Strona 1 z 13

Z XS'a do XS'a :)

: 21 maja pn, 2012 2:15 pm
autor: scaliburgreg
Po zakupie swojego drugiego w życiu XS'a, a łącznie już czwartej 205-ki w rodzinie poczułem, że i ja muszę tu coś naskrobać.
Mój pierwszy XS 1.4 TU3M pochodził z Torunia, gdzie jeździł nim starszy Pan, jednak stan ogólny auta był średni i nosiło ono znaki zaniedbania. Mimo to jazda dawała dużo radości aż do pierwszego dnia tegorocznej wiosny, kiedy to miałem wydawało się z początku nie aż tak groźną kolizję. Opisałem z resztą ten przypadek na forum. Gdy byłem bardzo blisko brania się do jego naprawy zobaczyłem ogłoszenie kolegi daro_06 i natychmiast wziąłem telefon do ręki. 8)

Tym oto sposobem stałem się właścicielem XS'a TU3S z 1988 roku. Podróż z Łodzi 150 KM do Ostrowa Wlkp przebiegła bezproblemowo, a na obwodnicy autko pokazało swoje możliwości (katalogowy V-max) :mrgreen:
Samochód kosztował mnie sporo więcej niż poprzedni, ale jego stan odzwierciedla różnicę w cenie. Mechanicznie o wiele mniej zużyty. Niemal na pewno bezwypadkowy - oryginalny kluczyk pasuje do wszystkich 6 zamków (drzwi: lewe, prawe, klapa bagażnika, korek wlewu paliwa, schowek w kabinie no i oczywiście stacyjka). Przebieg trochę ponad 221 tys. też wygląda na oryginalny. Jedynym mankamentem była kończąca się tylna belka, ale mając świetną beleczkę w domu do przełożenia nie przejmowałem się tym podczas zakupu. Swoją drogą lepsza belka z poprzedniego autka jest już w nowym razem z felgami BBS z niemieckiego katalogu dodatków
Obrazek to te powiększone na fotce ;) Brakuje mi do nich dekielków, ale i tak są cudowne, choć z bliska zdradzają wyraźne blizny z przeszłości, dlatego kolejnym celem jest ich renowacja, bo autko samo w sobie po wymianie belki jest teraz w 100% sprawne. I jak to w XS'ach jest też świetnie wyposażone:
- silnik 1.4 TU3S na Solexowym dwugardzielu 32/34 Z2 - 84 KM i 120 NM to już prawie jak w GTi 8)7
- elektryczne szyby
- centralny zamek na pilota
- duży szyberdach
- uchylane tylne szyby
- zegary z obrotkiem
- genialnie wyprofilowane kubły - mam 180 wzrostu i nie siedziałem jeszcze w lepszym fotelu niż ten :D
- przelot z Dużego Fiata z grubą końcówką dają wspaniałe efekty dźwiękowe - każde mocniejsze dodanie gazu daje wrażenie prosto jak z tras odcinków specjalnych :)
- zabezpieczenie antykradzieżowe: dodana manualna odcinka zapłonu - dobrze ukryty pstryczek elektryczek :Y
- o alufelgach już było

Z planów na przyszłość to jak wspomniałem renowacja felg oraz zabezpieczenie auta przed rdzą wraz z polerką lakieru, a na najbliższy czas wyjęcie z rozbitego wszystkiego co może się przydać i oddanie reszty na złom, bo auto ma przesunięty pas przedni i jego remont jest po prostu bez sensu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 21 maja pn, 2012 10:46 pm
autor: daro_06
Cieszę się bardzo że autko trafiło w dobre ręce :) Cały czas będę pamiętał dobre chwile spędzone z tym samochodem, pierwszy wyścig oraz najśmieszniejsze i bezcenne :D wygląd osób które widziały albo zostały objechane przez to auto :P Co do wydechu to przelot z japońskim przelotowym tłumikiem dedykowanym do hondy prelude (prezent na 18-ste urodziny od kuzyna :D )
Pozdrawiam Karol :)

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 21 maja pn, 2012 11:05 pm
autor: Munne
Niezly SUV:)

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 22 maja wt, 2012 12:19 am
autor: scaliburgreg
daro_06 pisze:Cieszę się bardzo że autko trafiło w dobre ręce :) Cały czas będę pamiętał dobre chwile spędzone z tym samochodem, pierwszy wyścig oraz najśmieszniejsze i bezcenne :D wygląd osób które widziały albo zostały objechane przez to auto :P Co do wydechu to przelot z japońskim przelotowym tłumikiem dedykowanym do hondy prelude (prezent na 18-ste urodziny od kuzyna :D )
Pozdrawiam Karol :)
Co do tłumika to nie chcę się spierać ale brat miał identyczny w swoim XSie i teraz zamontował go do Winnera i to JEST tłumik z Dużego Fiata O-) Po prostu 8) To, że ktoś nazwał go tłumikiem z Preludy niewiele zmienia :wink:

Belka stoi odrobinę za wysoko :mrgreen: Przez co wóz wygląda na gotowego do akcji hehe
Ale jestem jej pewny, bo wiele zniosła w poprzednim. Z resztą dopiero po jej założeniu mogłem zmienić koła, bo na oryginalnej obcierały by opony. Teraz jeżdżę na Dunlop'ach SP 2000 z przodu i Dunlop'ach SP All Season z tyłu w rozmiarze 185/60 R14.

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 22 maja wt, 2012 4:29 pm
autor: scaliburgreg
Dziecinnie proste zadanie - znajdź 3 różnice :D

Obrazek
Obrazek

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 22 maja wt, 2012 4:39 pm
autor: RafGentry
Jeśli możesz, to załączaj fotki przez forumowy mechanizm. Tak jest o wiele prościej i masz gwarancję, że zdjęcia nie znikną z serwera oraz, że nie wyświetlą się niepożądane reklamy.
Mi na przykład po kliknięciu w link fotosika, powiększenie się nie wyświetla.

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 22 maja wt, 2012 9:00 pm
autor: krzyska
wie ktoś jakiej firmy jest felga z pozycji 13? Gdzieś widziałem je na Gti.

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 23 maja śr, 2012 8:12 am
autor: Para
Listewki w zderzaku magicznie zmienily kolor no i rejestracja jest inna. Co jeszcze ?

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 23 maja śr, 2012 11:46 am
autor: scaliburgreg
Same zderzaki też odświeżone czernidłem, choć akurat na tych fotkach trudniej dostrzec :)

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 23 maja śr, 2012 2:34 pm
autor: pawel
jakim czarnidłem?

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 23 maja śr, 2012 7:14 pm
autor: scaliburgreg
A choćby takim http://autokosmetyki24.pl/automax-autom ... l_852.html Pytaj w sklepach, albo na stacjach benzynowych.
Jak masz wypłowiałe zderzaki malujesz tym bez przygotowywania powierzchni 2, 3 warstwy i wyglądają jak nowe ;)
Na zdjęciach 'przed' i 'po'.

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 26 maja sob, 2012 11:02 pm
autor: scaliburgreg
Dzisiaj bawiłem się pół dnia z fotelami - zapieczone śruby twardo walczyły, ale w końcu poległy :D Z dwóch par kubłów zmiksowałem lepsze szyny z lepszymi siedziskami i oparciami i fotele są niemal jak nowe :P

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 25 lip śr, 2012 6:59 pm
autor: scaliburgreg
W ostatnich dniach w aucie pojawiło się kilka rzeczy i dlatego postanowiłem zrobić aktualizację.
Po pierwsze samochód znów stoi na felgach, na których wróciłem nim z Łodzi gdy go kupowałem, bo BBSy pokazały swój faktyczny stan podczas jazdy autostradą. Przy 140 km/h autem dość mocno trząsło, dodając to, że są po odzierane nadają się do kompletnej renowacji (wyważanie już tu niewiele pomoże). Na tylnej osi zawitała również używana para Continental Premium Contact tylko do końca sezonu, bo na przyszły rok celem jest nowiutki komplet Regal Racer :) Trzymam się rozmiaru 185/60R14, bo węższe kiepsko wyglądają, a szersze mogłyby obcierać.
Największa zmiana zaszła pod maską, gdyż autko dostało nowe wysoko przepływowe Płuco od K&N http://motoego.pl/data/gfx/pictures/lar ... 0964_1.jpg o kodzie producenta E-9121.
Pierwsze wrażenie - silnik ciut lepiej zbiera się z niskich obrotów i ciekaw jestem czy choć trochę spadnie spalanie, jak 'obiecuje' opis produktu :wink:

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 25 lip śr, 2012 8:33 pm
autor: grzesiek309
Na BBSach lepiej wyglądał ale wiadomo, bezpieczeństwo ważniejsze :Y

Re: Z XS'a do XS'a :)

: 25 lip śr, 2012 8:43 pm
autor: scaliburgreg
grzesiek309 pisze:Na BBSach lepiej wyglądał ale wiadomo, bezpieczeństwo ważniejsze :Y
Na zdjęciach tak ;) Ale felgi z bliska ujawniały spore blizny rzucające się w oczy, a jako, że aktualnie nie mam funduszy na ich renowację założyłem drugi komplet. To jakaś imitacja Speedline'ów (również OZ Racing robi podobne felgi) - też fajne i bardziej zbliżone do rajdowego charakteru, ale przede wszystkim w dużo lepszym stanie :)