Strona 1 z 2

Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 19 mar czw, 2015 8:19 pm
autor: Paragon
Witam wszystkich na forum :)

Jestem Krzysiek i od lat zajmuję się budową wyczynowych fiatów 126p. Szczerze to było do dnia dzisiejszego moje główne zajęcie. Do czasu kiedy nie stałem formalnie właścicielem 205...

Krótka historia - robię porządek na grobie ojca, obok były tzw. "Grzyby" - spytały się, jako że ja piękny i młody, czy znam kogoś kto złomuje pojazdy. Delikatnie spytałem się co to za auto - wyszło że właśnie owy pug.

Następnego dnia umówiłem się na oglądnięcie i... zachwyciłem się stanem blacharskim, wszystko zdrowe, progi, podłoga, podłużnice - wyszło miernikiem że jest bezwypadkowy. Silnik ma 194k przebiegu ale zbiera się jak szatan - 1.4 85km :) Osiągi porównywalne z fiestą mk2 XR2 którą miałem i teraz się remontuje w Auto Plaza Warszawa.

Wszystko byłoby idealnie gdyby nie zamieniona literka V i O zamiast 0 w dowodzie - więc musiałem przejść męczeńską drogę po urzędach i SKP która trwała 10 dni, cztery wizyty na SKP i numery próbne. Na szczęście połowicznie na koszt właścicieli i dzisiaj skończyło się happy endem :) Cena z OC, przeglądem (który przeszedł bez problemu bo tego bałem się najbardziej) i rejestracją na mnie wyszedł 480zł więc auto dostałem, można powiedzieć, za ładne oczka :mrgreen:

Plany proste - konserwacja auta, mechanika, jak najwięcej dodatków z rallye (najbardziej potrzebuję poszerzeń, zegarów i felg bo wnętrze będzie typowo do sportu - dwa kubełki, pasy i klatka) i witamy tor Kielce :)

Póki co wygląda tak :

Obrazek Obrazek Obrazek

:mrgreen:

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 19 mar czw, 2015 8:36 pm
autor: woocash
biorąc pod uwagę okoliczności - istny dar niebios ;)

który to rocznik, jaka deska w środku?

tak wogóle... pierwsze widzę wersję XRA

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 19 mar czw, 2015 8:37 pm
autor: RafGentry
Siema Krzysiek. Witamy na forum.
Bardzo fajny post powitalny i debiut z grubej rury. Dla porządku prosiłbym Cię jeszcze o uzupełnienie kilku kwestii.

1. przywitanie się w dziale dla nowych użytkowników i napisanie paru zdań o sobie

2. dodanie lokalizacji w ustawieniach profilu forumowicza

3. opcjonalne ustawienie sygnaturki/awataru

4. umieszczanie zdjęć przez forumowy uploader, co da pewność, że zdjęcia z zewnętrznego hostingu się nie przeterminują (jak ma to miejsce np. na Imageshack).

Od siebie dodam, że bardzo fajna historia z Twoją białą 205-tką. Mam nadzieję, że projekt będzie się rozwijał dynamicznie i będziemy mieli okazję śledzić postępy prac tutaj na forum.

Pozdrawiam
Raf

P.S.
Woocash - XRA i XRAD to były takie "ciężarowe" wersje 205 bez żadnej zabudowy. Bardziej popularne na Wyspach, ale widocznie w Europie też występowały:
https://www.flickr.com/photos/128691640 ... 054899264/

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 19 mar czw, 2015 9:57 pm
autor: pyzio_dawca
Wygląda całkiem fajnie, tylko strasznie wysoki :D
Powodzenia w robieniu z niego rejlaka :)
W sprawie poszerzeń rallye możesz uderzać do mnie na pw, chętnie odstąpie :evil:

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 19 mar czw, 2015 10:21 pm
autor: mlody333
pyzio_dawca pisze:Wygląda całkiem fajnie, tylko strasznie wysoki :D
Powodzenia w robieniu z niego rejlaka :)
W sprawie poszerzeń rallye możesz uderzać do mnie na pw, chętnie odstąpie :evil:
Wysoki bo belka zdrowa i ustawiona w ory pozycji. Jak ktoś pisał jak "koza" "łada niva" albo mój Pug :mrgreen:

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 20 mar pt, 2015 12:49 am
autor: Paragon
Belka i gaźnik był robiony całkiem niedawno więc to jego kolejny plus. Pytanie jak to obniżyć? Nie ma sprężyn z tyłu a o fancuzach nie wiem nic ;)

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 20 mar pt, 2015 3:41 am
autor: przemek_81
Pytanie jak to obniżyć? Nie ma sprężyn z tyłu a o fancuzach nie wiem nic
Obejrzyj sobie "Wheler Dealers" jak robili 205 GTI.
Tam Ed China robił zawieszenie, co prawda w drugą stronę, z obniżonego podnosił, ale ładnie tłumaczył jak działa zawiecha z tyłu.
Tutaj link do pierwszej części w ojczystym języku.
Pozdrawiam

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 20 mar pt, 2015 8:15 am
autor: simon3
A który to rok? Z Wrocka jesteś?

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 20 mar pt, 2015 8:19 am
autor: woocash
i teraz będzie zdziwko, bo części które chcesz kupić będą 2 razy droższe niż dotychczasowy koszt samochodu :mrgreen:

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 21 mar sob, 2015 12:48 am
autor: Paragon
Spokojnie. Wstepny budzet mam, sprzedalem 126p za naprawde grube pieniadze wiec pule na dlubaniny mam.

Dzisiaj oplacone oc na caly rok, jako czlonek pzm-otu zaplacilem tyle co za skuter, mamy kolejna oszczednosc :)

Akumulator nowy, jednak dzisiaj po calodniowym staniu odpalalem 10 minut, ciezka sprawa. Chodzil na jeden, dwa cylindry, dlawil sie, nabral ciutke temperatury i szalal jak wsciekly.

P. S w briefie wpisany jest model GT, w bagazniku znalalem blende, w sumie resztki prawidlowej blendy. Czy wersje rallye mialy blende z tylu? Wydaje mi sie ze nie.

P. S2 pisze z maca, nie mam pl znakow :)

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 21 mar sob, 2015 12:59 am
autor: Filipczak
Rozumiem ze silnik jest na gazniku skoro ma te 85KM? Modele z G na poczatku byly 5-drzwiowe, poza GTI oczywiscie. A co do przerobki a konkretniej felg to nie bedzie Ci latwo znalezc oryginal z rallye, ale sa dwie opcje:
1. Kupujesz "pucharowki" czyli stalowki z 106 rallye, ktore tez sa rzadkie, ale jednak czesciej sie pojawiaja
2. (Po kosztach) kupujesz komplet felg z 306, byly tam 13" wymiarami identyczne do tych z rallye czyli 5.5J et20 i wygladowo podobne, koszt kompletu ~150zl, oddajesz do malowania i piaskowania i gotowe. Niedlugo takie wyladuja u mnie w aucie to pokaze zdjecia jak to wyjdzie, tyle ze ja maluje je sam

A no i oczywiscie szukasz ory kapselkow zarowno do opcji 1 jak i 2 :)

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 21 mar sob, 2015 2:58 am
autor: simon3
Jak to nie masz polskich znaków na Macu? Ustaw sobie klawiature na Polski Pro :) Ja nie zauważyłem żadnych problemów z pisownią :D

Co do wresji... GT to 5'cio drzwiowa wersja XS'a. A te 85KM to nie wiem skad 8)7 Myślałem, że to na wtrysku tyle ma ale już sam nie wiem?

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 21 mar sob, 2015 7:55 am
autor: 2mouse
simon3 pisze:A te 85KM to nie wiem skad 8)7 Myślałem, że to na wtrysku tyle ma ale już sam nie wiem?
TU3S. Na wtrysku może mieć nawet 100 KM, w wersji TU3 FJ2/K. (106 XSi)

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 21 mar sob, 2015 9:07 am
autor: pyzio_dawca
Nie prawda. 106 xsi ma czapke z 1.6 ( wieksze kanaly, i to sporo i wieksze zawory, duzo twardsze spręzyny zaworowe). Samym wtryskiem raczej tyle sie nie zdziala

Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye

: 21 mar sob, 2015 9:28 am
autor: 2mouse
pyzio_dawca pisze:Nie prawda. 106 xsi ma czapke z 1.6 ( wieksze kanaly, i to sporo i wieksze zawory, duzo twardsze spręzyny zaworowe). Samym wtryskiem raczej tyle sie nie zdziala
Ten silnik, o którym mówisz, ma taki symbol. Co tu ma być nieprawdą? :?:

Poza tym kanały, zawory i sprężyny to nadal nie wszystko. Może wałek?... :mrgreen: