Strona 5 z 38
Re: Peugeot 205 Mi16
: 31 sty wt, 2012 12:58 pm
autor: levis
a jeszcze mam pytanko co do samego remontu silnika.
co dokładnie robiłeś ?? co nowe, co po szlifie, gdzie kupowałeś części
pytam, bo słyszałem, że niełatwo jest dostać np tuleje do D6C.
Re: Peugeot 205 Mi16
: 31 sty wt, 2012 4:34 pm
autor: stef
levis pisze:a może same zawory dolotowe są wąskim gardłem ??
jakby były za małe, to przez podciśnienie nie poleci tyle samo powietrza, co z doładowaniem...
wałki masz standardowe z mi16, czy jakieś inne ?
Normalnie teraz się uśmiałem. Ty doradzasz, podpowiadasz ??? czy po prostu chcesz nabić trochę postów i pokazać, że niby się znasz??? Sorry ale nie mogłem tego nie skomentować.
Zawory ssące w mi16 maja 34,6mm nie sądze abyś znalazł w jakimkolwiek innym fabrycznym silniku spalinowym większe zawory (oczywiście mowa o głowicy z 4v per cylinder)!
Re: Peugeot 205 Mi16
: 31 sty wt, 2012 10:22 pm
autor: xtrack
levis pisze:a jeszcze mam pytanko co do samego remontu silnika.
co dokładnie robiłeś ?? co nowe, co po szlifie, gdzie kupowałeś części
pytam, bo słyszałem, że niełatwo jest dostać np tuleje do D6C.
hahaha.
Radziu nic nie mów.
przyjedz to sie złozy silnik i bedziesz mial.a jesli sam sie chcesz dowiedziec to odpowiedz jest w wielu godzinach sleczenia nad silnikiem w garazu.
Re: Peugeot 205 Mi16
: 01 lut śr, 2012 11:56 am
autor: levis
stef pisze:levis pisze:a może same zawory dolotowe są wąskim gardłem ??
jakby były za małe, to przez podciśnienie nie poleci tyle samo powietrza, co z doładowaniem...
wałki masz standardowe z mi16, czy jakieś inne ?
Normalnie teraz się uśmiałem. Ty doradzasz, podpowiadasz ??? czy po prostu chcesz nabić trochę postów i pokazać, że niby się znasz??? Sorry ale nie mogłem tego nie skomentować.
Zawory ssące w mi16 maja 34,6mm nie sądze abyś znalazł w jakimkolwiek innym fabrycznym silniku spalinowym większe zawory (oczywiście mowa o głowicy z 4v per cylinder)!
faktycznie, kiedyś czytałem o powiększaniu gniazd i zaworów, ale dotyczyło to głowicy z GTI-6, gdzie zawory mają rozmiar 34,1.
Re: Peugeot 205 Mi16
: 01 lut śr, 2012 6:47 pm
autor: buniooo
Wydech zrobiony. W calosci z kwasa. Jeszcze nie jezdzilem i nie sprawdzalem czy jest poprawa bo czekam na elementy dolotu.
Na wolnych jest cicho, a przy bucie metaliczny dzwiek. Mi sie podoba, a jak na home made to jestem zadowolony.
foto starego o srednicy wylotu ok 40mm i nowy 55mm
Re: Peugeot 205 Mi16
: 01 lut śr, 2012 8:51 pm
autor: kubas
Jak chcesz się pozbyć metalicznego dźwięku to załóż środkowy przelot jeszcze
Re: Peugeot 205 Mi16
: 01 lut śr, 2012 10:33 pm
autor: grzesiek309
buniooo sam go wyspawałeś?
Re: Peugeot 205 Mi16
: 01 lut śr, 2012 10:40 pm
autor: buniooo
grzesiek309 pisze:buniooo sam go wyspawałeś?
Tak sam, moj pierwszy tlumik w zyciu:D
kubas pisze:Jak chcesz się pozbyć metalicznego dźwięku to załóż środkowy przelot jeszcze
Dzwiek mi sie podoba wiec zostaje. Co do wydechu to jest caly przelotowy a w srodku jest jeszcze jakas strumienica.
Re: Peugeot 205 Mi16
: 01 lut śr, 2012 10:43 pm
autor: grzesiek309
Podoba mi się, jak ktoś stara się wszystko robić sam
Chętnie bym sobie wyspawał taki tłumik ale nie mam TIGa
Re: Peugeot 205 Mi16
: 02 lut czw, 2012 7:32 pm
autor: buniooo
dzis przyszly pierdoly do dolotu i mam nadzieje ze to pomoze.
W seryjnej "gumie" byla scisnieta ta harmonijka i wiekszosz powietrza leciala tylka jedna przepustnica(ta ktora otwiera sie jako pierwsza) i moze to mialo jakis wplyw
Przez weekend przetestujemy.
Re: Peugeot 205 Mi16
: 02 lut czw, 2012 8:30 pm
autor: stef
No jeżeli tak było to mogło to mieć znaczenie, na pewno większe niż ta zwężka w końcowej części wydechu. Dlatego od samego początku nie przekonywała mnie opcja stosowania gumy z 405 w konwersji mi16. Trochę nie podoba mi się u Ciebie dłlugość samego dolotu. Z tego co wiem powinno się dążyć do tego żeby stożek był jak najdalej (wiem, że przy mi16 jest cieżko - szczególnie z tak dużym filtrem jak u Ciebie, ale proponowałym go odsunąć max pod błotnik)
Re: Peugeot 205 Mi16
: 02 lut czw, 2012 8:35 pm
autor: buniooo
Dlugosc dolotu tez zmienie, tylko musze zastanowic sie jakiego materialu uzyc.
Re: Peugeot 205 Mi16
: 02 lut czw, 2012 8:59 pm
autor: stef
najprostszym rozwiązaniem byłoby tak jak masz + rurka kiblowa PCV odpowiedniej długości i ma się rozumieć średnicy przed stożkiem
Re: Peugeot 205 Mi16
: 02 lut czw, 2012 9:56 pm
autor: Para
Albo takie "cus"
Re: Peugeot 205 Mi16
: 03 lut pt, 2012 7:21 am
autor: stef
mu takie cuś nie potrzebne skoro już jest bez przepływki i oryginalnego silniczka krokowego