Forever czyli początek pugomaniactwa
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Przedni dekiel serwa trzeba o ileś tam stopni obrócić żeby szpilki do mocowania pompy były ustawione jak w serwie z p205. Ewentualnie wymienić razem z pompą z xsary to wtedy p&p. Trzpień w serwie pozostaje bez zmian.
Tu jeszcze zdjęcie z czyszczenia i wymiany uszczelnień w pompie hamulcowej 21mm.
Tu jeszcze zdjęcie z czyszczenia i wymiany uszczelnień w pompie hamulcowej 21mm.
GTI_Efekt Masy
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Czyli pod pompę od 406 też trzeba przerabiać? Pewnie tak Ok - będzie trzeba coś wykombinować - łatwiej dostępne serwo z xsary niż z 205Gti
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Po informacji od użytkowniczek Forevera, że coś puka z okolic prawego koła i nasila się przy cofaniu przystąpiłem do rozpoznania tematu. Wymienione zostały tuleje wahacza bo dosłownie się rozpadły.
Silnik potraktowany został myjką cisnieniową z powodu cieknacej uszczelki pokrywy zaworów. Stara erlinga miała jakieś 2 lata i popękała, w efekcie silnik urzygany olejem od góry aż po michę. Zalało też olejem od góry alternator ale został wymyty i dostał nowy pasek.
Wymieniony na nowy magnetti marelli czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Na koniec perełka w postaci zasysania lewego powietrza przez uszczelkę silniczka krokowego. Sam silniczek działa ale mam wrażenie jakby wolno reagował.
Po zastosowaniu maksymalnie dużego serwa hamulcowego i ory pompy 18mm efekt jest taki, że nadal nie ma szału ale bez większego problemu blokuje koła na asfalcie. Ogólnie takie hamulce "na raz" w razie potrzeby.
Silnik potraktowany został myjką cisnieniową z powodu cieknacej uszczelki pokrywy zaworów. Stara erlinga miała jakieś 2 lata i popękała, w efekcie silnik urzygany olejem od góry aż po michę. Zalało też olejem od góry alternator ale został wymyty i dostał nowy pasek.
Wymieniony na nowy magnetti marelli czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Na koniec perełka w postaci zasysania lewego powietrza przez uszczelkę silniczka krokowego. Sam silniczek działa ale mam wrażenie jakby wolno reagował.
Po zastosowaniu maksymalnie dużego serwa hamulcowego i ory pompy 18mm efekt jest taki, że nadal nie ma szału ale bez większego problemu blokuje koła na asfalcie. Ogólnie takie hamulce "na raz" w razie potrzeby.
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Prawie 10 lat na gazie Forever dostał nową butelkę, kręcimy dalej...
GTI_Efekt Masy
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
I to jest bardzo dobra wiadomość Pacjent żyje
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
W sobotę wymieniłem na nowe prawy wahacz, drążek kierowniczy z końcówką i harmonijka na przekładni kierowniczej+ przesmarowanie przekładni, tylne amortyzatory na oryginały w dobrym stanie ze strychowych zapasów. Poprzednie amortyzatory wytrzymały jakies 10 lat i ok 160kkm wiec miały prawo wyzionąć ducha. W międzyczasie od ostatniego wpisu zamontowany został nowy końcowy tłumik, stary zgnił.
Do wymiany prawdopodobnie będą jeszcze łożyska na kolumnach amortyzatorów bo auto lekko pływa po drodze.
I kolejny raz przednie hamulce do przejrzenia ale tutaj niestety winne jest, moim zdaniem zbyt łagodne traktowanie hamulca przez panie kierowczynie. Przynajmniej młodsza z nich rokuje na plus.
Pojeździłem nim trochę w sobotę by posprawdzać czy wszystko gra po wymianie gratów i było całkiem przyjemnie.
Do wymiany prawdopodobnie będą jeszcze łożyska na kolumnach amortyzatorów bo auto lekko pływa po drodze.
I kolejny raz przednie hamulce do przejrzenia ale tutaj niestety winne jest, moim zdaniem zbyt łagodne traktowanie hamulca przez panie kierowczynie. Przynajmniej młodsza z nich rokuje na plus.
Pojeździłem nim trochę w sobotę by posprawdzać czy wszystko gra po wymianie gratów i było całkiem przyjemnie.
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Wymieniłem łożyska amortyzatorów, gumy w lewym wahaczu, klocki hamulcowe na trw i tarcze na oryginały plus przesmarowanie zacisków. Z hamulcami udało się rozkminić, że prowadnice w bendixach mają troche luzu bo brakuje oringów. Wystarczy uzupełnić i będzie dobrze.
Dotatkowo wymiana oleju na 10w40 i pseudo płukanka. Dolałem do oleju litr ON i zostawiłem na 20 minut na biegu jałowym. Puściłbym go na samym ON ale nie miałem kolejno odwagi/drugiego filtra/oleju do płukania/chęci i czasu. Poza tym nie wiem, czy byłby to dobry pomysł przy 336800km.
Dotatkowo wymiana oleju na 10w40 i pseudo płukanka. Dolałem do oleju litr ON i zostawiłem na 20 minut na biegu jałowym. Puściłbym go na samym ON ale nie miałem kolejno odwagi/drugiego filtra/oleju do płukania/chęci i czasu. Poza tym nie wiem, czy byłby to dobry pomysł przy 336800km.
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
W marcu połatałem ory rurę wydechową, odgnił środkowy wieszak i złącze do tłumika.
Po wcześniejszych uwagach na temat ostrzejszego traktowania hamulca teraz jest dobrze.
Wczoraj wymieniłem osłony gumowe na lewej półosi. Półoś wymieniałem na regenerowana chyba w 2008r. wiec trwałość całkiem OK. Przy okazji wyszło, że w skrzyni brakuje ok 1,2l oleju. Po dolaniu skrzynia pracuje cichutko. Dodatkowo, chyba w marcu, skasowałem luzy na dźwigniach od zmiany biegów.
Wymieniłem tez prawą linkę hamulca ręcznego, stara zgniła. Tylne hamulce są w dobrym stanie, bębny i łożyska nadal oryginalne.
NIENAWIDZĘ WYMONTOWYWANIA WAHACZY W ZWYKŁYCH WERSJACH.
Zamontowałem trójnik podciśnienia do szyberdachu i przesmarowałem prowadnice. Poprzedni trójnik połamałem zimą przy wymianie serwa.
Dodatkowo wymienione filtry gazu i paliwa.
Do wymiany został jeszcze lewy drążek kierowniczy, prawdopodobnie krzyżak kolumny kierowniczej, naprawa zawiasów drzwi kierowcy ( sworznie na szczęście się wykręcają), siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy ( działa/nie działa słicz dający sygnał zamknięcia drzwi).
To wszystko to są błahostki. Po prawie 5 latach auto ponownie może jeździć na benzynie. Uruchomienie na postoju było jak najbardziej możliwe i jako tako działał, ale nie szło ruszyć z miejsca bo od razu potrafił zgasnąć.
Zwycięstwo trochę gorzkie bo w ostatnich latach wymieniłem wszystkie możliwe czujniki w monowtrysku łącznie z map sensorem i wtryskiwaczem, sprawdzeniem pompy paliwa, sprawdzone i przedmuchane wszystkie przewody paliwowe, przewody przy wtyczkach. W grę wchodziła już podmiana sterownika.
Oto winowajca: 343173 km i jedziemy dalej.
Po wcześniejszych uwagach na temat ostrzejszego traktowania hamulca teraz jest dobrze.
Wczoraj wymieniłem osłony gumowe na lewej półosi. Półoś wymieniałem na regenerowana chyba w 2008r. wiec trwałość całkiem OK. Przy okazji wyszło, że w skrzyni brakuje ok 1,2l oleju. Po dolaniu skrzynia pracuje cichutko. Dodatkowo, chyba w marcu, skasowałem luzy na dźwigniach od zmiany biegów.
Wymieniłem tez prawą linkę hamulca ręcznego, stara zgniła. Tylne hamulce są w dobrym stanie, bębny i łożyska nadal oryginalne.
NIENAWIDZĘ WYMONTOWYWANIA WAHACZY W ZWYKŁYCH WERSJACH.
Zamontowałem trójnik podciśnienia do szyberdachu i przesmarowałem prowadnice. Poprzedni trójnik połamałem zimą przy wymianie serwa.
Dodatkowo wymienione filtry gazu i paliwa.
Do wymiany został jeszcze lewy drążek kierowniczy, prawdopodobnie krzyżak kolumny kierowniczej, naprawa zawiasów drzwi kierowcy ( sworznie na szczęście się wykręcają), siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy ( działa/nie działa słicz dający sygnał zamknięcia drzwi).
To wszystko to są błahostki. Po prawie 5 latach auto ponownie może jeździć na benzynie. Uruchomienie na postoju było jak najbardziej możliwe i jako tako działał, ale nie szło ruszyć z miejsca bo od razu potrafił zgasnąć.
Zwycięstwo trochę gorzkie bo w ostatnich latach wymieniłem wszystkie możliwe czujniki w monowtrysku łącznie z map sensorem i wtryskiwaczem, sprawdzeniem pompy paliwa, sprawdzone i przedmuchane wszystkie przewody paliwowe, przewody przy wtyczkach. W grę wchodziła już podmiana sterownika.
Oto winowajca: 343173 km i jedziemy dalej.
GTI_Efekt Masy
- zen81
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
- Posiadany PUG: Clio
- Lokalizacja: Starogard Gdanski
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Oring wtrysku?
Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
-------------------------
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Pod wtryskiwaczem. Był zalewany paliwem ale w magnetti marelli przy odpalaniu nie ma pełnego ciśnienia paliwa. Dlatego zapalał i jako tako działał na postoju. Każde muśnięcie gazu powodowało zgon.
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
W piątek wymieniłem tulejki zawiasów drzwi kierowcy. Koszt materiałów z nowymi sworzniami wyszedł ok 20 zeta i na spokojnie jakieś 1,5h. Do tego po latach lenistwa wleciał całkowicie sprawny siłownik centralnego zamka pozyskany z citroena saxo. Złącze na słupku potrafi płatać figle ale po czyszczeniu i zalaniu wd40 działa.
Jak ktoś nie chce toczyć tulejek (albo wszyscy tokarze w okolicy wyginęli ewentualnie ulegli deweloperce mieszkaniowej) to jest najszybsza opcja.
Jak ktoś nie chce toczyć tulejek (albo wszyscy tokarze w okolicy wyginęli ewentualnie ulegli deweloperce mieszkaniowej) to jest najszybsza opcja.
GTI_Efekt Masy
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
niezly patent
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Działający patent jest dobry. Wczoraj forever dostał trzecie światło stopu. Modyfikacja ze specjalną dedykacją ode mnie dla matołów nie reagujących na ory światła. Z tyłu jeszcze jest hak, powodzenia. Dodatkowo do wnętrza ciekła woda przez uszczelkę klapy bagażnika, jak się potem okazało puścił gdzieś uszczelniacz blach nadwozia pod uszczelką klapy. Uszczelnione i po temacie.
Dziś wymieniłem poduszkę pod silnikiem, tą w podporze półosi. Kupiłem ją jakieś 8 lat temu, tak jakoś zeszło z wymianą. Jak się okazało przy montażu miała za dużą średnicę i trzeba było zakupić tym razem właściwą. Dla potomnych średnica 65mm.
Dziś wymieniłem poduszkę pod silnikiem, tą w podporze półosi. Kupiłem ją jakieś 8 lat temu, tak jakoś zeszło z wymianą. Jak się okazało przy montażu miała za dużą średnicę i trzeba było zakupić tym razem właściwą. Dla potomnych średnica 65mm.
GTI_Efekt Masy
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Pokarz jak wygląda obecnie auto. Dobrze, że dbasz o niego. Mój kolor line wytrzymał 9 lat u mnie i jeździ dalej.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Brzydki jak noc, poobijany na marketowych parkingach. Stare francuskie auto, więcej zainteresowania na wiosce wzbudza składak Wigry3.
GTI_Efekt Masy