Strona 1 z 1

Peugeot 205 CTI

: 03 paź pn, 2016 10:07 pm
autor: Castles in the Air
Witam wszystkich. Po ponad dwóch latach zwłoki postanowiłem się przemóc i zaprezentować szerszej publiczności mój samochód, którym jest biały Peugeot 205 CTI 1.6 115km z 1990 roku.

Krótki zarys historyczny

Samochód przez ok. 18 lat był eksploatowany w słonecznych Włoszech najprawdopodobniej w wiecznym mieście Rzymie. W roku 2008 został on sprowadzony do Polski. Ówczesny właściciel chciał go wyremontować. Jednak po 6 latach stania w garażu 18 sierpnia 2014 roku trafił w moje ręce.

Stan samochodu w dniu zakupu

Peugeot na pierwszy rzut oka nie zachęcał do kupna. Brakowało dachu (został sam szkielet), fotele był od 306, samochód cały w rysach (jak to samochód z Włoch) więc lakier nie był już do odratowania, silnik nie jeździł na benzynie (tylko na gazie), elektryka w kiepskim stanie, deska połamana. Lecz samochód pod względem technicznym oraz blacharskim był w dobrym stanie. Trzymał linię, żadnych wgniotek nie mówiąc już o rdzy, podwozie było już kiedyś zakonserwowane (jedynie parę dziurek grubości palca).

Etapy renowacji

Zaczęliśmy jakżeby inaczej od rozmontowania całego środka i przygotowania karoserii do malowania. Cała podłoga została wyczyszczona zakonserwowana i pomalowana. Został położony nowy lakier na całe auto.
Aby prace nie stanęły w miejscu zostaliśmy zmuszeni kupić auto jak tzn. dawcę. Fotele poszły do obszycia. Boczki - skóra naturalna, środek - niestety nie miałem materiału oryginalnego więc znalazłem coś podobnego, według mnie wygląda całkiem nieźle. W między czasie wymieniliśmy pompę paliwa i wtryski. Oryginalne felgi zostały wyczyszczone oraz pomalowane (czekają na wyważenie). Na listwy został nałożony lakier strukturalny. W tym sezonie zostało wymieniony rozrząd, ojej oraz wszelakie filtry.

Plany na przyszłość

W zimie planowane jest wyciągnięcie, umycie i wypolerowanie silnika, pomalowanie komory silnika, wymiana chłodnicy (czujnik przestał działać) oraz parę innych drobnych rzeczy.

Zdjęcia z prac udostępnię za kilka dni. Przy sobie mamy tylko zdjęcia jak samochód wygląda dzisiaj.

Proszę o komentarze co należy zmienić, poprawić itp.
20160826_180103.jpg
20160826_180121.jpg
20160826_180138.jpg
20160826_180151.jpg
20160826_180220.jpg
20160826_180237.jpg
20160826_180048.jpg
20160826_180320.jpg
Felgi jak widać atiwe. Rozważam ich odświeżenie.
20160826_180016.jpg
20160826_180331.jpg
20160826_180817.jpg
20160826_180759.jpg
20160826_180828.jpg
Dach po dwóch generalnych myciach oraz impregnowaniach. Nie mam jeszcze wprawy, ale idzie mi to coraz lepiej.
20160826_180809.jpg
Szybka polerowana najpierw pastą do zębów, później specjalnym preparatem. Efekt nie jest idealny, ale i tak jest o niebo lepiej niż na początku.

Dziękuję za uwagę.







a tu taka niespodzianka
20160826_180257.jpg

Re: Peugeot 205 CTI

: 03 paź pn, 2016 10:19 pm
autor: nowak68
Jakoś nie daję rady otworzyć zdjęć :N
Historia bardzo fajna a i auto widać dopieszczone :)

Re: Peugeot 205 CTI

: 03 paź pn, 2016 11:06 pm
autor: Martinoo
auto wyglada mega dobrze

Re: Peugeot 205 CTI

: 04 paź wt, 2016 12:16 am
autor: RafGentry
Siema. Fajnie, że w końcu się przemogłeś. CTI zawsze miło widzieć na forum. Sam też mam białego bezdasznika.

Twoje auto znam, nawet siedziałem w środku - pokazywał mi je Twój brat i choć było ciemno, to pozaglądałem tu i ówdzie.

Fajnie zrobione, z dużym potencjałem i pierdołami do dopracowania.

Jako, że właśnie do pierdół lubię się przyczepiać to napiszę co tam mi osobiście nie gra :)

- Felgi to Atiwe. Z Gutmanna zostały tylko kapselki.
- Szkoda że środków foteli nie zrobiłeś też na czarno. Mogłyby udawać pełną, czarną skórę, mimo że tapicer nie wstrzelił się specjalnie z kształtem boczków...
- Jeśli rocznik 1990, to kierunki przednie powinny być pomarańczowe.
- Na koniec nagana za fatalną integrację. W Krakowie taaaka ekipa 205, a Ty się jeszcze nie pokazałeś! Wpadnij w czwartek na Krakowskie Klasyki Nocą pod Tauron Areną o 20. Obejrzymy, pomacamy, powymądrzamy się :mrgreen:

Re: Peugeot 205 CTI

: 04 paź wt, 2016 12:29 am
autor: Castles in the Air
Zdjęcia i opis będę naprawiać na bieżąco tak więc poprawiajcie. Właśnie wiem, że tapicer trochę spieprzył sprawę. Nie miałem tyle skóry, żeby zrobić całe. W przyszłości niewykluczone, że fotele znów odwiedzą tapicera z tym, że innego. Co do świateł to zastanawiałem się nad wszystkimi kierunkami białymi albo pomarańczowymi i chyba wybiorę tę drugą opcję bo i to bliżej oryginału i nie znajdę białych kierunków na błotniki.

Re: Peugeot 205 CTI

: 04 paź wt, 2016 9:09 am
autor: pilot-84
To był ten co w ogłoszeniu był bez dachu? :)

Re: Peugeot 205 CTI

: 12 paź śr, 2016 1:33 pm
autor: Castles in the Air
Tak jak obiecywałem przesyłam parę zdjęć z prac nad samochodem. Niestety nie mam zdjęć 205 zaraz po przyjeździe (gdzieś się podziały).
DSCN1650 (Copy).JPG
Chyba bardziej podoba mi się bez lamp.
Chyba bardziej podoba mi się bez lamp.
DSCN1652 (Copy).JPG
DSCN1653 (Copy).JPG
DSCN1649 (Copy).JPG
DSCN1654 (Copy).JPG
DSCN1655 (Copy).JPG
DSCN1658 (Copy).JPG
DSCN1490 (Copy).JPG
DSCN1491 (Copy).JPG
DSCN1656 (Copy).JPG
DSCN1657 (Copy).JPG
DSCN1697 (Copy).JPG
DSCN1698 (Copy).JPG
DSCN1713 (Copy).JPG
DSCN1714 (Copy).JPG
Felgi odnowione i pomalowane czekają na wyważenie.
Felgi odnowione i pomalowane czekają na wyważenie.

Re: Peugeot 205 CTI

: 12 paź śr, 2016 1:42 pm
autor: Castles in the Air
DSCN1693 (Copy).JPG
DSCN1694 (Copy).JPG
DSCN1695 (Copy).JPG
DSCN1696 (Copy).JPG
DSCN1699 (Copy).JPG
DSCN1706 (Copy).JPG
DSCN3358 (Copy).JPG
DSCN3359 (Copy).JPG
Skóra ze strychu. Rówieśnik mojej 205.
Skóra ze strychu. Rówieśnik mojej 205.
DSCN3357 (Copy).JPG
DSCN4940 (Copy).JPG
DSCN4941 (Copy).JPG
DSCN4943 (Copy).JPG

Re: Peugeot 205 CTI

: 06 mar pn, 2017 10:01 pm
autor: Castles in the Air
Tak jak pisałem wcześniej ferie spędziłem na wyciągnięciu silnika i czyszczeniu oraz malowaniu komory. Auto było po kolizji i trzeba było ponaciągać tu i tam, ale teraz lampy, a przede wszystkim grill pasują do reszty.
Wygląda dramatycznie
Wygląda dramatycznie
Tu nie lepiej
Tu nie lepiej
Przy tej podłużnicy było najwięcej roboty. Ktoś lekko zaspawał i nie zabezpieczył.
Przy tej podłużnicy było najwięcej roboty. Ktoś lekko zaspawał i nie zabezpieczył.
W realu wygląda lepiej niż na zdjęciach. Do czasu.
W realu wygląda lepiej niż na zdjęciach. Do czasu.
Nie wiem czy kolor pasa jest dobrze dobrany.
Nie wiem czy kolor pasa jest dobrze dobrany.
20170225_153212.jpg
20170225_153220.jpg
20170225_153227.jpg
Silnik umyty. W wolnych chwilach poleruję to i owo. Za niedługo pokażę co z tego wyszło

Re: Peugeot 205 CTI

: 06 mar pn, 2017 10:38 pm
autor: nowak68
Wygląda to naprawdę przyzwoicie :Y Nie marnowałeś czasu :wink:

Re: Peugeot 205 CTI

: 02 kwie ndz, 2017 8:54 pm
autor: Castles in the Air
Czy tutaj idzie masa? Pytam bo nie wiem czy muszę ściągać lakier.
20170401_131018.jpg
I pytanie trochę z czapy. Czy przy wymianie pompy wody należy ją odpowietrzyć osobno? Tzn najpierw odpowietrzyć pompę a późnej cały układ.

Re: Peugeot 205 CTI

: 02 kwie ndz, 2017 9:19 pm
autor: grzesiek309
Tak, to punkt masowy.
Pompy wody się nie odpowietrza. Odpowietrzasz układ tylko w dwóch miejscach. Przy termostacie i na wężu z nagrzewnicy.

Re: Peugeot 205 CTI

: 28 maja ndz, 2017 9:56 pm
autor: Castles in the Air
Silnik już wrzucony, brakuję jeszcze tylko paru szlifów i będzie gotowy. Oto zdjęcia.
Nie wiem czy to słuszna decyzja, ale na razie się sprawdza.
Nie wiem czy to słuszna decyzja, ale na razie się sprawdza.
Home made. Została pomalowana.
Home made. Została pomalowana.
Komora z silnikiem po kosmetyce.
Komora z silnikiem po kosmetyce.
20170527_183421.jpg

Re: Peugeot 205 CTI

: 29 maja pn, 2017 8:46 am
autor: nowak68
Zastanawiam się, czy naklejenie wyciszenia od spodu maski nie będzie mieć wpływu na zachowanie lakieru na dużym słońcu? Myślałem nad tym rozwiązaniem u siebie, ale zrezygnowałem.

Re: Peugeot 205 CTI

: 29 maja pn, 2017 8:46 pm
autor: Castles in the Air
nowak68 pisze:Zastanawiam się, czy naklejenie wyciszenia od spodu maski nie będzie mieć wpływu na zachowanie lakieru na dużym słońcu? Myślałem nad tym rozwiązaniem u siebie, ale zrezygnowałem.
Nie mam termodynamiki, ale raczej nie będzie miało dużego wpływu na to tym bardziej, że mam biały lakier. Też dużej cyrkulacji powietrza pod tamtą czarną osłonką nie ma.

Co do rzeczy, które były wymieniane to:
- linka sprzęgła,
- uszczelka dolotu,
- czujnik/włącznik wentylatorów,
- olej w skrzyni, płyn w chłodnicy,
- rozrusznik,
- kierunkowskazy
- naklejki,
- itp.