205 1.8 Diesel "Jeżyk"
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 lut wt, 2016 10:05 am
- Posiadany PUG: 205D
- Numer Gadu-gadu: 0
205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Czerwony 205 z 1988 wg dowodu w trakcie reanimacji
W rodzinie od 2012, od wujka ze Zgorzelca, stał przez 10 lat w krzakach
Do 2014 regularnie pokonywał 3 razy w miesiącu trasę Kalisz-> Frankfurt am Main (kierowcy dojeżdżali na bazę z ciężarówkami).
W moim posiadaniu od 2014, "Masz, jedź, dobij" Taki smutny wyrok na niego wydano, jako, że poprzednie moje 2 samochody wytrzymały łącznie 38 km...
Ale Jeż się nie poddał Dzielnie służył aż do lata zeszłego roku, kiedy musiałem go opuścić na 3 miesiące a potem poszedł aż do wiosny w zapomnienie.
Od 2 miesięcy jest kroczek po kroczku reanimowany.
Do teraz wymienione:
-Wahacze,
-końcówki drążków,
-amortyzatory przód,
-sprężyny -40 Weiteca,
-sanki silnika,
-tuleje stabilizatora,
-płyny eksploatacyjne,
-zaciski hamulcowe,
-tarcze hamulcowe,
-wiatraki,
-drzwi lewe,
-klapa bagażnika,
-środek wrzucony z wersji xs (fotele, boczki)
-deska z wersji ph II,
-belka na troche mniej dobitą.
-przelotowy wydech,
-wymiana magnetycznego zaworu odcięcia paliwa,
Do zrobienia zostało:
-Dokończenie progów (konserwacja i czarny mat)
- Odebranie i założenie poszerzeń Rallye (w czarny mat),
- Ogarnięcie felg (polerowany rant, czarny matowy środek)
- zmontowanie dokładek,
- opuszczenie belki (przy okazji pewnie wymiana czopów i łożysk oraz dystanse na tył bo felgi za szeroko)
-wymiana tylnych amortyzatorów, pewnie wjadą też nowe na przód bo obecnie seria używki a jest bardzo ciekawa opcja na De Carbon
- powyciąganie wgniotek z błotnika lub jego wymiana (prawy przód)
- Powyciąganie wgniotek z klapy i zamontowanie blendy
- polerka całego lakieru,
-wymiana włącznika wiatraków w chłodnicy,
Na dzień dzisiejszy nie wygląda to jeszcze jakoś mega, ale z dnia na dzień coraz lepiej
Wszystko ogarniane własnoręcznie (totalny ze mnie lewus jeśli chodzi o mechanikę ), więc "Sam naprawiam" zawsze pod ręką .
A oto jak Jeż wygląda na dzisiaj, zdjęcia z przymiarki felg i po przetarciu silnika
W rodzinie od 2012, od wujka ze Zgorzelca, stał przez 10 lat w krzakach
Do 2014 regularnie pokonywał 3 razy w miesiącu trasę Kalisz-> Frankfurt am Main (kierowcy dojeżdżali na bazę z ciężarówkami).
W moim posiadaniu od 2014, "Masz, jedź, dobij" Taki smutny wyrok na niego wydano, jako, że poprzednie moje 2 samochody wytrzymały łącznie 38 km...
Ale Jeż się nie poddał Dzielnie służył aż do lata zeszłego roku, kiedy musiałem go opuścić na 3 miesiące a potem poszedł aż do wiosny w zapomnienie.
Od 2 miesięcy jest kroczek po kroczku reanimowany.
Do teraz wymienione:
-Wahacze,
-końcówki drążków,
-amortyzatory przód,
-sprężyny -40 Weiteca,
-sanki silnika,
-tuleje stabilizatora,
-płyny eksploatacyjne,
-zaciski hamulcowe,
-tarcze hamulcowe,
-wiatraki,
-drzwi lewe,
-klapa bagażnika,
-środek wrzucony z wersji xs (fotele, boczki)
-deska z wersji ph II,
-belka na troche mniej dobitą.
-przelotowy wydech,
-wymiana magnetycznego zaworu odcięcia paliwa,
Do zrobienia zostało:
-Dokończenie progów (konserwacja i czarny mat)
- Odebranie i założenie poszerzeń Rallye (w czarny mat),
- Ogarnięcie felg (polerowany rant, czarny matowy środek)
- zmontowanie dokładek,
- opuszczenie belki (przy okazji pewnie wymiana czopów i łożysk oraz dystanse na tył bo felgi za szeroko)
-wymiana tylnych amortyzatorów, pewnie wjadą też nowe na przód bo obecnie seria używki a jest bardzo ciekawa opcja na De Carbon
- powyciąganie wgniotek z błotnika lub jego wymiana (prawy przód)
- Powyciąganie wgniotek z klapy i zamontowanie blendy
- polerka całego lakieru,
-wymiana włącznika wiatraków w chłodnicy,
Na dzień dzisiejszy nie wygląda to jeszcze jakoś mega, ale z dnia na dzień coraz lepiej
Wszystko ogarniane własnoręcznie (totalny ze mnie lewus jeśli chodzi o mechanikę ), więc "Sam naprawiam" zawsze pod ręką .
A oto jak Jeż wygląda na dzisiaj, zdjęcia z przymiarki felg i po przetarciu silnika
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Zapowiada się ciekawie, kolejna 205 reanimowana
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Czy on jest poniżej listew malowany, czy tak doczyszczony?
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 lut wt, 2016 10:05 am
- Posiadany PUG: 205D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Pomalowany, w takiej formie już otrzymałem autko, to normalne że na słupkach pod plastikiem, w komorze silnika i w środku drzwi jest biały?
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Chyba nie? Jak ja swojego rozebrałem do gołej blachy to lakier wszędzie był taki sam.
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 lut wt, 2016 10:05 am
- Posiadany PUG: 205D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Robota powoli idzie do przodu,
Progi wyczyszczone i zakonserwowane i pomalowane Włącznik w chłodnicy wymieniony, migacz wymieniony,
Felgi sie kolorują Sprofanowana dokładka
A tu mamowy 205 sie zalapal
Progi wyczyszczone i zakonserwowane i pomalowane Włącznik w chłodnicy wymieniony, migacz wymieniony,
Felgi sie kolorują Sprofanowana dokładka
A tu mamowy 205 sie zalapal
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Te 205tki w trawie jak biedronki wyglądają
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Będzie żył i zadawał szyku na Mohagach Powodzenia w pracach!
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 lut wt, 2016 10:05 am
- Posiadany PUG: 205D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Autko juz jezdzi
Dostaje hokej z 206, zobaczymy czy to bedzie wygladac, na ta chwile prezentuje sie tak Jutro prawdopodobnie dotra zaciski z VTSa, poszerzenia od Martinopa i dystanse za kilka dni wiec zostanie do ogarniecia lakier, opuszczenie belki i wymiana półosiek
Dostaje hokej z 206, zobaczymy czy to bedzie wygladac, na ta chwile prezentuje sie tak Jutro prawdopodobnie dotra zaciski z VTSa, poszerzenia od Martinopa i dystanse za kilka dni wiec zostanie do ogarniecia lakier, opuszczenie belki i wymiana półosiek
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
z doświadczenia wiem że wszelkiego rodzaju modyfikacje dokładek to zło, najlepsze są seryjne
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 lut wt, 2016 10:05 am
- Posiadany PUG: 205D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
To jest o tyle fajne ze nie ingeruje jakos specjalnie w konstrukcje dokladki jesli bedzie lipa to hokej pojdzie do piwnicy, a kosztowal zawrotne 10 PLN
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 lut wt, 2016 10:05 am
- Posiadany PUG: 205D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Ostatnio wymienione rzeczy:
-Zwrotnice na takie w lepszym stanie i z niezapieczonymi śrubami od tarcz hamulcowych,
-wahacze, w tamtych zdążyły się posypać gumy sworzni ;/
-półosie, w starych też zdążyły się posypać gumy totalnie,
- wjechały heble z VTSa,
-zreperowałem zapieczone bębny,
-poszerzenia od Rallye,
- malowanie bębnów i zacisków.
-Popsułem kolor karoserii trzeba będzie położyć kolejną warstwę ale na tą chwile nie ma tragedii.
Trzeba jeszcze opuścić tą nieszczęsną belkę i przyciemnić szyby.
Po głowie chodzi swap na jakieś 100 KM+ benzynowe...
-Zwrotnice na takie w lepszym stanie i z niezapieczonymi śrubami od tarcz hamulcowych,
-wahacze, w tamtych zdążyły się posypać gumy sworzni ;/
-półosie, w starych też zdążyły się posypać gumy totalnie,
- wjechały heble z VTSa,
-zreperowałem zapieczone bębny,
-poszerzenia od Rallye,
- malowanie bębnów i zacisków.
-Popsułem kolor karoserii trzeba będzie położyć kolejną warstwę ale na tą chwile nie ma tragedii.
Trzeba jeszcze opuścić tą nieszczęsną belkę i przyciemnić szyby.
Po głowie chodzi swap na jakieś 100 KM+ benzynowe...
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Czarny mat???
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 lut wt, 2016 10:05 am
- Posiadany PUG: 205D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Niestety próby polerki skończyły się wyjściem podkładu spod lakieru :/ za cienka warstwa juz byla bo byl na pewno wczesniej polerowany 2 razy u mnie juz, do tego drzwi i klapa byly w jasniejszym odcieniu.
Mi sie podoba, a to chyba najwazniejsze
Mi sie podoba, a to chyba najwazniejsze
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 1.8 Diesel "Jeżyk"
Dorośniesz jeszcze do metaliku uwierz mi
Każdy musi przejść przez fazę tjuningu, ale najważniejsze jest abyś o niego dbał
Każdy musi przejść przez fazę tjuningu, ale najważniejsze jest abyś o niego dbał