205 1.8D GR?
: 13 paź ndz, 2013 4:58 pm
Witam!
Kilka słów o moim autku:
Jako, że dużo jeżdżę w pracy swoim prywatnym samochodem chciałem kupić coś ekonomicznego i taniego w eksploatacji. Nie liczyła się marka ani model tym bardziej w autko nie chciałem zbytnio inwestować tylko kupić do "meczenia" w pracy. Poszukiwania zakończyły się zakupem właśnie 205 1.8D za bardzo niewielkie pieniążki jednak autko wymagało nieco pracy i pieniędzy żeby nadawało się do jazdy. Jednak po kilku dniach użytkowania tego samochodziku po prostu się w nim zakochałem i nastawienie co do zamęczenia zmieniło się o 180 stopni. Postanowiłem wóz doprowadzić do co najmniej dobrego stanu. Autko posiadam mniej więcej od miesiąca na tą chwile zostało wymienione:
- Akumulator
- Hamulce tył razem z przewodami
- 2 łożyska w kołach tył, oraz lewy przód
- Amortyzatory tył
- Belka tył po kompletnej regeneracji (od PiotrDiesel za co z miejsca mu jeszcze raz dziekuję i nie tylko za to )
- Półoś prawa kompletna
- Filtr paliwa/oleju/powietrza
- Rozrząd
- Lampy na tylną dokładkę (cofania i przeciwmgielna)
- Kilka uszczelek silnika bo lało się co najmniej tragicznie, wycieki jeszcze nie do końca zlikwidowane ale jest to kwestia wolnego dnia
Co do przyszłości samochodu pracy nie brakuję, jako priorytet stawiam sprawność techniczną i stan blacharski.
- Prawy próg szczególnie część tylna w opłakanym stanie, jednak też cała reszta woła o pomoc. Na szczęście autko jest jeszcze dalekie od złamania się w pół
- Lewa półoś
- Luzy zaworowe
- Prawdopodobnie wtryski/pompa
- Przekładnia kierownicza
- Wycieki z silnika jak już pisałem wcześniej jeszcze nie powiedziały ostatniego słowa
- Cięgło zmiany biegów i wiele innych tego typu już nie tak poważnych mankamentów
Pozostaję kwestia wyglądu, jako, że byłem u PiotrDiesel z problemem belki i dowiedziałem się przez pierwsze 10 minut rozmowy o moim samochodzie więcej niż udało mi się to zrobić na własną rękę przez miesiąc, to postanowiłem spróbować doprowadzić autko do oryginalnego wyglądu Lacoste. Jak napisałem w temacie prawdopodobnie była to kiedyś właśnie ta wersja (lub na nią stylizowana) o czym świadczy jeszcze kilka elementów, które z niej pozostały (kierownica, tapicerka na drzwiach, zielone tylne pasy). Nie wiem na ile by mi się to udało bo z tego co mi się udało dowiedzieć to tych egzemplarzy nie wyszło zbyt wiele i pewnie będzie problem z oryginalnymi częściami.
Co do fotek to raczej niema co pokazać... Autko póki co wygląda co najwyżej jak przeciętny nie zadbany wóz. W miarę możliwości będzie się to zmieniać jednak najpierw stan techniczny/blacharski potem wygląd
Kilka słów o moim autku:
Jako, że dużo jeżdżę w pracy swoim prywatnym samochodem chciałem kupić coś ekonomicznego i taniego w eksploatacji. Nie liczyła się marka ani model tym bardziej w autko nie chciałem zbytnio inwestować tylko kupić do "meczenia" w pracy. Poszukiwania zakończyły się zakupem właśnie 205 1.8D za bardzo niewielkie pieniążki jednak autko wymagało nieco pracy i pieniędzy żeby nadawało się do jazdy. Jednak po kilku dniach użytkowania tego samochodziku po prostu się w nim zakochałem i nastawienie co do zamęczenia zmieniło się o 180 stopni. Postanowiłem wóz doprowadzić do co najmniej dobrego stanu. Autko posiadam mniej więcej od miesiąca na tą chwile zostało wymienione:
- Akumulator
- Hamulce tył razem z przewodami
- 2 łożyska w kołach tył, oraz lewy przód
- Amortyzatory tył
- Belka tył po kompletnej regeneracji (od PiotrDiesel za co z miejsca mu jeszcze raz dziekuję i nie tylko za to )
- Półoś prawa kompletna
- Filtr paliwa/oleju/powietrza
- Rozrząd
- Lampy na tylną dokładkę (cofania i przeciwmgielna)
- Kilka uszczelek silnika bo lało się co najmniej tragicznie, wycieki jeszcze nie do końca zlikwidowane ale jest to kwestia wolnego dnia
Co do przyszłości samochodu pracy nie brakuję, jako priorytet stawiam sprawność techniczną i stan blacharski.
- Prawy próg szczególnie część tylna w opłakanym stanie, jednak też cała reszta woła o pomoc. Na szczęście autko jest jeszcze dalekie od złamania się w pół
- Lewa półoś
- Luzy zaworowe
- Prawdopodobnie wtryski/pompa
- Przekładnia kierownicza
- Wycieki z silnika jak już pisałem wcześniej jeszcze nie powiedziały ostatniego słowa
- Cięgło zmiany biegów i wiele innych tego typu już nie tak poważnych mankamentów
Pozostaję kwestia wyglądu, jako, że byłem u PiotrDiesel z problemem belki i dowiedziałem się przez pierwsze 10 minut rozmowy o moim samochodzie więcej niż udało mi się to zrobić na własną rękę przez miesiąc, to postanowiłem spróbować doprowadzić autko do oryginalnego wyglądu Lacoste. Jak napisałem w temacie prawdopodobnie była to kiedyś właśnie ta wersja (lub na nią stylizowana) o czym świadczy jeszcze kilka elementów, które z niej pozostały (kierownica, tapicerka na drzwiach, zielone tylne pasy). Nie wiem na ile by mi się to udało bo z tego co mi się udało dowiedzieć to tych egzemplarzy nie wyszło zbyt wiele i pewnie będzie problem z oryginalnymi częściami.
Co do fotek to raczej niema co pokazać... Autko póki co wygląda co najwyżej jak przeciętny nie zadbany wóz. W miarę możliwości będzie się to zmieniać jednak najpierw stan techniczny/blacharski potem wygląd