Strona 4 z 5
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 29 paź śr, 2008 3:39 pm
autor: Kamkiler
są płyny do czyszczenia silników , lekko żrące ,szczotka w ręke i myjesz recznie , płuczesz wodą np z wiadra , karcher to nie jest dobry pomysł ,jeszcze ci pozniej samochód nie odpali ........ preparat działa zajebiscie ,robilem generalke"wózka Widlowego " w pracy i uzywałem tego tak jak napisalem
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 29 paź śr, 2008 4:01 pm
autor: babelo
Osobiście odradzam Karchera ! po ciśnieniem piasek ładuje się w łożyska i po paru tysiącach zaczyna się jazda! Wiem bo niejeden silnik myłem ! Do mycia silników używa środka DIMER przeznaczony do czyszczenia plandek ! Nie jest tani ale bardzo wydajny ! Spryskaj nim silnik poczekaj z 2 minuty wypucuj szczoteczką i opłukaj wodą! Uważaj żeby nie nalać wody do świec i nie zalać
cewki !
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 29 paź śr, 2008 4:18 pm
autor: Jarmarek
Dzięki za rady, odpuszczę sobie karchera w takim razie
Ponieważ silnik wisi sobie w powietrzu nie ma obaw że nie odpali przez mycie
Najgorsze są zakamarki pod kolektorem bo tam jest super syf i brak dostępu...
Jeszcze jedno pytanie do bardziej doświadczonych - na potrzeby mycia rozłączać wiązkę i ją wyciągać czy zostawić?
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 29 paź śr, 2008 4:24 pm
autor: Para
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 29 paź śr, 2008 5:33 pm
autor: Kamkiler
Moja rada ,po myciu silnika , przejzyj elektryke koniecznie , wypsikaj preparatem do elektryki , prawdopodobnie oszczedzi ci to problemow pozniej z silnikiem w budzie ... Pisze to z doświadczenia
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 26 sty pn, 2009 11:26 pm
autor: Jarmarek
Od początku Grudnia w 205 siedzi silnik XU9JAZ
W marcu kolejne zmiany... ale szczegóły będą po robocie.
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 13 mar pt, 2009 10:15 pm
autor: Para
Jak tam przygotowania do wyjazdu ?
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 14 mar sob, 2009 9:23 am
autor: Jarmarek
Ostatni czas mija pod znakiem papierkowej roboty przy aucie - w szczegóły będę wchodził jak tylko wszystko zakończę, ale idzie do przodu - to najważniejsze.
Co do technicznych kwestii to z przygotowań pozostało w zasadzie 'tylko' podmienić silnik na po remoncie ze ś.p. CTI Martinopa co mam nadzieje stanie się z początkiem kwietnia, a także wymienić poszycie na dachu.
Zostały jeszcze jakieś duperele przy zawieszeniu, ale przy tych robotach to przy okazji się zrobi.
Konkretniejsze prace techniczne ruszą najprawdopodobniej z początkiem kwietnia.
Najprawdopodobniej do samego końca nie będę wiedział czy pojadę swoim CTI czy camperem czy z kimś - ogólnie problem jest z ludźmi - nie mam pasażerów, a samemu nie pojadę ... co najmniej z dwóch powodów. Więc jeśli nie znajdę pasażera to albo pojadę z kimś albo przylecę do Was do Chorwacji
Re: W końcu się stało :):) kupiłem CTI :)
: 06 kwie pn, 2009 2:29 am
autor: Jarmarek
Temat zdecydowanie zaniedbany przezemnie... postaram się to naprawić.
Mimo że nie pisałem praktycznie nic od stycznia przy aucie działo się dużo.
18 marca auto przeszło pierwszy przegląd - diagnosta był wyjątkowo dokładny i widać że chciał się do czegoś przyczepić. Po wykonaniu ostatniej czynności czyli sprawdzeniu ustawień świateł stwierdził 'No nie będzie się do czego przyczepić'
Szczególnie dużo zaczęło się dziać od 22 marca kiedy to przywiozłem nowy silnik od Martinopa.
23 marca w nocy auto zostało odebrane przez Kamila(Kamkiler
) odemnie z domu, a silnik przetransportowany moją dzielną Vką do Kamila.
W nocy 27 marca w zasadzie 28 marca silnik składany od podstaw przez Złotego dla Martinopa po przejechaniu 700km od generalki zagadał u mnie w CTI.
Mimo problemów tuż po odpaleniu 28 marca o 06:30 odjechałem na nowym silniku do domu.
Czyli 4 dni później miałem już auto spowrotem w domu po wymianie silnika i skrzyni biegów.
Zdjęcia z prac przy aucie:
- W trakcie pracy - wszyscy zajęci :)
- Wałek ze 128 konnej wersji - zdjęta pokrywa podczas lokalizowania przyczyny braku ciśnienia oleju.
- Godzina 3 w nocy - jak widać wszyscy jeszcze pełni zapału - to szybko mijało :)
Kolejnym bardzo ważnym dniem jest 2 kwietnia kiedy to w końcu ukończyłem proces rejestracji auta.
- 2 kwietnia - w końcu mam tablice na aucie :)
Reanimuję właśnie ramki od halogenów po procesie dokładnego oczyszczenia oddaję je wraz z obudową filtra powietrza do lakierowania.
W aucie z większych rzeczy została już tylko i wyłącznie wymiana dachu z którą się zupełnie nie śpieszę.
Zostały już naprawde małe detale - takie które w zasadzie są nie widoczne, ale mnie denerwują - wszystko zostanie usunięte.
- S16 :)
- Nowe serce
I tak na dobranoc - Ślicznotka w sypialni
Re: 205 `Ślicznotka` CTI by Jarmarek, the story
: 06 kwie pn, 2009 12:24 pm
autor: moralez
Komentarz do pliku: Wałek z MI16 - zdjęta pokrywa podczas lokalizowania przyczyny braku ciśnienia oleju.
chyba nie miales na mysli walka rozrzadu
?
jesli tak to ciekawi mnie praca silnika przy rownoczesnym otwarciu zaworu ssacego i wydechowego.
Re: 205 `Ślicznotka` CTI, czyli Jarmarek story :)
: 06 kwie pn, 2009 4:18 pm
autor: Jarmarek
heh... coś mi się ubzdurało podczas rozmowy ze złotym, a że późno było to nie pomyślałem co piszę... chyba że mi się nie wydawało
Re: 205 `Ślicznotka` CTI, czyli Jarmarek story :)
: 14 kwie wt, 2009 6:41 pm
autor: Jarmarek
Świąteczny lany poniedziałek nie zapomniałem o mojej Ślicznotce.
W końcu po mozolnym procesie oczyszczania elementów do lakierowania w końcu mogłem prysnąć je szprejem.
Oto wyniki tych działań:
Wykonałem przegląd halogenów - 2 komplety długich i 1 przeciwmgielny. 2 Komplety w stanie w zasadzie idealnym, jeden komplet długich niestety, odbiega daleko od ideału...
W końcu zamontowałem koło zapasowe, ale trzeba było w tym celu ulepszyć odrobinę fabrykę i dospawać rurkę blokującą koło w koszu. Teraz działa idealnie dla koła dojazdowego.
Polakierowane już dawno temu lakierem strukturalnym wycieraczki w końcu zamontowane, podobnie psiki od Xary, a jutro odbieram nowy silniczek spryskiwaczy.
Montaż polakierowanej obudowy filtra na dniach, ale nie mógłbym tego zrobić bez nowego filtru
cdn
Re: 205 `Ślicznotka` CTI, czyli Jarmarek story :)
: 23 sie ndz, 2009 2:16 am
autor: Jarmarek
Nowe felgi
Re: 205 `Ślicznotka` CTI, czyli Jarmarek story :)
: 23 sie ndz, 2009 8:18 pm
autor: Florek2b
Re: 205 `Ślicznotka` CTI, czyli Jarmarek story :)
: 24 sie pn, 2009 3:17 pm
autor: Jarmarek
To był oczywiście żart, choćby z tego powodu:
Opony 235/40/18 są zdecydowanie za duże, ale 205/40/18 bez dystansy zmieściłyby się elegancko.