Strona 5 z 38

Re: Peugeot 205 Mi16

: 31 sty wt, 2012 12:58 pm
autor: levis
a jeszcze mam pytanko co do samego remontu silnika.

co dokładnie robiłeś ?? co nowe, co po szlifie, gdzie kupowałeś części ;-) pytam, bo słyszałem, że niełatwo jest dostać np tuleje do D6C.

Re: Peugeot 205 Mi16

: 31 sty wt, 2012 4:34 pm
autor: stef
levis pisze:a może same zawory dolotowe są wąskim gardłem ??

jakby były za małe, to przez podciśnienie nie poleci tyle samo powietrza, co z doładowaniem...

wałki masz standardowe z mi16, czy jakieś inne ?
Normalnie teraz się uśmiałem. Ty doradzasz, podpowiadasz ??? czy po prostu chcesz nabić trochę postów i pokazać, że niby się znasz??? Sorry ale nie mogłem tego nie skomentować.
Zawory ssące w mi16 maja 34,6mm nie sądze abyś znalazł w jakimkolwiek innym fabrycznym silniku spalinowym większe zawory (oczywiście mowa o głowicy z 4v per cylinder)!

Re: Peugeot 205 Mi16

: 31 sty wt, 2012 10:22 pm
autor: xtrack
levis pisze:a jeszcze mam pytanko co do samego remontu silnika.

co dokładnie robiłeś ?? co nowe, co po szlifie, gdzie kupowałeś części ;-) pytam, bo słyszałem, że niełatwo jest dostać np tuleje do D6C.
hahaha.
Radziu nic nie mów.

przyjedz to sie złozy silnik i bedziesz mial.a jesli sam sie chcesz dowiedziec to odpowiedz jest w wielu godzinach sleczenia nad silnikiem w garazu.

Re: Peugeot 205 Mi16

: 01 lut śr, 2012 11:56 am
autor: levis
stef pisze:
levis pisze:a może same zawory dolotowe są wąskim gardłem ??

jakby były za małe, to przez podciśnienie nie poleci tyle samo powietrza, co z doładowaniem...

wałki masz standardowe z mi16, czy jakieś inne ?
Normalnie teraz się uśmiałem. Ty doradzasz, podpowiadasz ??? czy po prostu chcesz nabić trochę postów i pokazać, że niby się znasz??? Sorry ale nie mogłem tego nie skomentować.
Zawory ssące w mi16 maja 34,6mm nie sądze abyś znalazł w jakimkolwiek innym fabrycznym silniku spalinowym większe zawory (oczywiście mowa o głowicy z 4v per cylinder)!

faktycznie, kiedyś czytałem o powiększaniu gniazd i zaworów, ale dotyczyło to głowicy z GTI-6, gdzie zawory mają rozmiar 34,1.

Re: Peugeot 205 Mi16

: 01 lut śr, 2012 6:47 pm
autor: buniooo
Wydech zrobiony. W calosci z kwasa. Jeszcze nie jezdzilem i nie sprawdzalem czy jest poprawa bo czekam na elementy dolotu.
Na wolnych jest cicho, a przy bucie metaliczny dzwiek. Mi sie podoba, a jak na home made to jestem zadowolony.
foto starego o srednicy wylotu ok 40mm i nowy 55mm

Re: Peugeot 205 Mi16

: 01 lut śr, 2012 8:51 pm
autor: kubas
Jak chcesz się pozbyć metalicznego dźwięku to załóż środkowy przelot jeszcze :)

Re: Peugeot 205 Mi16

: 01 lut śr, 2012 10:33 pm
autor: grzesiek309
buniooo sam go wyspawałeś?

Re: Peugeot 205 Mi16

: 01 lut śr, 2012 10:40 pm
autor: buniooo
grzesiek309 pisze:buniooo sam go wyspawałeś?
Tak sam, moj pierwszy tlumik w zyciu:D
kubas pisze:Jak chcesz się pozbyć metalicznego dźwięku to załóż środkowy przelot jeszcze :)
Dzwiek mi sie podoba wiec zostaje. Co do wydechu to jest caly przelotowy a w srodku jest jeszcze jakas strumienica.

Re: Peugeot 205 Mi16

: 01 lut śr, 2012 10:43 pm
autor: grzesiek309
Podoba mi się, jak ktoś stara się wszystko robić sam :Y Chętnie bym sobie wyspawał taki tłumik ale nie mam TIGa :(

Re: Peugeot 205 Mi16

: 02 lut czw, 2012 7:32 pm
autor: buniooo
dzis przyszly pierdoly do dolotu i mam nadzieje ze to pomoze.
W seryjnej "gumie" byla scisnieta ta harmonijka i wiekszosz powietrza leciala tylka jedna przepustnica(ta ktora otwiera sie jako pierwsza) i moze to mialo jakis wplyw 8)7
Przez weekend przetestujemy.

Re: Peugeot 205 Mi16

: 02 lut czw, 2012 8:30 pm
autor: stef
No jeżeli tak było to mogło to mieć znaczenie, na pewno większe niż ta zwężka w końcowej części wydechu. Dlatego od samego początku nie przekonywała mnie opcja stosowania gumy z 405 w konwersji mi16. Trochę nie podoba mi się u Ciebie dłlugość samego dolotu. Z tego co wiem powinno się dążyć do tego żeby stożek był jak najdalej (wiem, że przy mi16 jest cieżko - szczególnie z tak dużym filtrem jak u Ciebie, ale proponowałym go odsunąć max pod błotnik)

Re: Peugeot 205 Mi16

: 02 lut czw, 2012 8:35 pm
autor: buniooo
Dlugosc dolotu tez zmienie, tylko musze zastanowic sie jakiego materialu uzyc.

Re: Peugeot 205 Mi16

: 02 lut czw, 2012 8:59 pm
autor: stef
najprostszym rozwiązaniem byłoby tak jak masz + rurka kiblowa PCV odpowiedniej długości i ma się rozumieć średnicy przed stożkiem :D

Re: Peugeot 205 Mi16

: 02 lut czw, 2012 9:56 pm
autor: Para
Albo takie "cus"

Obrazek

Re: Peugeot 205 Mi16

: 03 lut pt, 2012 7:21 am
autor: stef
mu takie cuś nie potrzebne skoro już jest bez przepływki i oryginalnego silniczka krokowego