Strona 3 z 6
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 06 lip sob, 2013 10:52 am
autor: renia1982
Klątwy ciąg dalszy.
Przed chwilą dzwonił mechanik, że fury nie dostanę w tym tygodniu bo alternator jest w opłakanym stanie i potrzebuje dłuższej reanimacji.
Nici z mycia tapicerki - a pogoda dzisiaj idealna na powolne schnięcie na dworze.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 11 lip czw, 2013 11:15 pm
autor: renia1982
Samochód odebrałem wczoraj i od razu przejechałem nim prawie 100 km. Mechanik mówił, żeby mniej więcej przejechać taki dystans spokojnie, bez nadwyrężania silnika po dłuższym postoju, żeby się wszystko poukładało tak jak trzeba - zwłaszcza, że był wymieniany rozrząd.
W wtorek przyszedł mi zestaw do renowacji wnętrza - tak zwane upiększacze:
Teraz tylko potrzebna jest ładna pogoda w sobotę, żeby zacząć pucowanko.
Dzisiaj byłem w Markach i przywiozłem coś takiego:
Jak wystarczy sił to jutro montaż.
Obiecuję fotorelację.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 11 lip czw, 2013 11:20 pm
autor: Orfister
Śliczne patrzałki - będą ładnie pasowały w GTI - choć nie były montowane seryjnie
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 12 lip pt, 2013 6:34 am
autor: operatorbazooki
Już wiem kto mi te halo podkupił!
Trudno
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 12 lip pt, 2013 10:11 am
autor: Wlolas
@ renia1982 "Gałka na razie klejona na taśmę. Ścieżki prowadzenia dobre - może któryś z kolegów ma taką - chętnie odkupię."
Udało Ci się dostać gałkę? Mam co prawda nie długie doświadczenie w jej poszukiwaniach, ale bardzo ciężko było mi ją znaleźć. Dzwoniłem po szrotach i prywatnych ogłoszeniach z tablicy, po dłuższym czasie w końcu się udało, czasem szroty nie zajmują się takimi detalami ale kilkukrotnie też spóźniłem się, bowiem gałka już była sprzedana. Nie wiem o co z tym chodzi, to chyba jakiś rodzaj świętego graala. Niektórzy chyba je kolekcjonują
W każdym razie powodzenia, wiem jakie to irytujące.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 12 lip pt, 2013 10:26 am
autor: grzesiek309
Moim zdaniem cibie pasują do dokładki lepiej niż siemy
Wlolas pisze: Nie wiem o co z tym chodzi, to chyba jakiś rodzaj świętego graala. Niektórzy chyba je kolekcjonują
W każdym razie powodzenia, wiem jakie to irytujące.
Jest taki jeden kolekcjoner na forum
Zbiera nie tylko gałki
Sam wkurzam się na siebie, że sprzedałem chyba ze 4 gałki, a teraz nie mam do własnego puga
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 12 lip pt, 2013 9:26 pm
autor: renia1982
Jestem w trakcie załatwiania gałki od jednego z członków forum.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 14 lip ndz, 2013 4:41 pm
autor: renia1982
Korzystając z okazji w miarę dobrej pogody w sobotę - założyłem halogeny.
Zdjęcia po montażowe:
Przyjechał do mnie kolega swoim saxo i również pucował auto:
Zabrałem się za czyszczenie podłogi.
Zdjęcia przed:
A to efekty po myciu. Stosowałem preparat Meguiar's Carpet Cleaner:
Przy okazji odkryłem miejsca wypalone czymś gorącym. Stąd moje pytanie: czy istnieją jakieś preparaty, którymi można uzupełnić takie ubytki?
W następnym tygodniu biorę się za skórę - Gliptone czeka na użycie.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 14 lip ndz, 2013 9:43 pm
autor: Orfister
Bardzo ładnie te halogeny wyglądają, aczkolwiek białe zaslepki do mnie przemawiają bardziej. Natomiast efekt prania dywanu - piorunujący . Z doświadczenia jednak Ci powiem, ze u mnie też takie były po myciu, ale jak używasz auta to nie sposób utrzymać ich w takim stanie non stop.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 15 lip pn, 2013 11:39 pm
autor: renia1982
I znów niespodzianka. Po przejechaniu około 300 km silnik zaczął się przegrzewać. Diagnoza - nieszczelna uszczelka pod głowicą - silnik się rozszczelnił po wymianie oleju - zaczyna się robić mieszanka płynu z olejem. Jutro znów wstawiam do mechanika - będę go dusił, żeby jak najszybciej się zabrał za auto. Coś czuję, że na wymianie uszczelki się nie skończy.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 05 paź sob, 2013 8:42 pm
autor: renia1982
Witam.
Długo mnie nie było. Po wielu tygodniach remont silnika dobiegł końca. Dzisiaj byłem u mechanika i trochę pojeździłem. W międzyczasie padła centralka zamka i w poniedziałek mają mi założyć nową. Tego samego dnia mam nadzieję odebrać auto. Mam trochę zdjęć z remontu. Wstawię jak trochę ochłonę, bo kosztowało mnie to całe przedsięwzięcie sporo nerwów.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 09 paź śr, 2013 12:33 am
autor: renia1982
Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika. Lista zmian: remont głowicy kompletny, nowa pompa olejowa oryginał peugeot (rok produkcji 2011 - import z francji
), nowe panewki, nowe tłoki, nowe pierścienie, nowe cylindry, wymiana wszystkich uszczelek i simeringów, wymiana simeringu w skrzyni biegów - ciekło. Nie udało się rozwiązać problemu z zamkiem centralnym otwieranym z kluczyka. Diagnoza mechanika - popalone styki w sterowniku głównym od strony kierowcy - raz działa a raz nie. Może ktoś z kolegów posiada coś takiego to chętnie odkupię. Wrażenia z jazdy - silnik jest żwawszy - szybciej reaguje na gaz. Zrobił się również trochę cichszy. Obiecane zdjęcia z remontu. Zdjęcia po remoncie wrzucę jutro, bo wróciłem dziś z pracy o nieludzkiej godzinie i nie chce mi się robić.
Teraz czeka mnie miłe docieranie jednostki. Zamówiłem dzisiaj zawiasy to drzwi - wymieniam wszystkie bo zauważyłem luzy. Nie są duże ale wolę działać wcześniej bo przypominają mi się drzwi do starego renault 5 mojego ojca - długo nie wymieniał, aż drzwi zaczęły ocierać o progi - nie zniósł bym tego w moim GTI. Oczywiście trafiło się parę niedoróbek: dopiero w domu zauważyłem brak gumowej osłony krzyżaka układu kierowniczego i nie przykręcony akumulator - ale to detale - już rozmawiałem z mechanikiem - mają mi jutro założyć brakujące elementy. Jedyna rzecz, która mnie niepokoi to obroty zaraz po uruchomieniu lub po przejechaniu dłuższego odcinka utrzymują się na poziomie 1,5 tys a potem spadają mniej więcej do 1,2 tys. Czy to normalne? Wcześniej obroty miałem w okolicy 1 tys.
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 12 paź sob, 2013 7:27 pm
autor: renia1982
Dzisiaj byłem w mieście na wyważaniu kół i akumulator odmówił posłuszeństwa - odpaliłem z pomocą siostrzeńca na popych. Dojechałem do domu i okazało się, że nie da się go naładować prostownikiem - padła jedna cela - gęstość elektrolitu wcale nie rośnie. Przy odpalonym silniku napięcie akumulatora wynosi 14,5V a na zgaszonym spada do 12,3V. W poniedziałek czeka mnie zakup nowego akumulatora. Stary akumulator to GM (nie wiem - General Motors?) 60AH 370 A. Co polecacie do GTI 1,6 XU5J? Jaki ampreaż?
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 12 paź sob, 2013 9:38 pm
autor: rallye
55-60Ah starczy
350-450A na starcie też powinno dawać radę
Re: 205 GTI spod Siedlec
: 13 paź ndz, 2013 11:46 pm
autor: renia1982
Sprawa z akumulatorem częściowo ogarnięta - chwilowo wsadziłem do gita stary akumulator od renault 5 mojego ojca. Napisy Nissan - Renault - wyciągany z rozbitego Modusa. Ładował się od rana i git odpalił. Na dłuższą metę może być za słaby, ale jako backup do momentu zakupu nowego akumulatora jest w sam raz.