Strona 1 z 4

205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 7:43 pm
autor: The_Saint
Ponieważ RafGentry mnie zmobilizował zamieszczam kilka informacji o moim hobby na lato :)

Zabawa z tym autem zajęła mi ok. 7 miesięcy, ale warto było ;) CTI znalazłem we wrześniu 2012 na ebay.de i jakoś tak od razu wzbudził moją sympatię, chociaż stan był raczej opłakany :P a po zakupie przedstawiał się następująco:


Negatywy:

- stał w garażu od 3 lat
- uszkodzenia przedniego zderzaka i maski
- mocne uszkodzenia poszycia dachu
- dwójka wchodziła ze zgrzytem
- braki w galanterii - emblematy, listwa, etc.

Pozytywy:

- autentyczny przebieg 165.000 km
- książka serwisowa prowadzona do 130.000 km
- auto w pełni sprawne i jeżdżące
- pełna seria bez najmniejszego wieś-tuningu
- oryginalna wersja z fabryki Pininfariny w Grugliasco Torino


Specyfikacja seryjna

- Peugeot 205 CTI
- rok produkcji 1991
- przebieg 165.000 km
- silnik 1.9 - 105 KM / 142 Nm (XU9J1/DFZ)
- przyspieszenie 9,6 s. @ 100 km/h
- waga 913 kg (zważone)
- fotele wymienione z GTI ph. I
- el. szyby i dach
- kolor bleu atlantide / atlantic blue (EPY/GL)
- pełny ocynk karoserii
- ilość cabrio wyprodukowanych w specyfikacji CTI => 6.233 sztuki <= mało :D


Naprawa

Prace wykonane przez zimę 2012/13

- płyn hamulcowy, okładziny i klocki
- filtry powietrza i oleju
- olej Shell Helix Ultra 5W40 w silniku
- olej Shell 75W80 w skrzyni
- wymiana skrzyni biegów z modelu GTI
- przewody WN i świece
- nowy akumulator
- płyn chłodniczy, termostat i czujnik wentylatorów
- pasek rozrządu, napinacze i pompa wody
- nowe reflektory i kierunkowskazy
- żółte halogeny dalekosiężne sprzężone ze światłami drogowymi
- naprawa zderzaka i grilla
- pranie tapicerki wnętrza
- dokupienie galanterii

Wykonane w maju 2013

- naprawa pokrywy silnika
- lakierowanie całego nadwozia
- lakierowanie seryjnych felg Speedline SL 201
- ponowne pranie tapicerki wnętrza

Wykonane w czerwcu 2013

- wymiana dachu na oryginalny winyl z serii Roland Garros
- regeneracja kilku elementów tylnej belki
- montaż Simons Sportsystem 50,8 mm (grupa A) by Ray Metallfabrik AB

Wykonane w kwietniu 2014

- usunięcie drobnych usterek elektrycznych
- wymiana oleju 10W40 w silniku
- wymiana oleju w skrzyni
- wymiana filtrów i świec
- nowe kierunkowskazy pomarańczowe
- wymiana foteli z GTI ph. I
- wymiana uszczelki drzwi kierowcy
- podniesienie zawieszenia na tylnej belce o 3 cm
- wymiana siłownika pokrywy bagażnika

Do zrobienia w 2014

- kilka estetycznych detali do poprawki


Zdjęcia po sprowadzeniu auta we wrześniu 2012

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zdjęcia z czerwca 2013

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Testy terenowe

CTI przeżył wyprawę do Czarnogóry i Albanii, a na powrocie Hochalpenstrasse w Alpach w sierpniu 2013.

Plany

W maju 2014 wybieramy się w trasę Wrocław - Wenecja - Garda - Florencja - Cinque Terre - Hochalpenstrasse (ponownie) - Salzburg - Wrocław

Re: 205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 8:03 pm
autor: The_Saint
Kilka fotek z ostatniej wyprawy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na ostatnim zdjęciu 205 była uwalona jak albański mercedes, ale miała już za sobą całe Bałkany - ergo musimy jej to wybaczyć ;)

Re: 205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 8:17 pm
autor: RafGentry
Fajnie, że dałeś się zmobilizować. To miło widzieć kolejne fajne CTI z polską banderą, przemierzające europejskie szlaki.

Szkoda, że nie wiedzieliśmy, że z Ciebie taki podróżnik. Do Albanii mogłeś jechać z nami. Byliśmy tam przecież rok temu :)

No ale nic straconego. Zapraszamy na kolejne wyprawy. Mam nadzieję, że się kiedyś dołączysz.

A co do samego auta - czemu zdecydowałeś się na biały dach, zamiast oryginalnego - czarnego?

Fotele to jednak chyba nie Recaro :N

Ile Ci spalił w trasie na 14-stkach?

Re: 205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 9:08 pm
autor: helterskelter
Gratuluję doprowadzenia auta do przyzwoitego stanu _O_
i życzę kolejnych udanych i bezawaryjnych "testów terenowych"

Re: 205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 9:17 pm
autor: mlody333
Naprawdę ładnie wyszedł, pierwsza fotka z wyprawy w sam raz do kalendarza :W

Re: 205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 10:41 pm
autor: The_Saint
RafGentry pisze:A co do samego auta - czemu zdecydowałeś się na biały dach, zamiast oryginalnego - czarnego?

Fotele to jednak chyba nie Recaro :N

Ile Ci spalił w trasie na 14-stkach?
Biały dach rozweselił auto, bo Atlantik Blau jest smutny i typowo niemiecki. Więcej czarnego koloru zrobiłoby z niego kolejnego smutnego Niemca bez polotu.

W/g niemieckich źródeł fotele w CTI/GTI na rynek niemiecki były sygnowane marką Recaro. Jeżeli się mylę mogę usunąć wpis.

Na starej skrzyni wyszło 9-10l/100, ale teraz jest od GTI, zatem spodziewam się 8-9l/100

Re: 205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 11:03 pm
autor: DJPreZes
Pięknie wygląda, a biały dach jak najbardziej pasuje do tego lakieru :)

Re: 205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 11:13 pm
autor: The_Saint
Interesował mnie Roland Garros, ale CTI jest bardziej ciekawy technicznie. Dlatego bebechy z CTI oraz daszek z RG, to chyba najciekawszy mariaż ;)

Re: 205 CTI by The_Saint

: 18 mar wt, 2014 11:27 pm
autor: Maro.wow99
Bardzo ładne Cti biały dach do niego pasuje _O_

Re: 205 CTI by The_Saint

: 22 mar sob, 2014 1:06 pm
autor: The_Saint
Ponieważ oddaję CTI do mechanika na wymianę płynów i filtrów zafundowałem sobie ścieżkę diagnostyczną zawieszenia.

Obrazek

Wady (czerwone wartości):

- tylne prawe szczęki zapieczone co powoduje zwiększone opory toczenia 21% i różnicę sił hamowania na osi 30%
- innych brak

Pozytywy (zielone wartości):

- wszystkie pozostałe ;)

Waga z 20l paliwa i pustym bagażnikiem:

- brutto z diagnostą za kierownicą => 1018 kg
- netto bez diagnosty za kierownicą => 913 kg
- podział masy 61/39%

Pozostałe:

- zbieżność bardzo dobra
- układy zawieszenia i kierowniczy bardzo dobre

Re: 205 CTI by The_Saint

: 22 mar sob, 2014 1:18 pm
autor: afro
bardzo dobre posuniecie z bialym dachem, podoba mi sie :)

Re: 205 CTI by The_Saint

: 22 mar sob, 2014 7:27 pm
autor: simon3
Co to za wydech?

Re: 205 CTI by The_Saint

: 22 mar sob, 2014 8:10 pm
autor: The_Saint
Wydech sprzedawany jest pod nazwą Simons Sport System, a produkuje go szwedzka firma Ray Metallfabrik: http://www.ray.se/English/Eindex.htm

Do tłumika dołączają dokumenty homologacyjne - w PL zbędne, ale np. w Niemczech są wymagane:

Obrazek

Re: 205 CTI by The_Saint

: 26 mar śr, 2014 2:21 pm
autor: The_Saint
Gdybym chciał do CTI kupić 2 przednie błotniki (L+P) oraz maskę silnika - niepordzewiałe, niepogięte i nieszpachlowane - to z jaką kwotą na zakup musiałbym się liczyć, aby nie przepłacić?

Nie mam zupełnie rozeznania w cenach części. Dziękuję z góry za pomoc :)

Re: 205 CTI by The_Saint

: 26 mar śr, 2014 2:30 pm
autor: dzikson
Wiele zależy od światła, ale ten kolor w pełnym słońcu jest obłędny, a połączenie z białym dachem daje rewelacyjny całokształt. Świetne zestawienie, jeszcze takiego nie spotkałem.