Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: bananowiec »

Raczej nie będą pasowały w Cti są raczej Girlingi. Ale faktycznie cena ko(s)micznie niska ;)
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Jakie są różnice między Bendixem, a Girlingiem? W rozpisce od producenta jest m.in CTI:
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1#tabs=1

Dorzucam fotkę ze świąteczno-poniedziałkowego wietrzenia.
Załączniki
03281039_public.jpg
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: grzesiek309 »

Różnica jest w ksztalcie od strony tarczy kotowniczej. Co ciekawe bendixow też są przynajmniej 2 rodzaje ;)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

CTI po przerwie zimowej zostało wyciągnięte z garażu i już stoi pod blokiem (od poniedziałku). Znowu były problemy z odpaleniem, musiałem odpalać na kable dlatego zaraz we wtorek kupiłem nowy akumulator. Dokładnie taki sam Varty jak był poprzednio.

Zająłem się też wymianą świec i mam nadzieję że to pomoże i silnik nie będzie już przerywał. Na razie idzie to jak krew z nosa bo nie mam za bardzo czasu i robię to wieczorami.

Jest jeszcze jeden problem: mianowicie drzwi pasażera nie chcą się otworzyć. Centralny nie otwiera zamka, próba otworzenia kluczem nic nie daje - nie da się przekręcić kluczyka w stronę odryglowania. Nie da się też otworzyć od środka.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Dzisiaj spędziłem trochę czasu na czyszczeniu gniazd świec i samych świec. Niestety samych świec nie wymieniłem na nowe, ponieważ te które przyszły okazały się być innym modelem niż zamówiłem.

Zamontowane w CTI są świece model: BERU 14F-6DPUR2. Mają one mocowanie od strony cewki M4/SAE, tzn można odkręcić główkę SAE i wtedy otrzymujemy gwint M4, który pasuje do cewek, które są zamontowane w CTI. Takie dokładnie zamówiłem, jednak okazało się że przyszedł model 14F-6DPURU2 (który jest następcą 14F-6DPUR2). On niestety ma mocowanie tylko SAE i to już nie wchodzi w cewkę.

Generalnie jest problem z dobraniem cewki z mocowaniem M4. 3 godziny jeździłem dzisiaj po Łodzi od sklepu do sklepu i niestety nigdzie nie udało się takich dostać. Zamówiłem w jednym, mają mieć na poniedziałek, ale obawiam się, że przyjdzie faktycznie model 14F-6DPURU2 :/ Ciężka sprawa.

Niezależnie od braku świec do wymiany - i tak trzeba było wyczyścić gniazda w pokrywie. Po kolei:
Jak w październiku wystrzelił mi płyn chłodniczy i zachlapał cały silnik - gniazda, cewki i świece zostały zalane. Myślałem, że pod wpływem temperatury płyn powoli wyparuje i będzie ok. Okazuje się że jednak po pół roku i przejechaniu jakichś 400-500km nie wyparował i co więcej, po wyjęciu cewek - jest tam pełno syfu.
01f3845a910e80dda3587bab0b8ff0e361a0fb0163.jpg
0132b3db4a3aad5cc1fc4cafb1a936bf4200f59a28.jpg
W ruch poszło sprężone powietrze, papier i cienki śrubokręt, ale okazało się że najlepiej sprawdzają się chusteczki nawilżane dla dzieciaka i patyczki do szaszłyków :) Oczyściłem gniazda najlepiej jak się dało, a następnie wykręciłem świece. Mam nadzieję, że żaden syf nie dostał się do komor spalania. Tu miałem największe obawy.
0159c6167913af1d761ee9bbc112fc725c754b548e.jpg
Nie potrafię określić stanu świec, same elektrody były suche, ale gwinty były przemoczone płynem chłodzącym.
01660e2480d1e9dc7333ea4c9c4b1cafb2e4f9d3e5.jpg
Na powyższym zdjęciu świeca po lewej jest już oczyszczona.

Świece po czyszczeniu:
01ae5173b1fe700f78775b7f4c1c1a4c8b11a8adfb.jpg
Świece wyczyściłem druciakiem i z powrotem włożyłem na miejsce i wszystko podłączyłem.
0144b3d40ae3b3ba0bc30806f7acc9cf96c66691ed.jpg
CTI odpaliło normalnie, wcześniej wydaje mi się, że dłużej kręciło, a teraz zapaliło prawie od razu, także jakaś poprawa jest, ale podczas pracy na biegu jałowym i dodawania gazu - zadyszka się wciąż pojawia. Nie miałem już czasu, żeby zrobić rundę i sprawdzić jak teraz pracuje silnik pod obciążeniem. Szkoda, że nie udało się wsadzić nowych świec, ale chociaż już mam wszystko przygotowane do ich wymiany.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Po wyczyszczeniu świec jest o wiele lepiej, ale wciąż nie idealnie. Auto odzyskało wigor, zadyszki łapie teraz tylko ma dwójce w zakresie 2000-3000 obr. Na wolnych obrotach praktycznie nie faluje.
Jak jest zimny to nawet tego nie ma.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Piszę sam do siebie ale co tam :)
Dzisiaj pojechałem do pracy i trochę pojeździłem po mieście (ok 15km). Objawy zadyszki zniknęły całkowicie!
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: 2mouse »

Bo samochód lubi jeździć. Jak się tylko grzebie to zawsze coś będzie się psuć... :P
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: grzesiek309 »

W drzwiach winny jest zacięty siłownik zamka albo klamka zewnetrzna, a właściwie jej cięgło.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: fila1223 »

a tak patrząc na świece to zalecał bym zmienienie uszczelniacza kanału świec
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 739
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: szasz »

pilot-84 pisze:Piszę sam do siebie ale co tam :)
Nie przejmuj się. Wątek samochodu jest również dziennikiem, w którym zamieszczasz informacje, co się działo z wozem, co zrobiłeś, kupiłeś, naprawiłeś, zamontowałeś Obrazek tak go należy traktować. Oczywiście fajnie, jak ktoś Ci kibicuje i udziela wskazówek, ale z tym jest różnie na forum Obrazek

Co do wozu, to moim zdaniem świece nie są przyczyną takiego zachowania silnika.

Pzdr.

205 XS rulez :-)
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

Czy te świece które wykręciłeś to były jeszcze "moje" ?
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Tak. I cały czas są bo nie mogę ich dostać. Masz pomysł gdzie je kupić?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

Przyznam, że nie bardzo..ale ta informacja którą mi przekazałeś jest interesująca..bo miałem mieć załozone denso irydowe ;-)
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Świece są irydowe Beru. Problem jest taki że do cewek pasuje złącze M4. Te świece które są mają typ złącza M4/SAE, tzn odkręcasz koncowkę SAE i masz śrubę M4.
Niestety ten model został zastąpiony wersją z jednym odlewem SAE. Na nie nie da się założyć cewek.
Szukałem w kilku sklepach w Łodzi, zamawiałem już 4 zestawy które wg katalogu (intercars i 4cars) mogą mieć M4 i niestety zawsze przychodzą tylko z SAE.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
ODPOWIEDZ