Strona 1 z 9

Project 205 CTi by martin

: 20 maja ndz, 2007 11:00 am
autor: martinop
No to zaczynamy :D
Nie jest to kolosalnie wysokobudżetowy projekt, ponieważ na razie studiuje. Miałem nieodpartą pokusę zmienić silnik w CTi bo ten 1,9 102 km to jakis dziwny silnik. Trochę niewykorzystana pojemność w stosunku do mocy.
Nawinęła się okazja. Po sąsiedzku znalazłem troche rozbite 1,9 Gti 122 km. Kupiłem je w takim stanie jak na zdjęciach. Auto do końca fajnie pomykało, wstępnie jestem umowiony na mały remoncik w Opolu. Tam też zostanie przeprowadzony SWAP.
Na pewno nastapi zmiana belki na tą z 1,9 GTi. Skrzynie chce zostawic z CTi, bo podobno jest krótsza niż ta z GTi.
Baza to 1,9 CTi widoczne w moim profilu http://www.martin.peuget205.pl . Ważne że samochód jest w idealnym stanie blacharskim, pare poprawek lakierniczych będzie trzeba przeprowadzić, tym bardziej że na dniach bede miał inna dokładkę zderzaka :twisted: ( nie powiem z jakiego :D ).
Nie interesują mnie zmiany stylizacyjne, bo po co zmieniac takie fajne auto.
Zdjęcia z przebiegu prac oczywiście będe pokazywał na bieżąco.
Wczoraj wyciagnalem z GTi wszystko co sie dało:silnik, wiazka, zawieszenie przód i tył.
Zabawę czas zacząć :)

: 20 maja ndz, 2007 11:38 pm
autor: Lord Devil
Powodzenia, w końcu się zebrałeś, jak coś pytaj, taki swapik silnika zawieszenia etc zrobiłem parę lat temu, może jeszcze coś pamiętam :roll:

: 21 maja pn, 2007 1:52 pm
autor: martinop
Dzięki, jak czegoś nie będe wiedział to napewno się odezwę :D

Dodano po 5 godzinach 22 minutach:

Przymiarka zderzaka z 309 jak to bedzie mniej więcej wyglądało.

: 29 maja wt, 2007 12:56 am
autor: pogy
no ładnie musisz umyć ten silnik.apropo zawieszenia z tył jest przyjemne do wyciągania-ale to chyba jedna z niewielu zalet francuzów.pozdrawiam i będe zaglądał tutaj za twymi przeróbkami

: 29 maja wt, 2007 9:00 am
autor: Lord Devil
Skoro silnik masz na wierzchu i będziesz go jeszcze remontował to zrób z niego perełkę. Dokładnie umyj cały silnik, wypoleruj cały dolot, pokrywę zaworów. Koszt niewielki, a efekt porażający. Rób jak należy, to tylko kilka dni pracy.

: 29 maja wt, 2007 10:25 am
autor: martinop
Na tym forum już nic nie można ukryć. Chciałem pokazać dopiero efekt końcowy :) Już od dawna o tym myślałem. W komorze silnika ma panować ład i porządek, a dolot bedzie taki wypolerowany, że w podróży będzie można jajecznice zrobić :D

cti

: 08 cze pt, 2007 12:45 am
autor: Munne
Zapowiada sie wspaniale tak tzrymaj!!!!!!

: 08 cze pt, 2007 3:56 pm
autor: Lord Devil
Jak projekt robita cóś czy nic. Ciekaw jestem jak idzie.

: 08 cze pt, 2007 5:41 pm
autor: martinop
Jeszcze czekają mnie 2 zaliczenia i 3 egzaminy, dlatego z siedzeniem w garażu musze się wstrzymać. Ale chętnie bym już coś zaczął. Na razie kompletuje części i analizuje caly ,, maly projekt'', bo nie chce niczego pominąć albo coś zrobić źle. Lord- dzięki za wskazówki. Za niecały miesiąc prace ruszą pełną parą.

: 22 cze pt, 2007 8:42 am
autor: martinop
Rozmawiałem z paroma osobami. Wszyscy byli zadowoleni i polecali Kaktusa i spółkę. Chyba że czegoś nie wiem :?

: 23 lip pn, 2007 8:18 am
autor: Lord Devil
Jak postępy w pracach? Poszło coś do przodu?

: 26 lip czw, 2007 8:51 am
autor: martinop
Zabawa przy aucie już jest. Robie cały układ hamulcowy. Na razie zająłem się tyłem. Wszystko by grało, gdyby nie ukręcony gwiny w jednym z zacisków, tam gdzie przychodzi ten elastyczny krótki przewód hamulcowy. Próba przegwintowania nieudana, bo za mało tam jest gwintu i dupa zbita. Na razie jestem w d... i nie wiem co z tym zrobić. Szukam takiego zacisku i chyba cieżko będzie.

: 26 lip czw, 2007 10:17 am
autor: rallye
rozwierć - nagwintuj na większy i kup inny przewód :) będzie taniej niż zacisk

: 26 lip czw, 2007 11:11 am
autor: martinop
Próbowałem to przegwintować ale ta dziura jest bardzo plytka i cieżko to zrobić.

: 02 sie czw, 2007 11:32 pm
autor: martinop
Taki problem, przekładam cały układ hamulcowy z GTi. Problem jest z korektorami hamowania, bo trzeba je gdzieś ,,wstawić''. Poza tym w moim CTi idzie jeden przewód hamulcowy miedziany na tym, potem w pewnym miejscu jest trójnik. Czy duża różnica w sile hamowania bedzie, jeśli nie dam korektora? i czy jeżeli mam jeden przewód idący na tył to czy wystarczy jeden korektor wykorzystać albo lepiej wstawić dwa dla każdego koła z osobna? dzięki za pomoc :)