Peugeot 205 RG S16 VTS Żywik
: 11 sie wt, 2009 3:07 pm
Witam
Ci którzy sie nie boją czytac tych zakazanych tekstów mogą co neico zapoznać się z projektem który wykonałem jakiś czas temu dla Zywika.
Podstawił mi ledwie zipiące RG 1.4 75KM. Po króttkiej rozmowie doszlismy do wniosku ze dobrym wyborem do tego autka będzie silnik z Puga 106 S16 o mocy 118 KM. Silnik przeszedł remont generalny głowicy, do tego zostały wymienione wszystkie uszczelniacze rozrzad i takie tam. Niektóre rzeczy musiały ulec modyfikacji zeby obudowa rozrządu zgrała się z łapą mocującą silnik ale udało się...
Ciekawostka to jest to ze ten silnik zajmuje w komorze duzo mniej miejsca niz 1.4 dzieki temu ze jest bardzo zwarty...
Do tego musiała zostać dorobiona rura wydechu pod silnikiem zeby wydech spasować z resztą od Puga. Przy okazji usunieto wystepującą w 106/VTS zwezke w jednej z rur wydechu co wydatnie poprawiło osiągi na wyższych obrotach
Do tego zamontowalismy hamulce z GTi zeby jednak bądź co bądź wyhamować troche predkosć która znacznie wzrosła..
Niestety auto jezdiło bardzo zle i dopiero po wymianie wałków rozrzadu i wszystkich dosłownie wszystkich czujników oraz pompy paliwa zaczeło jezdzić jak na S16 przystało czyli doooobrze
Ludzie którzy z Zywikiem jechali na Eurotripie wypowiadali sie w kazdym razie pozytywnie..
Napewno wiem ze do poprawy jest obrotomierz ale pewnie i to sie uda zrobic w jakimś czasie
Ponizej kilka zdjec:
Ci którzy sie nie boją czytac tych zakazanych tekstów mogą co neico zapoznać się z projektem który wykonałem jakiś czas temu dla Zywika.
Podstawił mi ledwie zipiące RG 1.4 75KM. Po króttkiej rozmowie doszlismy do wniosku ze dobrym wyborem do tego autka będzie silnik z Puga 106 S16 o mocy 118 KM. Silnik przeszedł remont generalny głowicy, do tego zostały wymienione wszystkie uszczelniacze rozrzad i takie tam. Niektóre rzeczy musiały ulec modyfikacji zeby obudowa rozrządu zgrała się z łapą mocującą silnik ale udało się...
Ciekawostka to jest to ze ten silnik zajmuje w komorze duzo mniej miejsca niz 1.4 dzieki temu ze jest bardzo zwarty...
Do tego musiała zostać dorobiona rura wydechu pod silnikiem zeby wydech spasować z resztą od Puga. Przy okazji usunieto wystepującą w 106/VTS zwezke w jednej z rur wydechu co wydatnie poprawiło osiągi na wyższych obrotach
Do tego zamontowalismy hamulce z GTi zeby jednak bądź co bądź wyhamować troche predkosć która znacznie wzrosła..
Niestety auto jezdiło bardzo zle i dopiero po wymianie wałków rozrzadu i wszystkich dosłownie wszystkich czujników oraz pompy paliwa zaczeło jezdzić jak na S16 przystało czyli doooobrze
Ludzie którzy z Zywikiem jechali na Eurotripie wypowiadali sie w kazdym razie pozytywnie..
Napewno wiem ze do poprawy jest obrotomierz ale pewnie i to sie uda zrobic w jakimś czasie
Ponizej kilka zdjec: