Strona 6 z 7

Re: 205 CTi "Gutek"

: 29 wrz czw, 2016 9:23 pm
autor: szasz
Pięknie, pięknie, wóz wrócił do właściwego wyglądu po bezczelnej kradzieży felg :-P jest git ;-) pzdr

205 XS rulez :-)

Re: 205 CTi "Gutek"

: 30 wrz pt, 2016 8:26 am
autor: DJPreZes
Skoro 60mm to może takie:
http://allegro.pl/peugeot-3d-emblematy- ... 08016.html
http://allegro.pl/naklejka-na-dekielki- ... 40393.html
No i czy to nie są takie dekle?
http://allegro.pl/dekiel-dekielek-peuge ... 30041.html

Wiem, że słaby stan i w ogóle, ale tak z ciekawości pytam :)

Re: 205 CTi "Gutek"

: 30 wrz pt, 2016 8:42 am
autor: czargosia
Tak dekle takie same i chyba bardziej pasują jakieś srebrne naklejki niż czarne

Re: 205 CTi "Gutek"

: 30 wrz pt, 2016 9:32 am
autor: RafGentry
Przede wszystkim, żeby nie zepsuć efektu i nie pogrzebać pracy przy odnawianiu felg, Czarek potrzebuje naklejek ze starym logo Peugeota (jak na deklu, który pokazał DJ Prezes).

Myślę, że każdy lokalny zakład produkujący nalepki 3D jest w stanie ogarnąć temat. To nie musi być duży koszt. Ja bym zamówił od razu dwa komplety. Może będą tak mili i zrobią czarne + srebrne.

Gratuluję dobrej roboty. Gutek znów wygląda świetnie _O_

Re: 205 CTi "Gutek"

: 29 lis wt, 2016 5:20 pm
autor: czargosia
Od dzisiaj Gutek jest autem zabytkowym.

Zdjecia jeszcze na "białych blachach".

Zabytkowe blaszki to N 035. Niestety numeru 205 nie było.

Re: 205 CTi "Gutek"

: 29 lis wt, 2016 5:28 pm
autor: simon3
No gdzie te żółte blaszki? :wink:

Re: 205 CTi "Gutek"

: 29 lis wt, 2016 5:49 pm
autor: nowak68
Jeśli Czarku możesz, to opisz jak do tego doszło? :) Ile było trudności po drodze, itd :Y

Re: 205 CTi "Gutek"

: 29 lis wt, 2016 8:48 pm
autor: czargosia
Opiszę opiszę, jutro znajdę chwilę.

Re: 205 CTi "Gutek"

: 30 lis śr, 2016 11:54 pm
autor: czargosia
Zacznę od początku. A właściwie jak to się stało że "poszedłem w żółte tablice". Po kradzieży kół z Gutka chciałem wykupić ubezpieczenie AC lub tz mini casco. W przypadku obu ubezpieczeń potrzebne były wyceny rzeczoznawcy. W Olsztynie jest klub "piękne klasyki na warmi" http://www.piekneklasyki.pl/ gdzie dostałem namiary na rzeczoznawcę, który zajmuje się wycenami jak i opisami i przygotowaniem dokumentacji do rejestracji na klasyki. Koszt wyceny do ubezpieczalni (300zł) i dokumentacji wraz z wpisem do rejestrów zabytków (600zł) za całość 900zł. Po spotkaniu z Panem rzeczoznawca zdecydowałem się na kompleksową "usługę".
Po tygodniu otrzymałem pełną dokumentację techniczną samochodu jak i decyzję o wpisie do rejestru zabytków.
Ogólnie dokumentację dla konserwatora zabytków można wykonać samemu. NIE TRZEBA za to płacić. Grunt to dobry opis historyczny, dowiedzenie autentyczność w 70 czy 75% co daje podstawy do wpisu do ewidencji zabytków.
Kolejnym krokiem było wypełnienie WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE BADANIA ZGODNOŚCI POJAZDU ZABYTKOWEGO Z WARUNKAMI TECHNICZNYMI. Tu z pomocą przyszedł kolega Łukasz i niektóre dane przekopiowałem udostępnionego przez niego dokumentu.
Z wypełnionym wnioskiem o przeprowadzenie badania zgodności i 4 zdjęciami samochodu i resztą dokumentacji udałem się na stację kontroli pojazdów. I tu też paradoks - o ile standardowe badanie okresowe (przegląd) kosztuje 100zł i cena jest stała, to w przypadku tego badania tz na zabytek cena jest całkiem dowolna. W Olsztynie znalazłem stacje kontroli co chciały za te badanie od 100zł do nawet 350zł. Oczywiście wybrałem tą stację diagnostyczną gdzie było najtaniej. Badanie całkiem standardowe jak przy zwykłym przeglądzie. Podczas wypełniania papierów przez diagnostę pytał mnie czy chcę jakieś wykluczenia np: zakaz jazdy po zmroku, zakaz jazdy po autostradach, zakaz jazdy z prędkością powyżej 90 czy 120km/h. Oczywiście nie chciałem żadnych wykluczeń bo i po co lamp karbidowych nie ma więc w nocy jeździć można.
Mając już cztery dokumenty:
- opis techniczny i opinię o oryginalności
- wpis do rejestru zabytków
- badanie zgodności
- dokumentu z przeglądu bezterminowego
można było się udać do wydziału komunikacji po żółte tablice. Opłata za tablice i nowy dowód rej to 202,5zł.
Ważne: trzeba pamiętać ze podczas rejestracji na zytek zabierają kartę pojazdu. Karta zostaje w wydziale komunikacji i więcej jej nie oddadzą. Nie wiem dlaczego ale jak pytałem to usłyszałem tylko, że od tej chwili karta pojazdu nie jest już potrzebna.
Czyli wydałem na 1202,50zł.

Re: 205 CTi "Gutek"

: 01 gru czw, 2016 12:19 am
autor: woocash
brawo brawo!

teraz będzie lawina ;) bo w sumie warto. szczególnie że licho nie śpi, a części coraz mniej.

jeszcze raz gratuluję decyzji i determinacji.



ja tylko dodam od siebie, że jak to zwykle bywa w tym kartonowym kraju dobrej zmiany - decydujące jest widzimisie urzędasów - w niektórych urzędach konserwator wymaga stworzenia dokumentacji przez rzeczoznawcę, w niektórych można ją wykonać samodzielnie - nie ma reguły, trzeba się dowiadywać przed całą akcją. Poza tym nieraz "rzeczoznawca" zrobi to jednak gorzej niż właściciel, który zna samochód....

i jeszcze - jak już ma się 3 samochody na żółtych, to już jest kolekcja, wtedy można rejestrować na żółte "co popadnie" np. 206 gti, 207, i co tam przyjdzie do głowy, wszak to już kolekcja muzealna a ty jesteś kustoszem i decydujesz o zamyśle , wiek samochodów nie gra wtedy roli, i tak robi kilku znanych mi "kolekcjonerów".

Re: 205 CTi "Gutek"

: 01 gru czw, 2016 11:08 am
autor: Martinoo
Łukasz ale jeśli chodzi o tą kolekcję to warunkiem jest chyba to że pojazdy muszą być z tej samej serii prawda??

Re: 205 CTi "Gutek"

: 01 gru czw, 2016 11:15 am
autor: DJPreZes
Nie bardzo - wszystko zależy od zamysłu "kustosza" i w ten sposób jeździ Lupo i chyba Prosie Cayenne na żółtych po naszych okolicach.

Re: 205 CTi "Gutek"

: 01 gru czw, 2016 11:33 am
autor: Indjana
Dzięki za szczegóły. Sam będę niedługo to robił, na pewno się przyda :)
Wrzuć zdjęcie jak wygląda z żółtymi :)

Re: 205 CTi "Gutek"

: 30 kwie ndz, 2017 8:47 am
autor: czargosia
Gutek za niedługo czas dostanie nowe felunki. Jakiś czas temu zakupiłem dzięki pomocy Rafałowi felgi INTRA z pakietu Gutmann-a. Felgi takie same jak ukradziono mi rok temu. Oryginalne felgi są z rantem. Rant już został ścięty.
Obecnie są u Grzegorza w Białymstoku gdzie będą wyszkiełkowane i pomalowane.
Podczas zakupu wyglądały tak.

Re: 205 CTi "Gutek"

: 30 kwie ndz, 2017 9:02 am
autor: szasz
Wymagają lekkiej pielęgnacji

Wysłane z mojego Venue 7 HSPA+ przy użyciu Tapatalka