205 Lodołamacz
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: 205 Lodołamacz
U mnie takie gumki były oryginalnie, ale nie pomagały. Pomógł czerwony silikon wcisnięty w uchwyty przed wcisnięciem przewodu.
MK
MK
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Po albańskiej wyprawie nie wypada nie poświęcić paru słów dieselkowi. Muszę przyznać, że wyruszałem z duszą na ramieniu. Niby wszystko grało, ale nie miałem assistance, nie zdążyłem zrobić zbieżności, a tylna prawa opona prosiła się już o wymianę...
Wszystkie obawy okazały się bezpodstawne. XRD przebył trasę bezawaryjnie i jak na 60-konnego ropniaka spisywał się całkiem nieźle. Co prawda wiele razy psioczyłem, że brakuje mocy na górskich podjazdach, że na autostradzie więcej jak 140-150 nie wyciągnie, ale w ogólnym rozrachunku najważniejsze, że pokonał tak trudną trasę. Z minusów:
- zawieszający się obrotomierz
- spalona żarówka H4
- konsumpcja oleju przy pracy na wysokich obrotach (autostrada/góry). Łącznie trzeba było dolać litr oleju
- stukająca półoś (ale dawała o sobie znać już wcześniej)
Plusy:
- żadnych problemów z temperaturą silnika. Podczas, gdy benzyniaki się gotowały, w dieselku ani raz nie włączył się nawet drugi bieg wentylatora. W ogóle pierwszy bieg włączył się może raz...
- wygodne wnętrze. Nie mówię nawet o tym, że na tych taboretach jechało się rewelacyjnie - ani przez moment nie bolały mnie plecy, ale też o tym, że jasnopopielate wnętrze praktycznie nie nagrzewało się od słońca.
- świetny w terenie. Trzynastki dawały radę. Na najgorszych wertepach to dieselek jechał najszybciej
- znakomite opony. Nie doceniałem ich do tej pory, ale Yokohama A Drive spisały się wzorowo. Trzymały się drogi, nawet gdy ja w to już nie wierzyłem...
- hamulce jak brzytwa! Bez hebli z GTI byłoby momentami baaardzo ciężko...
- niskie spalanie:
*5.4 litra na ekstremalnie ciężkich przeprawach w Albanii (but w podłodze przez większość czasu jazdy po górach i ściganie szybszych ekip)
*5.09 nieco lżejszy teren/trasa/ serpentyny w Czarnogórze
*4.9 - droga z Bośni do Krakowa. Autostrady/drogi szybkiego ruchu/lekkie górskie wzniesienia. Na jednym baku przejechałem ponad 1000 kilometrów.
Wszystkie obawy okazały się bezpodstawne. XRD przebył trasę bezawaryjnie i jak na 60-konnego ropniaka spisywał się całkiem nieźle. Co prawda wiele razy psioczyłem, że brakuje mocy na górskich podjazdach, że na autostradzie więcej jak 140-150 nie wyciągnie, ale w ogólnym rozrachunku najważniejsze, że pokonał tak trudną trasę. Z minusów:
- zawieszający się obrotomierz
- spalona żarówka H4
- konsumpcja oleju przy pracy na wysokich obrotach (autostrada/góry). Łącznie trzeba było dolać litr oleju
- stukająca półoś (ale dawała o sobie znać już wcześniej)
Plusy:
- żadnych problemów z temperaturą silnika. Podczas, gdy benzyniaki się gotowały, w dieselku ani raz nie włączył się nawet drugi bieg wentylatora. W ogóle pierwszy bieg włączył się może raz...
- wygodne wnętrze. Nie mówię nawet o tym, że na tych taboretach jechało się rewelacyjnie - ani przez moment nie bolały mnie plecy, ale też o tym, że jasnopopielate wnętrze praktycznie nie nagrzewało się od słońca.
- świetny w terenie. Trzynastki dawały radę. Na najgorszych wertepach to dieselek jechał najszybciej
- znakomite opony. Nie doceniałem ich do tej pory, ale Yokohama A Drive spisały się wzorowo. Trzymały się drogi, nawet gdy ja w to już nie wierzyłem...
- hamulce jak brzytwa! Bez hebli z GTI byłoby momentami baaardzo ciężko...
- niskie spalanie:
*5.4 litra na ekstremalnie ciężkich przeprawach w Albanii (but w podłodze przez większość czasu jazdy po górach i ściganie szybszych ekip)
*5.09 nieco lżejszy teren/trasa/ serpentyny w Czarnogórze
*4.9 - droga z Bośni do Krakowa. Autostrady/drogi szybkiego ruchu/lekkie górskie wzniesienia. Na jednym baku przejechałem ponad 1000 kilometrów.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Re: 205 Lodołamacz
Gumowe elementy zawieszenia przeżyły?
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Gratuluję Rafciu wspaniałej wycieczki i niezawodnego auta. Gwarantuję Ci , ze jeśli będziesz dbał o wszelkie bieżące naprawy to dieselkiem tym spokojnie zrobisz jeszcze 3 x tyle ile masz teraz na liczniku. Z tą temperaturą to właśnie jest tak jak piszesz. W CTi jak tylko wjadę do miasta to od razu łapie ciepło i włącza się wentylator. za to w 306 odkąd go mam 2 x włączył mi się wentylator...obydwa przypadki miały miejsce w korku podczas upałów ponad 30 stC. poza tym jest bardzo stabilny termicznie ... bardzo długo czasu potrzeba by doprowadzi go do włączenia się wiatraków. w Migu.. to moment
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Wszystkie były nowe, więc nie miały wyjścia Póki co auto jeździ tak samo, jak przed wyprawą...2mouse pisze:Gumowe elementy zawieszenia przeżyły?
No miejmy nadzieję, że pojeździ jeszcze trochę. A że jeżdżę nim na co dzień, to dbam o wszystko na bieżąco i inwestuję w XRD o wiele więcej niż w CTI o Gentry już nie mówiąc...Orfister pisze:Gratuluję Rafciu wspaniałej wycieczki i niezawodnego auta. Gwarantuję Ci , ze jeśli będziesz dbał o wszelkie bieżące naprawy to dieselkiem tym spokojnie zrobisz jeszcze 3 x tyle ile masz teraz na liczniku.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Update: Przygotowania do kolejnej wyprawy na Bałkany trwają.
Wczoraj w garażu u znanego ordopedy Dottore Giuseppe dieselek dostał nową lewą półoś GSP. Tamta miała już lekkie luzy i sparciałe gumy od przegubów.
Do dziennika kosztów (tutaj: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 63#p295863) dopisuję zatem 168 złotych za półoś i 56 złotych za dwa litry oleju do skrzyni biegów Shell.
Dla tych, co nie lubią czytać - obrazki. Padł też pomysł przymiarki 14-calowych Gutmannów od Xonaxa, ale śruby ze stalówek okazały się za krótkie.
Aha - dotarły w końcu fotele od Pary z Dublina. Szare skóry w bardzo ładnym stanie. Ale jeszcze nie wiem, czy zagoszczą w dieselku.
Wczoraj w garażu u znanego ordopedy Dottore Giuseppe dieselek dostał nową lewą półoś GSP. Tamta miała już lekkie luzy i sparciałe gumy od przegubów.
Do dziennika kosztów (tutaj: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 63#p295863) dopisuję zatem 168 złotych za półoś i 56 złotych za dwa litry oleju do skrzyni biegów Shell.
Dla tych, co nie lubią czytać - obrazki. Padł też pomysł przymiarki 14-calowych Gutmannów od Xonaxa, ale śruby ze stalówek okazały się za krótkie.
Aha - dotarły w końcu fotele od Pary z Dublina. Szare skóry w bardzo ładnym stanie. Ale jeszcze nie wiem, czy zagoszczą w dieselku.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Czekam na relację z upalania półosi
A nie, sorry, przecież się nie znasz i nie będziesz wiedział czy dobrze działa
A nie, sorry, przecież się nie znasz i nie będziesz wiedział czy dobrze działa
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Dokładnie. Cały ja To cud, że w ogóle wiem jak się odpala auto i jak się w nim zmienia biegi...grzesiek309 pisze:Czekam na relację z upalania półosi
A nie, sorry, przecież się nie znasz i nie będziesz wiedział czy dobrze działa
Dziś kolejny popis mojej niekompetencji. Kupiłem dwie nowe opony Yokohama A Drive i zleciłem zamontowanie na dieselku, mimo że te stare wcale nie były łyse, ani nie miały wielu dziur...
Tak, czy inaczej - świeże gumowe mięso zawsze cieszy Jeszcze bardziej cieszy cena: 130 z przesyłką - za parę
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- peterp194
- Junior
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
- Numer Gadu-gadu: 7770682
- Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno
Re: 205 Lodołamacz
Gdzie takie okazje wychwyciłeś?
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Pozdrowienia ode mnie , Agaty i Jozka z Chorwacji. Dojechalismy sprawnie, 1300 km w 20 godzin. Oprocz kół nic sie nie ukrecilo
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: 205 Lodołamacz
Zazdrościmy, świetny wyjazd Udanego wypoczynku !
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Alez ty w tym roku natrzaskasz kilometrow! Fajna wyprawa oczywiscie. Jakbyscie wracali przez Sarajevo to przywiezcie troche tamtejszego piwa ktore pilismy ostatnio w gorach:) A no i przekaz Jozkowi ze mam dla niego linke predkosciomierza:)
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Jeszcze pare fotek. Glownie siedzimy na miejscu, jest za goraco zeby jezdzic. Od soboty wyjechalismy tylko dwa razy. Wczoraj dotarlismy na koniec polwyspu do loviste.
A tu w akcji TCT
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 205 Lodołamacz
Kolejna świetna wyprawa! Miłego wypoczynku.