Witam!
W temacie dawno nic się nie pojawiało, chociaż kilka rzeczy w międzyczasie zostało zrobionych przy aucie. Zaktualizuje temat i opiszę co się działo od ostatniego posta
Od momentu w którym Peugeot był w stanie poruszać się o własnych siłach, jeździłem nim ile się tylko dało i czerpałem przyjemność z każdego następnego kilometra
Na początku po remoncie zawieszania została ustawiona geometria kół, prowadzenie poprawiło się diametralnie! oczywiście na plus, od tego momentu zakręty można było pokonywać szybciej i pewniej:
Skoro Peugeot jeździł już dobrze, śmiało można było pojechać nim na dłuższą wycieczkę. Rowerowy bagażnik na klapę auta, sprawdził się bardzo dobrze, chociaż zestaw dwóch rowerów przy 205 wygląda ciekawie ze względu na gabaryty . 205 bez problemu dowiozła nas w kilka miejsc Beskidu Wyspowego:
Peugeot został dokładnie umyty i w końcu mógł pojechać na Krakowskie Klasyki Nocą gdzie poznał kilka innych 205 Dzięki RafGentry, Green dostał kołpak do kompletu (Rafał ma gdzieś zdjęcie z tego ważnego momentu )
Podczas jazdy przy wyższych obrotach czuć było mocne drgania na karoserii, wyszło na to że odpowiedzialną za to jest któraś półoś. Korzystając z okazji wymieniłem obydwie półosie, od tego momentu komfort jady poprawił się jeszcze bardziej. Dobrze jest mieć porównanie jak jeździ auto z niesprawną częścią a po jej wymianie odzyskuje dobre prowadzenie:
W międzyczasie przebieg auta osiągnął taką wartość:
Podczas deszczu, można było zaobserwować wodę dostającą się do środka auta z dwóch miejsc: podstawka anteny i rączka szyberdachu. Oba miejsca zostały uszczelnione odpowiednimi uszczelkami, o-ringi pod śruby mocujące rączkę i wycięta gumowa uszczelka pod podstawkę anteny. Po tym zabiegu woda już nie przecieka do wnętrza Przy okazji wyczyściłem wnętrza lampek oświetlających kabinę, wewnątrz ich obudowy znajduje się data produkcji:
Znalazłem również przyczynę zacinającej się tylnej wycieraczki. Mechanizm w silniczku wycieraczki stracił smarowanie i na osi wycieraczki powstały tak duże opory że silnik sobie z nimi nie radził. Wystarczyło cały mechanizm rozkręcić, przeczyścić i nasmarować. Udało się zregenerować działający element bez potrzeby kupowania nowego
Dzięki dokładnemu opisowi kolegi Siergiej na forum w temacie wymiany uszczelniacza w aparacie zapłonowym. Udało się wymienić uszczelniacz który z racji swojego wieku posiadał sprężystość kamienia i nie uszczelniał dobrze Przy okazji wymieniłem i wyregulowałem TPS co poprawiło reakcję na gaz. Na zdjęciu (lewa strona) można zauważyć że ścieżki zostały przetarte i sygnał nie był poprawny. (TPS z prawej strony) to element z przepustnicy (chyba VW Golfa) Póki co działa poprawnie, chociaż jeszcze będę regulował dokładnie wolne obroty gdyż na początku pomimo dobrego napięcia mierzonego na pinach, są zbyt wysokie.
Jak widać, przy 205 cały czas jest coś do zrobienia... ale właśnie to w tym aucie jest świetne że daje okazje do dłubania przy nim a jednocześnie jest niezawodnym autem. Następne pracę postaram się relacjonować na bieżąco
Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
-
- Nowicjusz
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
- Posiadany PUG: 205 XS '90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Good job:) Jak ten bagażnik na rowery w ogóle? Policja się nie czepia? Stabilny?
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Bagażnik jak na prosty sposób montażu jest dość stabilny, ale parę razy zdarzyło mi się że na wyboistej drodze trzeba było poprawić jego mocowanie. Tablica rejestracyjna jest widoczna a co ciekawe w instrukcji mocowania bagażnika, są określone wymiary mocowania konkretnie dla Peugeota 205
Myślę że nie ma problemu z takim przewożeniem rowerów
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Dawno w tym wątku nic się nie pojawiało, jest to spowodowane tym że Peugeot dzielnie jeździ codziennie bez problemów. Na szczęście niedawno pojawiła się okazja żeby wymienić małą część i coś pogrzebać przy aucie Pewnego dnia Green nie odpalił, lecz nie ze swojej winy, wcześniej zostawiłem włączone światła które rozładowały akumulator, przy otwieraniu drzwi nie słyszałem sygnału że światła są włączone, powodem braku piszczenia był niedziałający czujnik otwarcia drzwi. Po 30 latach, nacisk sprężynki na stary plastik spowodował że czujnik się rozleciał. Zakup nowego czujnika za kilka złotych i łatwy montaż usunęły problem.
Za niedługo ciąg dalszy historii z Greenem
W międzyczasie pojechałem Peugeotem na Radomskie klasyki gdzie była okazja pojeździć wieczorem po mieście i porozmawiać z innymi kierowcami, niestety nie spotkałem innej 205
Green jeździ również na wycieczki górskie gdzie na wąskich drogach prowadzi się świetnie i lekko.
Zawsze staram się parkować obok ciekawych samochodów, więc jeśli na parkingu pod Mogielicą stała Skoda 100s to musiałem zaparkować obok i zrobić z nią zdjęcie
Poznałem również kierowcę Skody, bardzo miły starszy Pan który jeździ nią 45 lat, opowiedział o swojej Skodzie, jakie naprawy wykonywał, jakie ciekawostki techniczne znajdują się w silniku. Zachwycał się również nad moją 205 i jej stylistyką w tamtych latach jej produkcji. Bardzo miłe spotkanie.Za niedługo ciąg dalszy historii z Greenem
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Aktualizacja w temacie 205 Green. W międzyczasie od ostatniego wpisu było kilka napraw, regulacji, wymian oleju i wycieczek, postaram się je tutaj opisać, oczywiście z odpowiednią ilością zdjęć
Październik 2021
205 nadal jeździ świetnie, całe szczęście jest też co przy niej robić - drobne naprawy, wymiany oleju. Na czas naprawy 205, gdy byłaby ona dłuższa niż jedno popołudnie w tygodniu lub weekend, przydałoby się drugie auto - świetny pretekst żeby zakupić kolejnego Peugeota W ten oto sposób rozpocząłem półroczną przygodę z Peugeotem 309 Vital. Wyprawa 350km w jedną stronę - 205 spisała się świetnie. W drodze powrotnej jechały już dwa Peugeoty razem. 309 prowadziła się zupełnie inaczej niż 205, jedyne co było znajome to taki sam silnik 1.4 TU3M, dźwignia zmiany biegów pracowała dużo bardziej precyzyjnie, ale to kwestia mniejszego zużycia łączników i dźwigni. Kolejne dni to ogarnięcie 309, wymiana filtrów, oleju, mycie, usuwanie tuningowych dodatków jednak to auto seryjnie podoba mi się dużo bardziej.
Peugeot dostał felgi stalowe 14 cali, obniżenie zawieszenia (przód był już obniżony na sprężynach - obniżenie tyłu - belki dokonałem już sam). Jeszcze kilka dwa zdjęcia i to tyle o 309, po pół roku stwierdziłem że czas się rozstać 309 po sprzedaży, wraz z nowym właścicielem zwiedziła jeszcze Chrowację. Grudzień 2021
Wracając do 205, pewnego dnia po zatrzymaniu się na stacji paliw, zatankowaniu i przy przekręceniu kluczykiem w stacyjce nic się nie zadziało poza przygaśnięciem kontrolek Szybkie rozeznanie się w tematach na forum i powstała pierwsza diagnoza, zacinający się automat włączający rozrusznik.
Naprawa poszła sprawnie, montaż nowego automatu - lecz po kilku dniach ponownie rozrusznik został wyciągnięty gdyż kilka razy zębatka nie zazębiła się z kołem zamachowym. Montaż nowego benixa rozwiązał problem W trakcie naprawy 309 służyła jeszcze jako auto zastępcze/ Ciąga dalszy w następnych wpisach
Październik 2021
205 nadal jeździ świetnie, całe szczęście jest też co przy niej robić - drobne naprawy, wymiany oleju. Na czas naprawy 205, gdy byłaby ona dłuższa niż jedno popołudnie w tygodniu lub weekend, przydałoby się drugie auto - świetny pretekst żeby zakupić kolejnego Peugeota W ten oto sposób rozpocząłem półroczną przygodę z Peugeotem 309 Vital. Wyprawa 350km w jedną stronę - 205 spisała się świetnie. W drodze powrotnej jechały już dwa Peugeoty razem. 309 prowadziła się zupełnie inaczej niż 205, jedyne co było znajome to taki sam silnik 1.4 TU3M, dźwignia zmiany biegów pracowała dużo bardziej precyzyjnie, ale to kwestia mniejszego zużycia łączników i dźwigni. Kolejne dni to ogarnięcie 309, wymiana filtrów, oleju, mycie, usuwanie tuningowych dodatków jednak to auto seryjnie podoba mi się dużo bardziej.
Peugeot dostał felgi stalowe 14 cali, obniżenie zawieszenia (przód był już obniżony na sprężynach - obniżenie tyłu - belki dokonałem już sam). Jeszcze kilka dwa zdjęcia i to tyle o 309, po pół roku stwierdziłem że czas się rozstać 309 po sprzedaży, wraz z nowym właścicielem zwiedziła jeszcze Chrowację. Grudzień 2021
Wracając do 205, pewnego dnia po zatrzymaniu się na stacji paliw, zatankowaniu i przy przekręceniu kluczykiem w stacyjce nic się nie zadziało poza przygaśnięciem kontrolek Szybkie rozeznanie się w tematach na forum i powstała pierwsza diagnoza, zacinający się automat włączający rozrusznik.
Naprawa poszła sprawnie, montaż nowego automatu - lecz po kilku dniach ponownie rozrusznik został wyciągnięty gdyż kilka razy zębatka nie zazębiła się z kołem zamachowym. Montaż nowego benixa rozwiązał problem W trakcie naprawy 309 służyła jeszcze jako auto zastępcze/ Ciąga dalszy w następnych wpisach