Strona 1 z 2

Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 26 mar pt, 2010 9:54 pm
autor: snovi
Witam! Autko kupiłem niedawno za grosze (700zl), niektórzy go kojarzą po kolorowym nadwoziu :)

Pare fotek:
ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Historia od poprzedniego właściciela - nowy tłumik / jakiś remont silnika
wiec praktycznie nic o nim nie wiem.

A teraz co by trzeba zrobić:
- kierunek już jest nowy
-krzyżak - na razie napsikałem Brunoxa i jakoś chodzi :)
-hamulce / miękki pedał hamulca / tylne się nie blokują na piasku / brak ręcznego - klocki sprawdziłem są ok ale lewy tył ma coś z odpowietrznikiem bo wykręciłem cały a płyn nie leci :(
-coś puka w zawieszeniu ale tym sie później zajmę
-coś nie tak z wolnymi obrotami, lata w zakresie od 1000 do 3000
-obwieszone drzwi
- fotele do wymiany, kierowcy oryginalny ale w kiepskim stanie, reszta od jakiegoś zwykłego puga
- malowanie kolorowych elementów

A teraz pytanka:
-gdzie się włącza halogeny z przodu?
-jaki muszę kupić cylinderek hamulcowy?( z książki "Sam naprawiam" wywnioskowałem ze jest to GIRLING a na allegro brak takich)
-czy może to wina pompy hamulcowej? jak się pod pompuje na wyłączonym silniku to jest twardy, na włączony robi się twardszy na samym dole.
-co może być winą pływających obrotów?

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i mam nadzieję że uda mi się go przywrócić do życia.

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 26 mar pt, 2010 10:08 pm
autor: babelo
1 Halogeny jak są drogowe to mają się włączać razem z długimi
2 Musisz sprawdzić Gerilnga są owalne bendixa okrągłe w miejscu gdzie się wkręca rurkę
3 Najpierw wymień cylinderek i odpowietrz układ
4 Czujnik położenia przepustnicy

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 27 mar sob, 2010 3:38 am
autor: Lubomir
Wygląda jakby był ''obity '' po imprezce :), życzę doprowadzenia do stanu trzeżwości :), zadziorną minkę ma, niezły z niego ananas :), nie zrażaj się :)

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 27 mar sob, 2010 11:48 am
autor: Pluto
Zawsze chciałem mieć RG :)
Życzę powodzenia i wytrwałości

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 30 mar wt, 2010 10:21 pm
autor: snovi
Dzisiaj grzebałem dalej w hamulcach i mam zonka, ukręciłem odpowietrznik w lewym zacisku :(
ma ktoś na to jakiś sposób?? Zacisk to chyba bendix?

Obrazek

drugie pytanie to pomiędzy obudową filtra powietrza a tym plastikowym dolotem powinna być jakaś guma/uszczelka? czy tylko sama opaska?

A trzecie to co to jest za przewód wychodzący ze skrzyni z wtyczką 3pinową(czerwone strzałki) i gdzie go podłączyć?
Wy też macie dziurę w obudowie skrzyni i widać wieniec zębaty?(żółta strzałka)

Obrazek

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 30 mar wt, 2010 10:26 pm
autor: DJPreZes
Co do filtra, to raczej tylko opaska z tego co pamiętam.
Ten przewód w tym silniku nigdzie nie jest podłączany ;)
Co do dziury, to każdy ma, ale tam powinna być zaślepka. Ja np. zaślepki do teraz nie dorwałem 8)7

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 30 mar wt, 2010 11:00 pm
autor: Beda
Na urwany odpowietrznik chyba jedynie rozwiercić mniejszym wiertłem i wydłubać pozostałości.
Najlepiej jeszcze mieć gwintownik i później poprawić gwint.
Ja tak u siebie zrobiłem, a wcześniej próbowałem jakieś stożki z lewym gwintem i łamały sie jak zapałki :/

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 19 kwie pn, 2010 8:08 pm
autor: snovi
Hamulce zrobione, czas zając się silnikiem. Mam Problem z obrotami, cały czas trzyma 2000tys obrotów. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? z tego co zaobserwowałem to tam chyba jest jakiś silniczek który reguluje obroty i widać ze ciągle trzyma przepustnice nie do końca puszczoną. nie opiera się na ograniczniku.

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 19 kwie pn, 2010 8:17 pm
autor: babelo
Jak chodzi cały czas na ssaniu to masz walnięty czynnik temperatury :)

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 19 kwie pn, 2010 8:23 pm
autor: snovi
to jest ten którego widać wyżej na zdjęciu z żółtą wtyczką?
wskaźnik na desce niby dobrze pokazuje.

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 19 kwie pn, 2010 8:36 pm
autor: babelo
Niebieską strzałką zaznaczyłem czujnik właśnie który pokazuje temp na desce a na pomarańczowo czujnik temp który prawdopodobnie masz padnięty!

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 20 kwie wt, 2010 11:17 pm
autor: snovi
a może to być coś innego? dzisiaj sprawdziłem oporność tego czujnika i niby się zgadza z charakterystykami w instrukcji.

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 21 kwie śr, 2010 9:23 am
autor: levis
sonda lambda :] lub czujnik temperatury płynu chłodniczego :]

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 21 kwie śr, 2010 12:50 pm
autor: chaos
w ładniejszym stanie za tą samą cene da się wyrwać ;)

Re: Reanimacja 205 Roland Garros 1990

: 21 kwie śr, 2010 1:24 pm
autor: Zywik
mam prawy błotnik do Rolanda, jak chcesz to PW.