205 CTi Kamkiler-a
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
205 CTi Kamkiler-a
Witam wszystkich,
nie raz już mówiłem, że powstanie tego tematu jest tak samo prawdopodobne co bezawaryjna jazda tym autem .Jedyne co zmieniło się przez ostatnie lata w moim podejściu to postępująca skleroza i chęć dokumentowania prac, a nie zapowiada się by skończyły się zbyt szybko....
Zacznę od przedstawienia głównego powodu wejścia do tego tematu....
Peugeot 205 CTi 1.9 102KM xu9j1
kolor Atlantic Blue
rocznik 1992
przebieg przy zakupie 191 200km
centralny zamek
Elektryczne szyby
Wspomaganie kierownicy
elektryczny dach z poszyciem w złym stanie
Hydrauliczne sterowanie wysokością świateł przednich
podświetlany schowek pasażera
skórzana kierownica w idealnym stanie
czerwona wykładzina
Auto zakupione zostało w marcu 2009 r, tuż po tym jak rozebrane do blachy CT było przygotowywane do EuroTripu z okazji 25-lecia GTi .
CT poszło na złom, a pod garażem stanął mocniejszy brat.
Droga powrotna nowym nabytkiem nie obyła się bez przygód,począwszy od tego, że auto nie posiadało przeglądu rejestracyjnego i ważnego OC aż do walącej jak młot półosi i wyjącej skrzyni biegów.
Przy pomocy ekstra eskorty powrót okazał się przyjemnością.
tak prezentował się w czasie zakupu :
nie raz już mówiłem, że powstanie tego tematu jest tak samo prawdopodobne co bezawaryjna jazda tym autem .Jedyne co zmieniło się przez ostatnie lata w moim podejściu to postępująca skleroza i chęć dokumentowania prac, a nie zapowiada się by skończyły się zbyt szybko....
Zacznę od przedstawienia głównego powodu wejścia do tego tematu....
Peugeot 205 CTi 1.9 102KM xu9j1
kolor Atlantic Blue
rocznik 1992
przebieg przy zakupie 191 200km
centralny zamek
Elektryczne szyby
Wspomaganie kierownicy
elektryczny dach z poszyciem w złym stanie
Hydrauliczne sterowanie wysokością świateł przednich
podświetlany schowek pasażera
skórzana kierownica w idealnym stanie
czerwona wykładzina
Auto zakupione zostało w marcu 2009 r, tuż po tym jak rozebrane do blachy CT było przygotowywane do EuroTripu z okazji 25-lecia GTi .
CT poszło na złom, a pod garażem stanął mocniejszy brat.
Droga powrotna nowym nabytkiem nie obyła się bez przygód,począwszy od tego, że auto nie posiadało przeglądu rejestracyjnego i ważnego OC aż do walącej jak młot półosi i wyjącej skrzyni biegów.
Przy pomocy ekstra eskorty powrót okazał się przyjemnością.
tak prezentował się w czasie zakupu :
Ostatnio zmieniony 06 cze pt, 2014 12:44 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 3 razy.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 CTi Kamkiler-a
Tuż po przyjeździe, auto zostało rozebrane i oczyszczone zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.
Podłoga, ściana grodziowa, i drzwi zostały wygłuszone matą dekarską, idealną wg.mnie do taniego wygłuszenia auta.
Do auta trafiły czerwone pasy z rallye
Czerwono czarne fotele pseudo skóra z obciachowym wzorkiem, zamienione zostały na kpl z CT- czarny welur,takiego syfu już dawno nie widziałem, nawet foty się nie zachowały... choć może to i lepiej ...
Brak oznak rdzy tylko mnie ucieszył, elektryczny dach ze słabym poszyciem zastąpiony jest nowym obszytym dach manualny z materiału sonnenland- sprawny elektryk czeka w garażu na lepsze czasy.
Felgi z auta zostały sprzedane, na ich miejsce wleciały 7" exipy -użyte później w Walentynce.
Niespodzianka pojawiła się przy kontroli płynów eksploatacyjnych,skrzynia biegów okazała się całkowicie pusta, po nalaniu i jeździe próbnej plama oleju metrowej szerokości nie pozostawiła najmniejszych złudzeń,do zdjęcia.
Powodem była 3 centymetrowa dziura od strony sprzęgła.
Skrzynia została rozebrana, dzwon skrzyni wymieniony, wleciało też nowe sprzęgło.
Mimo ilości opiłków znalezionych na magnesie to skrzynia jeździ nadal w aucie .
Auto przed Borkowym zlotem w 2009 roku dostało koła 17" z oponami Nankang 205/40 z CT
Podłoga, ściana grodziowa, i drzwi zostały wygłuszone matą dekarską, idealną wg.mnie do taniego wygłuszenia auta.
Do auta trafiły czerwone pasy z rallye
Czerwono czarne fotele pseudo skóra z obciachowym wzorkiem, zamienione zostały na kpl z CT- czarny welur,takiego syfu już dawno nie widziałem, nawet foty się nie zachowały... choć może to i lepiej ...
Brak oznak rdzy tylko mnie ucieszył, elektryczny dach ze słabym poszyciem zastąpiony jest nowym obszytym dach manualny z materiału sonnenland- sprawny elektryk czeka w garażu na lepsze czasy.
Felgi z auta zostały sprzedane, na ich miejsce wleciały 7" exipy -użyte później w Walentynce.
Niespodzianka pojawiła się przy kontroli płynów eksploatacyjnych,skrzynia biegów okazała się całkowicie pusta, po nalaniu i jeździe próbnej plama oleju metrowej szerokości nie pozostawiła najmniejszych złudzeń,do zdjęcia.
Powodem była 3 centymetrowa dziura od strony sprzęgła.
Skrzynia została rozebrana, dzwon skrzyni wymieniony, wleciało też nowe sprzęgło.
Mimo ilości opiłków znalezionych na magnesie to skrzynia jeździ nadal w aucie .
Auto przed Borkowym zlotem w 2009 roku dostało koła 17" z oponami Nankang 205/40 z CT
Ostatnio zmieniony 05 cze czw, 2014 2:12 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 1 raz.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 CTi Kamkiler-a
nawet nie wiedziałem, że macie takie foty z pod mojego domu
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 CTi Kamkiler-a
No wreszcie temat o naprawdę pięknym samochodzie No, ale dorobienie Florka samochodu w photoshopie to przesada
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 CTi Kamkiler-a
heh , w 2009 roku Florek mógł podstawić jeszcze kobyłki pod progi w tym będzie już ciężko :pDJPreZes pisze:No wreszcie temat o naprawdę pięknym samochodzie No, ale dorobienie Florka samochodu w photoshopie to przesada
Nie przyszła góra do Mahometa, przyszedł Mahomet do góryFlorek2b pisze:nawet nie wiedziałem, że macie takie foty z pod mojego domu
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 CTi Kamkiler-a
Teraz nawet nie będę ryzykował z podkładaniem czegokolwiek pod progi
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 CTi Kamkiler-a
Wkleję trochę fotek 205-tki z borek 2009 gdzie auto prezentowało się..... nijak, rozsypane halogeny i dwururka wystającą pół metra za obrys auta, w weekend zlotu jedyną nagrodę jaką mogłem dostać za ten samochód był mandat w drodze do domu za wymienione wyżej rzeczy...
Jak to ze świeżymi nabytkami jest, nie obyło się bez przygód. Na miejscu(strzelił przewód wodny), prowizorycznie później naprawiony oraz podczas powrotu posłuszeństwa odmówił alternator.
Na szczęście szybka zamiana akumulatora z haczykiem co 30km i bezpiecznie wróciliśmy do domu. Pewnego pieknego dnia podczas intensywnych prac nad Walentynką w Cti płyn chłodniczy wybrał najefektowniejszą drogę wyjścia po za obrys auta, przez cylindry i wydech.Konkretnie była to końcówka lipca,więc śmiało można powiedzieć, że długo nie pocieszyłem się ładną pogodą. Padła decyzja, kompletny remont silnika wraz ze zmianą komputera sterującego i bebechów silnika tak by odpalić go jako Motronica 1.3, 1.9 xu9jaz Wyjmowanie silnika Blok został z xu9j1 wał też korby także, wleciały tłoki JAZ, głowica JAZ , wiązka komputer aparat zapłonowy, koło zamahowe, nowe sprzęgło, rozrząd, pompa wody, wałek rozrządu xu9ja 128KM itp
podczas demontażu silnika okazało się, że pompa oleju jest pęknięta w pół. W obu blokach sruba głowicy ukręciła się podczas demontażu, także blok poszedł do naprawy. Do silnika wleciały wszystkie uszczelki nowe, pompa oleju złożona na nowych częsciach Przednie zawieszenie na pojedynczych wahaczach wyleciało i w jego miejsce wpadł zawias z GTi
Jak to ze świeżymi nabytkami jest, nie obyło się bez przygód. Na miejscu(strzelił przewód wodny), prowizorycznie później naprawiony oraz podczas powrotu posłuszeństwa odmówił alternator.
Na szczęście szybka zamiana akumulatora z haczykiem co 30km i bezpiecznie wróciliśmy do domu. Pewnego pieknego dnia podczas intensywnych prac nad Walentynką w Cti płyn chłodniczy wybrał najefektowniejszą drogę wyjścia po za obrys auta, przez cylindry i wydech.Konkretnie była to końcówka lipca,więc śmiało można powiedzieć, że długo nie pocieszyłem się ładną pogodą. Padła decyzja, kompletny remont silnika wraz ze zmianą komputera sterującego i bebechów silnika tak by odpalić go jako Motronica 1.3, 1.9 xu9jaz Wyjmowanie silnika Blok został z xu9j1 wał też korby także, wleciały tłoki JAZ, głowica JAZ , wiązka komputer aparat zapłonowy, koło zamahowe, nowe sprzęgło, rozrząd, pompa wody, wałek rozrządu xu9ja 128KM itp
podczas demontażu silnika okazało się, że pompa oleju jest pęknięta w pół. W obu blokach sruba głowicy ukręciła się podczas demontażu, także blok poszedł do naprawy. Do silnika wleciały wszystkie uszczelki nowe, pompa oleju złożona na nowych częsciach Przednie zawieszenie na pojedynczych wahaczach wyleciało i w jego miejsce wpadł zawias z GTi
Ostatnio zmieniony 09 cze pn, 2014 9:21 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 7 razy.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 CTi Kamkiler-a
Prace nad innymi autami wstrzymywały trochę zakończenie remontu, a w ostatnim tygodniu przed kolejnym wyjazdem do borek 2010 (wyznaczonym finiszem) pojawiły się problemy z dotrzymaniem terminu obróbki głowicy przez zaklad szlifierski.
Dzień przed wyjazdem ok. godziny 16 otrzymałem obrobioną glowicę do auta, samozaparcie i chyba głupota kazały mi skończyć to auto i pojechać nim na zlot.
o godzinie 4 nad ranem zapowietrzona pompa oleju która nie chciała zassać oleju pokrzyżowała założone wcześniej plany.
Na zlot pojechaliśmy walnetynką
wrzucam parę fotek już z końcówki 2010 roku
po remoncie silnika przednia maska w kolorze Atlantic Blue wleciała do walentynki przed malowaniem auta, a z niej biała z garbem pomalowana na czarny mat do Cabrio.Kolor czarny na masce jest tymczasowy.
zakupione zostały nowe halogeny SIEM i zamontowane przed jesienną sesją zdjęciową
Ostatnio zmieniony 09 cze pn, 2014 9:28 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 2 razy.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 CTi Kamkiler-a
Czujnik ciśnienia oleju na wskazówkę Nowy wydech Bosal od GTi nowe fanty do cabrio Jedno z ostatnich zdjęć jeżdżącego CTi na felgach kupionych z myślą o zimowych oponach 04-2011 rok:
po 10 000 km bezawaryjnej jazdy obróciło panewkę korbową, prawdopodobnie powodem tego mogło być przytarcie się jej podczas pierwszego rozruchu gdy doszło do zapowietrzenie się pompy oleju
A tak wygląda wał po obróceniu panewki
Przygód co niemiara,
od tamtej pory Cti nosi nazwę "Zgred"
Oczywiście podjąłem decyzję o remoncie jednostki. Powiedziałem sobie, że nie może być tak, że wszystkie wyremontowane przeze mnie silniki jeżdżą bezawaryjnie a z moim jest inaczej.
Trzeba zerwać ze stereotypami i powiedzieć NIE przysłowiu "szewc bez butów chodzi"
po za standardowymi częściami jak panewki, wszystkie uszczelki doszedł wałek Gutmann stage 1,
łożyska kół SKF, kpl poduszek silnika, lożyska McPersona, poduszki itp
Ostatnio zmieniony 09 cze pn, 2014 9:23 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 4 razy.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 CTi Kamkiler-a
Tak jak napisałem przed chwilą, nie poddając się zbyt szybko tydzień po obróceniu panewki wszystkie części były zgromadzone do kolejnego remontu łącznie z wałkiem Gutmanna by podnieść sprawność napełniania i opróżniania cylindrów.
Wał poszedł do szlifu, panewki zakupione nad wymiarowe, głowica do obróbki i spasowania z nowym wałkiem rozrządu.
ponizej kpl.nowych Górnych poduszek silnika przy okazji wleciały do samochodu Bilstein-y B6 i sprężyny eibach - 40mm z nowymi łożyskami McPersona poduszkami i mocowaniami pomalowanymi proszkowo na kolor czarny i łożyskami kół Trzy tygodnie później silnik był już złożony i siedział w aucie .
Nowe płyny .
09-05-2011
Jazda próbna, ciśnienie oleju super, krótkie układanie silnika i gaz. Pierścienie dotarte więc nie widziałem przeszkód.
1...2...3....4..... strzał, walnięcie chmura dymu i plama oleju pod silnikiem po dojechaniu na luzie do pierwszego skrzyżowania.
80 km cieszyłem się jazdą nowym silnikiem k*^%@!$% Mać
Sprawdzony i zamontowany( przez bardzo dobry zakład szlifierski jak do tej pory sądziłem) w głowicy wałek Gutmanna spustoszył mi resztę silnika zawory pocałowały się z tłokami, olej wywaliło pękniętą pokrywą wałka rozrządu ,zmieliło parę zębów na pasku rozrządu.
Nie robiłem zdjęć ...
Wał poszedł do szlifu, panewki zakupione nad wymiarowe, głowica do obróbki i spasowania z nowym wałkiem rozrządu.
ponizej kpl.nowych Górnych poduszek silnika przy okazji wleciały do samochodu Bilstein-y B6 i sprężyny eibach - 40mm z nowymi łożyskami McPersona poduszkami i mocowaniami pomalowanymi proszkowo na kolor czarny i łożyskami kół Trzy tygodnie później silnik był już złożony i siedział w aucie .
Nowe płyny .
09-05-2011
Jazda próbna, ciśnienie oleju super, krótkie układanie silnika i gaz. Pierścienie dotarte więc nie widziałem przeszkód.
1...2...3....4..... strzał, walnięcie chmura dymu i plama oleju pod silnikiem po dojechaniu na luzie do pierwszego skrzyżowania.
80 km cieszyłem się jazdą nowym silnikiem k*^%@!$% Mać
Sprawdzony i zamontowany( przez bardzo dobry zakład szlifierski jak do tej pory sądziłem) w głowicy wałek Gutmanna spustoszył mi resztę silnika zawory pocałowały się z tłokami, olej wywaliło pękniętą pokrywą wałka rozrządu ,zmieliło parę zębów na pasku rozrządu.
Nie robiłem zdjęć ...
Ostatnio zmieniony 17 sty sob, 2015 7:56 am przez Kamkiler, łącznie zmieniany 1 raz.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 CTi Kamkiler-a
80 km cieszyłem się jazdą nowym silnikiem k*^%@!$% Mać
jak to się stało że dopiero po 80 km?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 CTi Kamkiler-a
80km zrobiłem delikatnie jeżdżąc.woocash pisze:80 km cieszyłem się jazdą nowym silnikiem k*^%@!$% Mać
jak to się stało że dopiero po 80 km?
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 CTi Kamkiler-a
no rozumiem... tylko jednego nie rozumiem jak nie ma zmiennych faz rozrządu to zawory zawsze tak samo spotykają się albo i nie z tłokami - delikatna jazda ma coś do tego?
chyba że co... panowie źle spasowali wałek i się zatarł? zatrzymał zawory walnęły i pasek ścięło?
chyba że co... panowie źle spasowali wałek i się zatarł? zatrzymał zawory walnęły i pasek ścięło?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 CTi Kamkiler-a
jest jedna możliwość,
wałek uszkodził jedną podporę , ta pękła, zblokowała wałek, zmieliło pasek rozrządu i tłoki spotkały się z zaworami
wałek uszkodził jedną podporę , ta pękła, zblokowała wałek, zmieliło pasek rozrządu i tłoki spotkały się z zaworami
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 CTi Kamkiler-a
ok, i teraz jasne - oczywiscie współczuję
... fachofcy...
... fachofcy...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]