205 XS z leżakiem

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS z leżakiem

Post autor: Manwe »

nie u nie nie szarpie, a może trzeba by po prostu podregulować sprzęgło może nie do końca wysprzęgla i z tąd to klekotanie na postoju, ktoś kiedyś wspominał, że łożyska dyferencjału mogą tak klekotać ale dyfer w tej skrzyni jest osadzony na panewkach, a jak na luzie klekocze to łapą sprzęgła dostaje drgań :?:
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
jules
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 31 gru sob, 2011 1:37 pm
Posiadany PUG: XS z leżakiem
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: 205 XS z leżakiem

Post autor: jules »

Ale właśnie jak wysprzęglam, to nie słychać skrzyni, więc chyba wysprzęgla - sam nie wiem. A co masz na myśli mówiąc "podregulować"? Chyba najlepiej po prostu zmienić sprzęgło :wink:
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS z leżakiem

Post autor: Manwe »

to jak masz stare sprzęgło to może być odpowiedz na twój problem, jeżeli chodzi o drganie łapy sprzęgła to występuje tylko gdy masz wyrzucone na luz i nie wciśnięte sprzęgło tak samo dźwięki pojawiają się też tylko w tej sytuacji (i o to jest pytanie :?: ), nie wiem czy wiesz jak wyglądają objawy uślizgującego się sprzęgła ale to możne być to szarpanie podczas przyspieszania, mówiąc o regulacji mam na myśli śrubę znajdującą się przy łapie sprzęgła, którą reguluje się położenie pedału sprzęgła, bądź bliższe prawdy naciąg linki sprzęgła :)
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
michallbn
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 11:52 am
Posiadany PUG: 205 srd
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 XS z leżakiem

Post autor: michallbn »

Zacznij od wymiany łożyska oporowego, co za tym idzie jak juz rozbierać to warto wymienić całe sprzęgło bo tarcza może być sciuchana. Zwróc uwagę w jakim stanie jest docisk. Po wymianie wyreguluj linkę i sprawdź czy nadal szarpie. Jeżeli tak to prawdopodobnie przekładnia główna więc spoko bo wymienisz skrzynię i po problemie. Jak wyjmiesz skrzynie do wymiany sprzęgła to już możesz sprawdzić jakie ma luzy.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS z leżakiem

Post autor: Manwe »

no i następny się nadział :D, poczytaj najpierw o leżaku a później mów żeby ściągać skrzynie do sprzęgła i inne takie bajery :), a z wymiana sprzęgła to popieram co zresztą już napisałem i możesz ją powiązać z następną wymiana oleju
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
michallbn
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 11:52 am
Posiadany PUG: 205 srd
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 XS z leżakiem

Post autor: michallbn »

Sory nie wiedziałem, choć kiedyś leżaka na diesla przerobiłem sąsiadowi ale ni w ząb nie pamiętam bo to 8 lat temu było.
jules
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 31 gru sob, 2011 1:37 pm
Posiadany PUG: XS z leżakiem
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: 205 XS z leżakiem

Post autor: jules »

dziś trochę pojeździłem i wykryłem jeszcze taki objaw, że na skręconych kołach jakby bardziej tłucze w napędzie identycznie jak podczas jazdy na wprost, tylko, że przy mniejszej prędkości bo już od ok 30 km/h. Coś takiego, jakby przeguby się sypały, tylko że półosie mam nowe założone.
A mam jeszcze pytanie, czy poduszki pod silnikiem są tylko trzy? I czy te z lewej strony są identyczne - w sensie te tuleje?
ODPOWIEDZ