Peugeot 205 XS 90' phase 2
: 07 lut ndz, 2021 11:46 pm
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana Tak to już jest z tymi 205 ! Nie można się zastanawiać i analizować.
Dlatego kiedy zadzwonił do mnie kolega, że jest coś takiego do odkupienia długo się nie zastanawiałem.
Po kilku dniach przywiózł mi XSa z 1990.
Szybko uprzątnąłem wnętrze z niepotrzebnej instalacji audio, uzupełniłem gałkę oraz wypełniłem dziurę po radiu. Musiał długo stać, bo akumulator wymagał wymiany. Gdy już go wymieniłem zagadał bez większych problemów. Oczywiście pierwsza przejażdżka ujawniła, że lista części które trzeba wymienić będzie długa.
Na start:
-nowy akumulator
-kopułka rozdzielacza
-palec rozdzielacza
-przewody zapłonowe
-świece zapłonowe
-płukanka
-olej
-filtr oleju
-filtra powietrza
-świeże paliwo
-filtr paliwa
Pierwszy mały serwis potwierdził, że dawno nikt tu nie zaglądał.
Dzięki uprzejmości Grzegorza kupiłem zregenerowane 14" felgi stalowe z 305. Dokupiłem do nich opony Hankook Kinergy ECO 165/60.
Następnie zabrałem się za przód auta
-poduszka podpory półosi
-tulejka jarzma podpory półosi
-poduszka łapy silnika
-odboje łapy silnika
-poduszka skrzyni biegów
-półoś prawa
-olej skrzyni biegów
-gumy stabilizatora
-komplet wahaczy
-termostat
Jest mile zaskoczony dynamiką tego auta i rozumiem skąd się wzięło określenie małe GTI. TU3M z tą krótką skrzynią daje niesamowitą radochę z jazdy. Mój egzemplarz posiada dodatkowo sprężyny Eibach oraz sportowe amortyzatory.
Powoli kompletuje części do następnych prac z autem.
Kierownica Victor z nabą namierzona przez Rafała
Po odnowieniu wygląda zdecydowanie lepiej.
Dlatego kiedy zadzwonił do mnie kolega, że jest coś takiego do odkupienia długo się nie zastanawiałem.
Po kilku dniach przywiózł mi XSa z 1990.
Szybko uprzątnąłem wnętrze z niepotrzebnej instalacji audio, uzupełniłem gałkę oraz wypełniłem dziurę po radiu. Musiał długo stać, bo akumulator wymagał wymiany. Gdy już go wymieniłem zagadał bez większych problemów. Oczywiście pierwsza przejażdżka ujawniła, że lista części które trzeba wymienić będzie długa.
Na start:
-nowy akumulator
-kopułka rozdzielacza
-palec rozdzielacza
-przewody zapłonowe
-świece zapłonowe
-płukanka
-olej
-filtr oleju
-filtra powietrza
-świeże paliwo
-filtr paliwa
Pierwszy mały serwis potwierdził, że dawno nikt tu nie zaglądał.
Dzięki uprzejmości Grzegorza kupiłem zregenerowane 14" felgi stalowe z 305. Dokupiłem do nich opony Hankook Kinergy ECO 165/60.
Następnie zabrałem się za przód auta
-poduszka podpory półosi
-tulejka jarzma podpory półosi
-poduszka łapy silnika
-odboje łapy silnika
-poduszka skrzyni biegów
-półoś prawa
-olej skrzyni biegów
-gumy stabilizatora
-komplet wahaczy
-termostat
Jest mile zaskoczony dynamiką tego auta i rozumiem skąd się wzięło określenie małe GTI. TU3M z tą krótką skrzynią daje niesamowitą radochę z jazdy. Mój egzemplarz posiada dodatkowo sprężyny Eibach oraz sportowe amortyzatory.
Powoli kompletuje części do następnych prac z autem.
Kierownica Victor z nabą namierzona przez Rafała
Po odnowieniu wygląda zdecydowanie lepiej.