Moj PROJECT 205 GTi16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Witam wszystkich!

Chcialbym sie podzielic z Wami moim projektem 205 GTi16.

Wszysko zaczelo sie rzecz jasna od BX GTi 16v, ktorego kupilismy z ojcem jakies 4lata temu. Auto swietne i dosc rzadkie, wiec po pewnym czasie stwierdzilem, ze dobrze byloby kupic drugiego na czesci zamienne jak nadazy sie jakas okazja - bo przeciez jak cos nawali to bedziemy musiali placic duze pieniadze. Tak tez sie stalo i kupilismy drugiego za male pieniadze. Samochod zostal rozebrany i mniej istotne dla nas czesci zostaly sprzedane.
Jak sie pozniej okazalo BX sprawowal sie dosc dobrze i jezeli trzeba bylo cos naprawiac to radzilismy sobie we wlasnym zakresie!

W internecie szukajac informacji na temat BX i jego silnika natknalem sie na 205 z takimi silnikami. I wtedy wpasnie pomyslalem sobie ze P205 to najlepsze miejsce dla takiego silnika. Pomysl byl swietny jednak z jego realizacja bylo gorzej. Po pewnym czasie pomyslalem hmm... naped mam wiec kupie tylko jakas 205 i bedzie gotowe:) Jak sie pozniej okazalo wcale nie jest tak prosto. Silnik po rozebraniu okazal sie juz dosc znacznie wysluzony (to bylo jakies 2 lata temu) i to wlasnie wtedy postanowilem sobie, ze jak sie w cos bawic to nalezy zrobic to porzadnie.

Wiec zaczelo sie odkadanie pieniedzy i szukanie niezbednych czesci no i rzecz jasna kupno 205 GTi.

Tyle wstepu:)

SAMOCHOD:
Peugeot 205 1.9 GTi z 1991 roku. Przebieg 215kkm.

SILNIK:
XU9J4 z BX 19 GTi 16Valve rozlozony na czesci pierwsze! Wyczyszczony i pomalowany. Glowica - splanowana 1mm. Porting, polerka, obrabiane zawory i gniazda na 3katy.Spasowane i obrobione kolektory.Kolo odchudzone 1kg. Wszystko wywazone dynamicznie. Elektronika przerobiona z kompem od j4 i mocnym chipem.

Kute tloki doprezajace (11,0:1) JE o srednicy 83,5mm, cylindry po szlifie i honowaniu. Korby wywazone. Nowiutki komplet sprzegla VALEO. Rozrusznik i alternator po regeneracji. Swiece NGK. Przewody MAGNECOR Competition KV85. Nowy aparat zaplonowy. Przerobiona miska olejowa z grodzia. Filtr odmy olejowej. Kolo walka rozrzadu zaw. ssacych od D6C. Wielki stozek OMP

W tej chwili czekam juz tylko na kute tloki (ponad 2 tyg spoznienia) i bedzie mozna skladac silnik na nowych czesciach!

WYDECH:
Przerobiony kolektor wydechowy, aby zmiescil sie w przedziale, brak kata, reszta z GTi spasowana zeby to mialo rece i nogi na podzespolach BOSAL.

SKRZYNIA:
Skrzynia z 1.9GTi + przelozenie glowne 4.187 oraz 5tka 0.757 (z BX 1.6 gaznik)

ZAWIESZENIE:
Na razie dobra seria + sprezyny SPAX -25mm, obnizony na tylnej belce. Na przodzie zaciski z 306 GTi-6 i frezowane tarcze 283mm BLACK DIAMOND. Przewody hamulcowe OMP w oplocie. Rozporka przednich kielichow SPARCO

KOLA: 2 komplety SPEEDLINE 15", opony KUMHO Tyres 185/55/15

INNE:
- Kubel OMP Grip
- szelki 4pkt SABELT
- zegary wbudowane zamiast nawiewow (podcisnienia w kolektorze, cisnienia paliwa oraz napiecia)
- 3cie swiatlo stop VALEO
- zapinki SPARCO
- akumulator wewnatrz

Na dole troche zdjec!
Załączniki
C1038181_1.jpg
C1038181_1.jpg (26.39 KiB) Przejrzano 34588 razy
205vsbx.jpg
205vsbx.jpg (59.62 KiB) Przejrzano 34599 razy
DSC01855.jpg
DSC01855.jpg (60.38 KiB) Przejrzano 34541 razy
DSC01595.jpg
DSC01595.jpg (54.48 KiB) Przejrzano 34553 razy
DSC01431.jpg
DSC01431.jpg (82.47 KiB) Przejrzano 34579 razy
DSC01428.jpg
DSC01428.jpg (81.17 KiB) Przejrzano 34588 razy
C1038181_3.jpg
C1038181_3.jpg (32.8 KiB) Przejrzano 34586 razy
DSC06973.jpg
DSC06973.jpg (71.35 KiB) Przejrzano 34502 razy
DSC06657.jpg
DSC06657.jpg (84.36 KiB) Przejrzano 34515 razy
DSC01915.jpg
DSC01915.jpg (26.44 KiB) Przejrzano 34532 razy
DSC07210.jpg
DSC07210.jpg (58.64 KiB) Przejrzano 34494 razy
DSC07508.jpg
DSC07508.jpg (36.03 KiB) Przejrzano 34486 razy
DSC07485.jpg
DSC07485.jpg (59.75 KiB) Przejrzano 34485 razy
DSC07342.jpg
DSC07342.jpg (60.02 KiB) Przejrzano 34493 razy
DSC07294.jpg
DSC07294.jpg (46.25 KiB) Przejrzano 34498 razy
DSC07278.jpg
DSC07278.jpg (39.66 KiB) Przejrzano 34496 razy
kubelOMP.jpg
kubelOMP.jpg (37.48 KiB) Przejrzano 34481 razy
glowica1.jpg
glowica1.jpg (44.95 KiB) Przejrzano 34474 razy
DSC07713.jpg
DSC07713.jpg (56.4 KiB) Przejrzano 34481 razy
DSC07568.jpg
DSC07568.jpg (60.72 KiB) Przejrzano 34483 razy
DSC07554.jpg
DSC07554.jpg (56.36 KiB) Przejrzano 34485 razy
Ostatnio zmieniony 21 gru czw, 2006 1:13 pm przez stef, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

zapowiada sie super

kto robil glowice?
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Kanaly obrabialem ja! Zawory, gniazda i szlif zaklad na podstawie ksiazki: Modern Engine Tuning!
Obrazek
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

NO elegancko to wyglada :shock: .
Az mnie skreca ze nie nie mam GTI i warunkow na takie zabawy :cry: 8)7
Powodzenia w dalszych pracach. :)
Pozdro :W
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

No i pięknie :) niedługo ani jednej GTI z oryginalnym silnikiem nie znajdziemy :)
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

_O_

Dodano po 1 minutach:

spoko spoko, u mnie jest świezo zrobiony XU9JAZ i nie mam zamiaru zmieniać... :)
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Brawa za profesjonalne podejście.
Czemu zdecydowałeś się na przerabianie kolektora zamiast założenia od 306Gti?
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

205MI16 pisze:Brawa za profesjonalne podejście.
Czemu zdecydowałeś się na przerabianie kolektora zamiast założenia od 306Gti?
Dzieki!

Czemu, poniewaz mialem seryjny kolektor i uznalem, ze nie ma sensu wydawac dodatkowej kasy na ten od 306GTi skoro w dalszych planach bede mial i tak kolektor z kwasowki!
Na angielskiej stronie podejrzalem, ze taka przerobka nie jest skomplikowana i sie sprawdza!
Obrazek
Awatar użytkownika
HDi
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 17 sie czw, 2006 5:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HDi »

no no wygląda wypasik - zapowiada się szybkie mi16 jedno z pierwszych

ja pozostaje przy 8V
205 Rallye Ex.. peryment
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

No no no ....łącze się Tobą w trudach i przeciwnosciach takowego przedsięwziecia...z niecierpliwoscią czekam na efekt końcowy..
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

stef pisze:
205MI16 pisze:Brawa za profesjonalne podejście.
Czemu zdecydowałeś się na przerabianie kolektora zamiast założenia od 306Gti?
Dzieki!

Czemu, poniewaz mialem seryjny kolektor i uznalem, ze nie ma sensu wydawac dodatkowej kasy na ten od 306GTi skoro w dalszych planach bede mial i tak kolektor z kwasowki!
Na angielskiej stronie podejrzalem, ze taka przerobka nie jest skomplikowana i sie sprawdza!
wstawisz link do tej strony??
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

To jest na stronce http://www.205gtidrivers.com > engine conversions > mi16 1.9 conversion (c_w). Kolektor skraca sie przy jego koncu i odpowiednio pochyla. Wrzuce zdjecia jak bede mial to za soba, ale to dopiero po tym jak silnik trafi do komory:) - bedzie mozna odpowiednio przymierzyc, przyciac i zespawac!
Obrazek
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Hahah wreszcie mam upragnione kute tloki JE:)

Wiecej zdjec moich poczynan na http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef
Załączniki
4.jpg
4.jpg (148.89 KiB) Przejrzano 34324 razy
3.jpg
3.jpg (57.43 KiB) Przejrzano 34323 razy
2.jpg
2.jpg (46.27 KiB) Przejrzano 34311 razy
1.jpg
1.jpg (30.15 KiB) Przejrzano 34320 razy
Obrazek
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Wypasione te tłoki..ile taka przyjemnosc kosztuje ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

oficjalna sklepowa cena waha sie w okolichach 2,5k z pierscieniami

PS -Ladna pozowana fotka :D
ODPOWIEDZ