Moj PROJECT 205 GTi16
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Moj PROJECT 205 GTi16
Witam wszystkich!
Chcialbym sie podzielic z Wami moim projektem 205 GTi16.
Wszysko zaczelo sie rzecz jasna od BX GTi 16v, ktorego kupilismy z ojcem jakies 4lata temu. Auto swietne i dosc rzadkie, wiec po pewnym czasie stwierdzilem, ze dobrze byloby kupic drugiego na czesci zamienne jak nadazy sie jakas okazja - bo przeciez jak cos nawali to bedziemy musiali placic duze pieniadze. Tak tez sie stalo i kupilismy drugiego za male pieniadze. Samochod zostal rozebrany i mniej istotne dla nas czesci zostaly sprzedane.
Jak sie pozniej okazalo BX sprawowal sie dosc dobrze i jezeli trzeba bylo cos naprawiac to radzilismy sobie we wlasnym zakresie!
W internecie szukajac informacji na temat BX i jego silnika natknalem sie na 205 z takimi silnikami. I wtedy wpasnie pomyslalem sobie ze P205 to najlepsze miejsce dla takiego silnika. Pomysl byl swietny jednak z jego realizacja bylo gorzej. Po pewnym czasie pomyslalem hmm... naped mam wiec kupie tylko jakas 205 i bedzie gotowe:) Jak sie pozniej okazalo wcale nie jest tak prosto. Silnik po rozebraniu okazal sie juz dosc znacznie wysluzony (to bylo jakies 2 lata temu) i to wlasnie wtedy postanowilem sobie, ze jak sie w cos bawic to nalezy zrobic to porzadnie.
Wiec zaczelo sie odkadanie pieniedzy i szukanie niezbednych czesci no i rzecz jasna kupno 205 GTi.
Tyle wstepu:)
SAMOCHOD:
Peugeot 205 1.9 GTi z 1991 roku. Przebieg 215kkm.
SILNIK:
XU9J4 z BX 19 GTi 16Valve rozlozony na czesci pierwsze! Wyczyszczony i pomalowany. Glowica - splanowana 1mm. Porting, polerka, obrabiane zawory i gniazda na 3katy.Spasowane i obrobione kolektory.Kolo odchudzone 1kg. Wszystko wywazone dynamicznie. Elektronika przerobiona z kompem od j4 i mocnym chipem.
Kute tloki doprezajace (11,0:1) JE o srednicy 83,5mm, cylindry po szlifie i honowaniu. Korby wywazone. Nowiutki komplet sprzegla VALEO. Rozrusznik i alternator po regeneracji. Swiece NGK. Przewody MAGNECOR Competition KV85. Nowy aparat zaplonowy. Przerobiona miska olejowa z grodzia. Filtr odmy olejowej. Kolo walka rozrzadu zaw. ssacych od D6C. Wielki stozek OMP
W tej chwili czekam juz tylko na kute tloki (ponad 2 tyg spoznienia) i bedzie mozna skladac silnik na nowych czesciach!
WYDECH:
Przerobiony kolektor wydechowy, aby zmiescil sie w przedziale, brak kata, reszta z GTi spasowana zeby to mialo rece i nogi na podzespolach BOSAL.
SKRZYNIA:
Skrzynia z 1.9GTi + przelozenie glowne 4.187 oraz 5tka 0.757 (z BX 1.6 gaznik)
ZAWIESZENIE:
Na razie dobra seria + sprezyny SPAX -25mm, obnizony na tylnej belce. Na przodzie zaciski z 306 GTi-6 i frezowane tarcze 283mm BLACK DIAMOND. Przewody hamulcowe OMP w oplocie. Rozporka przednich kielichow SPARCO
KOLA: 2 komplety SPEEDLINE 15", opony KUMHO Tyres 185/55/15
INNE:
- Kubel OMP Grip
- szelki 4pkt SABELT
- zegary wbudowane zamiast nawiewow (podcisnienia w kolektorze, cisnienia paliwa oraz napiecia)
- 3cie swiatlo stop VALEO
- zapinki SPARCO
- akumulator wewnatrz
Na dole troche zdjec!
Chcialbym sie podzielic z Wami moim projektem 205 GTi16.
Wszysko zaczelo sie rzecz jasna od BX GTi 16v, ktorego kupilismy z ojcem jakies 4lata temu. Auto swietne i dosc rzadkie, wiec po pewnym czasie stwierdzilem, ze dobrze byloby kupic drugiego na czesci zamienne jak nadazy sie jakas okazja - bo przeciez jak cos nawali to bedziemy musiali placic duze pieniadze. Tak tez sie stalo i kupilismy drugiego za male pieniadze. Samochod zostal rozebrany i mniej istotne dla nas czesci zostaly sprzedane.
Jak sie pozniej okazalo BX sprawowal sie dosc dobrze i jezeli trzeba bylo cos naprawiac to radzilismy sobie we wlasnym zakresie!
W internecie szukajac informacji na temat BX i jego silnika natknalem sie na 205 z takimi silnikami. I wtedy wpasnie pomyslalem sobie ze P205 to najlepsze miejsce dla takiego silnika. Pomysl byl swietny jednak z jego realizacja bylo gorzej. Po pewnym czasie pomyslalem hmm... naped mam wiec kupie tylko jakas 205 i bedzie gotowe:) Jak sie pozniej okazalo wcale nie jest tak prosto. Silnik po rozebraniu okazal sie juz dosc znacznie wysluzony (to bylo jakies 2 lata temu) i to wlasnie wtedy postanowilem sobie, ze jak sie w cos bawic to nalezy zrobic to porzadnie.
Wiec zaczelo sie odkadanie pieniedzy i szukanie niezbednych czesci no i rzecz jasna kupno 205 GTi.
Tyle wstepu:)
SAMOCHOD:
Peugeot 205 1.9 GTi z 1991 roku. Przebieg 215kkm.
SILNIK:
XU9J4 z BX 19 GTi 16Valve rozlozony na czesci pierwsze! Wyczyszczony i pomalowany. Glowica - splanowana 1mm. Porting, polerka, obrabiane zawory i gniazda na 3katy.Spasowane i obrobione kolektory.Kolo odchudzone 1kg. Wszystko wywazone dynamicznie. Elektronika przerobiona z kompem od j4 i mocnym chipem.
Kute tloki doprezajace (11,0:1) JE o srednicy 83,5mm, cylindry po szlifie i honowaniu. Korby wywazone. Nowiutki komplet sprzegla VALEO. Rozrusznik i alternator po regeneracji. Swiece NGK. Przewody MAGNECOR Competition KV85. Nowy aparat zaplonowy. Przerobiona miska olejowa z grodzia. Filtr odmy olejowej. Kolo walka rozrzadu zaw. ssacych od D6C. Wielki stozek OMP
W tej chwili czekam juz tylko na kute tloki (ponad 2 tyg spoznienia) i bedzie mozna skladac silnik na nowych czesciach!
WYDECH:
Przerobiony kolektor wydechowy, aby zmiescil sie w przedziale, brak kata, reszta z GTi spasowana zeby to mialo rece i nogi na podzespolach BOSAL.
SKRZYNIA:
Skrzynia z 1.9GTi + przelozenie glowne 4.187 oraz 5tka 0.757 (z BX 1.6 gaznik)
ZAWIESZENIE:
Na razie dobra seria + sprezyny SPAX -25mm, obnizony na tylnej belce. Na przodzie zaciski z 306 GTi-6 i frezowane tarcze 283mm BLACK DIAMOND. Przewody hamulcowe OMP w oplocie. Rozporka przednich kielichow SPARCO
KOLA: 2 komplety SPEEDLINE 15", opony KUMHO Tyres 185/55/15
INNE:
- Kubel OMP Grip
- szelki 4pkt SABELT
- zegary wbudowane zamiast nawiewow (podcisnienia w kolektorze, cisnienia paliwa oraz napiecia)
- 3cie swiatlo stop VALEO
- zapinki SPARCO
- akumulator wewnatrz
Na dole troche zdjec!
- Załączniki
-
- C1038181_1.jpg (26.39 KiB) Przejrzano 34588 razy
-
- 205vsbx.jpg (59.62 KiB) Przejrzano 34599 razy
-
- DSC01855.jpg (60.38 KiB) Przejrzano 34541 razy
-
- DSC01595.jpg (54.48 KiB) Przejrzano 34553 razy
-
- DSC01431.jpg (82.47 KiB) Przejrzano 34579 razy
-
- DSC01428.jpg (81.17 KiB) Przejrzano 34588 razy
-
- C1038181_3.jpg (32.8 KiB) Przejrzano 34586 razy
-
- DSC06973.jpg (71.35 KiB) Przejrzano 34502 razy
-
- DSC06657.jpg (84.36 KiB) Przejrzano 34515 razy
-
- DSC01915.jpg (26.44 KiB) Przejrzano 34532 razy
-
- DSC07210.jpg (58.64 KiB) Przejrzano 34494 razy
-
- DSC07508.jpg (36.03 KiB) Przejrzano 34486 razy
-
- DSC07485.jpg (59.75 KiB) Przejrzano 34485 razy
-
- DSC07342.jpg (60.02 KiB) Przejrzano 34493 razy
-
- DSC07294.jpg (46.25 KiB) Przejrzano 34498 razy
-
- DSC07278.jpg (39.66 KiB) Przejrzano 34496 razy
-
- kubelOMP.jpg (37.48 KiB) Przejrzano 34481 razy
-
- glowica1.jpg (44.95 KiB) Przejrzano 34474 razy
-
- DSC07713.jpg (56.4 KiB) Przejrzano 34481 razy
-
- DSC07568.jpg (60.72 KiB) Przejrzano 34483 razy
-
- DSC07554.jpg (56.36 KiB) Przejrzano 34485 razy
Ostatnio zmieniony 21 gru czw, 2006 1:13 pm przez stef, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Dzieki!205MI16 pisze:Brawa za profesjonalne podejście.
Czemu zdecydowałeś się na przerabianie kolektora zamiast założenia od 306Gti?
Czemu, poniewaz mialem seryjny kolektor i uznalem, ze nie ma sensu wydawac dodatkowej kasy na ten od 306GTi skoro w dalszych planach bede mial i tak kolektor z kwasowki!
Na angielskiej stronie podejrzalem, ze taka przerobka nie jest skomplikowana i sie sprawdza!
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
No no no ....łącze się Tobą w trudach i przeciwnosciach takowego przedsięwziecia...z niecierpliwoscią czekam na efekt końcowy..
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
wstawisz link do tej strony??stef pisze:Dzieki!205MI16 pisze:Brawa za profesjonalne podejście.
Czemu zdecydowałeś się na przerabianie kolektora zamiast założenia od 306Gti?
Czemu, poniewaz mialem seryjny kolektor i uznalem, ze nie ma sensu wydawac dodatkowej kasy na ten od 306GTi skoro w dalszych planach bede mial i tak kolektor z kwasowki!
Na angielskiej stronie podejrzalem, ze taka przerobka nie jest skomplikowana i sie sprawdza!
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
To jest na stronce http://www.205gtidrivers.com > engine conversions > mi16 1.9 conversion (c_w). Kolektor skraca sie przy jego koncu i odpowiednio pochyla. Wrzuce zdjecia jak bede mial to za soba, ale to dopiero po tym jak silnik trafi do komory:) - bedzie mozna odpowiednio przymierzyc, przyciac i zespawac!
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Hahah wreszcie mam upragnione kute tloki JE:)
Wiecej zdjec moich poczynan na http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef
Wiecej zdjec moich poczynan na http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef
- Załączniki
-
- 4.jpg (148.89 KiB) Przejrzano 34324 razy
-
- 3.jpg (57.43 KiB) Przejrzano 34323 razy
-
- 2.jpg (46.27 KiB) Przejrzano 34311 razy
-
- 1.jpg (30.15 KiB) Przejrzano 34320 razy