[C] Peugeot 205 Look 1.1 '91

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 739
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: szasz »

No to masz dokładnie ten sam problem co ja :D tyle, że mój silnik ciągle jeździ i to nieźle. Jeżeli mogę podpowiedzieć, to ja doszedłem do tych samych wniosków co Ty, że swap tańszy 8) trzeba tylko znaleźć silnik. Polecam w pierwszej kolejności forum, potem olx i allegro.

Co do Plug & Play to pasuje na pewno to samo :lol: a silnik na pełnym wtrysku też pasuje, ale z tego co się już dowiedziałem na forum, trzeba trochę uzupełnić elektrykę. Mechanicy muszą się z tym zakresie wypowiedzieć. Zastanów się nad silnikiem 1400 ccm, to takie same wymiary, te same mocowania - łapy, a przyjemność z jazdy bez porównania większa. Poza tym może być większa dostępność silników, bo to i z citroenów wszelakich no i z peugeotów też, włącznie z nowszymi, typu 306, 206, oszywiście saxo, ax, bx, peugeot 309.

Powodzenia :W
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Nie no, nie mam zamiaru kłaść nic większego, bo to co jest ori mi wystarczało do jazdy na co dzień, a spalanie bije wszystko inne na głowę w tej klasie.

W remonty nie chcę się bawić, bo mam przykład kolegi, który zrobił sobie kapitalkę w 1.2 FIRE na tip top, minęły 2 lata i silnik na śmietnik. Znalazł swapa za niezłe pieniądze i auto chodzi jak nigdy.


Pytanie tylko, co to oznacza "uzupełnić elektrykę", co dokładnie trzeba by dołożyć. Body komp zostaje ten od 54?
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 739
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: szasz »

Przeszukaj forum, bo temat swap'ów był wielokrotnie maglowany we wszystkie strony :wink:
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Filipczak »

W 206 na przyklad silnik 1.1 jest na wielopunkcie i nie ma typowego aparatu zaplonowego z kopulka i palcem tylko cewke, do tego jest podpiety do BSI i tu moze byc problem. Szukaj silnika z 205, 309, AX, BX itd. Swap bedzie wtedy p&p. A co do spalania masz racje, forever mojego znajomego spalil ostatnio w trasie 4.7l/100km, w porownaniu z moimi 7.5-8l/100km jest to genialny wynik.

A, no i jak remont jest zrobiony dobrze to nic nie powinno sie dziac, ale to duzo $, bardziej oplaca sie znalezc sprawny silnik.

Powodzenia :)
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Tak podliczyłem to wszystko już na chłodno i wychodzi na to, że jeśli po zrzuceniu góry dół okaże się 100% sprawny, to dajemy głowicę do regeneracji, nowy rozrząd ofkoz, płyny itp. itd. i powinienem się w granicy 1500 zł zamknąć.

Kij, że auto kosztowało 1600, ale nie mam praktycznie niczego do inwestycji dalej, zawieszenie dzwon, hamulce przód nowe, buda zdrowa, wnętrze jako tako ogarnięte. No i jest nowa butla. Auto jest mega ekonomiczne, 15 zł/100km.

Poza tym szukanie dobrego swapa wymaga też czasu i szczęścia. Remont wymaga kasy i dobrego mehesa.

A winnym tego wszystkiego był korek od zbiornika wyrównawczego, który puścił w trakcie jazdy, zaczęło wywalać wodę powoli, ale regularnie - tak, że nie było tego widać w czasie jazdy, parę kilometrów praktycznie o suchej chłodnicy zrobiło swoje, uszczelka wypalona tak, że po dolaniu wody ledwo dotoczyłem się do domu, a za mną zasłona dymna.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Ktoś może mi potwierdzić, że 60KM 1.1 z 106tki (na cewce, nie rozdzielaczu) pasuje P&P (ta sama wiązka, komp), bo w poniedziałek jadę po silnik, a będzie prawdopodobnie wyjmowany/wyjęty bez osprzętu, więc musi banglać z tym, co siedzi w komorze.

Mam wgląd pod maskę jak to wygląda, bo na podwórku stoi 106 II, ale wątpliwości właśnie powoduje komp.

Mechanik stwierdził, że ten obecny motor był już przegrzany parę razy i dół może się rozsypać w każdej chwili, więc będzie na części w razie W.
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: mlody333 »

Jeżeli jest na elektronicznym rozdzielaczu i monopunkcie, to pasuje, ale po przełożeniu osprzęty ze starego silnika. Ja tak robiłem. Na elektronicznym rozdzielaczu były Bosch i Magneti Marelli. W obu przypadkach potrzebujesz wiązki i kompa.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Okej, czyli analogicznie jak między 1.0 i 1.1 FIRE, jest zaślepione miejsce na rozdzielacz. Jutro zdam relację, czy udało się coś sensownego poszukać.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Mam swapa ze Saxo '99, wtrysk Boscha, nie jeździł na LPG, krótkie ori szpilki wtrysku mi to mówią. Do tego wisi na nim praktycznie nowe sprzęgło Sachs :mrgreen: obym dobrze trafił, okaże się niebawem. Teraz zajmę się przekładką osprzętu.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Przeszczep serca udany, już jestem po pierwszej jeździe testowej bez maski. :E

Silnik zbiera się dużo zdrowiej, chodzi jak należy i nie kopci.
Dostał nowy olej, płyn, rozrząd, pospawany łącznik wydechu, sprzęgło w porównaniu do tamtego jest praktycznie nowe.

Podczas swapa opadły nam ręce, przy pierwszym uruchomieniu silnik zagadał, ale po chwili dostał wyższych obrotów i zgasł...
Pasek rozrządu przeskoczył, ale nie było śladu po całym zajściu, dopiero po ustawieniu na znakach okazało się, że zszedł o 2 ząbki i kompresja zbijała tłoki.

Także 205 wraca na drogi, z sercem z 99 roku :)
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 739
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: szasz »

To tak jak u mnie 8) proponuję obchodzić 28 maja jako Dzień SWAPA :D
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Już opity :mrgreen:
Cała impreza wyszła następująco:

-350 zł motor
-400 zł robota z materiałami, z czego pewnie 150 zł to były materiały,

no ale mechanik z rodziny więcej przyjąć nie chciał :D

Także za 750 zł mam dużo lepszy silnik, nowe sprzęgło, zrobiony wydech, nowy olej, płyn, porobione wszelkie nieszczelności w układzie chłodzenia, porządek w elektryce i biegi zaczęły wreszcie mnie słuchać, dzięki sprzęgłu... także nawet się cieszę, że tak wyszło, bo bym reanimował klekoczącego trupa, a tak mam wszystko w pakiecie :D
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Zacząłem rozbierać stary silnik, teraz wiem, że to była 100% dobra decyzja.

Na 3 tłoku pęknięty pierścień, po zdjęciu kolektora wydechowego ujrzałem tyle nagaru z przepalonego oleju, że otwór miał gdzieś ze 2 mniejszą powierzchnię niż powinien, reszta dołu spoko.

Z wyjątkiem... śladów zaworów na każdym tłoku, gdzieś na 2-3mm głębokich, 6 zaworów krzywych na 8. UPG totalnie w maku. Zostawiłem tylko osprzęt, czujniki, silnik rozłożony do huty :N
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Koledzy, ktoś potrafi mi powiedzieć, gdzie w wiązkach pod maską znajdę + i - od wentylatora chłodnicy, żeby było gdzieś łatwo się wpiąć z włącznikiem? Układ chłodzenia odpowietrzony, termostat się otwiera, chłodnica cała, wloty niezasłonięte. Ale po parunastu kilometrach w trasie gdy jadę 100ką, a to są już obroty około 3.000 (na LPG) zaczyna mi zapalać się kontrolka ta duża z termometrem i STOP. Po chwili gaśnie. Ta mała (chłodniczka) się nie zapala. Wentylator załącza się w korkach należycie, gdy auto trochę postoi.

Chcę sobie dać możliwość załączenia wentylatora w takich temperaturach, bo nie mam zamiaru 2gi raz silnika wymieniać :)

Jeszcze sprawdzę ten termostat, czy aby otwiera się na 100%, ale chłodnica równomiernie gorąca jest, wszystkie węże też.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Auto przejechało już 2000km, oleju nie wzięło praktycznie nic, stwierdzam, że będzie bez dolewek od wymiany do wymiany :Y

Poza tym auto cały czas dostaje jakieś mało istotne pierdołki, o których szkoda pisać :) Sprawuje się świetnie.
ODPOWIEDZ