Strona 1 z 2
Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 19 mar czw, 2015 8:19 pm
autor: Paragon
Witam wszystkich na forum
Jestem Krzysiek i od lat zajmuję się budową wyczynowych fiatów 126p. Szczerze to było do dnia dzisiejszego moje główne zajęcie. Do czasu kiedy nie stałem formalnie właścicielem 205...
Krótka historia - robię porządek na grobie ojca, obok były tzw. "Grzyby" - spytały się, jako że ja piękny i młody, czy znam kogoś kto złomuje pojazdy. Delikatnie spytałem się co to za auto - wyszło że właśnie owy pug.
Następnego dnia umówiłem się na oglądnięcie i... zachwyciłem się stanem blacharskim, wszystko zdrowe, progi, podłoga, podłużnice - wyszło miernikiem że jest bezwypadkowy. Silnik ma 194k przebiegu ale zbiera się jak szatan - 1.4 85km
Osiągi porównywalne z fiestą mk2 XR2 którą miałem i teraz się remontuje w Auto Plaza Warszawa.
Wszystko byłoby idealnie gdyby nie zamieniona literka V i O zamiast 0 w dowodzie - więc musiałem przejść męczeńską drogę po urzędach i SKP która trwała 10 dni, cztery wizyty na SKP i numery próbne. Na szczęście połowicznie na koszt właścicieli i dzisiaj skończyło się happy endem
Cena z OC, przeglądem (który przeszedł bez problemu bo tego bałem się najbardziej) i rejestracją na mnie wyszedł 480zł więc auto dostałem, można powiedzieć, za ładne oczka
Plany proste - konserwacja auta, mechanika, jak najwięcej dodatków z rallye (najbardziej potrzebuję poszerzeń, zegarów i felg bo wnętrze będzie typowo do sportu - dwa kubełki, pasy i klatka) i witamy tor Kielce
Póki co wygląda tak :
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 19 mar czw, 2015 8:36 pm
autor: woocash
biorąc pod uwagę okoliczności - istny dar niebios
który to rocznik, jaka deska w środku?
tak wogóle... pierwsze widzę wersję XRA
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 19 mar czw, 2015 8:37 pm
autor: RafGentry
Siema Krzysiek. Witamy na forum.
Bardzo fajny post powitalny i debiut z grubej rury. Dla porządku prosiłbym Cię jeszcze o uzupełnienie kilku kwestii.
1. przywitanie się w dziale dla nowych użytkowników i napisanie paru zdań o sobie
2. dodanie lokalizacji w ustawieniach profilu forumowicza
3. opcjonalne ustawienie sygnaturki/awataru
4. umieszczanie zdjęć przez forumowy uploader, co da pewność, że zdjęcia z zewnętrznego hostingu się nie przeterminują (jak ma to miejsce np. na Imageshack).
Od siebie dodam, że bardzo fajna historia z Twoją białą 205-tką. Mam nadzieję, że projekt będzie się rozwijał dynamicznie i będziemy mieli okazję śledzić postępy prac tutaj na forum.
Pozdrawiam
Raf
P.S.
Woocash - XRA i XRAD to były takie "ciężarowe" wersje 205 bez żadnej zabudowy. Bardziej popularne na Wyspach, ale widocznie w Europie też występowały:
https://www.flickr.com/photos/128691640 ... 054899264/
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 19 mar czw, 2015 9:57 pm
autor: pyzio_dawca
Wygląda całkiem fajnie, tylko strasznie wysoki
Powodzenia w robieniu z niego rejlaka
W sprawie poszerzeń rallye możesz uderzać do mnie na pw, chętnie odstąpie
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 19 mar czw, 2015 10:21 pm
autor: mlody333
pyzio_dawca pisze:Wygląda całkiem fajnie, tylko strasznie wysoki
Powodzenia w robieniu z niego rejlaka
W sprawie poszerzeń rallye możesz uderzać do mnie na pw, chętnie odstąpie
Wysoki bo belka zdrowa i ustawiona w ory pozycji. Jak ktoś pisał jak "koza" "łada niva" albo mój Pug
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 20 mar pt, 2015 12:49 am
autor: Paragon
Belka i gaźnik był robiony całkiem niedawno więc to jego kolejny plus. Pytanie jak to obniżyć? Nie ma sprężyn z tyłu a o fancuzach nie wiem nic
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 20 mar pt, 2015 3:41 am
autor: przemek_81
Pytanie jak to obniżyć? Nie ma sprężyn z tyłu a o fancuzach nie wiem nic
Obejrzyj sobie "Wheler Dealers" jak robili 205 GTI.
Tam Ed China robił zawieszenie, co prawda w drugą stronę, z obniżonego podnosił, ale ładnie tłumaczył jak działa zawiecha z tyłu.
Tutaj link do pierwszej części w ojczystym języku.
Pozdrawiam
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 20 mar pt, 2015 8:15 am
autor: simon3
A który to rok? Z Wrocka jesteś?
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 20 mar pt, 2015 8:19 am
autor: woocash
i teraz będzie zdziwko, bo części które chcesz kupić będą 2 razy droższe niż dotychczasowy koszt samochodu
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 21 mar sob, 2015 12:48 am
autor: Paragon
Spokojnie. Wstepny budzet mam, sprzedalem 126p za naprawde grube pieniadze wiec pule na dlubaniny mam.
Dzisiaj oplacone oc na caly rok, jako czlonek pzm-otu zaplacilem tyle co za skuter, mamy kolejna oszczednosc
Akumulator nowy, jednak dzisiaj po calodniowym staniu odpalalem 10 minut, ciezka sprawa. Chodzil na jeden, dwa cylindry, dlawil sie, nabral ciutke temperatury i szalal jak wsciekly.
P. S w briefie wpisany jest model GT, w bagazniku znalalem blende, w sumie resztki prawidlowej blendy. Czy wersje rallye mialy blende z tylu? Wydaje mi sie ze nie.
P. S2 pisze z maca, nie mam pl znakow
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 21 mar sob, 2015 12:59 am
autor: Filipczak
Rozumiem ze silnik jest na gazniku skoro ma te 85KM? Modele z G na poczatku byly 5-drzwiowe, poza GTI oczywiscie. A co do przerobki a konkretniej felg to nie bedzie Ci latwo znalezc oryginal z rallye, ale sa dwie opcje:
1. Kupujesz "pucharowki" czyli stalowki z 106 rallye, ktore tez sa rzadkie, ale jednak czesciej sie pojawiaja
2. (Po kosztach) kupujesz komplet felg z 306, byly tam 13" wymiarami identyczne do tych z rallye czyli 5.5J et20 i wygladowo podobne, koszt kompletu ~150zl, oddajesz do malowania i piaskowania i gotowe. Niedlugo takie wyladuja u mnie w aucie to pokaze zdjecia jak to wyjdzie, tyle ze ja maluje je sam
A no i oczywiscie szukasz ory kapselkow zarowno do opcji 1 jak i 2
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 21 mar sob, 2015 2:58 am
autor: simon3
Jak to nie masz polskich znaków na Macu? Ustaw sobie klawiature na Polski Pro
Ja nie zauważyłem żadnych problemów z pisownią
Co do wresji... GT to 5'cio drzwiowa wersja XS'a. A te 85KM to nie wiem skad
Myślałem, że to na wtrysku tyle ma ale już sam nie wiem?
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 21 mar sob, 2015 7:55 am
autor: 2mouse
simon3 pisze:A te 85KM to nie wiem skad
Myślałem, że to na wtrysku tyle ma ale już sam nie wiem?
TU3S. Na wtrysku może mieć nawet 100 KM, w wersji TU3 FJ2/K. (106 XSi)
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 21 mar sob, 2015 9:07 am
autor: pyzio_dawca
Nie prawda. 106 xsi ma czapke z 1.6 ( wieksze kanaly, i to sporo i wieksze zawory, duzo twardsze spręzyny zaworowe). Samym wtryskiem raczej tyle sie nie zdziala
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
: 21 mar sob, 2015 9:28 am
autor: 2mouse
pyzio_dawca pisze:Nie prawda. 106 xsi ma czapke z 1.6 ( wieksze kanaly, i to sporo i wieksze zawory, duzo twardsze spręzyny zaworowe). Samym wtryskiem raczej tyle sie nie zdziala
Ten silnik, o którym mówisz, ma taki symbol. Co tu ma być nieprawdą?
Poza tym kanały, zawory i sprężyny to nadal nie wszystko. Może wałek?...