Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: 2mouse »

Kolejny 205 użytkowany z sensem... :D Oby tak dalej.... 8)
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

:)
public_05313844.jpg
public_06023892.jpg
public_06023904.jpg
public_06023934.jpg
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: RafGentry »

Kontynuujesz dzieło Orfiego. CTI wygląda znakomicie _O_
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

Idzie Mu zdecydowanie lepiej niż mi...a to cieszy...choć jak oglądam te zdjęcia to mi się łezka w oku kręci...
Ale najważniejsze ze to auto jest tam, gdzie być powinno..czyli na drogach...że nim jeździsz, używasz...bo nie ma nic gorszego od super stojącego samotnie w garażu samochodu...
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Dzięki :) Staram się jak mogę.
W tym tygodniu codziennie dojeżdżam nim do pracy - wykorzystuję brak ruchu i małe korki w centrum Łodzi.
Dzisiaj CTI sprawdziłem na hamowni - uzyskany wynik to prawie 155KM. Orfister, ukłony w Twoją stronę
_O_ _O_ _O_
Załączniki
g-lab.png
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Wjechałem dzisiaj na kanał żeby zmierzyć śrubę spustową oleju. Jest na niestandardowy klucz - w kształcie kwadratu o boku 8 albo 9 mm.
Zaniepokoiła mnie jednak inna rzecz: półośki są zarzygane olejem (z jednej i drugiej strony skrzyni biegów). Na parkingu nie ma plamy oleju, ale chyba uszczelnienie do zrobienia jest z obu stron. Co tam będzie do wymiany?
Druga rzecz - na ośce "luzem" latał taki oto pierścień:
Obrazek
Od czego on tam się znalazł? Czy od skrzyni, czy od drugiej strony? Pasował mi do tego miejsca:
Obrazek
I tam go wsunąłem, ale pewny nie jestem. Czy ten pierścień powinien być jakoś umocowany?
Skrzynia BE4 z 306 1.8 16V.
Ostatnio zmieniony 09 cze wt, 2015 10:46 pm przez pilot-84, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: woocash »

stary simering? :mrgreen:

a śruba spustowa - pożycz klamkę z drzwi i po sprawie.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Jeżeli to simmering (metalowy?), to z której strony?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: grzesiek309 »

Pierścień wsunąłeś we właściwe miejsce. Dziwne, że tak sobie latał, bo powinien ciasno siedzieć przy łożysku.
Klucz możesz kupić gotowy np bety, albo oszlifować przejściówkę 1/2 na 3/8 cala. Kwadrat 3/8 trzeba z dwóch stron nieco zeszlifować i wychodzi idealny klucz :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Właśnie latał luzem. No nic zobaczę, czy znowu będzie wypadał.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Dzisiaj został wymieniony olej w CTI. Olej Total Quartz Racing 10W50, nowy filtr Purflux. Stan licznika przy wymianie: 209490.
Dodatkowo zostały poczynione poprawki w mocowaniu rury tłumika końcowego, zaraz za środkowym. W ostatnich 2 tygodniach spadła mi rura 3 razy. Obejma, która była mimo maksymalnego dokręcenia nie ściskała rury. Dlatego została delikatnie zeszlifowana, a rura nacięta i teraz wszystko trzyma się jak należy. Aczkolwiek przedobrzyłem z cięciem bo mam wrażenie że tłumik jest głośniejszy 8)7 No nic, chciałbym jeszcze w wakacje wstawić normalny wydech, więc jakoś przeżyję :)
Na koniec - tylna belka została nasmarowana świeżym smarem - system zaawansowanych kalamitek ;) Belkę także do końca wakacji chciałbym zregenerować.

Z racji tego, że przy wlewaniu oleju delikatnie pochlapał się silnik, zdecydowałem się na szybkie mycie silnika. Oto efekty:
Załączniki
silnik_przed_po.jpg
public_06104080.jpg
public_06104077.jpg
public_06104072.jpg
public_06104060.jpg
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

To, ze pociekło z półosi przy skrzyni to dowód na to, że obecnie produkowane siemringi są słabej jakości. Ten pierścień powinien być przy podporze półosi...nie kojarzę, czy on u mnie był na właściwym miejscu czy nie...ale nie jest to jakaś istotna strategiczna część. Nie przejmowałbym się nim zbytnio. Nabij go na półoś w okolicy podpory i tyle.
Dobrze, ze zmieniłeś olejek na Totala...moje próby praktyczne wykazały że ten silnik lubi taką lepkość i ten olej. Total ma dodatki które wyciszają prace nie nowych już popychaczy hydraulicznych.
Ciesze sie, że pojechałeś na hamownię. Przyznam, ze teraz już wiem, czemu on tak lubi wysokie obroty...wystarczy spojrzeć na charakterystykę...
Ale osobiście uważam, że powinien być mocniejszy.
Ja tego nie zrobiłem, ale w planie było strojenie na hamowni.. i uważam, ze warto by było to zrobić.
Jeśli zdecydujesz się, daj znać... ;-) Umówię Cię z Krzyśkiem, on Ci to wystroi za przysłowiową czapkę gruszek ;-)
Poklep CTI po masce od mnie ;-)
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

CTI poza miastem:
Załączniki
public_07036171.JPG
public_07036143.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Przed chwilą wydech został doraźnie uszczelniony pastą do wydechów firmy Berner. Znowu jest względna cisza.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Martinoo »

wygląda przezacnie.
16 sierpnia jestem w łodzi, może spocik?
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
ODPOWIEDZ