Strona 1 z 2

Pug 205 TD, czyli jak z diesla zrobić diesla + Roland Garros

: 15 mar wt, 2011 1:03 am
autor: Manuel205
Więc tak w planach od jakiegoś czasu była wymiana silnika a że, zawsze pociągały mnie klekoty to i na ten silnik padło. Łatwo sie domyślić że, tym samym miałem puga 1.9 D na począku stawiałem na swap na 2.1 TD ale mierząc siły na zamiary stwierdziłem jako iż daleko mi do profesjonalnego mechanika i moge nie dać rady. Na szczęscie pojawiła sie okazja nabycia 205 1.8 TD. Tak też sie stało TD czekało na lepszą pogode a ja starałem sie zebrać jako takie pzydatne informacje. Po nadejściu cieplejszych dni wziąłem sie za rozbieranie TD i odpaleniu 1.9 w którym to padł rozrusznik ażeby było czym jezdzic po częscie w razie czego. Założenia są takie:
-Wymiana silnika na 1.8TD
-Wymiana przedniego zawieszenia
-Upiększenie troche wnętrza
-Montaż halogenów
-oraz ale to na samym końcu ewentualna wymiana tylniej belki

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 15 mar wt, 2011 10:03 am
autor: grzesiek309
Odnalazło się zagubione TD w angolu :lol: Powodzenia w pracach :W

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 15 mar wt, 2011 4:16 pm
autor: Manuel205
Ano dokładnie to właśnie to TD o którym mowa. Ogólnie silnik był w świetnym stanie duże lepszym niż moje zwykłe 1.9 także robota jet warta zachodu.

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 21 mar pn, 2011 5:49 pm
autor: Manuel205
Czy ktoś biegły z diesli mógłby mi powiedzieć jakie są różnice w wiązce między 1.9D a 1.8TD?

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 21 mar pn, 2011 5:58 pm
autor: kcysiek
Z tego co wiem, to raczej nie różnią się zbytnio (jeśli w ogóle).
W TD nie ma chyba żadnych dodatkowych czujników.
Ale ja się nie znam więc może ktoś mądrzejszy się wypowie :)

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 23 mar śr, 2011 1:01 am
autor: Manuel205
No trochę lepszej pogody i półosie dziś wyleciały tak jak i wydech. Jutro przy dobrych wiatrach silnik już będzie na zewnątrz i postaram sie wrzucić jakieś foty.
A i mam takie pytanie czy wie ktoś może do czego to służy i co to właściwie jest?

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 23 mar śr, 2011 8:15 am
autor: grzesiek309
Wyciągnij i zrób lepsze zdjęcie :) Dla mnie to wygląda na opornik wentylatora tylko w dziwnym miejscu zamontowany więc to może nie to :o

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 23 mar śr, 2011 10:04 pm
autor: Manuel205
No więc silnik po dość długiej i cięzkiej walce dał za wygraną i wyszedł ale nie przypuszczałem że, to az taki kloc. Teraz trzebą będzie sie wziąc za wyciąganie zawiasu i prawdopodobnie tylnej belki.

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 23 mar śr, 2011 10:48 pm
autor: kcysiek
grzesiek309 ma rację, to opornica wentylatora, ktoś niedawno się pytał na forum o to samo, tylko miał to zamocowane jeszcze gdzieś indziej.

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 24 mar czw, 2011 4:16 pm
autor: Marin205
czy mógłbyś rozeznać się do czego są aż trzy styki przy czujniku poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku od TD?

kupiłem taki zbiorniczek i nie mam bladego pojęcia o co chodzi ?

w GTI,Gentry, CTI normalnie są dwa kabelki

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 24 mar czw, 2011 8:29 pm
autor: Manuel205
Jasne jutro to sprawdze i dam znać do czego to może być.

Re: Pug 205 TD czyli jak z Diesla zrobić Diesla.

: 24 mar czw, 2011 8:46 pm
autor: zmac
Marin205 pisze:czy mógłbyś rozeznać się do czego są aż trzy styki przy czujniku poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku od TD?

kupiłem taki zbiorniczek i nie mam bladego pojęcia o co chodzi ?

w GTI,Gentry, CTI normalnie są dwa kabelki
Trzy styki w czujniku poziomu płynu są, ponieważ jest to czujnik z modułem elektronicznym. Jest tam plus, masa i sygnał na kontrolke. W 309 taki czujnik jest normą, jeżeli jest wkręcony w chłodnice, a w przypadku gti moduł ma 5 pinów.

Re: Pug 205 TD, czyli jak z diesla zrobić diesla

: 19 kwie wt, 2011 10:21 pm
autor: Manuel205
Dawno nic się nie działo i trzeba by troche odgrzebać bo zamysł projektu diametralnie sie zmienił.
Mianowicie czerwony ubył i na renowacje trafił do mnie Garros. Jest w nim niewątpliwie troche rzeczy do zrobienia z głownych którymi sie aktualnie zajmuje jest/będzie:
-wymiana wydechu na jakiś "normalny"
-wymiana zderzaków na mimo wszystko czarne gdyż zielone były troche połamane
-blacharka szczególnie drzwi kierowcy
-renowacja felg
-odnowienie siedzeń przednich
-montaż halogenów

Generalnie ma być robiony na oryginał.
To są fotki z pierwszego stadium prac:

Re: Pug 205 TD, czyli jak z diesla zrobić diesla

: 25 kwie pn, 2011 7:08 pm
autor: Martinoo
Manuel205 pisze:Dawno nic się nie działo i trzeba by troche odgrzebać bo zamysł projektu diametralnie sie zmienił.
Mianowicie czerwony ubył i na renowacje trafił do mnie Garros. Jest w nim niewątpliwie troche rzeczy do zrobienia z głownych którymi sie aktualnie zajmuje jest/będzie:
-wymiana wydechu na jakiś "normalny"
-wymiana zderzaków na mimo wszystko czarne gdyż zielone były troche połamane
-blacharka szczególnie drzwi kierowcy
-renowacja felg
-odnowienie siedzeń przednich
-montaż halogenów

Generalnie ma być robiony na oryginał.
To są fotki z pierwszego stadium prac:
Kolejny trójmieski 205 ubył w polske

Re: Pug 205 TD, czyli jak z diesla zrobić diesla + Roland Ga

: 26 kwie wt, 2011 1:41 am
autor: Manuel205
Dokładnie tak ale trzeba przyznać że, sporo jest w nim do ogarnięcia. Cały czas jednak sie motywuje ze samochód ma potencjał.
Z takich większych rzeczy to:
-zamontowalem kompletny spryskiwacz z tyłu
-wstawiłem calkiem nowy, normalny układ wydechowy
-i właśnie wymieniam tylnie bębny z girlingów na bendixy

a poza tym to drobniejsze sprawy uzupełniam wszystkie możliwe uszczelki itd i przy dobrych wiatrach w tym bądz przyszlym tygodniu auto pojdzie do lakiernika na poprawki.