205 Lodołamacz
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 Lodołamacz
fajnie to wygląda
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
To najfajniejsze felgi jakie do tej pory byly na tym aucie. Tak jak skomentowala to podczas beskidzkiego tripu Ula - wygladaja jak ciasteczka:)
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Ani się nie obejrzałem, a minęło 5 lat, odkąd kupiłem dizelka.
Pierwotnie miał posłużyć za dupowóz do przejeżdżenia zimy, a tymczasem stał się niemalże członkiem rodziny. Jest moim wiernym kompanem podróży, zastępuje mi komunikację miejską i właściwie nigdy nie zawodzi.
Przez pół dekady zrobiliśmy razem 82.476 kilometrów, zwiedziliśmy łącznie 16 krajów. Niektóre po kilka razy. To jedyny wóz z forum oprócz XAD "AutoLwa" Helterskeltera, który od 2013 przejechał wszystkie cztery klubowe tripy od początku do końca.
Zawsze marzyłem o najbardziej wypasionych wersjach 205 (i też je kupowałem), ale to niepozornym XRD jeździ mi się najlepiej. Najlepiej, w sensie spokoju ducha, wygody i ekonomii.
Nie ma tu falowania obrotów, części są proste, dostępne i w większości tanie jak barszcz.Nie muszę się martwić o wysiedziane boczki foteli, jasne wnętrze nie nagrzewa się bardzo latem, a materiałowe fotele nie odmrażają dodatkowo tyłka zimą.
Dodatkowo mój egzemplarz (co nie dotarło do mnie od razu) to bogato jak na wczesne XRD wyposażona wersja. Ma lakier metalik, panoramę z owiewką, centralny i elektryczne szyby.
Stylówa auta trochę odbiega od oryginału, ale nie jestem jeszcze na tyle zatwardziałym ortodoksem, żeby umieć cieszyć się czarną dokładką bieda i plastikowym kołpakiem, dlatego uważam, że dizelek w swoim obecnym kształcie prezentuje się optymalnie.
Zbliżam się obecnie do 304 tysięcy przebiegu. To mało na ten silnik, ale całkiem sporo, jak na budę, zwłaszcza eksploatowaną w Polsce i na tripach. Myślę, że na 30. urodziny przydadzą się małe poprawki blacharskie i konserwacja podwozia oraz profili zamkniętych. Jeśli uda się plan przygotowania drugiego daily, XRD w 2017 trochę odpocznie.
A póki co - jeździ dzielnie i nie wygląda na swój wiek. "To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze trzydzieści lat"
Na koniec - kilka zdjęć z "rodzinnego albumu".
Pierwotnie miał posłużyć za dupowóz do przejeżdżenia zimy, a tymczasem stał się niemalże członkiem rodziny. Jest moim wiernym kompanem podróży, zastępuje mi komunikację miejską i właściwie nigdy nie zawodzi.
Przez pół dekady zrobiliśmy razem 82.476 kilometrów, zwiedziliśmy łącznie 16 krajów. Niektóre po kilka razy. To jedyny wóz z forum oprócz XAD "AutoLwa" Helterskeltera, który od 2013 przejechał wszystkie cztery klubowe tripy od początku do końca.
Zawsze marzyłem o najbardziej wypasionych wersjach 205 (i też je kupowałem), ale to niepozornym XRD jeździ mi się najlepiej. Najlepiej, w sensie spokoju ducha, wygody i ekonomii.
Nie ma tu falowania obrotów, części są proste, dostępne i w większości tanie jak barszcz.Nie muszę się martwić o wysiedziane boczki foteli, jasne wnętrze nie nagrzewa się bardzo latem, a materiałowe fotele nie odmrażają dodatkowo tyłka zimą.
Dodatkowo mój egzemplarz (co nie dotarło do mnie od razu) to bogato jak na wczesne XRD wyposażona wersja. Ma lakier metalik, panoramę z owiewką, centralny i elektryczne szyby.
Stylówa auta trochę odbiega od oryginału, ale nie jestem jeszcze na tyle zatwardziałym ortodoksem, żeby umieć cieszyć się czarną dokładką bieda i plastikowym kołpakiem, dlatego uważam, że dizelek w swoim obecnym kształcie prezentuje się optymalnie.
Zbliżam się obecnie do 304 tysięcy przebiegu. To mało na ten silnik, ale całkiem sporo, jak na budę, zwłaszcza eksploatowaną w Polsce i na tripach. Myślę, że na 30. urodziny przydadzą się małe poprawki blacharskie i konserwacja podwozia oraz profili zamkniętych. Jeśli uda się plan przygotowania drugiego daily, XRD w 2017 trochę odpocznie.
A póki co - jeździ dzielnie i nie wygląda na swój wiek. "To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze trzydzieści lat"
Na koniec - kilka zdjęć z "rodzinnego albumu".
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 Lodołamacz
Dbasz to masz Prawidłowo serwisowane auto służy bez zarzutu
Jeszcze tylko listwy w zderzak i będzie wsio
Jeszcze tylko listwy w zderzak i będzie wsio
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
A co tam się niby tak błyszczy na poprzedniej stronie wątku?nowak68 pisze:Jeszcze tylko listwy w zderzak i będzie wsio
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 Lodołamacz
Aaaaa to listwa po tripie wleciała
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Zima nie rozpieszcza. Na forum mało się dzieje. Mrozy, śniegi, lód, sól wręcz odstraszają od wytaczania 205-tek na drogi, ale mój dzielny lodołamacz nigdy nie ma urlopu.
W 30 rok swojego istnienia wkroczył z trochę rdzewiejącym, malowanym już dwa razy za mojej kadencji błotnikiem, dorodną purchlą na klapie i dużą ochotą do jazdy.
Ostatnio zaliczył pierwszy w 2017 wywczas zagraniczny. Na budziku pękło 305 tysięcy przebiegu. Trip zamknął się bilansem 860 kilometrów tam i z powrotem. A oto miejsce docelowe W drodze powrotnej znalazłem bardzo fajne miejsce do zdjęć i nie byłbym sobą, gdybym nie cyknął tam paru fotek mojemu strucelkowi na ropę
W 30 rok swojego istnienia wkroczył z trochę rdzewiejącym, malowanym już dwa razy za mojej kadencji błotnikiem, dorodną purchlą na klapie i dużą ochotą do jazdy.
Ostatnio zaliczył pierwszy w 2017 wywczas zagraniczny. Na budziku pękło 305 tysięcy przebiegu. Trip zamknął się bilansem 860 kilometrów tam i z powrotem. A oto miejsce docelowe W drodze powrotnej znalazłem bardzo fajne miejsce do zdjęć i nie byłbym sobą, gdybym nie cyknął tam paru fotek mojemu strucelkowi na ropę
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Cieszę się ogromnie, że używasz go na codzień...nic tak nie uszlachetnia żelaza jak przyrost przebiegu
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Ostatnio po 5 latach spokoju w temacie musiałem ponownie zająć się tematem hamulców.
Dotychczasowy setup, czyli zaciski z 1.9 GTI, plus pompa i serwo z 1.9 CTI sprawdzał się bardzo dobrze, jednak tydzień temu pedał hamulca zaczął się dziwnie zachowywać, a heble zamieniły się w spowalniacze.
Pierwsze podejrzenie - pompa wakum. Szybki test - podciśnienie jest. No więc trzeba drążyć dalej. Zmieniamy pompę hamulcową, bo i tak miałem to w planach na ten rok.
Wybór padł na pompę Delphi o średnicy tłoka cylindra 22.2 (Peugeot 605/Expert). Oczywiście przy okazji wymieniony płyn plus wymieniony odpowietrznik lewy przód, który był ukręcony. Efekt? Żaden.
Jedziemy dalej - to pewnie serwo. Po rozeznaniu tematu (dzięki Grzesiek 309 i Orfister!) kupiłem bardzo ładne serwo Boscha z Berlingo 1.4 za całe 40 złotych. Wymieniamy... I dalej nic!
Ostatnia szansa - wąż podciśnienia albo wakum. No i oczywiście winna była ta ostatnia. Dawała podciśnienie, ale bardzo słabe. Po podmiance na zregenerowaną wszystko zadziałało.
Koniec końców przeprowadziłem nie aż tak potrzebny przegląd i upgrade układu hamulcowego, ale heble mam lepsze niż w GTI, a nawet w CTI, gdzie jest nawiercana tarcza 266 mm i zacisk z ZX 16v!
Naprawdę polecam taki zabieg, bo różnica jest przekolosalna. Dozowanie siły hamowania też genialne. Aż się teraz prosi, żeby pod maskę wrzucić coś mocniejszego, bo przy starych 60 koniach, to za bardzo nie ma z czego wyhamowywać
Dotychczasowy setup, czyli zaciski z 1.9 GTI, plus pompa i serwo z 1.9 CTI sprawdzał się bardzo dobrze, jednak tydzień temu pedał hamulca zaczął się dziwnie zachowywać, a heble zamieniły się w spowalniacze.
Pierwsze podejrzenie - pompa wakum. Szybki test - podciśnienie jest. No więc trzeba drążyć dalej. Zmieniamy pompę hamulcową, bo i tak miałem to w planach na ten rok.
Wybór padł na pompę Delphi o średnicy tłoka cylindra 22.2 (Peugeot 605/Expert). Oczywiście przy okazji wymieniony płyn plus wymieniony odpowietrznik lewy przód, który był ukręcony. Efekt? Żaden.
Jedziemy dalej - to pewnie serwo. Po rozeznaniu tematu (dzięki Grzesiek 309 i Orfister!) kupiłem bardzo ładne serwo Boscha z Berlingo 1.4 za całe 40 złotych. Wymieniamy... I dalej nic!
Ostatnia szansa - wąż podciśnienia albo wakum. No i oczywiście winna była ta ostatnia. Dawała podciśnienie, ale bardzo słabe. Po podmiance na zregenerowaną wszystko zadziałało.
Koniec końców przeprowadziłem nie aż tak potrzebny przegląd i upgrade układu hamulcowego, ale heble mam lepsze niż w GTI, a nawet w CTI, gdzie jest nawiercana tarcza 266 mm i zacisk z ZX 16v!
Naprawdę polecam taki zabieg, bo różnica jest przekolosalna. Dozowanie siły hamowania też genialne. Aż się teraz prosi, żeby pod maskę wrzucić coś mocniejszego, bo przy starych 60 koniach, to za bardzo nie ma z czego wyhamowywać
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 Lodołamacz
Fajna sprawa
Możesz podać numery tej pompy Boscha
Możesz podać numery tej pompy Boscha
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Serwo Boscha. Pompa Delphi. Co potrzebujesz?nowak68 pisze:Fajna sprawa
Możesz podać numery tej pompy Boscha
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Nie. Starsze wakum jest na pasku jak u mnie, a nowsze na wałku.simon3 pisze:A to wakum? W każdym modelu jest takie samo?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 Lodołamacz
Chodziło mi o numer serwa Boscha.
Może się kiedyś przydać
Może się kiedyś przydać
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Numer spisany z naklejki to 136767 710061.nowak68 pisze:Chodziło mi o numer serwa Boscha.
Może się kiedyś przydać
Ale myślę, że wiele innych serw pasuje. Np. ATE.
No i robotę robi też oczywiście mocniejsza pompa.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich