Dimma z Krakowa
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dimma z Krakowa
Zakładanie nowych tematów jest ostatnio niemodne. Ale tak sobie pomyślałem, że ten projekt zasługuje na odrobinę uwagi - już od samego początku.
Żeby nie przedłużać: Lepimy Dimmę
Przez kilkanaście lat funkcjonowania ekipy zdobywaliśmy kolejne sprawności w pozyskiwaniu, usprawnianiu, odbudowywaniu, czy w końcu - konstruowaniu 205-tek. Były właściwie wszystkie topowe wersje seryjnych 205. Były fury ze stajni Kurta Gutmanna. Ale gdzieś tam z tyłu głowy zawsze marzył się o wiele większy projekt. W Polsce w zasadzie bezprecedensowy.
Fajną wyścigówkę zbudował Prowork. Błyszczące, ociekające bogactwem maharadży Compomotive kitrała loża szyderców z Lublina. Ale wciąż nie było nad Wisłą Dimmy jak z kolorowych folderów z końca lat 80. Dlatego postanowiliśmy ją sobie zbudować Podział ról przy projekcie jest prosty i dość naturalny biorąc pod uwagę nasze talenty i predyspozycje: po mojej stronie był zakup dawcy budy, ubłaganie Dimmy o sprzedanie nam oryginalnego pakietu i najtrudniejsze dotąd wyzwanie: zdobycie felg.
Józek ma to poskładać do kupy, więc w sumie to mu nie zazdroszczę Choć z drugiej strony - każdy przy tym projekcie robi to, co lubi.
Zaczęło się wszystko ponad półtora roku temu. Wtedy na urodziny kupiłem sobie na Mobile.de dwie 205-tki, w tym fajnego Automata. 1.9 z XU9J1, wspomaganie, szyber panorama, elektryczne szyby. 109 tysięcy przebiegu i buda zdrowa jak Dzwon Zygmunta. Chciałem mu swapować skrzynię i latać, udając że to Rallye, ale Józek przekonał mnie, żeby zostawić mu auto, bo zrobi z niego coś ciekawego.
Tak wygląda baza. Automat, gdyż ma wszystko, czego potrzebujemy pod modyfikacje. Zawias GTI, silnik XU, wspomaganie i środek w świetnej kondycji. Szara deska pasuje do koncepcji Dimmy ph 1.5 Oczywiście zegary, kierownica, fotele, wykładzina, boczki wjadą inne.
Rok 2018 nieprzypadkowo stał się początkiem projektu. Po ćwierć wieku działalność wznowiła belgijska Dimma oferując kompleksową przebudowę 205-tek. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności całkiem niedawno pracę w siedzibie firmy dostał mój kolega, prezes jednego z francuskich klubów 205. Ta znajomość okazała się cenna, gdyż udało nam się zamówić kit Dimma 3008, który właśnie się tworzy i niebawem zostanie wysłany do Polski. Było to o tyle ważne, że oszczędzamy sobie więc wycieczki z lawetą i dodatkowych kosztów dopasowywania elementów. Zostanie to zrobione na miejscu.
Skręcane felgi. Umówmy się - bez nich nawet najładniejsza Dimma wygląda kulawo. Niby można założyć coś współczesnego, wyrzeźbić szeroką stal, ale tylko na rolce z epoki robi srogą robotę. W teorii wszystko fajnie. Mam znaleźć Compomotive albo PLS-y. Tylko jak to zrobić?
No dobra - sam nie wiem, jak to zrobiłem, ale po długich poszukiwaniach, gdy już prawie traciłem nadzieję, nagle w dwa dni udało się kupić dwa komplety. Najpierw PLS LeMans, dzień później dobiłem targu i dogadałem kupno najlepszej moim zdaniem felgi do Dimmy - PLS Indy!
Oszczędzę wam historii zakulisowych, ale trzeba było anielskiej cierpliwości, wytrawnej dyplomacji i kupy szczęścia, żeby położyć je w końcu w garażu. Oczywiście nie obyłoby się bez pomocy przyjaciół - bo z nimi wszystko jest możliwe. Ukłony dla Oliviera, Michała. Bardzo pomogli też koledzy z UK: Rob i Henry
Pierwszy zestaw został doręczony prosto z Francji. Przyjechał w bagażniku, a koła odebraliśmy podczas zakończenia sezonu Krakowskich Klasyków Nocą. Wiele gratów już zwoziliśmy do garażu przez te wszystkie lata. Ale czegoś takiego jeszcze nie mieliśmy. Spędziliśmy pół godziny oglądając je centymetr, po centymetrze.
Parę dni później kolejna okazja do radości. Kurier przywiózł pakuneczek z Wysp: PLS Indy. Odbierał je oszczędny multimedialnie Józek, dlatego tylko jedno zdjęcie Tyle na początek. Chyba dobry, bo w zasadzie mamy wszystko, czego trzeba, żeby zacząć ten wymarzony projekt. Po drodze będzie z pewnością sporo wyzwań, bo wiele tu nowych dla nas rzeczy, ale jak to mawia Vroobel - "nie święci garnki lepią".
Temat zakładam tutaj, żeby ożywić trochę forum. Poza tym fajnie jest po czasie wracać do początków wątku, gdy wszystko było jeszcze w powijakach. Tak, jak właśnie teraz...
Żeby nie przedłużać: Lepimy Dimmę
Przez kilkanaście lat funkcjonowania ekipy zdobywaliśmy kolejne sprawności w pozyskiwaniu, usprawnianiu, odbudowywaniu, czy w końcu - konstruowaniu 205-tek. Były właściwie wszystkie topowe wersje seryjnych 205. Były fury ze stajni Kurta Gutmanna. Ale gdzieś tam z tyłu głowy zawsze marzył się o wiele większy projekt. W Polsce w zasadzie bezprecedensowy.
Fajną wyścigówkę zbudował Prowork. Błyszczące, ociekające bogactwem maharadży Compomotive kitrała loża szyderców z Lublina. Ale wciąż nie było nad Wisłą Dimmy jak z kolorowych folderów z końca lat 80. Dlatego postanowiliśmy ją sobie zbudować Podział ról przy projekcie jest prosty i dość naturalny biorąc pod uwagę nasze talenty i predyspozycje: po mojej stronie był zakup dawcy budy, ubłaganie Dimmy o sprzedanie nam oryginalnego pakietu i najtrudniejsze dotąd wyzwanie: zdobycie felg.
Józek ma to poskładać do kupy, więc w sumie to mu nie zazdroszczę Choć z drugiej strony - każdy przy tym projekcie robi to, co lubi.
Zaczęło się wszystko ponad półtora roku temu. Wtedy na urodziny kupiłem sobie na Mobile.de dwie 205-tki, w tym fajnego Automata. 1.9 z XU9J1, wspomaganie, szyber panorama, elektryczne szyby. 109 tysięcy przebiegu i buda zdrowa jak Dzwon Zygmunta. Chciałem mu swapować skrzynię i latać, udając że to Rallye, ale Józek przekonał mnie, żeby zostawić mu auto, bo zrobi z niego coś ciekawego.
Tak wygląda baza. Automat, gdyż ma wszystko, czego potrzebujemy pod modyfikacje. Zawias GTI, silnik XU, wspomaganie i środek w świetnej kondycji. Szara deska pasuje do koncepcji Dimmy ph 1.5 Oczywiście zegary, kierownica, fotele, wykładzina, boczki wjadą inne.
Rok 2018 nieprzypadkowo stał się początkiem projektu. Po ćwierć wieku działalność wznowiła belgijska Dimma oferując kompleksową przebudowę 205-tek. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności całkiem niedawno pracę w siedzibie firmy dostał mój kolega, prezes jednego z francuskich klubów 205. Ta znajomość okazała się cenna, gdyż udało nam się zamówić kit Dimma 3008, który właśnie się tworzy i niebawem zostanie wysłany do Polski. Było to o tyle ważne, że oszczędzamy sobie więc wycieczki z lawetą i dodatkowych kosztów dopasowywania elementów. Zostanie to zrobione na miejscu.
Skręcane felgi. Umówmy się - bez nich nawet najładniejsza Dimma wygląda kulawo. Niby można założyć coś współczesnego, wyrzeźbić szeroką stal, ale tylko na rolce z epoki robi srogą robotę. W teorii wszystko fajnie. Mam znaleźć Compomotive albo PLS-y. Tylko jak to zrobić?
No dobra - sam nie wiem, jak to zrobiłem, ale po długich poszukiwaniach, gdy już prawie traciłem nadzieję, nagle w dwa dni udało się kupić dwa komplety. Najpierw PLS LeMans, dzień później dobiłem targu i dogadałem kupno najlepszej moim zdaniem felgi do Dimmy - PLS Indy!
Oszczędzę wam historii zakulisowych, ale trzeba było anielskiej cierpliwości, wytrawnej dyplomacji i kupy szczęścia, żeby położyć je w końcu w garażu. Oczywiście nie obyłoby się bez pomocy przyjaciół - bo z nimi wszystko jest możliwe. Ukłony dla Oliviera, Michała. Bardzo pomogli też koledzy z UK: Rob i Henry
Pierwszy zestaw został doręczony prosto z Francji. Przyjechał w bagażniku, a koła odebraliśmy podczas zakończenia sezonu Krakowskich Klasyków Nocą. Wiele gratów już zwoziliśmy do garażu przez te wszystkie lata. Ale czegoś takiego jeszcze nie mieliśmy. Spędziliśmy pół godziny oglądając je centymetr, po centymetrze.
Parę dni później kolejna okazja do radości. Kurier przywiózł pakuneczek z Wysp: PLS Indy. Odbierał je oszczędny multimedialnie Józek, dlatego tylko jedno zdjęcie Tyle na początek. Chyba dobry, bo w zasadzie mamy wszystko, czego trzeba, żeby zacząć ten wymarzony projekt. Po drodze będzie z pewnością sporo wyzwań, bo wiele tu nowych dla nas rzeczy, ale jak to mawia Vroobel - "nie święci garnki lepią".
Temat zakładam tutaj, żeby ożywić trochę forum. Poza tym fajnie jest po czasie wracać do początków wątku, gdy wszystko było jeszcze w powijakach. Tak, jak właśnie teraz...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- allman1
- Uzalezniony
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 mar ndz, 2012 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 1,9. Pod opieką: 205 XE leżak. Ex. Green. R.I.P. 205 XRD.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: allman1
- Lokalizacja: Leszno
Re: Dimma z Krakowa
A idź Pan...
A serio, wow... będę śledził z wywalonym jęzorem.
A serio, wow... będę śledził z wywalonym jęzorem.
- Janusz
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 kwie ndz, 2014 6:07 pm
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Dimma z Krakowa
Szacunek Panowie czekam na informacje
- Peugeot205cabrio
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 27 gru pn, 2010 7:13 pm
- Posiadany PUG: CTI 1,9 XU9J2
- Numer Gadu-gadu: 8810243
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Dimma z Krakowa
Juz myslalen ze forum umarlo na dobre:/ A tu taki zastrzyk mocy:)
Powodzenia chlopaki, czekamy na zdjecia i opisywanie projektu krok po kroku.
Powodzenia chlopaki, czekamy na zdjecia i opisywanie projektu krok po kroku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 wrz czw, 2018 6:15 pm
- Posiadany PUG: KUC, BĄK, ROMPEŁ i GOLLAS
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Dimma z Krakowa
Co to będzie co to będzie!
Trzymam kciuki i powodzenia!
Trzymam kciuki i powodzenia!
-
- Junior
- Posty: 406
- Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: daro406
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: Dimma z Krakowa
Te fele co są na aucie pod fabryką dimma też są ładne
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dimma z Krakowa
Akurat te Compomotive cenie najmniej poniewaz mozna kupic nowe repliki.
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Dimma z Krakowa
Świetny projekt. Bardzo się cieszę, że jeszcze komuś się chce i podejmuje coraz to nowe i ambitniejsze projekty, że coś idzie wciąż do przodu i przekraczane są kolejne granice. Jak złożycie ten samochód to chyba nie pozostanie wam nic innego jak złożyć T16.
PS: Mi się te felgi leMans zdecydowanie bardziej podobają. Ta złuszczona częściowo kolorowa farba sprawia, że wydaje się że rzeczywiście znaleziony został jakiś dawny skarb, że niosą za sobą jakiś kawał historii. W tych drugich nie widzę zupełnie żadnego uroku. Być może dlatego, że wyglądają po prostu jak te z 1.6 gti tylko z dokręconymi śrubkami.
PS2: Namierzyliście już jakieś wnętrze jak to z wklejonego folderu lub da się takie po prostu w tej fabryce kupić? Wydaje mi się, że jest to zdecydowanie ciekawsza sprawa, niż kit zewnętrzny. Nie wiem, czy w Polsce już ktoś coś takiego widział. Podejrzewam, że jeśli już to niewielu jest takich szczęśliwców.
PS: Mi się te felgi leMans zdecydowanie bardziej podobają. Ta złuszczona częściowo kolorowa farba sprawia, że wydaje się że rzeczywiście znaleziony został jakiś dawny skarb, że niosą za sobą jakiś kawał historii. W tych drugich nie widzę zupełnie żadnego uroku. Być może dlatego, że wyglądają po prostu jak te z 1.6 gti tylko z dokręconymi śrubkami.
PS2: Namierzyliście już jakieś wnętrze jak to z wklejonego folderu lub da się takie po prostu w tej fabryce kupić? Wydaje mi się, że jest to zdecydowanie ciekawsza sprawa, niż kit zewnętrzny. Nie wiem, czy w Polsce już ktoś coś takiego widział. Podejrzewam, że jeśli już to niewielu jest takich szczęśliwców.
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Dimma z Krakowa
Jest końcówka 2018 roku, więc co dla niektórych z nas to właściwie życiowo idealny czas ze względu na pewną dojrzałość co do podjęcia takiego przedsięwzięcia, której dawniej być może by brakowało, a która to nabudowała się na przestrzeni czasu kiedy udało się skończyć kilka mniejszych projektów. Mam na myśli względy estetyczne gdzie nie będzie już indywidualnych wizji ubogacenia "czymś od siebie" tylko zdyscyplinowane trzymanie się wyznaczonej ścieżki. Konsekwentne skończenie projektu, cierpliwie i bez pośpiechu ale skutecznie. Na pewno też nie można pominąć faktu, że takie zabawy nie są niskobudżetowe wiec nie powinno się porywać z myślą o tanich zamiennikach i działaniach za "flaszkę". Efekt może okazać się bowiem bardzo znaczący jeśli chodzi nie tylko o Polskę ale też skalę europejską. Szczególnie, że część zasobów do projektu będzie trzeba importować.
Rezultatu nie da się przewidzieć na tym etapie ale jestem mocno przekonany o jego znaczeniu dla klubu, właściciela i historii. Ciekawi mnie kolor, odnowione koła i składowe wnętrza. No i jak będzie wyglądała skórzana deska rozdzielcza?
Rezultatu nie da się przewidzieć na tym etapie ale jestem mocno przekonany o jego znaczeniu dla klubu, właściciela i historii. Ciekawi mnie kolor, odnowione koła i składowe wnętrza. No i jak będzie wyglądała skórzana deska rozdzielcza?
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dimma z Krakowa
Pierwszy komplet felg odnowiony.
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Dimma z Krakowa
Felgi to tam kij, pokażcie co przy budzie działacie
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dimma z Krakowa
Dimma bez tego "kija" to nie Dimma. Kto probowal kupic felgi wie o co chodzi. Tylko dzieki zasiegowi Rafala udalo sie je kupic. Przy budzie nie dzieje sie nic na razie bo przez zime koncze inny projekcik poboczny;) Zreszta wciaz czekam na przesylke z Belgii...
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dimma z Krakowa
Te są "ok", a drugi komplet jest "urwałodupęniemampytań" Coś pięknego to będzie.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
-
- Nowicjusz
- Posty: 89
- Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
- Posiadany PUG: było 205 1.9 D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Kontakt:
Re: Dimma z Krakowa
dżizas - ile szerokości mają te felgi ? 8 cali ?
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR