205 Lodołamacz
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 Lodołamacz
ładna - jak na Atiwe
może wykombinuj sobie jakąś szybkozłączkę jak w rajdówkach,
jaka dziś wilgotność Janie? aha, to zakładamy skórzaną, sucho? drewienko
może wykombinuj sobie jakąś szybkozłączkę jak w rajdówkach,
jaka dziś wilgotność Janie? aha, to zakładamy skórzaną, sucho? drewienko
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Do Raida wrócę po tripie. Tureckie trasy będę pokonywał z bardziej sportowo-wyprofilowaną kierownicą (jakby to miało jakieś znaczenie )DJPreZes pisze:Nieeeeee... Wracaj do Raid!
Z rzeczy bieżących, przy przebiegu ~ 272 775 km został wymieniony olej na Total Quartz Diesel 10W 40 oraz standardowo filtry: oleju i powietrza.
Za namową Orfiego zaaplikowałem też specyfik Liqui Moly MOS2. Jak się sprawdzi - okaże się w ogniu walki. Jego najważniejszym zadaniem jest zmniejszenie zużycia oleju podczas intensywnego eksploatowania auta. Na zmniejszenie zużycia paliwa nie liczę, bo przecież mniej ropy zużywać się nie da
Ostatnio zajrzałem też pod auto i stwierdziłem, że moje koło zapasowe nie jest czymś, na czym chciałbym jeździć. Jakaś pordzewiała stalówka i 20-letnia opona nie dają komfortu psychicznego, dlatego skołowałem sobie felgę pasująca do kompletu Dziś dopieszczanie ostatnich detali i jak starczy czasu, to może montaż kratek dokładki i haka, które w weekend pomalował mi Józek.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 Lodołamacz
Mam nadzieje ze opona bedzie inna na tym zapasie
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 Lodołamacz
opona na zapasie ryje czachę
a kratkę to może złap dodatkowo na trytkę z Twoim szczęściem
a kratkę to może złap dodatkowo na trytkę z Twoim szczęściem
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 Lodołamacz
Opona na zapasie wygląda jak z jakiegoś wózka widłowego
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Minął prawie miesiąc od powrotu z tripa, a ja wciąż nie pochwaliłem dieselka za dobre sprawowanie Wyciągam zatem temat z czeluści...
Na początek podsumowanie statystyczne:
17 dni w trasie
6723 przejechane kilometry
8 krajów
3 morza
2 litry oleju na dolewki, może ciut więcej
1 (pierwsza!) usterka na trasie odkąd go mam...
Usterka typowo geriatryczna, spowodowana wiekiem auta. Sparciała i rozszczelniła się końcówka przewodu od nagrzewnicy. Było bardzo efektownie, bo kapiący płyn chłodzący narobił trochę siwego dymu, no i widowiskowo, bo wszystko działo się gdzieś 1500 metrów n.p.m., podczas szturmowania północnej strony Trasy Transfogaraskiej.
Na szczęście wystarczyło odciąć końcówkę sparciałego przewodu i zamontować go z powrotem, a układ tymczasowo napełnić krystalicznie czystą źródlaną wodą (a może to stopniały śnieg z gór?), żeby móc kontynuować podróż już bez żadnych niespodzianek.
Oprócz tego standard - XRD mało palił, dzielnie znosił wszelkie bezdroża, z wyjątkiem opisanej powyżej sytuacji nie wymagał żadnego sztorcowania no i... jak zwykle spowalniał stawkę. Potwierdziło się po raz kolejny, że delikatnie przekłamuje mi prędkościomierz, więc gdy mnie wydawało się, że pędzę na złamanie karku 140, przód peletonu wlókł się w tym samym czasie 120 km/h. Oczywiście jechaliśmy z tą samą prędkością
Po dolaniu do oleju specyfiku Mos2 i tak musiałem robić dolewki, ale uważam że niewiele ponad 2 litry na tak wymagającej trasie, to wynik przyzwoity. Zresztą patrząc na auto Melosa miałem wrażenie, że mój wolnossak jest praktycznie bezobsługowy
Bardzo dobrze spisały się nowe Yokohamy, zakupione przed wyjazdem. Naprawdę nie mogę powiedzieć o nich złego słowa. Czy to ulewny deszcz, czy palące słońce, elegancko dawały radę. Ich sportowa dusza obudziła się na Transfogaraskiej, gdzie piszczały jak dzikie. Przez moment nawet uwierzyłem, że jadę naprawdę szybko. Ale szybko zreflektowałem się, że przecież jedynym, który Transfogaraską przejechał szybko, był Dzikson
Do energicznego manewrowania dobrze nadaje się też kierownica Atiwe Indianapolis Clubsport, którą zamontowałem przed wyjazdem. O wiele lepiej leży w dłoniach przy żwawszej jeździe, choć nie ma takiej stylówy co Raid.
Coby nie zanudzać zapodam trochę pocztówek z podróży. Jak tak dziś na nie patrzę, to sam nie wierzę, że w te miejsca zawiózł mnie stary diesel, którego Kamkiler kupił mi "przez telefon"
Na początek podsumowanie statystyczne:
17 dni w trasie
6723 przejechane kilometry
8 krajów
3 morza
2 litry oleju na dolewki, może ciut więcej
1 (pierwsza!) usterka na trasie odkąd go mam...
Usterka typowo geriatryczna, spowodowana wiekiem auta. Sparciała i rozszczelniła się końcówka przewodu od nagrzewnicy. Było bardzo efektownie, bo kapiący płyn chłodzący narobił trochę siwego dymu, no i widowiskowo, bo wszystko działo się gdzieś 1500 metrów n.p.m., podczas szturmowania północnej strony Trasy Transfogaraskiej.
Na szczęście wystarczyło odciąć końcówkę sparciałego przewodu i zamontować go z powrotem, a układ tymczasowo napełnić krystalicznie czystą źródlaną wodą (a może to stopniały śnieg z gór?), żeby móc kontynuować podróż już bez żadnych niespodzianek.
Oprócz tego standard - XRD mało palił, dzielnie znosił wszelkie bezdroża, z wyjątkiem opisanej powyżej sytuacji nie wymagał żadnego sztorcowania no i... jak zwykle spowalniał stawkę. Potwierdziło się po raz kolejny, że delikatnie przekłamuje mi prędkościomierz, więc gdy mnie wydawało się, że pędzę na złamanie karku 140, przód peletonu wlókł się w tym samym czasie 120 km/h. Oczywiście jechaliśmy z tą samą prędkością
Po dolaniu do oleju specyfiku Mos2 i tak musiałem robić dolewki, ale uważam że niewiele ponad 2 litry na tak wymagającej trasie, to wynik przyzwoity. Zresztą patrząc na auto Melosa miałem wrażenie, że mój wolnossak jest praktycznie bezobsługowy
Bardzo dobrze spisały się nowe Yokohamy, zakupione przed wyjazdem. Naprawdę nie mogę powiedzieć o nich złego słowa. Czy to ulewny deszcz, czy palące słońce, elegancko dawały radę. Ich sportowa dusza obudziła się na Transfogaraskiej, gdzie piszczały jak dzikie. Przez moment nawet uwierzyłem, że jadę naprawdę szybko. Ale szybko zreflektowałem się, że przecież jedynym, który Transfogaraską przejechał szybko, był Dzikson
Do energicznego manewrowania dobrze nadaje się też kierownica Atiwe Indianapolis Clubsport, którą zamontowałem przed wyjazdem. O wiele lepiej leży w dłoniach przy żwawszej jeździe, choć nie ma takiej stylówy co Raid.
Coby nie zanudzać zapodam trochę pocztówek z podróży. Jak tak dziś na nie patrzę, to sam nie wierzę, że w te miejsca zawiózł mnie stary diesel, którego Kamkiler kupił mi "przez telefon"
- Załączniki
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Dodatkowa porcja zdjęć, która nie zmieściła się w pierwszym poście:
- Załączniki
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 Lodołamacz
Do tych tureckich dywanów to jeszcze falbanki na przedniej szybie by się przydały :p
A fotorelacja pierwsza klasa!
A fotorelacja pierwsza klasa!
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 Lodołamacz
z tym dywanikiem to bym się tak nie chwalił co na to ekstremiści?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
A może by tak nowe sandałki na lato?
Wiedziałem, że kiedyś je znajdę... tachorobanigdysieniekończy
P.S.
Wiedziałem, że kiedyś je znajdę... tachorobanigdysieniekończy
P.S.
Łukasz, to ja jestem ekstremistąwoocash pisze:z tym dywanikiem to bym się tak nie chwalił co na to ekstremiści?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Brzydkie te sandałki Jaki rozmiar?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Widzę, że znasz temat, bo sam masz podobnegrzesiek309 pisze:Brzydkie te sandałki Jaki rozmiar?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
A tak na serio, to nie o urodę tu chodzi, bo pewnie i tak je sobie odnowię. Kluczem są tutaj parametry. Strasznie ciężko znaleźć Gutmanny w tej specyfikacji, dedykowane do bieda-budy.
Na zdjęciu tego nie widać, ale felgi to 6x13 z ET22, czyli najmniejsze dostępne w tamtych czasach. Występowały w pakiecie "Sport Look" albo na indywidualne zamówienie.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 Lodołamacz
Felga fajna, tylko pytanie czy kolor będzie pasował?
Z tym ET to chyba powinny bardzo ładnie układać się z linią błotników?
Z tym ET to chyba powinny bardzo ładnie układać się z linią błotników?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Tak myslalem, ze to 13 skoro nie wziales moich od Jozka. Znalazles je w kraju czy za granica? Kolor powinien pasowac, bo bedzie się dobrze kontrastowal. Moje zalozone na greena wygladaly swietnie mimo braku innych czerwonych akcentow. Obecnie wrocily do RG gdzie pasuja do pasow bezpieczenstwa
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/