Poranna wycieczka na Śląsk i stałem się posiadaczem 205tki od Thorina,
Fotka już pod domem:
Plany to doprowadzić to do fajnego stanu, na początek chcę wsadzić gaz za co pewnie większość użytkowników mnie zlinczuje, ale że auto będzie używane na codzień to znacznie obniży to eksploatacje, na pewno wleci nowa klapa, lotka na nową klapę, usunę korozję tam gdzie się pojawia, poszerzenia chciałbym zrobić na czarno tak jak jest w oryginale ( przy okazji możecie polecić jakiś dobry czarny spray aby plastiki po malowaniu wyglądały całkiem ok?) na pewno jakaś wizja jeszcze się pojawi, zastanawiam się nad wywaleniem parapetu z tyłu ale to już zobaczymy w przyszłości
Re: Peugeot 205 GTI
: 25 wrz ndz, 2011 4:43 pm
autor: miccha123
Fajny, ale prosze o wiecej fotek co chodzi o plastiki to struktura w sprayu je maznij matowa,ja w Mi16 405 maznalem i dobre 2 lata trzyma
Re: Peugeot 205 GTI
: 11 paź wt, 2011 10:14 pm
autor: robson
Ale to chyba orginalny parapet i może by go zachować,ale gratuluje zakupu
Re: Peugeot 205 GTI
: 12 paź śr, 2011 1:31 am
autor: Czak
Widziałem to auto na żywo. Ciesze się, że zostało w klubie nie cieszy mnie jednak fakt, że Thorin nie ma teraz 205tki, bo fajny z niego gość, ale może mu się coś jeszcze trafi. Nie ukrywam, że nie jest to 205tka w mega dobrym stanie...troche kasy trzeba w nią wsadzić moim zdaniem, ale każde GTI zasługuje na operacje odmładzającą.
Życzę powodzenia i czekam na dalsze relacje. Do tych poszerzeń użyj Black Trim Wax , trzyma z rok , a będą jednolite te poszerzenia. Miałem tak też w swoim czarnym Peugeocie .
Co do parapetu to wywaliłbym to ścierwo, bo tylko psuje wygląd i wcale nie dostaje +5 do respektu na mieście. Oryginał nie oryginał, 205tka powinna być na klasycznych "tajlach" Sam się tego oduczyłem wywalając Angel Eyesy z czarnego
Re: Peugeot 205 GTI
: 26 lis sob, 2011 4:23 pm
autor: wasik
Małe uaktualnienie.. 205'tka miała zostać sprzedana jednak z powodu braku zainteresowania jak i frajdy z jazdy jaką daje, zostaje u mnie,
Na chwilę obecną auto bez poszerzeń, na wiosnę ruszy malowanie, jeszcze nie wiem czy całego auta, czy tylko "tylnej części".
Silnik dalej do końca się nie wkręca, podejrzenia na pompę paliwa/przepływomierz, tak czy siak mam całą zimę żeby się tym zająć,
W planach na pewno, wywalenie przednich foteli i zastąpienie oryginalnymi, muszę jeszcze dokupić schowek, tylna klapa dalej nie jest wymieniona, wodziki od skrzyni biegów do wymiany, trzeba będzie dokupić czerwoną listwę do przedniego zderzaka, plastiki ogólnie pomalować na czarno i na pewno coś się jeszcze znajdzie,
Dzisiaj dla poprawy humoru odwiedziłem kumpla i przymierzyliśmy felgi z jego 306'tki:
Także teraz już wiem jakie felgi chce do swojej 205tki : D, opony to 195/50/15 , więc jakby ktoś widział gdzieś takie felgi to byłbym wdzięczny za podesłanie : )
Na nowych felgach i laczkach o profilu 45 okaże się czy będę obniżał auto czy nie
Re: Peugeot 205 GTI
: 26 lis sob, 2011 4:48 pm
autor: RafGentry
No wreszcie dobre wieści! Fajnie, że zostawiłeś sobie GTI. Naprawdę warto inwestować w te samochody, bo doczekaliśmy się czasów, gdy z roku na rok tylko zyskują na wartości.
Nie słuchaj Czaka i zostaw sobie ten "parapet". To oryginalny smaczek z palety akcesoriów do GTI, w dodatku sprawia że Twój Pug wyróżnia się spośród wielu innych.
Wiadomo - piękny nie jest, ale jego brutalistyczny kształt nawiązuje do lat 80' a o to przecież chodzi, żeby nasze auta zachowały jak najwięcej klimatu z dawnych czasów...
Co do felg - kiedyś były podobne do sprzedania na tym forum za jakieś grosze. Chyba 300-350 złotych, ale nikt ich nie wziął.
Dokładnie takie:
A w ogóle to ten wzór trochę przypomina Gutmanny, także zmierzasz w dobrym kierunku
Re: Peugeot 205 GTI
: 26 lis sob, 2011 4:54 pm
autor: grzesiek309
A jak ja szukałem takich felg to przez pół roku żadnych nie było
Re: Peugeot 205 GTI
: 13 maja ndz, 2012 1:11 pm
autor: wasik
mały update:
Wizualnie nie wiele się działo przy aucie, wciąż czeka na malowanie, nowa czerwona listwa zderzaka też czeka grzecznie na swój dzień
za to mechanicznie poszło trochę do przodu, nowa uszczelka pod miską, świeżutki olej wraz z filtrem, wymieniłem kopułkę z paluchem, wleciała też druga przepustnica, w końcu auto trzyma równe obroty, chociaż czasami jeszcze trochę szarpie. Dalej się nie wkręca do końca ale to już chyba wina komputera, przynajmniej już równo ciągnie do 6k rpm, tutaj taki słaby filmik na starych gumach:
zostało jeszcze zrobienie rozrządu i chyba będzie spokój.
W końcu kupiłem wymarzone fele ! : D
profil kosmiczny przez co auto wygląda jak czołg, ale i tak felgi będę malował na biało więc zmienię też opony na profil 45/50
i jeszcze jedna dziwna sprawa, jak mierzyłem felgi u kumpla te białe to sprawdzaliśmy tylko lewą stronę i było wszystko ok, teraz założyłem te felgi, pomijam fakt że śruby są za krótkie i muszę kupić dłuższe, ale o ile prawy tył jest identyczny względem lewego to prawy przód odstaje od budy o 1cm bardziej niż lewy, w dodatku sprawia wrażenie bycia pod skosem lekko. Ktoś ma jakiś pomysł?
Re: Peugeot 205 GTI
: 13 maja ndz, 2012 6:36 pm
autor: grzesiek309
Opcje z kołami są dwie. Albo masz krzywy zawias albo krzywy przód. Ja mam w 309 przedni pas krzywy, przez co mam też krzywo lewy błotnik i koło również wygląda, jakby wystawało mocniej
Re: Peugeot 205 GTI
: 13 maja ndz, 2012 6:46 pm
autor: wasik
kurdeee, wydaje mi się że na Sl'ach 201 miałem przód równo, spróbuję założyć w któryś dzień stalówki, powinno być dobrze wid
byłem zmierzyć, z lewej strony przód względem tyłu jest równo, a niestety z prawej przód ucieka względem tyłu,
więc prawdopodobnie budę można wykluczyć, nie wiem... może to być kwestia dłuższej półosi z prawej strony np. ?
Re: Peugeot 205 GTI
: 13 maja ndz, 2012 7:01 pm
autor: Munne
zalej paliwa
Re: Peugeot 205 GTI
: 13 maja ndz, 2012 7:49 pm
autor: TO-MI
wasik pisze:
byłem zmierzyć, z lewej strony przód względem tyłu jest równo, a niestety z prawej przód ucieka względem tyłu,
więc prawdopodobnie budę można wykluczyć, nie wiem... może to być kwestia dłuższej półosi z prawej strony np. ?
na pewno to nie wina półosi
jak już to wahacz lub amor albo sanki ewentualnie jakaś inna zwrotnica
co znaczy że z prawej przód ucieka względem tyłu może po prostu błotnik prawy jest ze zwyklaka i jest mniej wypukły
Re: Peugeot 205 GTI
: 13 maja ndz, 2012 7:56 pm
autor: wasik
ale mierzyłem to na takiej zasadzie że przykładałem prostą listwę równolegle do koła i z lewej strony dotykała kół, a z prawej przykładając równolegle do przodu, od tyłu odstawała o jakiś 1cm. Więc błotnik odpada, czyli wahacz-amor-zwrotnica lub sanki tak?
Re: Peugeot 205 GTI
: 13 maja ndz, 2012 8:08 pm
autor: TO-MI
nie koniecznie
nie pamiętam czy tył ma ten sam rozstaw co przód (chyba inny więc łata nie powinna przylegać)
może to być nawet belka bo i na niej jest możliwość lekkiej korekty
ale skoro koło łapie skosa to tu trzeba szukać (wahacz od 309 jest szerszy ale nie pamiętam ile na strone)
na spokojnie to trzeba przeanalizować