205 Dimma projekt
- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
205 Dimma projekt
Witam !
Temat będę aktualizował na bieżąco kolejnymi postami. Na początek kilka słów o mojej pasji do 205-tki.
Zaczęło się około 5 lat temu. Poszukiwałem samochodu do KJS-ów, pojeżdżawek itp. Po przejrzeniu kilkudziesięciu ofert wybór padł ostatecznie na białego Peugeota 205 1.9 GTI. Wtedy po raz pierwszy miałem do czynienia z tym samochodem. Można powiedzieć, że była to miłość od pierwszego wejrzenia na początku myślałem, ze stąd to uczucie, bo to mój pierwszy samochód itp. i szybko minie, ale teraz wiem, że to nieprawda...
Niestety po około 6 miesiącach bezawaryjnej i dającej mnóstwo radości jazdy samochód został zniszczony na jednym z "treningów" na torze przedobrzyłem w zakręcie. W konsekwencji tylne koła straciły przyczepność i wypadłem bokiem poza tor. W normalnej sytuacji skończyło by się na zakurzonym nadwoziu, ale pech chciał, że wpadłem w około metrową wyrwę stworzoną przez driftujące (a raczej próbujące driftować) przede mną BMW. Zaliczyłem dachowanie. Auto obróciło się o 360 stopni i wylądowało na kołach. Nadwozie kompletnie zniszczone. Nie nadawało się oczywiście do żadnego wyklepania. Ogólnie rozpacz, załamka...
Zdecydowałem się na odbudowę auta. W tym celu kupiłem za kilka stów 205 1.1 jako dawcę budy. Prace niestety się opóźniały i ostatecznie nie zostały zakończone. Jednym z powodów było to, że w międzyczasie okazyjnie kupiłem poPZM-otową Xsarę VTS. Samochodem tym z powodzeniem przez ponad 2 lata startowałem w imprezach typu RallySprint, SuperOES itp. Po poważnej awarii w 2010r. podjąłem decyzję o sprzedaniu samochodu. Nie miałem budżetu na to żeby zainwestować w nowy, młodszy samochód i spróbować swoich sił w trzeciej lidze, a dalsze inwestowanie w Xsare i starty nią w amatorskich imprezach uznałem za bezsensowne.
Po spieniężeniu Xsary od razu wiedziałem, że pieniądze przeznaczę na Peugeota 205. Nie wiedziałem tylko jaki to będzie projekt w mojej głowie działo się naprawdę wiele... Na pewno jednym z moich marzeń jest zachowana w oryginale wersja 1.9 GTI, bądź któraś z wersji limitowanych. Mam nadzieję, że kiedyś to marzenie uda mi się jeszcze spełnić. Póki co jednak zdecydowałem się zbudować mocne 205 16v. Auto ma służyć tylko do jazd weekendowych, wypadów na tor itp. , lecz nie ma to być samochód tylko do katowania. Miałem różne pomysły. m.in. zamarzył mi się sleeper w budzie od "zwykłego" 205. W tym celu utworzyłem nawet temat: "Różnicie między GTI i nie-GTI". Ostatecznie ten pomysł tez umarł.
W międzyczasie szukania i rozmyślania o budzie znalazłem silnik (o którym więcej wkrótce ) Wtedy też zdecydowałem, że najlepszą opcją będzie zakup GTI. Trafiłem na jakiś zastój, bo pamiętam, że przez wiele dni, nie było żadnych ofert GTI. Czy to na allegro, innych portalach aukcyjnych, czy na forum. Po jakimś czasie znalazłem na tablica.pl czarne 1.9 GTI przywiezione z Anglii. Pojechałem obejrzeć auto i...kupiłem z perspektywy czasu wiem, że nie była to super okazja i pewnie jakbym pojechał z kimś, kto studził by mi głowę to auta bym nie kupił. Ale niestety zakochuje się w prawie każdej ujrzanej 205-tce . Za auto zapłaciłem 2400zł, z tym, że nie jest ono zarejestrowane i nie ma przeglądu...
Na początek wrzucam kilka fotek auta zrobionych jeszcze w poprzednim 2011 roku.
Kolejne posty wkrótce. Obiecuję więcej zdjęć i konkretów, a mniej lania wody
to pierwsze fotki jakie próbowałem wrzucić na forum. Nie wiem czemu nie działają, ale nie mam już siły dzisiaj tego sprawdzać. Jutro poprawię.
Edit: Już poprawiłem. Raf
Temat będę aktualizował na bieżąco kolejnymi postami. Na początek kilka słów o mojej pasji do 205-tki.
Zaczęło się około 5 lat temu. Poszukiwałem samochodu do KJS-ów, pojeżdżawek itp. Po przejrzeniu kilkudziesięciu ofert wybór padł ostatecznie na białego Peugeota 205 1.9 GTI. Wtedy po raz pierwszy miałem do czynienia z tym samochodem. Można powiedzieć, że była to miłość od pierwszego wejrzenia na początku myślałem, ze stąd to uczucie, bo to mój pierwszy samochód itp. i szybko minie, ale teraz wiem, że to nieprawda...
Niestety po około 6 miesiącach bezawaryjnej i dającej mnóstwo radości jazdy samochód został zniszczony na jednym z "treningów" na torze przedobrzyłem w zakręcie. W konsekwencji tylne koła straciły przyczepność i wypadłem bokiem poza tor. W normalnej sytuacji skończyło by się na zakurzonym nadwoziu, ale pech chciał, że wpadłem w około metrową wyrwę stworzoną przez driftujące (a raczej próbujące driftować) przede mną BMW. Zaliczyłem dachowanie. Auto obróciło się o 360 stopni i wylądowało na kołach. Nadwozie kompletnie zniszczone. Nie nadawało się oczywiście do żadnego wyklepania. Ogólnie rozpacz, załamka...
Zdecydowałem się na odbudowę auta. W tym celu kupiłem za kilka stów 205 1.1 jako dawcę budy. Prace niestety się opóźniały i ostatecznie nie zostały zakończone. Jednym z powodów było to, że w międzyczasie okazyjnie kupiłem poPZM-otową Xsarę VTS. Samochodem tym z powodzeniem przez ponad 2 lata startowałem w imprezach typu RallySprint, SuperOES itp. Po poważnej awarii w 2010r. podjąłem decyzję o sprzedaniu samochodu. Nie miałem budżetu na to żeby zainwestować w nowy, młodszy samochód i spróbować swoich sił w trzeciej lidze, a dalsze inwestowanie w Xsare i starty nią w amatorskich imprezach uznałem za bezsensowne.
Po spieniężeniu Xsary od razu wiedziałem, że pieniądze przeznaczę na Peugeota 205. Nie wiedziałem tylko jaki to będzie projekt w mojej głowie działo się naprawdę wiele... Na pewno jednym z moich marzeń jest zachowana w oryginale wersja 1.9 GTI, bądź któraś z wersji limitowanych. Mam nadzieję, że kiedyś to marzenie uda mi się jeszcze spełnić. Póki co jednak zdecydowałem się zbudować mocne 205 16v. Auto ma służyć tylko do jazd weekendowych, wypadów na tor itp. , lecz nie ma to być samochód tylko do katowania. Miałem różne pomysły. m.in. zamarzył mi się sleeper w budzie od "zwykłego" 205. W tym celu utworzyłem nawet temat: "Różnicie między GTI i nie-GTI". Ostatecznie ten pomysł tez umarł.
W międzyczasie szukania i rozmyślania o budzie znalazłem silnik (o którym więcej wkrótce ) Wtedy też zdecydowałem, że najlepszą opcją będzie zakup GTI. Trafiłem na jakiś zastój, bo pamiętam, że przez wiele dni, nie było żadnych ofert GTI. Czy to na allegro, innych portalach aukcyjnych, czy na forum. Po jakimś czasie znalazłem na tablica.pl czarne 1.9 GTI przywiezione z Anglii. Pojechałem obejrzeć auto i...kupiłem z perspektywy czasu wiem, że nie była to super okazja i pewnie jakbym pojechał z kimś, kto studził by mi głowę to auta bym nie kupił. Ale niestety zakochuje się w prawie każdej ujrzanej 205-tce . Za auto zapłaciłem 2400zł, z tym, że nie jest ono zarejestrowane i nie ma przeglądu...
Na początek wrzucam kilka fotek auta zrobionych jeszcze w poprzednim 2011 roku.
Kolejne posty wkrótce. Obiecuję więcej zdjęć i konkretów, a mniej lania wody
to pierwsze fotki jakie próbowałem wrzucić na forum. Nie wiem czemu nie działają, ale nie mam już siły dzisiaj tego sprawdzać. Jutro poprawię.
Edit: Już poprawiłem. Raf
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
To tu się podziało to angielskie rallycrossowe GTI!
Dalej ma tablicę przyklejoną na masce, czy już zdjąłeś?
Wygląda na solidną bazę pod DIMMA PROJEKT
Życzę wytrwałości i powodzenia przy ambitnych planach... Takich tematów u nas wciąż jeszcze jest niewiele...
Dalej ma tablicę przyklejoną na masce, czy już zdjąłeś?
Wygląda na solidną bazę pod DIMMA PROJEKT
Życzę wytrwałości i powodzenia przy ambitnych planach... Takich tematów u nas wciąż jeszcze jest niewiele...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: 205 Dimma projekt
numery na masce cały czas są Auto na żywo wygląda dosyć dobrze, a te elementy, które zostaną są w niezłym stanie. Myślę, że szczególnie dobrze wygląda wnętrze (może za wyjątkiem kierownicy).
na przyszłość chciałbym spytać co zmieniłeś, że fotki działają ?
na przyszłość chciałbym spytać co zmieniłeś, że fotki działają ?
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
Siema Leon, masz może jakieś zdjęcia swojej pierwszej 205tki ? Twoje obecne GTI zostało przywiezione z Anglii ? Kierownica po lewej stronie już była czy to twoja modyfikacja ?
- druan
- Maniak
- Posty: 1301
- Rejestracja: 01 lis czw, 2007 6:29 pm
- Posiadany PUG: peugeot GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 Dimma projekt
Jakieś plany co do FELG jakie zamontujesz w pakiecie???
Żaden nauczyciel nie da ci na to papieru - Bądź Człowiekiem Dla Człowieka Szacunkiem się Kieruj.....
Syndykat Sępów Krakowskich
Syndykat Sępów Krakowskich
- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: 205 Dimma projekt
Mam tylko jedne zdjęcie pierwszej 205tki przed wypadkiem. Z tym, że jest ono na papierze. Spróbuje wrzucić skan (choć jakość pewnie nie będzie powalająca) Mam kilka fotek auta po wypadku, w czasie odbudowy. Jak napisałem została rozpoczęta, ale nigdy nie skończona.Para pisze:Siema Leon, masz może jakieś zdjęcia swojej pierwszej 205tki ? Twoje obecne GTI zostało przywiezione z Anglii ? Kierownica po lewej stronie już była czy to twoja modyfikacja ?
Historia obecnego jest taka: pierwszym krajem rejestracji były Niemcy, potem ktoś je sprowadził do Anglii i potem trafiło do Polski. Kierownica jest oryginalnie, nie było przekładki.
Ogólnie to nie dokonałem jeszcze żadnej modyfikacji w tym aucie. Odkąd je kupiłem to stoi i cierpliwie czeka...
Oczywiście najchętniej widziałbym na aucie Compomotive Dimma. Zdaję sobie sprawę, że z ich zdobyciem może być nie mały problem. Rozglądałem się też trochę i można znaleźć inne felgi w tym rozmiarze i rozstawie śrub.druan pisze:Jakieś plany co do FELG jakie zamontujesz w pakiecie???
zdjęcia z budowy 205. Buda od 1.1, przekładka części z rozwalonego GTI. Przy okazji remont silnika
P.S. zdjęcia sprzed ponad 2 lat ! auto już nie jest w moim posiadaniu ! fotki wrzucone tylko po to żeby pokazać jak wyglądało moje pierwsze GTI.
Ostatnio zmieniony 11 sty śr, 2012 6:11 pm przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
Czekaj chwilkę bo się chyba pogubiłem, projekt Dimma powstaje na bazie tej budy 1.1 czy tego GTI którego pokazałeś na początku tematu ?
- BzyQ
- Uzalezniony
- Posty: 568
- Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
- Posiadany PUG: chyba Ty
- Numer Gadu-gadu: 4534544
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 Dimma projekt
leon pisze:zdjęcia z budowy 205. Buda od 1.1, przekładka części z rozwalonego GTI. Przy okazji remont silnika
Przecież napisał że buda od 1.1
2.9 V6 ot co !
- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: 205 Dimma projekt
Nie, nie trochę to wszystko jest pomieszane, ale wyjaśnię. W pierwszym poście starałem się wszystko dokładnie opisać.
Białe GTI to samochód, którego już nie posiadam, a zdjęcia pochodzą sprzed jakiś 2 lat. Po zniszczeniu oryginalnego GTI, zdecydowałem się na jego odbudowę przerzucając wszystkie elementy do budy od 1.1, którą bardzo tanio kupiłem. Projekt ten jednak nie został przeze mnie ukończony. W tym momencie auto nie należy już do mnie. pozbyłem się go w takim stanie jak widać na ostatniej fotce (i z tego co wiem to nadal auto stoi w takim stanie). Zdjęcia wrzuciłem, bo Para pytał czy mam jakieś zdjęcia mojej pierwszej 205.
Głównym bohaterem tego tematu będzie czarne GTI, którego zdjęcia wrzuciłem w pierwszym poście. Auto to jest aktualnie w moim posiadaniu i do niego mam zamiar zakładać pakiet Dimmy.
mam nadzieję, że wszystko w miarę jasne
Białe GTI to samochód, którego już nie posiadam, a zdjęcia pochodzą sprzed jakiś 2 lat. Po zniszczeniu oryginalnego GTI, zdecydowałem się na jego odbudowę przerzucając wszystkie elementy do budy od 1.1, którą bardzo tanio kupiłem. Projekt ten jednak nie został przeze mnie ukończony. W tym momencie auto nie należy już do mnie. pozbyłem się go w takim stanie jak widać na ostatniej fotce (i z tego co wiem to nadal auto stoi w takim stanie). Zdjęcia wrzuciłem, bo Para pytał czy mam jakieś zdjęcia mojej pierwszej 205.
Głównym bohaterem tego tematu będzie czarne GTI, którego zdjęcia wrzuciłem w pierwszym poście. Auto to jest aktualnie w moim posiadaniu i do niego mam zamiar zakładać pakiet Dimmy.
mam nadzieję, że wszystko w miarę jasne
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
- BzyQ
- Uzalezniony
- Posty: 568
- Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
- Posiadany PUG: chyba Ty
- Numer Gadu-gadu: 4534544
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 Dimma projekt
Czyli ja też się zamieszałem . No nic czekamy na fotki w takim razie, powodzenia .
2.9 V6 ot co !
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
Moim zdaniem opisał wszystko jasno. Zapowiada się ciekawie. Czekam na dalszy update.
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
Moim tak samo, powodzenia w tworzeniu Dimmystef pisze:Moim zdaniem opisał wszystko jasno. Zapowiada się ciekawie. Czekam na dalszy update.
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: 205 Dimma projekt
Jak już rozwiązała się zagadka "angielskiego rallycrossowego GTI" to czas na silnik. Pewnie dla niektórych będzie to niezła niespodzianka. Otóż silnik, który będę chciał umieścić w przyszłej Dimmie to były motor...levisa 2.1 turbo stworzony przez znanego na forum Pana KrzysztofaRafGentry pisze:To tu się podziało to angielskie rallycrossowe GTI!
fotki:
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
no to ładnie to bedzie latało, bede bacznie przygladał sie projektowy
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
Wiadomo też gdzie podział się levisowy silnik Jaką moc masz zamiar uzyskać?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/