Strona 1 z 2

205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 8:47 pm
autor: Serek
Witam,
Od kiedy mam 205tkę, a jest to od 5 lat (Forever 1,1, zielony) marzył mi się CTI... Nadarzyła się okazja, z której skorzystałem. Wpadła mi w ręce dosyć zaniedbana, czerwona 205tka CTI z 86 roku. Od początku wiedziałem, że sporo roboty przede mną. Póki co zrobione:
- wymieniony dach (dzięki Slavko!). Stary był w nie najgorszym stanie, lecz miał jeden mankament... szyba z pleksy xD.
- nie obeszło się bez zaprawek, odrobiny lakieru, no i niestety dwóch wstawek, a właściwie trzech. W bagażniku przerdzewiała dziura- wspawana wstawka i odpowiednio zabezpieczona. W nadkole także wypadła dość spora dziura, też wstawka. Pod siedzeniem pasażera przerdzewiała w jednym miejscu dziura- na tyle mała, że wyszlifowałem, zabezpieczyłem i uzupełniłem włóknem z żywicą.
- wywalona instalacja kuchenna. To, co tam było to był totalny śmietnik. Instalacja gazowa po najmniejszej linii oporu, do tego bez legalizacji i wpisu do dowodu. Porażka.
- Zaspawany pęknięty kolektor wydechowy. Póki co. Kupiłem już "nowy", ale czeka na złą pogodę, by mi się chciało go założyć ;)
- Lusterka od M3. Trochę to dziwnie wygląda w tak starym aucie, ale zdążyłem się przyzwyczaić. Nie zmieniałbym, gdyby nie fakt, że miał jedno lusterko oryginalne, lecz w słabym stanie, a drugie standardowe (nie GTI/CTI), z regulacją. No i niewiele mnie to kosztowało :)
- Felgi speedline 15". Cóż, na stalowych 13stkach to zupełnie inny samochód. Do tego Toyo Proxes 195/50 i auto trzyma się świetnie, oraz prezentuje się dużo lepiej.
- braki w plastikach uzupełnione (tutaj jeszcze raz podziękowania dla Slavko).
- Niestety przy próbie regeneracji halogenów stłukł mi się jeden... więc postanowiłem w miejsce obu włożyć diodowe lampy o podobnych rozmiarach jako dzienne. Do tego podłączyłem je tak, że włączają się w momencie przekręcenia stacyjki. Parę spraw w tym momencie trzeba przemilczeć, więc proszę nie komentować ;)
- Stary klakson po prostu się rozsypał. Na szczęście miałem na przeszczep rozbitka.
- Brakowało półki, więc takową dokupiłem. Miała już otwory pod głośniki, więc trochę je dorzeźbiłem i wylądowały tam 2 głośniki 6x9", których nota bene przy złożonym dachu w ogóle nie słychać xD.
- Podświetlenie deski czerwonymi diodami. Spodziewałem się lepszego efektu. Niestety oświetlenie jest bardzo nierównomierne i daje dobry efekt tylko w nocy.
- Silnik nie wymagał za dużo uwagi, ale jeszcze jest trochę do zrobienia. Póki co założyłem "nowy" przepływomierz, gdyż poprzedni najwyraźniej oberwał od wadliwej instalacji gazowej, oraz dorobiłem nową rurę doprowadzającą powietrze do filtra. Wszystkie filtry i płyny wymienione. Pasek klinowy także. Pasek rozrządu musi wytrzymać do następnej wypłaty ;) podobnie z regulacjami (których potrzebuje...)
- Na koniec polerka lakieru i dawka wosku koloryzującego odświeżyła świetnie lakier... choć nie ukrywam, że po bliższym przyjrzeniu się ewidentnie widać, że przydałby się mu nowy.

Do zrobienia:
- Białe kierunkowskazy, oraz tylne lampy od nowszych modeli. Tak czy inaczej prawy jest pęknięty więc kwalifikował się do wymiany, a mam już te nowe lampy z rozbitka.
- Parę szczegółów w instalacji elektrycznej... Jest gdzieś jakieś przywarcie, przez co dzieją się cuda ;)
- Alusom przydałoby się odświeżenie, ale póki co jest na tyle dobrze, że odłożyłem to na zimę.

Zapraszam do komentowania.
mua2.jpg
mua3.jpg
mua4.jpg
mua5.jpg

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 8:52 pm
autor: grzesiek309
Na zdjęciach pug prezentuje się rewelacyjnie _O_ Ciekawa tapicerka :wink:

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 9:05 pm
autor: 2mouse
No ciekawie, ciekawie... To 1,6 prawda? Zrzucałeś głowicę po tym gazie? Ciekaw jestem jak to tam wygląda... 8)

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 9:11 pm
autor: leon
Ładne CTI phase I. Ja bym na twoim miejscu zostawiłbym tak jak jest, bo to już coraz większa rzadkość (mam na myśli pomarańczowe kierunki)

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 9:11 pm
autor: Serek
Tak, 1.6. Na razie chyba lepiej bym tam nie zaglądał. Niewiedza to błogosławieństwo ;)
Póki co nie planuję się zagłębiać. Pasek, regulacja luzów i tak mam nadzieje dojechać do końca sezonu. No właśnie, oczywiście do wymiany poszły też świece, bym zapomniał.

Wszystko, co oryginalne i tak zachowuję. Nawet stłuczony halogen znalazł miejsce na półce w garażu :) Kierunki mogę zostawić, ale tylne lampy chcąc nie chcąc muszę wymienić ze względu na pęknięcie.

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 9:15 pm
autor: krzyska
kup klosz na allegro bądz uderz do działu kupię

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 10:13 pm
autor: Manwe
zdejmij z niego wieś i będzie miód, a i dołączam się do prośby o nie robienie polifta, który klosz z tylu masz pęknięty może będę miał, jeszcze jedno widział bym na nim bardziej sl201 niż poliftowe 299 pozdr

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 10:20 pm
autor: Serek
wieś będzie się trzymać, chyba że będę miał co za nią włożyć. Nie widzi mi się mieć 2 różne lusterka póki co :) Na razie z kasą krucho, więc muszą poczekać.

klosz prawy. Słabo, bo słabo, ale można zauważyć na trzecim zdjęciu.

sl299 są i zostaną. Nie wyobrażam sobie go teraz na sl201.

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 10:26 pm
autor: Florek2b
A ja chętnie zobaczył bym tą szybę z plexy 8)7

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 11:25 pm
autor: RafGentry
Wreszcie ktoś przygarnął to CTI spod Tarnowa. Długo nie mogło znaleźć swojego amatora :)

Bardzo obiecująco rozpocząłeś - szacun za ogrom włożonej pracy. Jednak, jeśli prosisz o nasze komentarze i chcesz zyskać poklask akurat na tym forum, gdzie peżotowi ortodoksi stanowią większość, to ja przychyliłbym się do stanowiska kolegi Manwe.

Masz bodajże jedyne CTI Phase I na tym forum. Chcesz je ratować i widzę, że robisz to z dużym rozmachem. Jednak zakładając mu lusterka M3 look i (w przyszłości) lampy od nowej 205-tki idziesz w zupełnie złą stronę.
Będąc właścicielem CTI z pierwszego roku produkcji powinieneś wręcz podkreślać fakt, że jest to wcześniejszy model, a nie upodabniać go na siłę do wersji poliftowych. Bądź co bądź, jest to już auto 26-letnie, a więc w świetle prawa polskiego - klasyk. I o ile felgi SL299 na lato jeszcze zrozumiem, to nowe lampy mu za cholerę nie pasują.

A co do lusterek jeszcze: nie ma takich dedykowanych do GTI/CTI. Do Twojego egzemplarza szukaj lusterek Vitaloni. Ewentualnie powinny podejść każde zwykłe lusterka z manualną regulacją, których pełno na Allegro, szrotach, stacjach demontażu, czy w garażach forumowiczów :) Gdybym miał dwa wolne lusterka, to oddałbym Ci za darmochę, bylebyś tylko ściągnął to szkaradztwo rodem z batmobila.

Powodzenia raz jeszcze i mam nadzieję, że nasze wskazówki okażą się dla Ciebie pomocne.

Pozdro :W

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 11:41 pm
autor: PrezesBednarz
RafGentry pisze:Do Twojego egzemplarza szukaj lusterek Vitaloni.

+1


Zdecydowanie!

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 21 maja pn, 2012 11:41 pm
autor: Florek2b
Vitsloni wcale nie jest tak łatwo znaleźć :mrgreen: na całe szczęście ja mam dwa komplety, jeden oryginał, a drugi chałupniczo pomalowany na czerwono, ale do uratowania 8)7

Sorry za OT :P

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 22 maja wt, 2012 10:31 am
autor: Serek
Dzięki za komentarze.

Amatora ten egzemplarz nie mógł znaleźć podejrzewam przez... dosyć charakterystycznego właściciela. Nie będę tego komentował, więc powiem tylko, że dobrze, że jest już u mnie :)

Niech więc tak będzie, Phase I :) A propos lusterek- czy w tej wersjii nie były przypadkiem lusterka od GTI? Z tego co widzę to właśnie są te Vitaloni. Prawe było właśnie to, ale drugie takie jak z 205ek nie-GTI z regulacją.

A o kwestii klasyka to muszę cosik poszperać. Muszę sprawdzić czy warto starać się o żółte blachy, ale nie chcę zaśmiecać tego tematu, więc koniec OT.

@Florek2b jak tylko będę mógł, zrobię zdjęcie tego wynalazku. Prawdę mówiąc, gdyby nie fakt beznadziejnej jakości wykonania i braku możliwości złożenia dachu bez odpięcia zamka od szyby, to jest to rozwiązanie nienajgorsze. Szyba z pleksy jest równiejsza i bardziej przejrzysta, ale równie łatwo się rysuje i matowieje.

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 22 maja wt, 2012 11:49 am
autor: RafGentry
Serek pisze:Amatora ten egzemplarz nie mógł znaleźć podejrzewam przez... dosyć charakterystycznego właściciela. Nie będę tego komentował
Ależ skomentuj! Lubimy takie historie :twisted:

Swoją drogą - dobrze że kupiłeś to CTI. Przez pięć lat na forum skrobnąłeś łącznie 11 postów, z czego aż 4 w tym temacie :)

P.S. Skąd jesteś? Uzupełnij dane w profilu forumowym.

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

: 22 maja wt, 2012 1:11 pm
autor: Serek
Cóż, byłem aktywnym czytelnikiem od kiedy mam tego drugiego (właściwie to pierwszego) Puga :) Profil odświeżony.

Ten Pan, od którego mam tego Puga wygląda na pasjonata aut, lecz niestety o bardzo słomianym zapale. Ma podwórko pełne aut (niektóre bardzo ciekawe) i wszystkie czekają na... no właśnie nie do końca wiem na co.
W Pugu tym było mnóstwo fuszerki: szyba z pleksy, linka sprzęgła od innego auta (do tego źle zamontowana), brak rury dolotowej do filtra powietrza, nielegalna instalacja gazowa beznadziejnej jakości. Widać też, że swoje odstał pod chmurką. Podejrzewam, że jak przyjechał do Polski (2007 rok) był w dużo lepszym stanie.

Jedno co mnie miło zaskoczyło, to to, że fotele pomimo wieku prawie w ogóle nie mają śladów zużycia i w zasadzie ogólnie w środku był w dobrym stanie. O dziwo właściciel palący w trybie ciągłym z przerwami na sen.