Strona 1 z 2

'92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 15 sie pt, 2014 10:42 pm
autor: BartekXS
Cześć,

Chciałem zaprezentować mojego XS-a, którego nabyłem już pod koniec marca, jednak jak to bywa - albo nie było czasu, albo chęci do robienia dokumentacji. Samochód jest regularnym gościem spotów Krakowskie Klasyki Nocą.
Ustrzelone na jednym z kwietniowych spotkań Krakowskie Klasyki Nocą
Ustrzelone na jednym z kwietniowych spotkań Krakowskie Klasyki Nocą


Historia:

Sprzedałem moje poprzednie auto i postanowiłem szukać czegoś o zupełnie przeciwnej filozofii niż tamto - Mercedes W201. Od pewnego czasu podobały mi się starsze niewielkie francuskie wozy, a ze względu na pewne względy osobiste i fakt, że jestem z Krakowa - obecność Krakowskich Sępów na spotach KKN na pewno miała tu znaczenie. Co ciekawe: koszty eksploatacji MB i Puga są bardzo zbliżone :)

Wersja: XS
Silnik: 1,4 TU3M 75 KM
Rok produkcji: 1992
Kolor: Gris Futura - nie widziałem tego lakieru wymienionego w opisie XS, jednak widziałem zdjęcia innych XS-ów w takim kolorze

Wyposażenie: 100% XS jedynie bez naklejek "XS" na błotnikach:
-Elektryczne okna
-Przyciemniane szyby
-Fotele ze wsparciem bocznym
-3-ramienna kierownica
-Zegary umiarkowanie bogate
-Felgi stalaki 13" o charakterystycznym wzorze - które zostały umyte dopiero niedawno i wymagają lakierowania
-Dokładka zderzaka z halogenami (które diagnosta uznał za niezgodne z wyposażeniem fabrycznym, drut i w ogóle należy odpiąć je szybko, bo zatrzyma mnie policja :D), lakierowany tylny zderzak
-Panoramiczny szyberdach (szczelny nawet w największe ulewy, podciśnienie działa)
-Wycieraczka tylnej szyby
-Centralny zamek (nie posiadam jedynie oryginalnego pilota na podczerwień)

Wyposażenie dodatkowe: gaśnica circa 1994, oryginalny podnośnik, pokrowiec na trójkąt z trójkątem, itp., pamiątkowy medalik z Medziugorie, parę religijnych obrazków. Są też super wykańczane drewnem głośniki obowiązkowo marki Pioneer - ich osadzenie to temat na osobny wpis. Trochę skatowały półkę, ale trudno - w sumie nieźle grają. Super stylowe kołpaki 13" zakrywające felgi - chwilowo odstawione.



Chciałem fajnej 205 w wersji 3d, którą mógłbym upalać na co dzień po mieście. Jakoś niedługo po tym jak sprzedałem auto, pojawiło się ogłoszenie z Makowa Podhalańskiego. Zadzwoniłem w niedzielę w sprawie ogłoszenia, wstępnie wynegocjowałem cenę, umówiłem się na następny dzień. Pojechałem sam busem uznawszy, że niewątpliwie wrócę na kołach. Oględziny auta, wizyta na SKP - jest do zrobienia hamulec tylny prawy, kończy się przegląd - muszę zrobić to w ciągu miesiąca - reszta zdrowa, zero rdzy, geometria idealna. Kupuję i wracam na kołach.

Samochód jest w pełni sprawny, w momencie kupna miał nieco ponad 107 tys. przebiegu - oryginalnego. W schowku znalazłem papiery od auta jeszcze w firmowej książeczce, instrukcję obsługi, fakturę z salonu - którego nalepkę mam jeszcze na tylnej szybie - faktury za regularne naprawy w ASO - m.in. wymiana rozrządu w 2006 roku... jedyne 6 tys. km temu. Ówczesny właściciel niewiele jeździł z uwagi na funkcję publiczną (siedział głównie w Warszawie, a auto najwyraźniej w Krakowie - temat sam w sobie ciekawy) - sprawdzone, sam do tego doszedłem. Naprawy są zresztą potwierdzone przez nalepki po wewnętrznej stronie maski... z krakowskiego ASO Peugeota które już nie istnieje ;). Nawet akumulator był nowy, kupiony 3 miesiące wcześniej - gwarancja. Stan 95% oryginalności. Brakuje aktualnie 2 dekielków do felg, listwy chromowanej z przodu, muszę dokręcić przedni zderzak na nowo - części zostały już zamówione na forum, poza listewką :). Zamiast wężyka od podciśnienia regulującego obroty na biegu jałowym jest śrubka. Jednak samochód nie gaśnie, świetnie pracuje, dobrze się zbiera. Jestem bardzo zadowolony.
Dobry stan potwierdziła również diagnostyka przeprowadzona przez Bzyqa, Jozka, Manwe i RafGentry. Auto widzieli też chyba Alimantado i Jarema :)

Samochód kupiony w Niemczech we wrześniu 1992 roku - zgodne z rachunkiem. W 1993 przywieziony do Polski, gdzie najprawdopodobniej był w rękach jednej osoby przez kolejne 20 lat. Posiadam gdzieś jeszcze poprzedni blankiet OC, które było ważne do czerwca - poza "przed-poprzednim" właścicielem była tam również wpisana czarna krakowska rejestracja KWO wydawana w okolicach 1993 r. - samochód jeździł na niej jeszcze w styczniu 2014. Portal rządowy Historia Pojazdu pokazuje, że auto zostało zarejestrowane w Polsce w 1993 - potem nic nie ma do 1997 i od tego roku: "pierwszy właściciel" - który pozostał do końca 2013 roku. Podobno zdarzają się takie błędy. W 2014 roku, po 3 miesiącach od kupna auto sprzedawał kolejny właściciel - ze względu na wyjazd za granicę. Wiem, że to wygląda dziwnie, ale... jak się okazało chyba faktycznie tak było. Albo nie przypadło mu do gustu 205 - co i tak nie jest już moim problemem :) Aplikacja Generali pokazuje zero szkód dla tego samochodu.

Na następny dzień po kupnie - z braku czasu - samochód poszedł do znajomego mechanika na wymianę cylinderka hamulca. Przegląd zrobiony na 2 razy - okazało się, że po zrobieniu jednego hamulca trzeba było zrobić jeszcze drugi :) Poza tym i pouczeniem odnośnie "niefabrycznych halogenów" (he he he) - wszystko elegancko.

Poza wymienioną rzeczą od początku kwietnia zrobiłem tylko jedno. Pewnego dnia idę do auta, otwieram - zamek działa, próbuję zapalić - cisza. Jest niby prąd, nie odpala. Telefon do Manwe - niechybnie rozrusznik. Jednak z pomocą sąsiada odpaliłem z kabli. Wyglądało na to, że wypiął się z alternatora kabelek, który uznaliśmy za odpowiadający za regulację napięcia.

Kilka dni później to samo - mimo prawidłowego ładowania akumulatora. W końcu zacząłem diagnozować problem, okazało się, że jest pobór prądu na postoju - 0,15 do 0,5 A w czasie pomiaru - co potrafi rozładować auto przy dłuższym postoju. Co za to odpowiadało? Po wypięciu bezpiecznika 2 ze skrzynki bezpieczników osprzętu problem ustał. Nie do końca wierzono, że to może być indukcyjny czujnik temperatury/włącznik wentylatora - ale jak się okazało: tak było. Prosta naprawa pod blokiem i śmigam dalej.
Całkiem nieźle, choć można to umyć. Kiedyś.
Całkiem nieźle, choć można to umyć. Kiedyś.
prawie bliźniacy - razem z RafGentry i jego XRD
prawie bliźniacy - razem z RafGentry i jego XRD
"ha ha ha, masz napisane frajer na szybie xD" - RafGentry.
"ha ha ha, masz napisane frajer na szybie xD" - RafGentry.
Pierwsza wizyta w słynnym PTS Garage - na szczęście nie w potrzebie związanej z 205 :)
Pierwsza wizyta w słynnym PTS Garage - na szczęście nie w potrzebie związanej z 205 :)
Jeszcze z kołpakami, za to po umyciu i w słoneczny dzień.
Jeszcze z kołpakami, za to po umyciu i w słoneczny dzień.
Cytując Złomnika: "500-ka to jednak kawał fury"
Cytując Złomnika: "500-ka to jednak kawał fury"

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 15 sie pt, 2014 11:02 pm
autor: szasz
Rany, bez aluminiowych felg, dopiero do chwili patrzenia można zauważyć, że to XS ;) dobre. Gratuluję zakupu, samochód w bardzo ładnym stanie blacharskim. Super! Życzę dużo radości z jazdy i w ogóle z posiadanie takiego lwa ;)

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 15 sie pt, 2014 11:15 pm
autor: pawel
ładny, trzymam kciuki za wytrwałość w dążeniu do założonych celów

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 15 sie pt, 2014 11:23 pm
autor: BartekXS
szasz pisze:Rany, bez aluminiowych felg, dopiero do chwili patrzenia można zauważyć, że to XS ;) dobre. Gratuluję zakupu, samochód w bardzo ładnym stanie blacharskim. Super! Życzę dużo radości z jazdy i w ogóle z posiadanie takiego lwa ;)

Dzięki. Dopiero po chwili patrzenia? :) Cóż, padają głosy, że powinienem sobie dorobić naklejki XS na błotniku, ale to dopiero kwestia dalszej przyszłości.

Co do felg, to właśnie pracuję nad tym, żeby pojawiły się jakieś alufelgi. Niestety, ale oryginalne stalaki wymagają renowacji.
oryginalna felga "tarcza do rzutek" z jednym z dekielków
oryginalna felga "tarcza do rzutek" z jednym z dekielków

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 18 sie pn, 2014 10:27 am
autor: Alimantado
Zgadza się widziałem samochód nawet kilka razy. 8) Autko utrzymane w super stanie. Co do naklejek właśnie jestem na etapie dorabiania takowych więc jak coś to dam znać zrobi się więcej.

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 19 sie wt, 2014 9:58 pm
autor: BartekXS
Alimantado pisze:Zgadza się widziałem samochód nawet kilka razy. 8) Autko utrzymane w super stanie. Co do naklejek właśnie jestem na etapie dorabiania takowych więc jak coś to dam znać zrobi się więcej.
Dzięki za informacje :) Muszę się zastanowić i przede wszystkim obejrzeć lakier w miejscu pod naklejki.

Wczorajszy i dzisiejszy dzień upływały pod znakiem odbierania przesyłek z pewnymi coraz trudniej dostępnymi gadżetami. Pozdrowienia i podziękowania dla Scaliburgrega i PiotrDiesel.
fanty.jpg

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 24 sie ndz, 2014 12:10 am
autor: BartekXS
Doszły koła zamówione od Mateona, auto stoi teraz na Speedline'ach SL 201. Znalazłem przy okazji w Krakowie warsztat zajmujący się wyważaniem nieprzelotowych felg - Abbco na Wysockiej - ma nawet na stanie pasujące do nich śruby z płaską przylgnią. Nie są to co prawda oryginalne śruby do Speedline, ale zawsze ; ) Kierownica dalej kręci się bardzo lekko - zwłaszcza w porównaniu z wieloma 205-kami o wyższym przebiegu - jednak zauważalna jest waga nowych kół i większy rozmiar. Wzrósł za to komfort przy pokonywaniu progów zwalniających.
podnośnik.jpg
sl.jpg

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 24 sie ndz, 2014 10:42 am
autor: mlody333
Bardzo ładna sztuka, nigdzie nie widać rudej, gratuluję autka, bez napisów XS taki miejski sleeper :W
Przednie zawieszenie masz standardowe? Tył o ile opuszczony? Powoli przekonuję się do opuszczenia mojej kozy :mrgreen:

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 24 sie ndz, 2014 11:35 am
autor: RafGentry
Potwierdzam słowa Bartka - XS chodzi leciutko i jest bardzo zadbany. Naprawdę ciężko dziś o tak niewytłuczoną 205-tkę i to w dodatku w niedużych pieniądzach.

Projekt (o ile można tak to nazwać, bo auto jest praktycznie kompletne) idzie w bardzo dobrą stronę. Właściciel połknął bakcyla 205-tkowego i bardzo dba o auto. Tylko patrzeć, jak na budzie zagoszczą brakujące naklejki XS...

P.S.
Starłeś farbę z napisów FULDA 185/60 14? :D

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 24 sie ndz, 2014 7:23 pm
autor: BartekXS
Dzięki za miłe słowa. :)

Bakcyl został już połknięty jakiś czas temu.

Nic nie było przeze mnie obniżane, może ten chodnik jest krzywy. Z kolei belka jest zdrowa - widać zresztą, że na stalakach siedzi praktycznie tak jak XRD RafGentry. Jak ostatnio Raf podjechał na spot, to mój XS siedział wyżej przez te nowe koła - no chyba, że u Ciebie coś było obniżane :D
KKN 21.08.14
KKN 21.08.14

Miejski sleeper z silnikiem TU3, który pojawiał się w wielu Francuzach lat 90-tych? Obawiam się, że zostałbym zjedzony przy pierwszej lepszej okazji ;)

Napisy same się ścierają, niewiele trzeba przy tej pogodzie. Ew. dopiszę sobie na biało "Radial" i wtedy już w ogóle będzie sleeper. Doda mu co najmniej 10 KM i będę zjadał dwugaźnikowe XS-y na śniadanie. Chwilowo i tak rozglądam się za nowymi oponami.
krzywy chodnik.jpg

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 24 sie ndz, 2014 9:48 pm
autor: Manwe
oj opony zdecydowanie bo te to już muzeum 8)7

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 24 sie ndz, 2014 10:06 pm
autor: mlody333
Oj tam oj tam przy starcie ze świateł pewnie nie jeden się zdziwił :D

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 24 sie ndz, 2014 10:19 pm
autor: BartekXS
Manwe pisze:oj opony zdecydowanie bo te to już muzeum 8)7
Co Ty chcesz :P Auto jest rocznik '92, mam gaśnicę z '93, a teraz opony z '94. Zachowam całość jeszcze przez 10 lat, dodam parę gadżetów i będę tak jeździł na rajdy weteranów - już widzę Konkurs Elegancji rajdu Krak 2024 i tłumy zachwycające się prezentacją samochodu i załogi.

Co do osiągów, to fabryczna specyfikacja mówi, że to auto ma przyspieszenie jak nowe Audi A4 1,8, czy też 1,9 TDI. Przynajmniej miało. I tak ludzie nie doceniają 205-ek, bo nie ma znaczka, prestiżu, ani nie wygląda jak mocarne, groźne auto :P

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 28 sie czw, 2014 1:01 am
autor: BartekXS
Pora na zdjęcie papierów o których mówiłem. Cieszę się, że dostałem je razem z samochodem - zdarza się często, że któryś właściciel po prostu je wyrzuca. Mamy tu gwarancję z salonu, instrukcję obsługi, zalecenia serwisowe, jakąś inną instrukcję, oryginalną gumową szarą okładkę z wytłoczonym logo Peugeota i do tego papiery z serwisu Godniowskiego - o ile pamiętam nalepki pod maską są jeszcze z czasu kiedy to ASO znajdowało się w innej lokalizacji. Mój kluczyk ma jeszcze napis "Neiman France", a breloczek chyba również pochodzi z epoki. Takie smaczki, które wraz z upływem czasu stają się kawałkiem historii.
papieren.jpg
Co poza tym? Skoro jesteśmy już w temacie pamiątek po Peugeotach, to dzięki uprzejmemu cynkowi od Jozka udało mi się zamówić na eBayu oryginalną czerwoną naklejkę XS, która powinna dotrzeć do mnie z Niemiec za ok. 2 tygodnie. Mój plan to zeskanować ją, dorobić parę sztuk - kopie przykleić na błotnikach, a oryginał zachować dla potomności ;)
$_57.JPG
W kwestii listwy na zderzak liczę na uczestników 30-lecia GTI w Katowicach - lista części dostępnych do zamówienia obejmuje listwę o dokładnie takim kodzie jak potrzebuję. Mam tylko nadzieję, że Peugeot nie ma tego samego kodu dla listew o różnych kolorach i zamiast chromowanej nie przyjdzie np. czerwona z GTI.
Ogólnie dążę do uzyskania czegoś takiego - minus pomarańczowe klosze kierunkowskazów:
1988 205 XS.jpg
A tu zdjęcia wersji idealnej, choć w innym odcieniu:
james_xs2.jpg
james_xs2b.jpg

Re: '92 205 XS - Gris Futura by BartekXS

: 28 sie czw, 2014 11:29 am
autor: RafGentry
Bartek, Twój będzie lepszy, bo z szyberdachem :Y

Planujesz też odtworzenie tych bocznych czerwonych naklejek? Można zobaczyć, jak to wygląda u Alimantado i też wyprodukować od razu parę kompletów.

A tak w ogóle, to szukaj kompletu do uruchomienia centralnego zamka. Wystarczy "tylko" znaleźć sparowanego pilota z centralką i podłączyć w miejsce Twojej centralki.

Tak wygląda gotowy do podmiany zestaw. Na PW wyjaśnię Ci, jak najlepiej go znaleźć. Druanowi się udało, może i Tobie się poszczęści.
plip neiman.jpg