O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1.9 Export walczyły...
O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1.9 Export walczyły...
Pewnego razu moja małżonka Iwona stwierdziła, że idealną realizacją naszego marzenia o samochodzie sportowym, będzie zakup, traktowanego dotąd jako ciekawostka, Peugeota 205. Znaleźliśmy takowy niedaleko W-wy, w pewnej miejscowości niedaleko sporego zbiornika wodnego. Właściciel zachwalał pojazd niezwykle umiejętnie, co doceniliśmy, targując się jedynie trochę. (Jak się okazało później, był to błąd... ) Peugeot zauroczył nas dźwiękiem, stanem budy (trochę na wyrost, ale tylko troszeczkę) i nawet ohydny (wg ówczesnego zdania Iwony), biały kolor, zauroczenia nie osłabił.
Dokonało się.
Po pierwszych kilometrach (jakże upojnych... ) coś zaczęło dzwonić... zaczęło też coś ciec...
Znacie to, co?...
Przejechaliśmy jakieś 500 km i stwierdziłem że trzeba sprawdzić olej... Zamiast oleju była jakaś kostka Osełki Górskiej... Forum zasugerowało mi kilka osób mających doświadczenie w walkach z wiatrakami, z których wybrałem Kamkilera, jako ostatnią instancję...
W tym miejscu muszę Mu podziękować za cierpliwość, precyzję, dokładność i upierdliwość w czepianiu się szczegółów, niemal większą niż moja...
Ukłony niskie... Innego byśmy powiesili, a on nas zastrzelił
W każdym razie dziś jest dzień wielki! Zagadał! Jeszcze nie jeździ, ale już warczy!
He, he, Mateuszu, jesteśmy pierwsi!...
Do rzeczy.
Galeria ze zdjęciami z remontu:
http://kubatteam.pl/index.php/galerie/
Wymieniono:
linkę gazu
przewód pomiędzy przepustnicą a zbiornikiem wyrównawczym,
przewód z nagrzewnicy do pompy wodnej z odpowietrzeniem,
zawleczkę linki prędkościomierza,
śruby mocowania wahaczy do sworzni,
uszczelniacze półosi,
śruby mocowania zderzaków wszystkie,
linkę sprzęgła,
kolektor wydechowy,
wszystkie tłoki,
wszystkie tuleje,
panewki wału i panewki korbowodowe,
pierścienie uszczelniające do tłoków,
kompletny rozrząd (pasek Conti, pompa wody SKF, rolka napinająca SKF),
wszystkie uszczelki silnikowe,
uszczelniacze do wału, wałka rozrządu, półosi,
uszczelkę miski olejowej,
okładziny tarczy sprzęgła,
termostat i uszczelka termostatu wraz z obudową,
uszczelkę dekla zaworowego,
filtr paliwa,
łożyska kolumn McPhersona,
kompletne zawieszenie z GTI na Koni Sport,
łączniki stabilizatora,
przewód odmy (wlewu oleju),
uszczelki dolotu i wydechu,
pasek alternatora,
tłoczek i sprężynkę oraz łańcuszek pompy oleju,
sondę Lambda
zbiornik wyrównawczy,
regulatory i mocowania reflektorów,
uszczelka pod pokrywę zaworów,
czujniki: ciśnienia oleju od wskaźnika, ciśnienia oleju od kontrolki temperatury oleju, temperatury wody x2,
nakrętki miedziane kolektora wydechowego,
mocowanie kolektora z rurą wydechową,
listwę olejową do głowicy,
zawór powietrza dodatkowego,
uszkodzony i nieprawidłowy komputer silnika na właściwy.
Wykonano:
Planowanie głowicy, sprawdzenie ciśnieniowe i osiowanie, poprzedzone polerowaniem kanałów wylotowych, skróceniem tulei zaworowych, wymianą szklanek i ustawieniem luzów zaworowych,
szlif wału korbowodowego,
szlifowanie koła zamachowego i wyważanie sprzęgła razem z kołem zamachowym,
odrestaurowanie zderzaków i dokładek (szlifowanie, naprawa pęknięć, otarć itp. uszkodzeń, wymiana i dorobienie mocowań, malowanie),
piaskowanie i malowanie proszkowe kompletnych mocowań amortyzatorów, półki na akumulator, zaczepu holowniczego.
naprawę blacharską i malowanie uszkodzonych drzwi pasażera,
naprawę wiązki silnika, wiązek oświetleniowych, lamp tylnych, cofania, przeciwmgłowego,
catch tank i odpowietrzenie odmy.
Jesteśmy teraz biedni i zbieramy na paliwo.
Dokonało się.
Po pierwszych kilometrach (jakże upojnych... ) coś zaczęło dzwonić... zaczęło też coś ciec...
Znacie to, co?...
Przejechaliśmy jakieś 500 km i stwierdziłem że trzeba sprawdzić olej... Zamiast oleju była jakaś kostka Osełki Górskiej... Forum zasugerowało mi kilka osób mających doświadczenie w walkach z wiatrakami, z których wybrałem Kamkilera, jako ostatnią instancję...
W tym miejscu muszę Mu podziękować za cierpliwość, precyzję, dokładność i upierdliwość w czepianiu się szczegółów, niemal większą niż moja...
Ukłony niskie... Innego byśmy powiesili, a on nas zastrzelił
W każdym razie dziś jest dzień wielki! Zagadał! Jeszcze nie jeździ, ale już warczy!
He, he, Mateuszu, jesteśmy pierwsi!...
Do rzeczy.
Galeria ze zdjęciami z remontu:
http://kubatteam.pl/index.php/galerie/
Wymieniono:
linkę gazu
przewód pomiędzy przepustnicą a zbiornikiem wyrównawczym,
przewód z nagrzewnicy do pompy wodnej z odpowietrzeniem,
zawleczkę linki prędkościomierza,
śruby mocowania wahaczy do sworzni,
uszczelniacze półosi,
śruby mocowania zderzaków wszystkie,
linkę sprzęgła,
kolektor wydechowy,
wszystkie tłoki,
wszystkie tuleje,
panewki wału i panewki korbowodowe,
pierścienie uszczelniające do tłoków,
kompletny rozrząd (pasek Conti, pompa wody SKF, rolka napinająca SKF),
wszystkie uszczelki silnikowe,
uszczelniacze do wału, wałka rozrządu, półosi,
uszczelkę miski olejowej,
okładziny tarczy sprzęgła,
termostat i uszczelka termostatu wraz z obudową,
uszczelkę dekla zaworowego,
filtr paliwa,
łożyska kolumn McPhersona,
kompletne zawieszenie z GTI na Koni Sport,
łączniki stabilizatora,
przewód odmy (wlewu oleju),
uszczelki dolotu i wydechu,
pasek alternatora,
tłoczek i sprężynkę oraz łańcuszek pompy oleju,
sondę Lambda
zbiornik wyrównawczy,
regulatory i mocowania reflektorów,
uszczelka pod pokrywę zaworów,
czujniki: ciśnienia oleju od wskaźnika, ciśnienia oleju od kontrolki temperatury oleju, temperatury wody x2,
nakrętki miedziane kolektora wydechowego,
mocowanie kolektora z rurą wydechową,
listwę olejową do głowicy,
zawór powietrza dodatkowego,
uszkodzony i nieprawidłowy komputer silnika na właściwy.
Wykonano:
Planowanie głowicy, sprawdzenie ciśnieniowe i osiowanie, poprzedzone polerowaniem kanałów wylotowych, skróceniem tulei zaworowych, wymianą szklanek i ustawieniem luzów zaworowych,
szlif wału korbowodowego,
szlifowanie koła zamachowego i wyważanie sprzęgła razem z kołem zamachowym,
odrestaurowanie zderzaków i dokładek (szlifowanie, naprawa pęknięć, otarć itp. uszkodzeń, wymiana i dorobienie mocowań, malowanie),
piaskowanie i malowanie proszkowe kompletnych mocowań amortyzatorów, półki na akumulator, zaczepu holowniczego.
naprawę blacharską i malowanie uszkodzonych drzwi pasażera,
naprawę wiązki silnika, wiązek oświetleniowych, lamp tylnych, cofania, przeciwmgłowego,
catch tank i odpowietrzenie odmy.
Jesteśmy teraz biedni i zbieramy na paliwo.
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Bardzo mi się podoba projekt i wasze podejście! Stronka też fajna i fajne opisy przy zdjęciach! No i niewątpliwie fajny egzemplarz 205! Powodzenia w dalszych pracach i startach!
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
A mnie cieszy, że mogłem skromnie acz wnikliwie wspomóc projekt niezbędnymi częściami zapasowymi, bez których nie było by brumbrrrumm
Ciesze się, ze już macie bliżej jak dalej.. ja jeszcze jestem w polu w porównaniu do Was...
czekam niecierpliwe na pierwsze oznaki równej pracy Rallyaka
Ciesze się, ze już macie bliżej jak dalej.. ja jeszcze jestem w polu w porównaniu do Was...
czekam niecierpliwe na pierwsze oznaki równej pracy Rallyaka
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
naprawdę pięknie
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Bardzo fajny projekt
Jak dobrze pamiętam, rallye było w całkiem dobrym stanie blacharskim, ale to 2 właścicieli wstecz
Jakie tłoki, wałek - ory?
Jak dobrze pamiętam, rallye było w całkiem dobrym stanie blacharskim, ale to 2 właścicieli wstecz
Jakie tłoki, wałek - ory?
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Świetna robota, dużo pracy i czasu włożone w remont silnika i nawet płeć piękna wspomagała
Macie jakieś zdjęcia jak się autko prezentuje w ruchu ? Na wszystkich zdjęciach widać silnik, trochę mi brakuje widoku z oddali pięciu kroków
Macie jakieś zdjęcia jak się autko prezentuje w ruchu ? Na wszystkich zdjęciach widać silnik, trochę mi brakuje widoku z oddali pięciu kroków
- Czak
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 30 lip czw, 2009 4:12 pm
- Posiadany PUG: 205 1.9 Gentry
- Numer Gadu-gadu: 2757168
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Super to wygląda chciałbym zobaczyć to rallye na żywo .
Co do takiego remontu chciałbym przeżyć coś takiego na własnych rękach dużo to kosztuje, ale satysfakcja musi być ogromna .
Co do takiego remontu chciałbym przeżyć coś takiego na własnych rękach dużo to kosztuje, ale satysfakcja musi być ogromna .
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Silnik składany na serie, tłoki ,wałek seryjne od xu9J1Michal gti pisze:Bardzo fajny projekt
Jak dobrze pamiętam, rallye było w całkiem dobrym stanie blacharskim, ale to 2 właścicieli wstecz
Jakie tłoki, wałek - ory?
Poprzednie tłoki nie wytrzymały stopnia sprężania ponad 11:1
Główne panewki poobracały się a sworznie tłokowe nadawały się tylko do kosza
Włożona Głowica z mojego Cti, została splanowana 0,2 mm
Wałek trzyma parametry w 100% ,poprzedni na jednym cylindrze był zjechany ponad 1,5mm.
Czeka nas jeszcze strojenie , mechanicznie pracuje ładnie , widać różnicę w pracy na różnych przepływkach.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Było nie było to Jej samochód...Para pisze:Świetna robota, dużo pracy i czasu włożone w remont silnika i nawet płeć piękna wspomagała
Wiesz, u Kamila w garażu trochę nie ma miejsca, samochód jest nadal na klockach i pewno będzie tak do następnego tygodnia.Para pisze:Macie jakieś zdjęcia jak się autko prezentuje w ruchu ? Na wszystkich zdjęciach widać silnik, trochę mi brakuje widoku z oddali pięciu kroków
Zdjęcia całości sprzed remontu są u mnie w profilu. A po remoncie pojawią się jak tylko błota solnego będzie mniej wszędzie.
No i czekamy na maskę i błotniki od Martinopa, bo to co na samochodzie nadaje się do natychmiastowego malowania, co będzie robione, ale w drugiej lub nawet trzeciej kolejności...
A co do zdjęć w ruchu... odgrażałem się w innym wątku, że zdjęcia będą, to i będą ale nic na łapu capu
Ostatnio zmieniony 25 lut pt, 2011 5:22 pm przez 2mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Orfister pisze:A mnie cieszy, że mogłem skromnie acz wnikliwie wspomóc projekt niezbędnymi częściami zapasowymi, bez których nie było by brumbrrrumm
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Michal gti pisze:Bardzo fajny projekt
Nadkola z przodu gniją i pas tylny za dokładką. Ale po zabezpieczeniu tyle o ile, mam nadzieję że do jesieni wytrzyma, bowiem wtedy planujemy gruntowną odbudowę budy z piaskowaniem całości i porządnym lakierowaniem tak ze cztery razy. Wówczas nie będzie się Rallye niczym od Ferrari różniłoMichal gti pisze:Jak dobrze pamiętam, rallye było w całkiem dobrym stanie blacharskim, ale to 2 właścicieli wstecz
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Jak się wszystko uda to będzie można nas zobaczyć 6 i 7 maja, podczas Rajdu Magurskiego Classic Auto w Gorlicach i okolicach. Z Krakowa to rzut kamieniem?...Czak pisze:Super to wygląda chciałbym zobaczyć to rallye na żywo .
Istotnie, ogromna... ale przemyśl to proszę jeszcze razCzak pisze:Co do takiego remontu chciałbym przeżyć coś takiego na własnych rękach dużo to kosztuje, ale satysfakcja musi być ogromna .
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Więc dziś Rallye trochę pojeździło Zmontowaliśmy w zasadzie wszystko. Iwona walczyła dzielnie z różnej maści zaciekami, Kamil ogarnął deskę, ja walczyłem z montażem zderzaka, atrapy i dokładki.
Niech się w końcu cieplej zrobi, bo trzeba się estetyką zająć i przynajmniej zaprawki porobić... Po myciu po prostu jakiś horror się objawił...
Nastąpił symboliczny update galerii, do której link w pierwszym poście.
Niech się w końcu cieplej zrobi, bo trzeba się estetyką zająć i przynajmniej zaprawki porobić... Po myciu po prostu jakiś horror się objawił...
Nastąpił symboliczny update galerii, do której link w pierwszym poście.
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
To jeszcze pare dni i bedzie jezdziło pewnie
Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...
Otóż jeździ! Docieramy silnik i w ramach emeryckiej wycieczki, wybraliśmy się na działkę, co zaowocowało krótkim klipem i paroma fotkami:mateon pisze:To jeszcze pare dni i bedzie jezdziło pewnie
http://kubatteam.pl/index.php/galerie/
A poza tym ciągła praca nad drobiazgami... Np. odkręciła się nakrętka kabla na czujniku temperatury oleju... Potrzebuję pomysłu jak ją zabezpieczyć przed dalszymi przygodami tego typu... Klej do gwintów będzie izolacją, cyjanoakryl odpadnie...