Strona 1 z 3

Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 11 sie wt, 2009 3:07 pm
autor: krzycho-g
Witam

Ci którzy sie nie boją czytac tych zakazanych tekstów mogą co neico zapoznać się z projektem który wykonałem jakiś czas temu dla Zywika.
Podstawił mi ledwie zipiące RG 1.4 75KM. Po króttkiej rozmowie doszlismy do wniosku ze dobrym wyborem do tego autka będzie silnik z Puga 106 S16 o mocy 118 KM. Silnik przeszedł remont generalny głowicy, do tego zostały wymienione wszystkie uszczelniacze rozrzad i takie tam. Niektóre rzeczy musiały ulec modyfikacji zeby obudowa rozrządu zgrała się z łapą mocującą silnik ale udało się...
Ciekawostka to jest to ze ten silnik zajmuje w komorze duzo mniej miejsca niz 1.4 dzieki temu ze jest bardzo zwarty...

Do tego musiała zostać dorobiona rura wydechu pod silnikiem zeby wydech spasować z resztą od Puga. Przy okazji usunieto wystepującą w 106/VTS zwezke w jednej z rur wydechu co wydatnie poprawiło osiągi na wyższych obrotach
Do tego zamontowalismy hamulce z GTi zeby jednak bądź co bądź wyhamować troche predkosć która znacznie wzrosła..

Niestety auto jezdiło bardzo zle i dopiero po wymianie wałków rozrzadu i wszystkich dosłownie wszystkich czujników oraz pompy paliwa zaczeło jezdzić jak na S16 przystało czyli doooobrze ;-)
Ludzie którzy z Zywikiem jechali na Eurotripie wypowiadali sie w kazdym razie pozytywnie..
Napewno wiem ze do poprawy jest obrotomierz ale pewnie i to sie uda zrobic w jakimś czasie

Ponizej kilka zdjec:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 11 sie wt, 2009 3:30 pm
autor: LZ_205
wreszcie się doczekałem opisu tego auta bo jakoś żywik się nie chwalił specjalnie na forum 8)7

wydaje mi się że to o wiele lepsza opcja niż swap na 1,9 bądź co bądź to są jeszcze w miarę świeże silniki >:)

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 11 sie wt, 2009 3:33 pm
autor: krzycho-g
Zywik teraz ma duuz powazniejsze sprawy wiec postanowiłem ja za niego coś neicoś napisać...

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 11 sie wt, 2009 7:27 pm
autor: pszemeq
Opis opisem ale na żywo zapierdziela jeszcze lepiej.

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 11 sie wt, 2009 10:25 pm
autor: Para
Mialem okazje pochasac z Zywikiem na Euro Tripie i musze powiedziec ze auto zapierdziela jak trzeba :) Nie bylo nawet mowy zeby zostawalo w tyle za cala chmara GTI / S16tek lub Mi16tek :)

Ekipa angielska na poczatku podchodzila sceptycznie do widoku Garrosa na Euro Tripie ale po kilkuset przejechanych kilometrach ustawiali sie kolejkami zeby zajrzec po maske :)

Ten silnik wydaje sie idealnym rozwiazaniem. PS. jaka skrzynia tam siedzi ?

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 11 sie wt, 2009 11:13 pm
autor: kubas
super ! podobny silnik ma zagoscic u mnie pod maska jakby co to bede prosil o pomoc :D

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 12 sie śr, 2009 10:18 am
autor: krzycho-g
nie ma sprawy, pomoge opisem i zdjeciami jakby co. Silnik jest bardzo wdzieczny, samo wywalenie kata i zmiana CR daje na hamowni wynik ok 135 KM. Bardzo dobrze wytrzymuje tez turbo , znane przypadki ze na seryjnym dole ma 220 KM

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 03 wrz czw, 2009 10:11 am
autor: kubas
Mam pare pytań.
1. jaka pompe paliwa zastosowaliście ?
2. dlaczego musieliscie wymienic walki i czujniki ? zalozyliscie seryjne walki ?
3. masz moze jakas dokumentacje jak podlaczyc wiazke ?
4. ile mniej wiecej wazy ten silnik ?
5. wielki problem byl zeby seryjne zegary dzialaly ?
6. sprezyny zostaly te same co przy 1.4 ? Jesli tak to czy znaczaco samcohod w dol sie obnizyl ?

Dzieki za wszelka pomoc :)

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 03 wrz czw, 2009 10:29 am
autor: krzycho-g
1. pompa paliwa jest od 205 GTi ale równie dobrze moze byc załozona od 106 S16 w miejsce pompy tej co masz
2. teraz są seryjne wałki i czujniki
3. dokumentacje wykonywałem wiec moge podesłać ale tylko rozpiska w excelu jakie kable na jakie po numerach
3. Silnik jest ok 25 kg cieższy od 1.4
4. Niewielki ale rzeba zrobic moduł do obrotomierza
6. samochod poszedł w dół moze o 1cm

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 03 wrz czw, 2009 10:49 am
autor: kubas
bylbym wdzieczny za wszelkie info, gdybys napisal cos wiecej o tym module do obrotomierza to tez byloby super :)

mail cuba205@gmail.com

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 03 wrz czw, 2009 12:31 pm
autor: krzycho-g
a niby co mam ci napisac o nim ?;-)

albo robisz go na diodach i rezystorze - dosyc zawodne rozwiazanie albo wykorzystujesz kabel bodajze 426 i robisz układ który w odpowiedzi na zbocze narastajace sygnału zwiera 12V do masy na okres ok 10 mS 8)7

Mozesz to zrobic na niesmiertelnym 555 bądź na jakims małym uC - tak jak ja robie..

Ja zaczałem robic takie układziki bo juz nie mogłem dac sobie rady z diodami które kupowałem na 1000V a i tak potrafiły sie "letko" spalic...

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 26 sty wt, 2010 10:50 pm
autor: Zywik
Zakupiony kolektor ssący (poprzedni popękany/klejony), jak zrobi się cieplej dodatkowo będzie czyszczona przepustnica.

edit:
Wcześniej zakupione gadżety:

Obrazek

Obrazek

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 27 sty śr, 2010 7:45 am
autor: Para
No prosze, czyli jednak auto zostaje ? :)

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 27 sty śr, 2010 10:27 am
autor: Zywik
było ciężko.. ale Roland jednak zostaje! co nie zmienia faktu, że Git mi po głowie chodzi cały czas :]

Re: Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik

: 01 kwie czw, 2010 2:08 pm
autor: Zywik
dziś do rolanda trafiły nowe reflektory i akumulator.
Obrazek
Obrazek
Obrazek