205 2.0 Turbo
-
- Junior
- Posty: 406
- Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: daro406
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
205 2.0 Turbo
Witam wszystkich!
Od niedawna jestem na forum 205. Zacznę od tego, że jestem w posiadaniu P 406 2.2 hdi (po chip tuningu 158 KM), ale zawsze marzyłem o 205 gti. Od dwóch dni moje marzenie się realizuje. Nabyłem 205 1.9 cti. Chcę wstawić do niego silnik od 406 2.0 turbo. mam w związku z tym kilka pytań. Po pierwsze czym się różni gti od cti (oprócz dachu rzecz jasna)? Podobno w cti jest krótsza skrzynia biegów. Chcę poddać ten silnik tuningowi mechanicznemu jak też elektronicznemu. Standard 150 KM, chcę wyciągnąć minimum 200KM. Chodzi mi głównie o to, co mogę zmienić w tym silniku a czego nie ruszać. Proszę w związku z tym o wszelkie sugestie i porady, informacje itp. odnośnie mojego pomysłu. Narazie gromadzę informacje, a o dalszych działaniach będę informował na bieżąco. Z góry dziękuję.
Darek
Od niedawna jestem na forum 205. Zacznę od tego, że jestem w posiadaniu P 406 2.2 hdi (po chip tuningu 158 KM), ale zawsze marzyłem o 205 gti. Od dwóch dni moje marzenie się realizuje. Nabyłem 205 1.9 cti. Chcę wstawić do niego silnik od 406 2.0 turbo. mam w związku z tym kilka pytań. Po pierwsze czym się różni gti od cti (oprócz dachu rzecz jasna)? Podobno w cti jest krótsza skrzynia biegów. Chcę poddać ten silnik tuningowi mechanicznemu jak też elektronicznemu. Standard 150 KM, chcę wyciągnąć minimum 200KM. Chodzi mi głównie o to, co mogę zmienić w tym silniku a czego nie ruszać. Proszę w związku z tym o wszelkie sugestie i porady, informacje itp. odnośnie mojego pomysłu. Narazie gromadzę informacje, a o dalszych działaniach będę informował na bieżąco. Z góry dziękuję.
Darek
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: 205 2.0 TURBO
Tematy ktore moga pomoc:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... =cti+a+gti
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... =cti+a+gti
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... =cti+a+gti
to tyle co do CTI.
Reszte musisz znalesc sam albo czekac na odpowiedz
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... =cti+a+gti
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... =cti+a+gti
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... =cti+a+gti
to tyle co do CTI.
Reszte musisz znalesc sam albo czekac na odpowiedz
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 2.0 TURBO
Myślę, ze CTI średnio nadaje się do tuningu..dlaczego ?
Nadwozie jest na tyle elastyczne, że bardzo pracuje, o wieeeele wieeeele bardziej niż np. nadwozie wersji pięciodrzwiowej, nie wspominając już o różnicy jaka jest pomiędzy wersją trzydrzwiową.
Włożenie większego silnika wiąze się z niekorzystnym rozłożeniem mas i niezbyt dobrym prowadzeniem...poza tym musiałbyś zmieniać oryginalny zawias i hamulce...bo nie sposób się rozpędzić, zatrzymać się też trzeba...
Podczas sportowej jazdy CTI możesz spodziewać się ...trzeszczenia ( przy złożonym dachu ), pływania karoserii itp...owszem można pozakładać rozpórki, coś to polepszy, jednak nie wpłynie decydująco - moim zdaniem - na poprawę trakcji...
To nie jest samochód do ścigania się czy zakładania potworzastego silnika...nie do tego go stworzono...
Myślę że Lord Devil miałby coś więcej...pozdrawiam..
Nadwozie jest na tyle elastyczne, że bardzo pracuje, o wieeeele wieeeele bardziej niż np. nadwozie wersji pięciodrzwiowej, nie wspominając już o różnicy jaka jest pomiędzy wersją trzydrzwiową.
Włożenie większego silnika wiąze się z niekorzystnym rozłożeniem mas i niezbyt dobrym prowadzeniem...poza tym musiałbyś zmieniać oryginalny zawias i hamulce...bo nie sposób się rozpędzić, zatrzymać się też trzeba...
Podczas sportowej jazdy CTI możesz spodziewać się ...trzeszczenia ( przy złożonym dachu ), pływania karoserii itp...owszem można pozakładać rozpórki, coś to polepszy, jednak nie wpłynie decydująco - moim zdaniem - na poprawę trakcji...
To nie jest samochód do ścigania się czy zakładania potworzastego silnika...nie do tego go stworzono...
Myślę że Lord Devil miałby coś więcej...pozdrawiam..
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Małysz
- Uzalezniony
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
- Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 4121955
- Login tlen: adamdrozdzu
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: 205 2.0 TURBO
Też myślę, że nia ma co przesadzac z mocą w CTI. Ten samochód jest w miarę żwawy i myślę,że wystarczy zmienic dolot i wydech, tak żeby ładnie brzmiał i wystarczy. Zaoszczędzoną kasę z przeróbek silnika dodatkowo wsadzic w duże fele najlepiej "17", odpowiednie oponki i gitarta. Orfister ma rację, że ten samochód nie stworzono do wkładania 200 KM. No, ale "daro" Twój wybór.
Pozdro.
Pozdro.
Król jest tylko jeden
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: 205 2.0 TURBO
Mimo tych wad ciagle mozna znalesc dobrze tuningowane CTI z silnikami 16v, 2.0 lub T16....Wiec chyba warto dla samej frajdy jezdzenia bez dachu
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: 205 2.0 TURBO
Ja mam skromniejsze marzenia, ale wiadomo od czego to zależy.
Moje zdanie jest takie. Z różnymi punktami widzenia się spotkasz.
Przemyśl wszystko 3 razy, jeżeli zdecydujesz się to zakładany budżet pomnóż x2 lub x3 i do pracy. Będę kibicował
Moje zdanie jest takie. Z różnymi punktami widzenia się spotkasz.
Przemyśl wszystko 3 razy, jeżeli zdecydujesz się to zakładany budżet pomnóż x2 lub x3 i do pracy. Będę kibicował
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 2.0 TURBO
Hehe ;] Zaczalym od wymiany zawieszenia...na to z GTI + lepsze hamulce. Pomysl ogolnie calkiem fajny.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
-
- Junior
- Posty: 406
- Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: daro406
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: 205 2.0 TURBO
Wiem że to auto średnio nadaje sie do tuningu,ale tym autem chce jeżdzić raz na tydzień w porach wiosenno-letnich ,oczywiście z otwartym dachem i delektować sie niesamowitym przyspieszeniem,świstem turbiny i odgłosem zaworu upustowego.Nie mam zamiaru jeżdzić 200km/h i ładować w zakrety na maxa.Wiem że to nigdy nie będzie kultowe gti.Zawieszenie przód,tył i hamulce zakładam od gti i mam pytanie czy pompe hamulcową i korektor siły też mam przekładać?
chce też założyć wspomaganie czy coś też trzeba zmienić oprócz oczywistych rzeczy?
chce też założyć wspomaganie czy coś też trzeba zmienić oprócz oczywistych rzeczy?
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 2.0 TURBO
Tutaj Ci Lord Devil pomoże...on to robił u siebie w CTi
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: 205 2.0 TURBO
Chyba w Griffe
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 205 2.0 TURBO
o ile zrobil, bo obiecal aktualizowac watek a niestety nic w temacie sie nie dzieje
Re: 205 2.0 TURBO
niech sie Lord wypowie ale turbo umarlo z tego co wiem.
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 205 2.0 TURBO
Po różnego rodzaju problemach z mechanikami, miałem dość turbo w Griffe, bo ciągle było coś nie tak i jak to bywa w większości wypadków w naszym kraju jeden zwalał winę na drugiego, a auto jak się borykało z wadami wieku dziecięcego tak sie boryka. Szybki pomysł i szybka decyzja, wyciągamy turbo i wkładamy mocne N/A. Silnik zakupiony i prace rozpoczęte, tylko, że narodził się plan nowy plan, jaki? turbo oczywiście. Nic więcej nie powiem dopóki temat nie zostanie zamkniety, bo znowy będą mi zarzucać, że to ściema. Poza mną w ten temat są zaangażowane dwie inne osoby z forum i nie jest to ani Lady Angel, ani Padre ani Munne
Car Valeting, Car Detailing.
Re: 205 2.0 TURBO
Spokojnie -nic nie bedziemy zarzucac. Poczekamy, 2 lata w te czy we wte. Juz sie przyzwyczailismy do... projektow.