Projekt rajdowóz 205 KJS
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
- Posiadany PUG: 1.4 XR
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Śląsk
Projekt rajdowóz 205 KJS
Cześć,
Od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie zbudowanie samochodu, którym będę mógł startować w rajdach KJS. Za namową znajomego, poszukiwania padły na 205-tkę. Po kilku miesiącach poszukiwań udało się znaleźć idealną sztukę pod ten projekt. Oto jak na chwilę obecną wygląda mój rajdowóz:
http://scr.hu/0w1wc/n6dnf
Zdecydowałem się na taki egzemplarz głównie dlatego, że rajdówka i tak ma być solidnie przebudowana. Tutaj już mamy przynajmniej rozbieranie go do gołej blachy z głowy No a przy okazji człowiek się trochę nauczy składając samochód samemu od zera. Ale do konkretów, są to pozostałości po wersji green z 91 roku. Razem z karoserią kupiłem silnik 1.4, skrzynię i całą masę rzeczy które pomogą mi go złożyć do kupy. Samochód jest wam pewnie dobrze znany, bo kupiłem go od jednego z forumowiczów. Z tego miejsca też go pozdrawiam. Dzięki za wyrozumiałość, rady i sporo pomocy.
Co do dalszych planów... Jest tego baaardzo dużo. Więc zacznijmy od czegoś co wydarzy się w najbliższym czasie:
1. Naprawa blachy
- wyczyszczenie blachy i jej konserwacja
- są do zrobienia dwa miejsca przez blacharza (spawarka musi pójść w ruch)
- kupić i wstawić prawe drzwi
2. Przywrócenie przedniego zawieszenia do sprawności
Tutaj jeszcze się waham czy składać to na częściach "z szrotu" a później wymienić na coś bardziej sportowego (już zbieram na amory bilstein b6 + sprężyny eibacha <3), czy od razu iść w docelowe zawieszenie. Kwestia jeszcze do przemyślenia.
3. Odpalić go
Na pewno w trakcie całego projektu będę potrzebował waszej pomocy i porad, także szykujcie się na pytania typu "a do czego służy ten kawałek druta", lub "jaki hydrauliczny ręczny polecacie". Jeśli znacie kogoś kto robił podobny projekt i chciałby się podzielić radami to chętnie skorzystam.
Od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie zbudowanie samochodu, którym będę mógł startować w rajdach KJS. Za namową znajomego, poszukiwania padły na 205-tkę. Po kilku miesiącach poszukiwań udało się znaleźć idealną sztukę pod ten projekt. Oto jak na chwilę obecną wygląda mój rajdowóz:
http://scr.hu/0w1wc/n6dnf
Zdecydowałem się na taki egzemplarz głównie dlatego, że rajdówka i tak ma być solidnie przebudowana. Tutaj już mamy przynajmniej rozbieranie go do gołej blachy z głowy No a przy okazji człowiek się trochę nauczy składając samochód samemu od zera. Ale do konkretów, są to pozostałości po wersji green z 91 roku. Razem z karoserią kupiłem silnik 1.4, skrzynię i całą masę rzeczy które pomogą mi go złożyć do kupy. Samochód jest wam pewnie dobrze znany, bo kupiłem go od jednego z forumowiczów. Z tego miejsca też go pozdrawiam. Dzięki za wyrozumiałość, rady i sporo pomocy.
Co do dalszych planów... Jest tego baaardzo dużo. Więc zacznijmy od czegoś co wydarzy się w najbliższym czasie:
1. Naprawa blachy
- wyczyszczenie blachy i jej konserwacja
- są do zrobienia dwa miejsca przez blacharza (spawarka musi pójść w ruch)
- kupić i wstawić prawe drzwi
2. Przywrócenie przedniego zawieszenia do sprawności
Tutaj jeszcze się waham czy składać to na częściach "z szrotu" a później wymienić na coś bardziej sportowego (już zbieram na amory bilstein b6 + sprężyny eibacha <3), czy od razu iść w docelowe zawieszenie. Kwestia jeszcze do przemyślenia.
3. Odpalić go
Na pewno w trakcie całego projektu będę potrzebował waszej pomocy i porad, także szykujcie się na pytania typu "a do czego służy ten kawałek druta", lub "jaki hydrauliczny ręczny polecacie". Jeśli znacie kogoś kto robił podobny projekt i chciałby się podzielić radami to chętnie skorzystam.
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
Kawałek Polski już ten samochód zwiedził
Wrzucam fote ode mnie, jak widać, stan igła, tylko lać paliwo i jeździć
Wrzucam fote ode mnie, jak widać, stan igła, tylko lać paliwo i jeździć
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
No funkiel nówka Mam trochę gratów z greena 3d w tym jeszcze trochę blach
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
Ja myśle że tam ma być jak najmniej gratów właśnienowak68 pisze:No funkiel nówka Mam trochę gratów z greena 3d w tym jeszcze trochę blach
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
Niby tak, ale drzwi by się zdały.
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
eeee tam
Drzwi zaspawać siatką
wywalić wydech do góry przez maske i policji i na przeglądach krzyczeć że oczekują cię w vahali
Drzwi zaspawać siatką
wywalić wydech do góry przez maske i policji i na przeglądach krzyczeć że oczekują cię w vahali
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
- Posiadany PUG: 1.4 XR
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
Zgadza się, drzwi by się zdały Także jak ktoś ma, albo ktoś widział gdzieś prawe drzwi w rozsądnej cenie to ja je chętnie przygarnę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
- Posiadany PUG: 1.4 XR
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
Dobra, pytanie do ludzi dobrego serca Kompletuje zawieszenie na przód i jakie najlepiej dobrać do tego amortyzatory/sprężyny? Zależy mi na tym, żeby auto nie pływało w zakrętach i było w stanie wytrzymać więcej niż 5 rajdów. Ale z drugiej strony żeby cena nie osiągnęła poziomu Bilsteina
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
O zawieszeniu na pojedynczym wahaczu zapomnij. Zawiecha od GTI to podstawa. Porządnych amortyzatorów już nie kupisz, chyba, że właśnie Bilsteiny albo ktoś ci odstąpi zachomikowane AGX-y. Niżej niż cena z IC nie będzie (nominalnie 1600 komplet.) Sportowe sprężyny są już niedostępne, no może w Anglii za 200 funciaków komplet plus przesyłka. Możesz złożyć na częściach od 206, ale będzie wyżej i drożejZupa pisze:Dobra, pytanie do ludzi dobrego serca Kompletuje zawieszenie na przód i jakie najlepiej dobrać do tego amortyzatory/sprężyny? Zależy mi na tym, żeby auto nie pływało w zakrętach i było w stanie wytrzymać więcej niż 5 rajdów. Ale z drugiej strony żeby cena nie osiągnęła poziomu Bilsteina
Co za chory pomysł, żeby składać auto do kajtków w dzisiejszych czasach na bazie samochodu, którego już nie ma? Upadłeś na głowę? Bo nadmiaru kasy, zdaje się, nie masz?...
Przemyśl to jeszcze raz, albo i dwa...
Ostatnio zmieniony 20 sty pt, 2017 9:30 am przez 2mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
Co do sprezyn, na stronie Eibacha, po wybraniu 205 ph1 jest opcja zamowienia sprezyn za 377zl, jesli to prawda, to bedzie najlepsza opcja, jesli nie, to na poczatek Jamexy za 200zl tez dadza rade.
Zawias z GTI ciezko dorwac, trzeba sledzic rynek i byc szybkim. Potrzebne Ci beda sanki (z przespawanym mocowaniem sierzanta, czasem tez mocowaniem poduszki silnika, no chyba, ze trafisz sanki z Rallye), stabilizator, amortyzatory (podobno pasuja od 306 i nawet maja miske sprezyny na tej wysokosci, ale to Grzesiek309 musialby potwierdzic), wahacze (mozna zalozyc takie z 309 GTI, wtedy tez polosie z 309 i drazki kierownicze musisz zalozyc) i laczniki stabilizatora (przy amorach z 306 trzebaby dorabiac, bo ucho jest chyba w innym miejscu). Trzeba jeszcze przeniesc mocowanie przewodow w nadkolu, dokladniej przejscie ze sztywnegonw miekki, bo przy amorach z GTI bedzie koncowka lacznika uderzac i nie powoli w pelni skrecic kol.
Ogolnie sporo zabawy, ale chyba warto
Jesli zostaniesz przy pojedynczym zawiasie, to sprawdz jaki masz stabilizator i ewentualnie kup najgrubszy jaki sie da (chyba 22mm), nowe wahacze (testowal ktos poliuretan, przy zwyklym zawoasie?) i jak najlepsze, najlepiej gazowe amortyzatory
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawias z GTI ciezko dorwac, trzeba sledzic rynek i byc szybkim. Potrzebne Ci beda sanki (z przespawanym mocowaniem sierzanta, czasem tez mocowaniem poduszki silnika, no chyba, ze trafisz sanki z Rallye), stabilizator, amortyzatory (podobno pasuja od 306 i nawet maja miske sprezyny na tej wysokosci, ale to Grzesiek309 musialby potwierdzic), wahacze (mozna zalozyc takie z 309 GTI, wtedy tez polosie z 309 i drazki kierownicze musisz zalozyc) i laczniki stabilizatora (przy amorach z 306 trzebaby dorabiac, bo ucho jest chyba w innym miejscu). Trzeba jeszcze przeniesc mocowanie przewodow w nadkolu, dokladniej przejscie ze sztywnegonw miekki, bo przy amorach z GTI bedzie koncowka lacznika uderzac i nie powoli w pelni skrecic kol.
Ogolnie sporo zabawy, ale chyba warto
Jesli zostaniesz przy pojedynczym zawiasie, to sprawdz jaki masz stabilizator i ewentualnie kup najgrubszy jaki sie da (chyba 22mm), nowe wahacze (testowal ktos poliuretan, przy zwyklym zawoasie?) i jak najlepsze, najlepiej gazowe amortyzatory
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
W amorze z p306 miska sprężyny jest 1 cm wyżej, ucho do łącznika stabilizatora bez zmian.
GTI_Efekt Masy
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
I na tym się kończy. Niedostępne.Filipczak pisze:Co do sprezyn, na stronie Eibacha, po wybraniu 205 ph1 jest opcja zamowienia sprezyn za 377zl,
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
Mam białe drzwi od greena. Daleko nie masz, Możesz po niedzieli wstąpić.Zrób sobie listę rzeczy które potrzebujesz to może coś jeszcze dobierzemy
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
- Posiadany PUG: 1.4 XR
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
@2mouse: jeśli chciałbym to składać na "stockowych" częściach to z tego co się orientowałem to jest ich w bród. Przemyślałem to nie raz i nie dwa Ale dzięki za radę
@Filipczak: chyba aż tak bardzo nie chcę się bawić w magika. Idealną opcją dla mnie byłoby coś plug&play. Wiem, że wiele wymagam no ale coś za coś
@nowak68: chętnie przygarnę te drzwi Jestem właśnie na etapie spisywania potrzebnych części więc jak będę miał gotowe to się pewnie odezwę raz jeszcze.
@Filipczak: chyba aż tak bardzo nie chcę się bawić w magika. Idealną opcją dla mnie byłoby coś plug&play. Wiem, że wiele wymagam no ale coś za coś
@nowak68: chętnie przygarnę te drzwi Jestem właśnie na etapie spisywania potrzebnych części więc jak będę miał gotowe to się pewnie odezwę raz jeszcze.
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Projekt rajdowóz 205 KJS
Jeśli chodzi o sztukaterię z innych modeli, to chyba grzesiek309 się z tego już doktoryzował.