Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
Niektórzy pewnie autko juz zdazyli w Wawie spotkać w kazdym razie takowy swap zamówił sobie niejaki meteorrr
Gdy udało sie znaleźć dawce który nadawał się do czegokolwiek czyli P406 Coupe 1999 r. 3.0 V6 24V 190KM rozpoczelismy tradycyjnie od rozrządu uszczelnaiczy czyli od ogólnej weryfikacji silnika. okazało sie ze rozrzad cały do wymiany a to juz ponad 1k zł. Co ciekawe gdy zakupi sie zestaw od nowwszego silnika 3.0 211 Km to jest on sporo tanszy i na dodatek lzejszy od ory o 4 KG !!! - bo tyle wazy mniej podstawa napinacza rozrządu.
No i potem pierwsza przymiarka nad samocodem - pierwsza mysl - ten silnik nie ma prawa tu wejsc . Z komory trzeba było usunąć wszystko zeby ten motor chciał sie tam pojawić. Potem okazało sie ze chłodnica z wiatrakami aksolutnie nie maczego szukać w tym samochodzie jak i zamowcowanie silnika w ory mocowaniach nei jest mozliwe bo opiera sie skrzynia o sanki a półosie trą o wahacze. Wszystko tzreba było przerobic łacznie z potrzebą wymiany maski na wersje od automata bo korek oleju odcisnął sie na masce.
Z komputera usunieto immo, komputer zamonotwano na przednim nadkolu, akumulator powedrował do bagaznika.Niby teoretycznie było dla neigo miejsce ale silnik wazy 230 KG czyli wiecej o 100 KG od silnika 1.9 GTi i trzeba było czym sie da redukować mase z przodu.
Po posadzeniu na ory sprezynach tak jak dobił do konca skoku amorów tak sie juz wiecej nie podnióśł...okazało sie po wielu przymiarkach z róznych smaochodów ze najlepiej nadaja sie sprezyny z P106 VTS który jest dosyc ciezki...i ma długie sprezyny...
Zamonotaliśmy hamulce z tarczami od P307 HDI 283 mm i zaciski Brembo z 406. Do tego na tył posżły Kayaby AGX bo z przodu są juz B6 wiec tu nie ma potrzeby zmiany..
Chłodnica po wielu przmiarkach pasuje od 205 GTi ale jest w kompletnie innym miesjcu na specjalnym stelazu. Wentylatory pochodza z Opla Tigry bo są najciensze jakie znalezlismy..
Wydech - pełny przelot wyspawany z nierdzewki , tłumik koncowy Sebring
Pierwsze odpalenie....coś wspaniałego...kocham to auto , chce to miec...zona jest zazdrosna i tez chce to miec
Pierwsza jazda - ile to ma jadu...kazde musniecie gazu - samochod wyrywa do przodu jak z procy. Wdepniecie na 4 przy 140 - wskazówka chce zdemolować licznik...Coś pieknego...
Niestety okazuje sie ze mocowania nie wytrzymują trudów współpracy - wzmacniamy i dorabiamy 4 mocowanie przy skrzyni
Potem Meteorr zajezdza fabryczną koncówke przegubu - zamawiamy nowe wzmocnione z MotoMaxa..
Nie wiem co mam opisywać ale jezdzac tym samochodem i nei jezdzac szybko kazdy wiedział ze cos jest nie tak..ludzie tracajacy sie wzajemnie na stacjach benzynowych...jak odpaliłem pod firmą poowa zaraz była na dole...Kolega który zazwyczaj mówi ze seria najlepsza itd a jak mu sie coś podoba to powie ze moze byc wydobył z siebie zdanie ze to najpiekniejszy dźwięk jaki słyszał w życiu...
Jak depnąłem przy przystanku autobusowym to wszystkie laski nerwowo wypatrywały jakiegoś jaga Ferrari i co tam jeszcze znaja...taaak... moze to nei ma trakcji jak GTi...ale GTi nie ma brakujących 2 cylindrów...
a tu troszke dzwieku ale to wogóle nei oddaje tego na zywo...
http://www.youtube.com/watch?v=jXSl2rSwaug
Gdy udało sie znaleźć dawce który nadawał się do czegokolwiek czyli P406 Coupe 1999 r. 3.0 V6 24V 190KM rozpoczelismy tradycyjnie od rozrządu uszczelnaiczy czyli od ogólnej weryfikacji silnika. okazało sie ze rozrzad cały do wymiany a to juz ponad 1k zł. Co ciekawe gdy zakupi sie zestaw od nowwszego silnika 3.0 211 Km to jest on sporo tanszy i na dodatek lzejszy od ory o 4 KG !!! - bo tyle wazy mniej podstawa napinacza rozrządu.
No i potem pierwsza przymiarka nad samocodem - pierwsza mysl - ten silnik nie ma prawa tu wejsc . Z komory trzeba było usunąć wszystko zeby ten motor chciał sie tam pojawić. Potem okazało sie ze chłodnica z wiatrakami aksolutnie nie maczego szukać w tym samochodzie jak i zamowcowanie silnika w ory mocowaniach nei jest mozliwe bo opiera sie skrzynia o sanki a półosie trą o wahacze. Wszystko tzreba było przerobic łacznie z potrzebą wymiany maski na wersje od automata bo korek oleju odcisnął sie na masce.
Z komputera usunieto immo, komputer zamonotwano na przednim nadkolu, akumulator powedrował do bagaznika.Niby teoretycznie było dla neigo miejsce ale silnik wazy 230 KG czyli wiecej o 100 KG od silnika 1.9 GTi i trzeba było czym sie da redukować mase z przodu.
Po posadzeniu na ory sprezynach tak jak dobił do konca skoku amorów tak sie juz wiecej nie podnióśł...okazało sie po wielu przymiarkach z róznych smaochodów ze najlepiej nadaja sie sprezyny z P106 VTS który jest dosyc ciezki...i ma długie sprezyny...
Zamonotaliśmy hamulce z tarczami od P307 HDI 283 mm i zaciski Brembo z 406. Do tego na tył posżły Kayaby AGX bo z przodu są juz B6 wiec tu nie ma potrzeby zmiany..
Chłodnica po wielu przmiarkach pasuje od 205 GTi ale jest w kompletnie innym miesjcu na specjalnym stelazu. Wentylatory pochodza z Opla Tigry bo są najciensze jakie znalezlismy..
Wydech - pełny przelot wyspawany z nierdzewki , tłumik koncowy Sebring
Pierwsze odpalenie....coś wspaniałego...kocham to auto , chce to miec...zona jest zazdrosna i tez chce to miec
Pierwsza jazda - ile to ma jadu...kazde musniecie gazu - samochod wyrywa do przodu jak z procy. Wdepniecie na 4 przy 140 - wskazówka chce zdemolować licznik...Coś pieknego...
Niestety okazuje sie ze mocowania nie wytrzymują trudów współpracy - wzmacniamy i dorabiamy 4 mocowanie przy skrzyni
Potem Meteorr zajezdza fabryczną koncówke przegubu - zamawiamy nowe wzmocnione z MotoMaxa..
Nie wiem co mam opisywać ale jezdzac tym samochodem i nei jezdzac szybko kazdy wiedział ze cos jest nie tak..ludzie tracajacy sie wzajemnie na stacjach benzynowych...jak odpaliłem pod firmą poowa zaraz była na dole...Kolega który zazwyczaj mówi ze seria najlepsza itd a jak mu sie coś podoba to powie ze moze byc wydobył z siebie zdanie ze to najpiekniejszy dźwięk jaki słyszał w życiu...
Jak depnąłem przy przystanku autobusowym to wszystkie laski nerwowo wypatrywały jakiegoś jaga Ferrari i co tam jeszcze znaja...taaak... moze to nei ma trakcji jak GTi...ale GTi nie ma brakujących 2 cylindrów...
a tu troszke dzwieku ale to wogóle nei oddaje tego na zywo...
http://www.youtube.com/watch?v=jXSl2rSwaug
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
Nie no profeska, jednego tylko wspolczuje - wymiany rozrzadu juz na wsadzonym silniku. Co prawda dopiero za 90 tys, ale kogos to czeka
-
- Junior
- Posty: 133
- Rejestracja: 20 mar czw, 2008 1:15 pm
- Posiadany PUG: chwilowo nie posiadam ;/
- Lokalizacja: ZAMOŚĆ (lubelskie)
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
oooo KUR@%#
już o nim marze
już o nim marze
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
Daje ognia nieźle...jeździłem.. generalnie zostawia łupież na zagłówkach a dźwięk przypomina startujące Mi24
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- KuKiTa
- Maniak
- Posty: 1019
- Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
- Posiadany PUG: 205 GTi
- Numer Gadu-gadu: 360167
- Login tlen: kukita
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
nagrajcie filmik jak to przyśpiesza błagam
-
- Junior
- Posty: 133
- Rejestracja: 20 mar czw, 2008 1:15 pm
- Posiadany PUG: chwilowo nie posiadam ;/
- Lokalizacja: ZAMOŚĆ (lubelskie)
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
ja błagam o filimk onboard z jeżdżenia po mieście !!!!!
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
hehe chciałem to samo napsiaćlevis pisze:Nie no profeska, jednego tylko wspolczuje - wymiany rozrzadu juz na wsadzonym silniku. Co prawda dopiero za 90 tys, ale kogos to czeka
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
tak naprawde teraz juz do rozrządu nie bedzie az tak zle...jak sobie przypomne jak sie tnie łapy przy zwykłym GTi
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- KuKiTa
- Maniak
- Posty: 1019
- Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
- Posiadany PUG: 205 GTi
- Numer Gadu-gadu: 360167
- Login tlen: kukita
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
jaki całkowity koszt takiego swapa?
- Pluto
- Maniak
- Posty: 1615
- Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
- Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
Mimo słabej jakości dźwięku to i tak mi się podoba, chciał bym na żywo usłyszeć ten ryk
Szacunek za zmontowanie takiego demona
Szacunek za zmontowanie takiego demona
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
Krzygo-G dzieki za podzielenie sie informacja, super ze wzial sie za ta konwersje ktos kto ma pojecie i to w dodatku jest w stanie sie podzielic doswiadczeniem z innymi.
Jak wygladala sprawa z kolektorem wylotowym, jakies specjalne przerobki? Co z elektryka ? Widze ze obrotomierz nie hula ale nie ma co sie dziwic, wszystko bedzie musialo byc podpiete na jakis "stand alone" , zegary z 406 by zalatwily sprawe. Kontrolka cisnienie oleju tez widze ze zglupiala
Moj wydech Magnexa z przelotowka tez robi wrazenie, ludzie sie odwracaja i najlepsze jest to ze od razu idzie poznac ze cos tam pod maska siedzi Nie jest to byle 1.4 z basowym tlumikiem tylko rasowe brzmienie i o to tutaj chodzi
Co do osiagow to tez mialem okazje sie przekonac jak to jezdzi ,akurat nie tym egzemplarzem z Polski, ale znajomego z Anglii.
Tutaj maly filmik jak to startuje z 5tego biegu szalenstwo Nie zlicze samochodow ktore dostaly baty od tego niebieskiego 205 V6, autostrada to idealne miejsce zeby sie tym wyszalec.
http://www.youtube.com/watch?v=jWQuaUWcKxQ
Gratuluje wlascicielowi, Meteorr zaszalales a Krzycho-G przetarl szlaki , szacunek.
Jak wygladala sprawa z kolektorem wylotowym, jakies specjalne przerobki? Co z elektryka ? Widze ze obrotomierz nie hula ale nie ma co sie dziwic, wszystko bedzie musialo byc podpiete na jakis "stand alone" , zegary z 406 by zalatwily sprawe. Kontrolka cisnienie oleju tez widze ze zglupiala
Moj wydech Magnexa z przelotowka tez robi wrazenie, ludzie sie odwracaja i najlepsze jest to ze od razu idzie poznac ze cos tam pod maska siedzi Nie jest to byle 1.4 z basowym tlumikiem tylko rasowe brzmienie i o to tutaj chodzi
Co do osiagow to tez mialem okazje sie przekonac jak to jezdzi ,akurat nie tym egzemplarzem z Polski, ale znajomego z Anglii.
Tutaj maly filmik jak to startuje z 5tego biegu szalenstwo Nie zlicze samochodow ktore dostaly baty od tego niebieskiego 205 V6, autostrada to idealne miejsce zeby sie tym wyszalec.
http://www.youtube.com/watch?v=jWQuaUWcKxQ
Gratuluje wlascicielowi, Meteorr zaszalales a Krzycho-G przetarl szlaki , szacunek.
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
ale teraz ten samochod to jest szybki jedynie na prostej co ? okrutnie musi byc podsterowny obecnie przy takiej wadze z przodu, dlaczego z tylu zostaly bebny ?
Mimo wszystko gratuluje !
Mimo wszystko gratuluje !
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
moduł do obrotka juz jest gotowy, predkosciomierz został zrobiony na linke, po prostu zamonotwalismy w skrzyni trybiki i takie tam zeby to działało. Z wydechem sprawa jest prosta "prawie" ze pasuje co do zakretów, jak meteorr zamontuje na kolumny amorów mocowania ze zmiana regulacji kąta zwrotnicy to naprawde nie bedzie tak źle bo w tej chcwili w wyniku gleby i obnizenia sanek ma tam mały pozytyw. W sumie masa na przód zwiekszyła sie ok 80-90 kg i przy odpowiednim zestrojeniu nei bedzie tak zle...Ale uwierzcie mi - ten co chce ganiac zakrety i tak wybierze Mi16...ale jak chcesz jechac po prostu spokojnie a mimo tego zrobic szał...nie ma lepszej opcji...Orfister wypowiedz sie conieco na tema dzwieku
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
-
- Junior
- Posty: 300
- Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: rawa vs wawa
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
Już nie dostąpiłem możliwości posłuchać jak to chodzi .... i załuję .
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
z czego wnosisz ? ja bym wybral cos na wzor tego co zrobiliscie u zywika tylko ze silnik z 206xs 110km w serii.krzycho-g pisze:Ale uwierzcie mi - ten co chce ganiac zakrety i tak wybierze Mi16...