CTI by RafGentry
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
CTI by RafGentry
Stało się! Kupiłem CTI!
Z dumą przedstawiam Wam mojego nowego Puga, piękne białe 205 CTI.
Drugiego auta szukałem od jakiegoś czasu. Na moim radarze znalazły się m.in. słynne częstochowskie Griffe wożące węgiel , CTI z Jasła - dziś auto Mai, GTI ze Zdzieszowic i GTI Monte Carlo ze Sztokholmu. Z różnych powodów żaden z powyższych samochodów nie trafił w moje ręce. Ale jak to mówią - "kto szuka, ten znajdzie", więc w końcu znalazłem swoją "perełkę".
To chyba żadna tajemnica - kupiłem CTI od Xonaxa, który wystawiał auto od sierpnia. Miałem jechać obejrzeć je od razu, lecz do Opola wybrałem się dopiero w zeszły weekend. Życzliwy Xonax wpuścił mnie za kierownicę, przejechałem autkiem kilkanaście kilometrów i wiedziałem, że to samochód wart swojej ceny. Po powrocie do domu trwały kalkulacje, konsultacje z "wtajemniczonymi", w końcu zapadła decyzja. Jadę i biorę, bo drugiego takiego auta mogę nie znaleźć i przez najbliższą zimę będę pluć sobie w brodę.
Auto jest z września 1991 roku, ma autentyczny przebieg 156 tysięcy kilometrów i jest zachowane w oryginalnym stanie. Co ważne - bezwypadkowe. Bardzo ładny lakier ,do wymiany jedynie prawy błotnik z przodu, na którym pojawiła się korozja.
Samochód nie wytłuczony, bardzo dzielnie znosi jazdę po polskich drogach. Skrzypi jedynie cerata podszewki szyberdachu ocierając się o pałąk
Drzwi otwierają i zamykają się idealnie, ograniczniki nie strzelają. Szwankuje tylko centralny zamek, ale tym zajmę się w odpowiednim czasie...
Wyposażenie jest dosyć bogate jak na CTI. Auto ma elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, elektrycznie otwierany dach (z pokrowcem w komplecie). W dodatku wzbogacony o piękne skórzane fotele z Griffe. Jeździ się na nich cudownie, wyglądają nieziemsko... Po przyjeździe do Krakowa auto otrzymało gałkę zmiany biegów z GTI (dzięki Druan!) i felgi SL434 z Gentry.
Dach jest brezentowy, uszyty jakiś czas temu przez poprzednich właścicieli. Jego stan jest OK. Tylna szyba nie jest super przejrzysta i puściło kilka szwów tu i ówdzie, ale myślę że posłuży jeszcze parę lat. Konstrukcja w porządku. Janek zakupił nowe łyżwy z ASO, 180 złotych za sztukę, dach otwiera się i zamyka bez problemów...
Co do silnika - wszystko gra i buczy. Xonax zrobił mu profilaktyczny remont, dotarł go i teraz motor zachowuje się jak po wyjeździe z fabryki. Zalany Castrolem Magnatekiem aż prosi się o wkręcanie na obroty. Po odpaleniu trzyma 6 barów. Nie ma problemów z temperaturą, ani właściwie z niczym innym... Więcej o wymianach dokonanych przez Xonaxa dowiecie się TU http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=2&t=21141
Hamulce są nieseryjne. Zaciski pochodzą z ZX, klocki Textar z nacinanymi tarczami Speedmax 266 mm zapewniają dużo lepsze hamowanie niż seryjne heble z CTI. Ręczny również zrobiony, chodzi leciutko i fajnie chwyta. Jedyne co mi pozostało w tym temacie, to pomalowanie zacisków i bębnów na jakiś kolor pasujący do klimatu auta. Byle nie czerwony. Jakieś pomysły
Wydech jest nieoryginalny. To Remus z dość dużym "kominem", ale widziałem już gorsze tłumiki w 205-tkach (pozdro Maja ). Na szczęście nie buczy, tylko spokojnie mruczy. Nie jest głośniejszy niż seryjny wydech z 1,9. Na razie nie planuję go demontować, ale jakby ktoś miał oryginalnego Bosala, to mogę się kiedys podmienić
Wizualnie CTI nie można nic zarzucić. Jest prosty, niepoobijany, poszerzenia trzymają się jak pan Pug przykazał, zderzaki wymienione są na nowe. Dzieła zniszczenia dopełniają nowe lampy przednie Valeo sprowadzone przez Xonaxa z Francji Pięknie współgrają z żółtymi halogenkami Denji (te z kolei sprowadzone przez Józka z Dalekiego Wschodu). Lakier z wyjątkiem wspomnianej małej purchli na przednim błotniku jest prześliczny. Kod lakieru na przednim pasie to EWL IVI - zna ktoś taki? Czy to nie Meije White jak w Józkowym GTI?
Cóż więcej mówić? Auto doinwestowane, właściwie to na upartego można go po prostu umyć, odkurzyć i cieszyć się jazdą. Bo nic mu nie dolega. Nie zapłaciłem mało, ale już teraz wiem, że dobrze ulokowałem gotówkę. 205-tek jest coraz mniej i trzeba wyłapywać zadbane i rzadkie egzemplarze, póki w ogóle jeszcze są...
Teraz parę fotek. Na lepsze ujęcia przyjdzie czas...
Pierwsze oględziny Komin, przez który przeszedłby św. Mikołaj Cząstka Griffe w białym CTI Auto już w Krakowie (fotki by Druan)
Z dumą przedstawiam Wam mojego nowego Puga, piękne białe 205 CTI.
Drugiego auta szukałem od jakiegoś czasu. Na moim radarze znalazły się m.in. słynne częstochowskie Griffe wożące węgiel , CTI z Jasła - dziś auto Mai, GTI ze Zdzieszowic i GTI Monte Carlo ze Sztokholmu. Z różnych powodów żaden z powyższych samochodów nie trafił w moje ręce. Ale jak to mówią - "kto szuka, ten znajdzie", więc w końcu znalazłem swoją "perełkę".
To chyba żadna tajemnica - kupiłem CTI od Xonaxa, który wystawiał auto od sierpnia. Miałem jechać obejrzeć je od razu, lecz do Opola wybrałem się dopiero w zeszły weekend. Życzliwy Xonax wpuścił mnie za kierownicę, przejechałem autkiem kilkanaście kilometrów i wiedziałem, że to samochód wart swojej ceny. Po powrocie do domu trwały kalkulacje, konsultacje z "wtajemniczonymi", w końcu zapadła decyzja. Jadę i biorę, bo drugiego takiego auta mogę nie znaleźć i przez najbliższą zimę będę pluć sobie w brodę.
Auto jest z września 1991 roku, ma autentyczny przebieg 156 tysięcy kilometrów i jest zachowane w oryginalnym stanie. Co ważne - bezwypadkowe. Bardzo ładny lakier ,do wymiany jedynie prawy błotnik z przodu, na którym pojawiła się korozja.
Samochód nie wytłuczony, bardzo dzielnie znosi jazdę po polskich drogach. Skrzypi jedynie cerata podszewki szyberdachu ocierając się o pałąk
Drzwi otwierają i zamykają się idealnie, ograniczniki nie strzelają. Szwankuje tylko centralny zamek, ale tym zajmę się w odpowiednim czasie...
Wyposażenie jest dosyć bogate jak na CTI. Auto ma elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, elektrycznie otwierany dach (z pokrowcem w komplecie). W dodatku wzbogacony o piękne skórzane fotele z Griffe. Jeździ się na nich cudownie, wyglądają nieziemsko... Po przyjeździe do Krakowa auto otrzymało gałkę zmiany biegów z GTI (dzięki Druan!) i felgi SL434 z Gentry.
Dach jest brezentowy, uszyty jakiś czas temu przez poprzednich właścicieli. Jego stan jest OK. Tylna szyba nie jest super przejrzysta i puściło kilka szwów tu i ówdzie, ale myślę że posłuży jeszcze parę lat. Konstrukcja w porządku. Janek zakupił nowe łyżwy z ASO, 180 złotych za sztukę, dach otwiera się i zamyka bez problemów...
Co do silnika - wszystko gra i buczy. Xonax zrobił mu profilaktyczny remont, dotarł go i teraz motor zachowuje się jak po wyjeździe z fabryki. Zalany Castrolem Magnatekiem aż prosi się o wkręcanie na obroty. Po odpaleniu trzyma 6 barów. Nie ma problemów z temperaturą, ani właściwie z niczym innym... Więcej o wymianach dokonanych przez Xonaxa dowiecie się TU http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=2&t=21141
Hamulce są nieseryjne. Zaciski pochodzą z ZX, klocki Textar z nacinanymi tarczami Speedmax 266 mm zapewniają dużo lepsze hamowanie niż seryjne heble z CTI. Ręczny również zrobiony, chodzi leciutko i fajnie chwyta. Jedyne co mi pozostało w tym temacie, to pomalowanie zacisków i bębnów na jakiś kolor pasujący do klimatu auta. Byle nie czerwony. Jakieś pomysły
Wydech jest nieoryginalny. To Remus z dość dużym "kominem", ale widziałem już gorsze tłumiki w 205-tkach (pozdro Maja ). Na szczęście nie buczy, tylko spokojnie mruczy. Nie jest głośniejszy niż seryjny wydech z 1,9. Na razie nie planuję go demontować, ale jakby ktoś miał oryginalnego Bosala, to mogę się kiedys podmienić
Wizualnie CTI nie można nic zarzucić. Jest prosty, niepoobijany, poszerzenia trzymają się jak pan Pug przykazał, zderzaki wymienione są na nowe. Dzieła zniszczenia dopełniają nowe lampy przednie Valeo sprowadzone przez Xonaxa z Francji Pięknie współgrają z żółtymi halogenkami Denji (te z kolei sprowadzone przez Józka z Dalekiego Wschodu). Lakier z wyjątkiem wspomnianej małej purchli na przednim błotniku jest prześliczny. Kod lakieru na przednim pasie to EWL IVI - zna ktoś taki? Czy to nie Meije White jak w Józkowym GTI?
Cóż więcej mówić? Auto doinwestowane, właściwie to na upartego można go po prostu umyć, odkurzyć i cieszyć się jazdą. Bo nic mu nie dolega. Nie zapłaciłem mało, ale już teraz wiem, że dobrze ulokowałem gotówkę. 205-tek jest coraz mniej i trzeba wyłapywać zadbane i rzadkie egzemplarze, póki w ogóle jeszcze są...
Teraz parę fotek. Na lepsze ujęcia przyjdzie czas...
Pierwsze oględziny Komin, przez który przeszedłby św. Mikołaj Cząstka Griffe w białym CTI Auto już w Krakowie (fotki by Druan)
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: CTI by RafGentry
Tak jak Ci pisalem na gg to jest to! A nie tam jakis szpachlowoz:)
Kazda morda pasuje do Forda!
- baltazar_gabka
- Junior
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 mar czw, 2010 1:50 pm
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 4119593
- Lokalizacja: Zamość
Re: CTI by RafGentry
EWL IVI - to jest ten sam lakier co ja mam na CJ lakiernik mówił ze jest dość rzadki i auta w tym lakierze wychodziły tylko 2 lata. Gratulacje Raf oby służył wiernie;)
http://www.baltazar_gabka.205.pl/
- aeli
- Nowicjusz
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 lis śr, 2009 7:19 pm
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 4482578
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CTI by RafGentry
jest Cudo !!!
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Dobrze że trafił w dobre ręce A co z Gentry "idzie w ludzi" czy zostaje do towarzystwa dla Cti
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Małysz
- Uzalezniony
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
- Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 4121955
- Login tlen: adamdrozdzu
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
GRATULACJE!!!
Piękny egzemplarz. Z opisu i ze zdjęć wynika, ze warto było zapłacić za niego więcej kasy.
Co do Gentry, to pewnie zostanie u Ciebie, mieć dwie fajne 205tki, to lepsze niż jedną.
Piękny egzemplarz. Z opisu i ze zdjęć wynika, ze warto było zapłacić za niego więcej kasy.
Co do Gentry, to pewnie zostanie u Ciebie, mieć dwie fajne 205tki, to lepsze niż jedną.
Król jest tylko jeden
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
-
- Nowicjusz
- Posty: 81
- Rejestracja: 02 maja ndz, 2010 6:07 pm
- Posiadany PUG: XL
- Numer Gadu-gadu: 8935566
Re: CTI by RafGentry
Ale czyścioch :d
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Gratuluje Rafal, wreszcie jakas zmiana. Cos sie nie zapowiadalo, ze zaczna sie jakies wieksze prace przy Gentry wiec wedlug mnie przejscie na CTI to bardzo dobry pomysl
Felgi jak zwykle sie pieknie dopasowaly
Felgi jak zwykle sie pieknie dopasowaly
Re: CTI by RafGentry
Gentry narazie jest moje ,bo stoi u mnie w garażu,będe go szabrował po mału
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
gratz
to jak tak to oddaj mój reflektorrobson pisze:Gentry narazie jest moje ,bo stoi u mnie w garażu,będe go szabrował po mału
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Gratsy Raf, piękna sztuka
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Poszperałem nieco, choć nie było łatwo i znalazłem informację na temat tego lakieru. Nazywa się on Ermine White (Gronostajowa Biel). Pugi na pewno nie były malowane na ten kolor tylko przez dwa lata, bo odnalazłem 205-tki z 1988 z kodem EWL IVI.baltazar_gabka pisze:EWL IVI - to jest ten sam lakier co ja mam na CJ lakiernik mówił ze jest dość rzadki i auta w tym lakierze wychodziły tylko 2 lata. Gratulacje Raf oby służył wiernie;)
Ale fakt, że jest baardzo rzadki. A wydawało mi się, że na Gentry mam rzadki lakier
Co do Gentry, to będzie niebawem na sprzedaż... Ale to nie jest oficjalna informacja
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Maja
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 16 kwie pt, 2010 5:47 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI, 205 Forever 1.9D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: CTI by RafGentry
Może zostaw Gentry. Masz w nim gaz, bedzie na codzień a CTI od święta.
- Czak
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 30 lip czw, 2009 4:12 pm
- Posiadany PUG: 205 1.9 Gentry
- Numer Gadu-gadu: 2757168
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Co do Gentry, to będzie niebawem na sprzedaż... Ale to nie jest oficjalna informacja
Nie chcesz tego zrobić.... przemyśl to jeszcze tak wiernie Ci służył... Jak już to znajdź mu dobrego właściciela .
Osobiście Gentry z gazem bym zostawił, a tego używał od święta aczkolwiek ciężko utrzymać 2 samochody. Gdybyś się jednak pozbywał to mogę się zamienić za 2x 1.6Gti : P(joke)
Tak patrze na ten Kraków to chyba będe musiał się skoczyć po Dimmę, żeby się wyróżniać :p.
P.S Powinieneś zmienić nicka na RafCTI ;P.