Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Dzisiaj nagrałem dźwięk tłumika. W zasadzie nic nie widać, ale dźwięk jest ok :)

Od strony wydechu:

Pierwsze przegazowanie tak do 5-6tys obrotów. Drugie max do 3tys.

Z wnętrza auta:


[edit]
W sobotę bierzemy udział w zakończeniu sezonu Classic Cars Łódź - rajd Retro Prząśniczka 2015.
Ponad 70 załóg będzie można oglądać o 9:00 do 11:30 na ul. Piotrkowskiej przy Pl. Wolności następnie od 12:00 do 14:30 w Łęczycy na Pl. Kościuszki oraz ponownie na mecie ul. Piotrkowskiej od 16:30. Retro Prząśniczka to nie tylko zakończenie sezonu dla klasyków z regionu ale również eliminacja Pucharu Polski Pojazdów Zabytkowych. Zobaczymy tu czołówkę polskich zawodników uczestniczących w rajdach historycznych nie tylko w Polsce ale również w imprezach zagranicznych.
Obrazek
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: PrezesBednarz »

Jakoś tak zatracił się ten fajny bulgot xu.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Nie mam porównania do fabrycznego wydechu, poprzedni też był "customowy" i bardziej dla mnie pierdział. Ale jakiś bulgot słychać na żywo.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Znajdź Peugeota na zdjęciu :)
public_G0012401.jpg
Tak zaczynał się Rajd Retro Prząśniczka 2015, który był zakończeniem sezonu Classic Cars Łódź. Rajd połączony z Pucharem Polski Pojazdów Zabytkowych (VI eliminacja). Na półmetku próba sportowa, która została nagrana przez moją Żonkę (i jednocześnie mojego pilota w rajdzie).


Łącznie przejechaliśmy nieco ponad 200km, wydawało się nam że będzie to lekka rekreacyjna przejażdżka, a było jednak ciężko :) Z problemami, ale dojechaliśmy do mety, szczęśliwi i zmęczeni.

Problemy - w zasadzie jeden - zaczął się już na początku rajdu. Gdy już staliśmy na starcie pierwszego odcinka, do naszego odjazdu zostały 2 minuty - zauważyłem że silnik mi się grzeje. Temp cieczy chłodzącej oscylowała ok. 100 stopni. Od razu przeczuwałem, że coś jest nie tak, że chyba nie mam płynu chłodniczego. Co zrobić? Szybka narada - czy wycofujemy się, czy jedziemy? Decyzja startujemy, a po drodze sprawdzimy co jest nie tak (byłem na 90% pewny że mam mało płynu chłodzącego). Oczywiście nie mieliśmy nawet butelki z wodą, żeby cokolwiek dolać, a nie było czasu już żeby ją kupić.

Startujemy, stajemy w pierwszym korku jeszcze w Łodzi. Temperatura skacze do 110 stopni. Trochę ryzykujemy ale jedziemy. Gdy ruszamy - delikatnie spada, oscyluje między 90-110 stopni. Wentylatory chodzą jak głupie. Patrzymy na itinerer - za 13km mamy pierwsze zadanie - na przystanku kolejowym. Ustalamy z Anią że leci wykonać zadanie, a ja sprawdzam co z autem. Mamy nadzieję że dojedziemy.

Dojeżdżamy, podnoszę maskę i próbuję sprawdzić stan płynu - niestety zbiorniczek nieprzeźroczysty, muszę odkręcić korek. Szmatka w rękę, odsuwam się najdalej jak mogę i odkręcam - buch, fontanna pary i gorącego płynu. Faak, co teraz. Podjeżdżają kolejne załogi, pytam się czy ktoś poratuje wodą, chcemy jechać dalej. Niestety, oferują jedynie coca colę. Ruszam biegiem do najbliższych zabudowań, zdobywam 1,5L wody w zakładzie tokarskim w pobliżu, lecę do auta, wlewam - w zbiorniczku ledwo co na dnie się pojawiła woda. Lecę po kolejną butelkę. Leję, teraz jest chyba ok (nie wiem gdzie odczytać stan, zakładam że na linii tego czerwonego plastiku w zbiorczniku).

Wlałem 3 litry, k..... dlaczego tego nie sprawdziłem dzień wcześniej?? Miałem sprawdzić bo jest niewielki wyciek na wymienniku ciepła, ale było już po 22 więc odpuściłem. Pobiegłem jeszcze po jedną butelkę na zapas. Czekaliśmy jeszcze jakieś 10 minut i odpalamy. Uff - temperatura 70 stopni. Auto jedzie normalnie, nic się dziwnego nie dzieje.

Ale nie wiem, czy ta sytuacja nie wpłynęła na silnik negatywnie? Jak myślicie? Przejechałem 13km spokojnym tempem.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: woocash »

teraz zdrowaśki .... zimna woda na gorącym silniku może wywrzeć ( :mrgreen: ) zbyt silne wrażenie....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: MaciekD »

kurcze wydaje się że fajna impreza taki rajd :)
obiecywałem sobie już jak Saaba miałem że wezmę udział ale ciągle jakoś nie wychodzi,


jaki wynik próby ??
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Co zamiast zdrowasiek? Staliśmy łącznie pół godziny i czekaliśmy aż silnik trochę ostygnie.
Na co zwrócić uwagę?
MaciekD pisze:
jaki wynik próby ??
Miałem 41,07sek. Zwycięzca miał nieco ponad 40 sekund (Porsche 944). Mam nadzieję że będę w miarę wysoko :D
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: woocash »

Staliśmy łącznie pół godziny i czekaliśmy aż silnik trochę ostygnie.


a to może spoko ;)
Co zamiast zdrowasiek?


jak jest dobrze to ojczenasz, a jak zacznie wpieprzać wodę to http://www.swietarita.pl/index.php?opti ... Itemid=110

będzie dobrze jeśli poczekaliscie :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: MaciekD »

pilot-84 pisze:Co zamiast zdrowasiek? Staliśmy łącznie pół godziny i czekaliśmy aż silnik trochę ostygnie.
Na co zwrócić uwagę?
MaciekD pisze:
jaki wynik próby ??
Miałem 41,07sek. Zwycięzca miał nieco ponad 40 sekund (Porsche 944). Mam nadzieję że będę w miarę wysoko :D
no to pięknie !
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Czekam aż opublikują wyniki.
Potwierdza się że tył jest za nisko, bo dwa razy wydech otarł o asfalt po wjechaniu w poprzeczną nierówność przy dużej prędkości.

Oprócz tego nieszczęsnego braku płynu chłodniczego, wydarzyła się jeszcze jedna przykra rzecz. Moja Ania (mimo że powiedziałem że sam się tym zajmę) pomagała odklejać naklejki reklamowe i z tyłu odkleiła razem z nią 6cm2 klaru :/
Klapa bagażnika jako jedyny element nie wymagała żadnej pracy lakiernika, aż do wczoraj...
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: MaciekD »

Właśnie tego się boje z tym naklejania numerów i naklejek :/

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Wiecie ile wchodzi płynu chłodniczego do układu w Mi16?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: MaciekD »

w Haynesie piszą:
Cooling system
XV8, XW7, TU9 and TU3 series engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5.8 litres
XY7 and XY8 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6.0 litres
XU engines (except automatic transmission models) . . . . . . . . . . . . . 6.6 litres
XU engines (automatic transmission models) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6.7 litres
TU1 series engine (except Van models) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7.0 litres
TU1 series engine (Van models) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5.8 litres
SORRY to jest dla zwykłych nie MI16.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Przed zimą chcę zmienić płyn chłodniczy, ale od razu muszę zająć się jego wyciekiem, który wskazał mi Michał. Wyciek jest z okolic wymiennika / chłodniczki oleju.
Nawet już ją zamówiłem (150zł), ale w sklepie powiedzieli że dobrze by było żebym przyniósł moją do porównania. Niestety wykręcę jej teraz, chciałem obczaić jaka dokładnie u mnie siedzi bez jej wyjmowania.

W serviceboxie (405 xu i 309) są dwa rodzaje które różnią się jakimś EP:
Obrazek
Wiecie czego to jest rozmiar?
I zdjęcie tej na silniku:
Obrazek
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Wczoraj miałem okazję wymienić płyn chłodniczy i tak też zrobiłem. Stwierdziłem, że nie będę czekał na chłodniczkę oleju, bo nawet jak ją odbiorę, to nie będę miał kiedy tego wymienić, poza tym trzeba spuścić olej (wymieniany 4 miesiące temu), a bałem się że na dniach przyjdą mrozy. Tak więc wymieniłem wczoraj płyn chłodniczy, a na wiosnę wymienię chłodniczkę, olej i jeszcze raz płyn chłodniczy. Kupiłem dwie bańki 10l Borygo, Do układu wlałem około 4,5l, więc wystarczyła by jedna bańka. Dodatkowo jeden litr poświęciłem na przepłukanie układu po spuszczeniu starego płynu. Przebieg przy wymianie około 211450km.
20151011_125138.jpg
Przy okazji - CTI zostało umyte, chyba jeden z ostatnich razów w tym sezonie.
20151011_143223.jpg
20151011_143308.jpg
Dzisiaj byłem odebrać zamówioną chłodniczkę, niestety okazało się, że jej wysokość jest większa niż ta, którą mam obecnie (ok. 65mm vs ok 48mm). Niby tylko 17mm, ale filtr oleju jest prawie na styk z chłodnicą, więc przyszłe wymiany oleju wymagałyby zdjęcia chłodnicy. Dlatego też chłodniczki nie wziąłem i będę szukał innej.

PS: Wrzucam linki do materiałów z Rajdu Prząśniczki, gdzie znalazło się zdjęcie mojego CTI :)

http://ddlodz.pl/rajd-retro-przasniczka ... yPhoto/12/

http://www.leczyca.info.pl/galeria/disp ... play_media

http://mojaleczyca.pl/?pd=news&id=2316
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
ODPOWIEDZ