Strona 4 z 7

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 04 sty ndz, 2015 5:02 pm
autor: grzesiek309
Zawsze mam z tym problem. Popros kogoś żeby ruszał zwrotnicą jak będziesz naciskał na wahacz.

Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 04 sty ndz, 2015 5:28 pm
autor: woocash
Pilne pilne i nie napisał czy śruba została :mrgreen:

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 04 sty ndz, 2015 7:02 pm
autor: Manwe
poluzuj śrubę mocującą wahacz w mostku zawieszenia i weź grubszy pręt :)

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 05 sty pn, 2015 3:22 pm
autor: mulec
Udało się, dzieki za szybką odpowiedź, śruby nie było :) pomogło ruszanie zwrotnicą.

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 05 sty pn, 2015 8:10 pm
autor: mulec
Spodziewałem się że będzie dużo zabawy przy tym pugu ale to co się przy nim dzieje to masakra... wymieniałem przewody elastyczne z przodu i oczywiście zerwał się gwint i został w zacisku, w drugim urwał się odpowietrznik...

Chce zmienić tarcze a tu ZONK, po obu stronach wszystkie śruby mocujące maja zerwane łby i nie wiem jakim cudem tarcze się trzymają... i co teraz zrobić, piasta do wymiany ? Czy jest jakiś domowy sposób na wywalenie resztek śrub z gwintu piasty.

Dla ciekawskich zdjęcia, dla mnie jakieś porady ?

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 05 sty pn, 2015 8:43 pm
autor: fila1223
te śruby to tylko trzymają tarczę na czas montażu, normalnie dociskana jest kołem

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 05 sty pn, 2015 10:51 pm
autor: pyzio_dawca
Odpowietrzniki to standard, zacisk na stol wiertelko, gwintaczek, odpowietrznik nowy i git :)
Co do tarcz to tych srub mogloby w ogole nie byc tylko wtedy troche ciezej zaklada się kolo, tylko po to sa, jak zalozysz i dokrecisz kolo to jest dociskana, a sruby blokuja jej ruch. Wiec tu spoko :) Ale jak urwales gwint na przewodzie to nie mam pojecia.
Jakby z autem byly tylko takie problemy to mechanicy nie mieli by na chleb :D
Glowa do gory i dzialaj :D

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 05 sty pn, 2015 11:49 pm
autor: mulec
Czyli żeby zdjąć te stare tarcze sugerujecie rozwiercić otwory ze śrubami i założyć nowe tarcze bez śrub ?

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 05 sty pn, 2015 11:52 pm
autor: pyzio_dawca
Jezeli tarcze sie trzymaja to rozwierc te śrubki, moze jak sciagniesz tarcze to dasz rady wekrecic te srubki, ale to zupelni w niczym nie przeszkadza możesz smialo zlozyc bez nich :)

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 05 sty pn, 2015 11:53 pm
autor: mlody333
Moją metodą na takie zerwane śruby jest nawiercenie od pozostałej w piaście części śrubki wiertłem mniejszym niż jej średnica. W otwór wbijasz imbusa o właściwej średnicy (mniejszej niż wiertło) i wykręcasz śrubkę. Lepiej jest ją wkręcić do wewnątrz i tak wypadnie z drugiej strony, a jest zdecydowanie lżej, nie trzeba pokonywać oporu zardzewiałego wystającego gwintu śruby. U mnie ta metoda zawsze skutkuje. Powodzenia

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 06 sty wt, 2015 12:36 am
autor: fila1223
Z tego co kojarzę to miałeś i tak zakładać zaciski girlinga z gti więc odpowietrznik i przewód z zerwanym gwintem chyba nie ma znaczenia większego ^^

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 06 sty wt, 2015 12:52 am
autor: mulec
fila1223 pisze:Z tego co kojarzę to miałeś i tak zakładać zaciski girlinga z gti więc odpowietrznik i przewód z zerwanym gwintem chyba nie ma znaczenia większego ^^
No miałem, zaciski z 1.9 gti zregenerowane i czekają aż ogarnę felgę i opony do niej. Teraz chciałem pilnie mieć gotowy samochód na środę na starych zaciskach a tu taka niespodzianka :). Michał będzie ogarniał dla mnie zaciski z 1.6 gti i narazie na tym pojeżdżę jak się uda...

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 09 sty pt, 2015 9:41 pm
autor: mulec
Ciąg dalszy zabawy z hamulcami... Mam teraz zaciski 1.6 Gti kupiłem do nich nowe klocki i nowe tarcze (od 1.9gti żeby pasowało na bieda piastę) złożyłem to do kupy i klocki ledwo weszły na swoje miejsce (tłoczek zacisku był na maxa wciśnięty).

Teraz praktycznie nie ma luzu między tarczą a klockami, żeby przekręcić tarcze trzeba użyć bardzo dużej siły i czuć że trze o klocki. Co zrobiłem źle? 8)7 Jaki powinien być luz między nową tarczą i nowymi klockami?

Dzięki za wcześniejsza i przyszłą pomoc :)

a może tarcza zła? wymiary z pudełka:
247,4 średnica
34,3 osadzenie?
20,4 grubość
66 rozstaw?

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 12 sty pn, 2015 7:42 pm
autor: mulec
Dobra, czas na podsumowanie dotychczasowych napraw puga:

- nowe wahacze TRW
- nowe końcówki drążka kierowniczego TRW
- nowe sztywne miedziane przewody hamulcowe
- komplet 4 nowych elastycznych przewodów hamulcowych
- zaciski z 1.6 GTI
- nowe klocki hamulcowe
- nowe wentylowane tarcze hamulcowe
- wymiana płynu hamulcowego
- 2 nowe linki hamulca postojowego
- tylne bębny zakupione na forum, ze szczękami, cylinderkami i całą reszta po przebiegu ok 1000km
- nowy filtr powietrza Purflux
- nowy filtr paliwa Purflux
- wymiana oleju na Total Quartz 10W40
- wymiana filtra oleju Purflux
- wymiana świec zapłonowych na Eyquem
- nowa uszczelka pod pokrywą zaworów
- 2 nowe elastyczne przewody paliwowe idące z baku
- konserwacja podłogi od miejsca pod bakiem do końca tyłu (przód był OK)

Do zrobienia na dniach geometria zawieszenia (poleca ktoś coś w Krakowie w okolicach Ronda Matecznego?)

I teraz dziwna sprawa: w czasie przyśpieszania na każdym biegu pojawia się rytmicznie dudniący dźwięk coś w stylu "dyb dyb dyb dyb" wydaje mi się że dochodzi z przodu, im gwałtowniej przyśpieszam tym głośniej słychać po puszczeniu gazu cisza i spokój 8)7 Przy skręcaniu raczej nie słychać żeby dźwięk się nasilał. CO TO MOŻE BYĆ ?

Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?

Można również polecać dobrego i taniego mechanika w Krakowie :)

Re: 205 XR '91 by Mulec

: 12 sty pn, 2015 8:26 pm
autor: woocash
Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?


niezupełnym odpowietrzeniem może..