Rallye16 under construction...
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Rallye16 under construction...
Czyli słów kilka o efektach moich powolnych prac nad pewnym Lwem
To GTI zakupione przed chyba trzema laty, z bujną jak się okazało w trakcie użytkowania i późniejszych prac przeszłością. U mnie przejeździło sezon w KJS i codziennym wożeniu szanownych 4 liter. Niestety gdy już zaczynałem doprowadzać je do ładu i wjeżdżać się w małego wariata padł motor - ofiara marnego ciśnienia oleju, pojeżdżawki na torze i wcześniejszych eksperymentów niedoświadczonego mechanika I tak w trakcie kilkunastu miesięcy zacząłem wcielać w życie plan (od)budowy kultowego GTI, które zostanie ze mną do samego końca... jego lub właściciela!
Projekt jest (a raczej miał być) niskobudżetowy i auto robione 'po godzinach' w zasadzie własnymi siłami przy wsparciu zaprzyjaźnionego mechanika i lakiernika w trudniejszych pracach.
Pokrótce, to do tej pory buda przygotowana do sportu - wzmocniona, wyspawane łączenia blach, solidnie zakonserwowany przed rdzą środek, komora silnika i wnętrze, wszystko polakierowane w czarnym półmacie, przewody hamulcowe i paliwowe w oplocie we wnętrzu. Zakupiona lekka klatka (podobno fabryczna), ale tymczasowo jeszcze robi za wzornik dla pewnego ciekawego rally-projektu z Lbl. Niestety na generalkę motoru nie starczy funduszy, choć A-grupowa głowica i graty do poprawy smarowania zanabyte. Pod maska wybrane co najlepsze z 2-3 aut, odnowione lub wymienione na nowe. Wiązki rozebrane, co trzeba polutowane i zaizolowane, choć tu jestem laikiem i do odpalenia motoru bez specjalisty się nie obędzie. Zregenerowany rozrusznik, alternator, maglownica. Wymienione przewody hamulcowe sztywne i giętkie, usunięte korektory (belka na bębnach więc są w cylinderkach), nowe szerokie bębny i szczęki (jeszcze leżą na półce). I jeszcze cała masa rzecz o których już nie pamiętam. Słowem solidna baza jest, planów mnóstwo, ale na wszystko za mało czasu i PLNów Ale zdobyta w trakcie realizacji projektu wiedza i umiejętności i doświadczenie są bezcenne
W ogóle to ostatnio powoli zaczęło toto nawet przypominać samochód - po wieeeeeelu tygodniach przygotowań, w komorze silnika wylądował taki oto zestaw:
Mi16 DFW z ory skrzynią - wyczyszczony, co trzeba odnowione i pomalowane, zrobiony rozrząd i wymienione podzespoły eksploatacyjne (uszczelniacze, paski, poduszki itp.), założone nowe śruby, nakrętki etc.
I choć miejsca momentami pozostało niewiele...
to o dziwo w kilkanaście minut udało się podpiąć toto pod kirfor, unieść do góry i chwilę później silnik siedział w aucie grzecznie utrafiając w fabryczne mocowania Co prawda skrzynia stawiała większy opór, bo i miejsca pozostało niewiele, ale pół godziny później była już połączona świętym węzłem 4 śrub z motorem, a całość piknie dokręcona na fabrycznych mocowaniach
I mimo, że przed odpaleniem pracy jeszcze mnogo, to powyższy widok (po dołujacych miesiącach separacji widocznej w avatarze) wpłynął na gwałtowny wzrost poziomu szczęśliwości właściciela
Obecnie skupiam się na drobnych pracach blacharskich: renowacja felg i na lakierowanie na biało, zderzaki, listwy, dokładki na biało i pod kolor nadwozia. Jak się uda to w maju jeszcze klapa i błotniki przednie, bo najbardziej szpecą auto. No i oczywiście spasowanie elementów, podłączenie osprzętu i uruchomienie miga coby na majówkę jakąś się jeszcze wybrać
Z góry dzięki za słowa uznania, otuchy i wsparcia, bo chwilami miałem ochotę go zdemolować, pociąć i spalić, a następnie kupić niemieckiego diesla
A jak będzie czas i zapał to może nawet jakieś fotostory się zrobi. Może, bo jak ciepło za oknem to wolę garaż od fotela przed komputerem... heh to już chyba uzależnienie
To GTI zakupione przed chyba trzema laty, z bujną jak się okazało w trakcie użytkowania i późniejszych prac przeszłością. U mnie przejeździło sezon w KJS i codziennym wożeniu szanownych 4 liter. Niestety gdy już zaczynałem doprowadzać je do ładu i wjeżdżać się w małego wariata padł motor - ofiara marnego ciśnienia oleju, pojeżdżawki na torze i wcześniejszych eksperymentów niedoświadczonego mechanika I tak w trakcie kilkunastu miesięcy zacząłem wcielać w życie plan (od)budowy kultowego GTI, które zostanie ze mną do samego końca... jego lub właściciela!
Projekt jest (a raczej miał być) niskobudżetowy i auto robione 'po godzinach' w zasadzie własnymi siłami przy wsparciu zaprzyjaźnionego mechanika i lakiernika w trudniejszych pracach.
Pokrótce, to do tej pory buda przygotowana do sportu - wzmocniona, wyspawane łączenia blach, solidnie zakonserwowany przed rdzą środek, komora silnika i wnętrze, wszystko polakierowane w czarnym półmacie, przewody hamulcowe i paliwowe w oplocie we wnętrzu. Zakupiona lekka klatka (podobno fabryczna), ale tymczasowo jeszcze robi za wzornik dla pewnego ciekawego rally-projektu z Lbl. Niestety na generalkę motoru nie starczy funduszy, choć A-grupowa głowica i graty do poprawy smarowania zanabyte. Pod maska wybrane co najlepsze z 2-3 aut, odnowione lub wymienione na nowe. Wiązki rozebrane, co trzeba polutowane i zaizolowane, choć tu jestem laikiem i do odpalenia motoru bez specjalisty się nie obędzie. Zregenerowany rozrusznik, alternator, maglownica. Wymienione przewody hamulcowe sztywne i giętkie, usunięte korektory (belka na bębnach więc są w cylinderkach), nowe szerokie bębny i szczęki (jeszcze leżą na półce). I jeszcze cała masa rzecz o których już nie pamiętam. Słowem solidna baza jest, planów mnóstwo, ale na wszystko za mało czasu i PLNów Ale zdobyta w trakcie realizacji projektu wiedza i umiejętności i doświadczenie są bezcenne
W ogóle to ostatnio powoli zaczęło toto nawet przypominać samochód - po wieeeeeelu tygodniach przygotowań, w komorze silnika wylądował taki oto zestaw:
Mi16 DFW z ory skrzynią - wyczyszczony, co trzeba odnowione i pomalowane, zrobiony rozrząd i wymienione podzespoły eksploatacyjne (uszczelniacze, paski, poduszki itp.), założone nowe śruby, nakrętki etc.
I choć miejsca momentami pozostało niewiele...
to o dziwo w kilkanaście minut udało się podpiąć toto pod kirfor, unieść do góry i chwilę później silnik siedział w aucie grzecznie utrafiając w fabryczne mocowania Co prawda skrzynia stawiała większy opór, bo i miejsca pozostało niewiele, ale pół godziny później była już połączona świętym węzłem 4 śrub z motorem, a całość piknie dokręcona na fabrycznych mocowaniach
I mimo, że przed odpaleniem pracy jeszcze mnogo, to powyższy widok (po dołujacych miesiącach separacji widocznej w avatarze) wpłynął na gwałtowny wzrost poziomu szczęśliwości właściciela
Obecnie skupiam się na drobnych pracach blacharskich: renowacja felg i na lakierowanie na biało, zderzaki, listwy, dokładki na biało i pod kolor nadwozia. Jak się uda to w maju jeszcze klapa i błotniki przednie, bo najbardziej szpecą auto. No i oczywiście spasowanie elementów, podłączenie osprzętu i uruchomienie miga coby na majówkę jakąś się jeszcze wybrać
Z góry dzięki za słowa uznania, otuchy i wsparcia, bo chwilami miałem ochotę go zdemolować, pociąć i spalić, a następnie kupić niemieckiego diesla
A jak będzie czas i zapał to może nawet jakieś fotostory się zrobi. Może, bo jak ciepło za oknem to wolę garaż od fotela przed komputerem... heh to już chyba uzależnienie
- kubagti
- Junior
- Posty: 143
- Rejestracja: 04 kwie pt, 2008 3:36 pm
- Posiadany PUG: GTI 1.6 i 1.9
- Numer Gadu-gadu: 2332343
Re: Rallye16 under construction...
Tak trzymaj !!!
Wiem co czujesz też mam ochotę nieraz spalic moją 205 ale zawsze mi przechodzi ,i dalej go naprawiam i tak to do .......... czasu az sie kiedyś skończy ulepsznia
Wiem co czujesz też mam ochotę nieraz spalic moją 205 ale zawsze mi przechodzi ,i dalej go naprawiam i tak to do .......... czasu az sie kiedyś skończy ulepsznia
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Rallye16 under construction...
gratuluje.A teraz zapytam z ciekawości czy obudowa rozrzadu nie leży na filtrze paliwa ??? klepałeś ściane jak rozwiązałeś sprawę kolektora wydechowego ??? ja dzis także wsadziłem migacza do 205 no i teraz sie zacznie.Robota i główkowanie,jak rozwiązujesz sprawe czujników zostawiasz migowe czy podmieniasz na te z gtika bo komp rozumiem zakładasz migowy + te brakujące kabelki.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 lut śr, 2007 4:48 pm
- Numer Gadu-gadu: 1707684
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rallye16 under construction...
no w koncu ten silnik jest tam gdzie byc powinien
wpadne na tygodniu pomacac
wpadne na tygodniu pomacac
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
Ulepszanie to chyba w tym sporcie nigdy się nie kończy, zawsze znajdzie się coś co jeszcze można poprawićkubagti pisze:czasu az sie kiedyś skończy ulepsznia
No właśnie się zacznie... Z samej lektury historii swapów nie udało się przygotować wszystkiego wcześniej Dlatego motor w aucie by zobaczyć to co znam z opowiadań i zanaleźć najlepsze rozwiązania.-BARON- pisze:no i teraz sie zacznie.Robota i główkowanie
Obudowa dotyka do filtra paliwa (widać na foto). Samo klepanie da kilka mm, poduchy mam usztywnione, ale to raczej za mało. Na początek metoda 'siłową' postaram się odgiąć, jesli bedzie za mało zrobię dystans który przesunie filtr do tyłu.
Ściany nie klepałem i nie zamierzam. Dystans pomiędzy głowicę a kolektor odpada - to wbrew pozorom zbyt skomplikowana robota. Niestety do przeróbki kolektora nie udało się uzyskać precyzyjnych danych, mam 2, przymierzę i będę działał. Najprawdopodobniej po trochu od strony głowicy i przy downpipe aby zbyt gwałtownie nie zaburzać przepływu spalin.
Moja wiązka wyleciała bo była w opłakanym stanie, pewnie po gazowniku. Mam wiązkę i kompa 2-rzedowy Motronic z BXa, bez lambdy. Z tego co wyczytałem jednostka samoistna, wystarczy dać +/- Mam ją opisaną po angielsku, ale dość przejrzyście, więc powinienem sobie poradzić.
Gorzej z czujnikami na zegary, ten fragment trzeba odbudować. Może odnajdę oryginalny z BXa. Lub wydzielę z zapasowej wiązki 3-rzędowej z 405ki Mi16 + zrobienie przelotki na kostki z 205ki (mam jakiś schemat). Ale tu już chyba zdam się na elektryka - schematy mnie przerażają Generalnie będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, szczególnie jeśli chodzi o ten fragment wiązki w BXie.
Jutro od rana roboty blacharskie, bo lakiernik się niecierpliwi. Później niestety praca zawodowa.
Do podłączenia miga wracam w piątek.
Haha zapraszam, może na spokojnie jakieś piwko się zrobi A ja jutro przypilnuję magików przy twoimpugi pisze:no w koncu ten silnik jest tam gdzie byc powinien
wpadne na tygodniu pomacac
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
No niestety przy dopasowywaniu kolektora wydechowego jest tak ze kazdy jak sie z tym upora to chce o tym zapomniec i nie mysli o zdjeciu wymiarow
Co do podlaczenia wiazki to faktycznie nie jest to skomplikowane. Przewody od czujnikow tym bardziej nie powinny sprawic problemow. powodzenia
Dziwna sprawa z tym filtrem paliwa u mnie jest calkiem daleko od silnika. Nawet na tyle zeby mozna go bezproblemu wymienic.
Co do podlaczenia wiazki to faktycznie nie jest to skomplikowane. Przewody od czujnikow tym bardziej nie powinny sprawic problemow. powodzenia
Dziwna sprawa z tym filtrem paliwa u mnie jest calkiem daleko od silnika. Nawet na tyle zeby mozna go bezproblemu wymienic.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
No wreszcie Darek!!!
Auto zaczyna wygladac. Ale nie martw sie ja swojego mialem tez chec wielokrotnie rzucic w krzaczory i zostawic tak zeby nikt go nie odnalazl.
Filtr paliwa srednio sie miescil, po wywaleniu seryjnej obudowy i przerobieniu troche samego mocowania udalo przemiescic sie go w rog komory tak aby nie przeszkadzal przy jakimkolwiek grzebaniu. Oczywiscie tego w mi16 nie da sie uniknac ;p
Ale rzezbisz z ta wiazka. Kombinacja z motroniciem 1.3 jest duzo latwiejsza jednak!
Niestety tak to jest z tymi samochodami, ze cale "przerabianie" nigdy sie nie skonczy ... to jest piekne i straszne za razem
Nie mowcie nic o kolektorze - wreszcie zaczynam sie zabierac za adaptowanie tego z GTi-6 - to bedzie dopiero rzezba
PS. mam nadzieje, ze juz niedlugo przelecimy sie na dwa migacze i porobimy troche szumu na miescie
3mam qciuki
powodzenia!!!
Auto zaczyna wygladac. Ale nie martw sie ja swojego mialem tez chec wielokrotnie rzucic w krzaczory i zostawic tak zeby nikt go nie odnalazl.
Filtr paliwa srednio sie miescil, po wywaleniu seryjnej obudowy i przerobieniu troche samego mocowania udalo przemiescic sie go w rog komory tak aby nie przeszkadzal przy jakimkolwiek grzebaniu. Oczywiscie tego w mi16 nie da sie uniknac ;p
Ale rzezbisz z ta wiazka. Kombinacja z motroniciem 1.3 jest duzo latwiejsza jednak!
Niestety tak to jest z tymi samochodami, ze cale "przerabianie" nigdy sie nie skonczy ... to jest piekne i straszne za razem
Nie mowcie nic o kolektorze - wreszcie zaczynam sie zabierac za adaptowanie tego z GTi-6 - to bedzie dopiero rzezba
PS. mam nadzieje, ze juz niedlugo przelecimy sie na dwa migacze i porobimy troche szumu na miescie
3mam qciuki
powodzenia!!!
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
Tutaj kilka zdjęć z prac dzięki uprzejmości odwiedzającego mój garaż kolegi (też od Mi16) z zaprzyjaźnionego forum.
Na razie działo się niewiele, bo troszki absorbowały mnie prace stylistyczno-lakiernicze i inne sportowe auta spod znaku Lwa. Głównie kolejny etap przygotowań felg, poszerzeń, dokładek i zderzaków do lakierowania. Plastiki będą na gładko i pod kolor auta
Przy silniku zamontowana odnowiona listwa wtryskowa, lekko przesunięty na mocowaniach filtr paliwa, podłączone sprzęgło, założony i podpięty rozrusznik i alternator.
Byłu też pierwsze przymiarki do wiązek i ogólny przegląd potencjalnych trudności i braków. Do wymiany jak na razie fragment napinacza alternatora, przekaźnik wentylatorów, linka prędkościomierza, linka sprzęgła też już naruszona :/
A jutro zasłużony wypoczynek po 48h w pracy
Na razie działo się niewiele, bo troszki absorbowały mnie prace stylistyczno-lakiernicze i inne sportowe auta spod znaku Lwa. Głównie kolejny etap przygotowań felg, poszerzeń, dokładek i zderzaków do lakierowania. Plastiki będą na gładko i pod kolor auta
Przy silniku zamontowana odnowiona listwa wtryskowa, lekko przesunięty na mocowaniach filtr paliwa, podłączone sprzęgło, założony i podpięty rozrusznik i alternator.
Byłu też pierwsze przymiarki do wiązek i ogólny przegląd potencjalnych trudności i braków. Do wymiany jak na razie fragment napinacza alternatora, przekaźnik wentylatorów, linka prędkościomierza, linka sprzęgła też już naruszona :/
A jutro zasłużony wypoczynek po 48h w pracy
Ostatnio zmieniony 26 kwie ndz, 2009 11:14 pm przez d_ARC, łącznie zmieniany 2 razy.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
Darek podlacz sobie dobrze powrot paliwa i podcisnienie w kolektorze!
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
Stef podłączone jest ok, tylko zaworek rzeczywiście odwrotnie przykręcony. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, jeśli tak odkręcę i poprawię
Ostatnio zmieniony 26 kwie ndz, 2009 11:12 pm przez d_ARC, łącznie zmieniany 2 razy.
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
I kolejny rally projekt z Lbl Praca wre aż iskry idą ...
Ostatnio zmieniony 26 kwie ndz, 2009 11:21 pm przez d_ARC, łącznie zmieniany 1 raz.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
Spoko loko nie zauwazylem Nie powinno miec znaczenia. Zdjecia fajnie wyszly. Ja swojego szykuje po zimie i tez pewnie troche zejdzie. Jak juz skonczysz bedziemy musieli skonfrontowac dwie 16 a najlepiej zrobic jakis lubelski spocik!
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Rallye16 under construction...
bardzo mi sie podoba wszystko co robisz !
chyba tez sie skusze na miga...
Chociaz ciagle mam watpliwosci co do tego silnika bo przy 160km to powinno latac a czasami tak nie jest... Moze ktos mnie przekona do miga ?
chyba tez sie skusze na miga...
Chociaz ciagle mam watpliwosci co do tego silnika bo przy 160km to powinno latac a czasami tak nie jest... Moze ktos mnie przekona do miga ?
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Rallye16 under construction...
Fajne fotki d_ARC Twego autorstwa? Autko tez fajnie sie zapowiada. Jak tak dalej pojdzie to w klubie bedzie wiecej 205Mi16 jak GTi8v
Car Valeting, Car Detailing.
-
- Junior
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 paź pt, 2008 11:57 am
- Posiadany PUG: 2x205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rallye16 under construction...
heheh w Lublinie to na pewno Na szczęście jedno moje GTI będzie cale w serii