_4997.JPG
DSC_5000.JPG
DSC_5002.JPG
DSC_5003.JPG
DSC_5005.JPG
DSC_5014.JPG
DSC_5016.JPG
DSC_5022.JPG
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Lord Devil »

Mati profi robota, profi zdjecia. Jak zawsze u Ciebie
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

Miło mi słyszeć słowa uznania, jak w końcu wyląduje to w CTI będzie ślicznie
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Para »

Wyglada sterylnie, swietna robota Mati :W
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

Będę musiał tylko coś pokombinować bo dałem pompę wodną od CTI ( była nowa niemal ) i nie ma ona tego kołnierza ochronnego , fartucha...ale coś wymyślę.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

Chłopaki, doradźcie mi proszę bo jestem trochę w kropce, zmuszony jestem do zakupu nowego sprzęgła do miga.
Znalazłem na Allegro takie coś :
http://allegro.pl/sprzeglo-luk-citroen- ... 63116.html

Niby wg opisu na tej aukcji wynika, że pasuje do XU9J4, ale jak się sprawdzi w katalogu Valeo, czy LUK, to nijak nie odpowiada ten nr sprzęgła do XU9J4

Wg katalogu LUK do XU9J4 powinno być 622 0787 00 oraz 622 0563 10.

W katalogu sprzęgło z tej aukcji pasuje do :
CITRO - BX (XB-_) - TRD Turbo
03.88-02.93 -
66 90
1769
CITRO - BX Break (XB-_) - TRD Turbo
03.88-12.94 -
66 90
1769
CITRO - XANTIA (X1) - 2.0 i
03.93-01.98 -
89 121
1998
CITRO - XANTIA Break (X1) - 2.0 i
06.95-01.98 -
89 121
1998
CITRO - XANTIA (X2) - 2.0 i
01.98-04.03 -
89 121
1998
CITRO - XANTIA Break (X2) - 2.0 i
01.98-04.03 -
89 121
1998
CITRO - XM (Y3) - 2.0 i
05.89-04.94 -
79 107
1998
CITRO - XM (Y3) - 2.0
05.89-04.94 -
84 114
1998
CITRO - XM (Y3) - 2.0 i
05.89-06.94 -
89 121
1998
CITRO - XM Break (Y3) - 2.0 i
11.91-04.94 -
89 121
1998
CITRO - ZX (N2) - 2.0 i
07.92-06.97 -
89 121
1998
PEUGE - 205 II (20A/C) - 1.7 TD
01.90-09.98 10.90-
57 78
1769
PEUGE - 306 hatchback (7A, 7C, N3, N5) - 2.0 XSi
05.93-05.01 -
89 121
1998


No i teraz kurde nie wiem, czy brać to z aukcji, czy szukać takiego jakie byc powinno wg katalogu ?
Chyba, że może ktoś z Was przerabiał ten temat już i może mi pomóc, byłbym bardzo wdzięczny
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Munne »

Sprawdz ile dedykowane do miga kosztuje firmy QH, wiem ze tarcza byla Valeo. Takie poszlo do czarnego jakis rok temu.
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Para »

Hej Orfi, szukaj sprzegla Valeo do Miga, lub Citroena BX GTI , numer czesci Valeo to 801042 lub K461S z tego co wyczytalem w aukcji ktora podales to jest jedna roznica (niewiem czy istotna) profil piasty sie rozni, na allegro: 18x18,2x20,8 , do twojego miga 18x18,2x21
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

Bardzo dziękuję za spostrzeżenie, żebym jeszcze wiedział co to za parametr ten profil piasty, hmmm

Nie chciałbym po prostu popełnić błędu przy zakupie

Już mam zryty beret , chyba se dam siana do jutra - zresetuje se czachę... :P
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Lord Devil »

Mati jutro Ci sprawdze u znajomego takie sprzeglo, rozumiem, ze chcesz komplecik, moze uda sie cos taniej. JAk tylko bede wiedzial co i jak dam Ci znac. :W
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

Byłbym Ci bardzo wdzięczny, tak interesuje mnie komplet, ewentualnie tarcza i docisk, bo łożysko oporowe mam nowe jakby co - jestem jutro pod GG cały dzień :)

Wyczytałem na gtidrivers, że sprzęgło migowe jest identyczne jak w 306TD, i 306 S16 -co Wy na to ?

A może po prostu założyć koło zamachowe od 205GTI i moje sprzęgło, to które już mam ?
Czy wg was to sprzęgło Sachsa ( od CTI ) pochodzi długo ?
Tutaj link do kompletu który posiadam : http://peze.pl/spr46,citron,bx,bx,break,visa.html
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: Orfister »

Decyzja podjęta, zostawiam swoje sprzęgło, a koło zamachowe daję od 406ki 1,8 16V ( po znikomym przebiegu ).
Nastąpił mały update prac, przykryte zostały pasek rozrządu oraz wałki, zamontowano alternator, chłodniczkę oleju, czujniki, króciec wodny, dolne mocowanie silnika ( nowa tuleja Sasic ) itp itd...
Niestety z powodu chęci wykorzystania swojej pompy wodnej, która ne ma fartucha osłonowego, zmuszony byłem dorobić z aluminiowej blaszki takową osłonę, przy wymianie pompy wodnej zostanie zdemontowana i będzie oryginalnie.
Wstępnie odczyściłem koło zamachowe i przygotowałem wsio do montażu sprzęgła i skrzyni.

Odświeżyłem mocowanie linki sprzęgła, pompę wspomagania , zespół termostatu i koło pasowe pompy wspomagania .

W tym tygodniu jak dobrze pójdzie, zamontowany zostanie na stałe, docelowo, kolektor ssący i wydechowy.

Zakupiłem w tym celu nówkę uszczelkę pod wydechowy, a pomiędzy ssący a głowicę dorobiony został kręgielitowy dystans, który ma posłużyć jako izolacja termiczna dla kolektora ssącego.

Zostanie tylko umieścić silnik w komorze, zając się mocowaniem pompy wspomagania, wężami itp.

na kolejne prace przyjdzie czas.
Załączniki
P1020641.JPG
P1020643.JPG
P1020637.JPG
P1020636.JPG
P1020635.JPG
P1020634.JPG
P1020633.JPG
P1020632.JPG
P1020628.JPG
P1020625.JPG
P1020624.JPG
P1020623.JPG
P1020621.JPG
Awatar użytkownika
MiceK
Maniak
Posty: 1969
Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
Numer Gadu-gadu: 1295187
Lokalizacja: Warszawa/okolice
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który po mału odbiega od ORFIN

Post autor: MiceK »

Ale to wszystko pięknie wygląda. Mam nadzieję, że i u mnie prędzej czy później takie cuda się będą działy :P
parking lotnisko modlin http://lotnisko-modlin.org/
taxi lotnisko modlin http://taxitransfer24h.pl/
ODPOWIEDZ