205 Lodołamacz

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Martinoo »

No nie przekonacie mnie do drewnianej kierownicy w 205. Nie podoba mi się. Nie ma w aucie innych dodatków pseudo drewnianych a tu nagle drewno. Wg mnie jedyna słuszna to skórzana.
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: dzikson »

Drewniana, twarda kierownica bardzo przyjemnie leży w rękach. W dodatku mam wrażenie, że średnicę ma większą niż standardowa, co dodatkowo ułatwia kręcenie. Sprawdzone organoleptycznie w 205 CTi ;)
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Dzikson, kiera ma 360 mm i ma identyczną średnicę, jak ta z GTI :)
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: DJPreZes »

Martinoo, idąc tym tokiem rozumowania, to w samochodzie nie ma skóry, a tu nagle jebudu - skórzana kierownica i mieszek ;)
Nie mówię, że ory trójramienna kierownica jest zła - jest świetna, ale ta leży w rękach przeidealnie, latem chłodna, zimą... no ok - zimą przyjmuje temperaturę zewnętrzną :P
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Fox »

Jak dla mnie ta kierownica wyglada dobrze tylko na zdjeciu z profilu calego samochodu. Dobrze sie komponuje z kolorem migaczy:)
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Pluto »

Na drzazgi uważaj :P
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Ostatnio po lekkim przymrozku dieselek odpalił z większymi kłopotami, niż zwykle. Silnik pracował nierówno tuż po odpaleniu, więc zdecydowałem że nastał czas pożegnania ze starymi świecami żarowymi. Tak naprawdę to nie wiem, kiedy ostatnio były zmieniane.

Roboty odbywały się w krakowskim PTS Garage. Wszystkie świeczki wykręciły się elegancko, z zewnątrz nie wyglądały specjalnie źle ale to o niczym nie świadczy.

W miejsce Beru, pojawiły się NGK D-Power. Miejmy nadzieję, że pozwolą na 100 tysięcy kilometrów spokoju...
11058508_10153169623744476_6751141660359905474_n.jpg
11075137_10153169624274476_7456197974341304647_n.jpg
Przy okazji zajęliśmy się też popiskującym paskiem od alternatora, który co prawda na pierwszy rzut oka wyglądał zdrowo. Ale na drugi, już nie bardzo...
10606354_10153169710704476_2094464731424425101_n.jpg
Aha - zimówki schowałem już do garażu. Nadszedł czas na letni setup. Co prawda jest trochę mniej elegancko, niż szlacheckie 14-stki z Gentry, ale po dziurach skacze się o wiele przyjemniej :mrgreen:
17420_10153170989099476_2748810413010249730_n.jpg
18127_10153170989219476_8045023601837531573_n.jpg
Dziś kolejny etap prac. Czasu do tripa coraz mniej!
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: woocash »

ten pasek od altka to już konkretny trup ;)

koła masz wszstkie całe? kamyczków nie masz pomiędzy klinami kół?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Pasek wymieniony. Okazało się, że w skrzynce w bagażniku woziłem dwa nowe 8)7

Będę obserwował sytuację, mam nadzieję że ten rozleciał się ze starości, a może był za mocno naciągnięty :?:
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: grzesiek309 »

Rozpadł się, bo piszczał i się przegrzał :wink: Czyli był za słabo naciągnięty.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
ElectricYouth
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 25 lut wt, 2014 5:33 pm
Posiadany PUG: 84' Phase I 205 GRD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Toruń

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: ElectricYouth »

Pasek chyba walczył z lwem pod maską :P
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Dobrze wiemy, że dla diesla każdy dzień to ciężka walka :) Roboty im nie brakuje.

"Pamiętaj, żeby dzień święty święcić" mówi Pismo, zatem poświęciliśmy z Józkiem sporą część Niedzieli Palmowej dieselkowi.
20150329_161548.jpg
Lekko nie było, bo przy serwisie tylnych hamulców ucierpiały przewody hamulcowe, ale szybka wizyta u Manwe jeszcze szybszym CTI Toksmoka zaowocowała przywiezieniem zarabiarki, dzięki czemu mój śmierdziel na ropę nie musiał w garażu czekać do poniedziałku.

Oprócz tego udało się wymienić zużyte (łagodnie powiedziane) łożysko lewej kolumny McPhersona, które dosłownie wysypało się na podłogę.
20150329_160810.jpg
Z kosmetyki zaś w końcu udało mi się zabrać za wymianę przedniej listewki szyberdachu. Stara listwa była połamana i wibrowała niemiłosiernie po otwarciu szybra.
Połamana była dlatego, że ktoś mądry wymienił swego czasu śruby owiewki na zdecydowanie za długie.Działało to tak, że wkręcona na maksa śruba mocująca owiewkę po prostu wwiercała się w plastik listewki łamiąc ją niczym wiertło.

Na szybko skombinowałem więc nieco krótsze śrubki. Kiedyś wymienię je na nieco bardziej estetyczne, choć te póki co swoją rolę spełniają.
20150329_130053.jpg
Ale nie to było najciekawsze - po zdjęciu owiewki postanowiłem wyczyścić nagromadzony pod nią syf. Liście, igły, gałązki i czarna maź - nie wyglądało to dobrze, ale dało się łatwo usunąć odkrywając przede mną... prawdziwy kolor dieselka.

Ukryty pod owiewką, zakonserwowany warstwą brudu drzemał sobie fragment... zielonego lakieru. Wygląda na to, że z fabryki moje XRD wyjechało faktycznie jako Vert Agathe, który w trakcie użytkowania po prostu wyblakł i zmienił kolor na niewiadomojaki srebrny.
20150329_131821.jpg
20150329_131417.jpg
Sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Bardzo to dziwne, że calusieńka reszta auta jest wyblaknięta, a pod owiewką zachował się jeden, jedyny zielony "fresk".

Możliwości jest kilka. Albo kolor występował w różnych odcieniach albo po prostu był bardzo nietrwały, dlatego w późniejszych etapach produkcji już nie występował.
Tutaj dla porównania 205 GR, który również jest srebrny, a kod lakieru to "Vert Agathe" M0QZ
http://www.planete-205.com/forum/205-gr-t35360-30.html
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Update. Za mną trzeci kolejny dzień, w którym coś się dzieje przy dieselku. Dzisiejsza misja zakończyła się jednak połowicznym sukcesem.

Udało się wymienić daszek zegarów na niepopękany i tańszy niż 250 złotych + monetnik :mrgreen:

Udało się też zainstalować dieslowskie zegary Veglia. Z tym, że póki co ich główną zaletą jest dobra prezencja. Z funkcjonalnością gorzej.
10942312_10153174822609476_3164644764408742715_n.jpg
10868024_10153174821969476_3422379807176284492_n.jpg
11103020_10153174820804476_pcmk.jpg
Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 616
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Alimantado »

Monetnik ze starego daszka?
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: PrezesBednarz »

Czy xud7 ma faktycznie tak wysokie obroty biegu jałowego?

moje xud9 spokojnie i równo pracuje sobie na 800 obrotach (licznikowych).
ODPOWIEDZ