Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź
: 08 paź śr, 2014 11:28 pm
Witajcie,
Mam problemy z dostępem do forum, ale najwyższy czas zaprezentować auto które kupiłem tydzień temu.
Zapewne większość z Was zna to auto, część o wiele lepiej niż ja je poznam w ciągu kilku miesięcy
Peugeot 205 CTI
Rok produkcji: 1991
Silnik: pierwotnie 1905cm3 8V XU9J1 , obecnie wstawiony 1905cm3 16V Mi16 XU9J4 - generalny remont w latach 2010-2012.
Zdjęcia:
Dla tych, którzy auta nie znają przypomnę w kolejnych postach jego skróconą historię oraz co w tym aucie obecnie siedzi.
Czego auto wymaga na chwilę obecną:
- wymiana wahaczy przód
- wymiana tarcze i klocki przód
- wymiana tłumika. Ten który jest słabo wygląda i jak dla mnie - jest za głośny.
- (przepraszam Mateusz) posprzątania i dokładnego umycia
Co chcę zrobić w niedalekiej przyszłości (2015)
- malowanie maski, drzwi pasażera, grilla, rozważam też malowanie obu błotników przednich - są odpryski lakieru zabezpieczone przez Mateusza.
- likwidacja purchla który pojawił się w standardowym miejscu: próg na wysokości słupka środkowego od strony pasażera. Wielkości ok 1cm2.
- wymiana zderzaka tył (nieszczęsne wycięcie na tłumik)
- założenie felg Speedline SL299 (ostatnio były na allegro, ale ktoś mi je sprzątnął)
- trzymanie obrotów ok 1500 przy zdjęciu nogi z gazu. Trzeba lekko przegazować, aby obroty spadły poniżej 1000. Aczkolwiek ostatnio samoistnie spadają po około 15 sekundach.
W dalszej przyszłości (może 2015, może trochę później)
- wymiana tapicerki siedzeń (tylko czarny materiał, kolorowa kratka w środku jest w bardzo dobrym stanie)
- próba wymiany uszczelek w drzwiach (głównie chodzi o te w słupku/pałąku środkowym)
To tyle z większych rzeczy. Poza tym z duperelek:
- problematycznie działające pokrętło nawiewów (środkowe kółko)
- niedziałająca regulacja wysokości świateł (kółko do regulacji całkowicie nieruchome)
- czasem niełączący centralny zamek (przy zamykaniu)
- pióra wycieraczek do wymiany
- tylna szyba wymaga polerki
Poza tym więcej usterek (jeszcze) nie stwierdziłem.
Peugeotami jeżdżę 4 lata. W domu mam jeszcze model 407 SW z silnikiem 2.0 HDI 136KM RHR, automat 4HP20. Wcześniej miałem 307 SW z tym samym silnikiem. Oba auta bezproblemowe.
Pozdrawiam wszystkich,
Damian
[EDIT] mała aktualizacja rzeczy do zrobienia
Mam problemy z dostępem do forum, ale najwyższy czas zaprezentować auto które kupiłem tydzień temu.
Zapewne większość z Was zna to auto, część o wiele lepiej niż ja je poznam w ciągu kilku miesięcy
Peugeot 205 CTI
Rok produkcji: 1991
Silnik: pierwotnie 1905cm3 8V XU9J1 , obecnie wstawiony 1905cm3 16V Mi16 XU9J4 - generalny remont w latach 2010-2012.
Zdjęcia:
Dla tych, którzy auta nie znają przypomnę w kolejnych postach jego skróconą historię oraz co w tym aucie obecnie siedzi.
Czego auto wymaga na chwilę obecną:
- wymiana wahaczy przód
- wymiana tarcze i klocki przód
- wymiana tłumika. Ten który jest słabo wygląda i jak dla mnie - jest za głośny.
- (przepraszam Mateusz) posprzątania i dokładnego umycia
Co chcę zrobić w niedalekiej przyszłości (2015)
- malowanie maski, drzwi pasażera, grilla, rozważam też malowanie obu błotników przednich - są odpryski lakieru zabezpieczone przez Mateusza.
- likwidacja purchla który pojawił się w standardowym miejscu: próg na wysokości słupka środkowego od strony pasażera. Wielkości ok 1cm2.
- wymiana zderzaka tył (nieszczęsne wycięcie na tłumik)
- założenie felg Speedline SL299 (ostatnio były na allegro, ale ktoś mi je sprzątnął)
- trzymanie obrotów ok 1500 przy zdjęciu nogi z gazu. Trzeba lekko przegazować, aby obroty spadły poniżej 1000. Aczkolwiek ostatnio samoistnie spadają po około 15 sekundach.
W dalszej przyszłości (może 2015, może trochę później)
- wymiana tapicerki siedzeń (tylko czarny materiał, kolorowa kratka w środku jest w bardzo dobrym stanie)
- próba wymiany uszczelek w drzwiach (głównie chodzi o te w słupku/pałąku środkowym)
To tyle z większych rzeczy. Poza tym z duperelek:
- problematycznie działające pokrętło nawiewów (środkowe kółko)
- niedziałająca regulacja wysokości świateł (kółko do regulacji całkowicie nieruchome)
- czasem niełączący centralny zamek (przy zamykaniu)
- pióra wycieraczek do wymiany
- tylna szyba wymaga polerki
Poza tym więcej usterek (jeszcze) nie stwierdziłem.
Peugeotami jeżdżę 4 lata. W domu mam jeszcze model 407 SW z silnikiem 2.0 HDI 136KM RHR, automat 4HP20. Wcześniej miałem 307 SW z tym samym silnikiem. Oba auta bezproblemowe.
Pozdrawiam wszystkich,
Damian
[EDIT] mała aktualizacja rzeczy do zrobienia