MX-5 1.8t project
MX-5 1.8t project
Jako, ze to forum motoryzacyjne, to pewnie znajdzie sie kilka osob zainteresowanych czyms wiecej niz tylko pugiem.
Pomysl narodzil sie jakis rok temu, gdy okazalo sie, ze podkrecona jednostka fabryczna (1.6) to troche malo. Realizacja nastapila dopiero, gdy fabryczny silnik wydal ostatnie tchnienie.
Docelowo pod maska ma sie znalezc (w sumie to juz jest ) 1.8t z mazdy 323GTX ~180km.
Przy okazji auto dostalo nowe hamulce -komplet ceramizowanych black-diamond'ow i kayaby z regulacja tlumienia.
Problemow troche bylo i jeszcze wiecej zostalo. W sumie jedyne, czego sie boimy to sterowanie zaplonem. Planowany wyjazd -marzec
1. Przeplywomierza nie ma, nie da sie zalatwic, a zaplon fabryczny nie miesci sie za silnikiem, wiec:
2. Dolne mocowanie intercoolera
3. Gorne ----//----
4. IC -docelowo zabezpieczony jakims siatexem
5. Przeniesienei napedu
6. Amortyzatory
7. Powrot oleju z turbiny i dodatkowy krociec na czujnik temp.
8. Trup
9. Black Diamond'y
10. Fabryczna suszarka (tak, jest mala ale potrafi dmuchnac i utrzymac 1 bar.)
11. Fabryczny termostat i wyjscie duzego obiegu bylo z drugiej strony silnika, nie pasowalo nam, wiec przenieslismy na ta strone
12.
13. Bystrzy zauwaza, ze powrot oleju przechodzi przez... Otwor wywiercony w lapie silnika
14. IC przed montazem
15.Miska spawana z 2 misek -nie widac prawda?
16. ad 13
17. Silniczek
18. Komora silnika
19. 2 miesiace temu...
20.
Pomysl narodzil sie jakis rok temu, gdy okazalo sie, ze podkrecona jednostka fabryczna (1.6) to troche malo. Realizacja nastapila dopiero, gdy fabryczny silnik wydal ostatnie tchnienie.
Docelowo pod maska ma sie znalezc (w sumie to juz jest ) 1.8t z mazdy 323GTX ~180km.
Przy okazji auto dostalo nowe hamulce -komplet ceramizowanych black-diamond'ow i kayaby z regulacja tlumienia.
Problemow troche bylo i jeszcze wiecej zostalo. W sumie jedyne, czego sie boimy to sterowanie zaplonem. Planowany wyjazd -marzec
1. Przeplywomierza nie ma, nie da sie zalatwic, a zaplon fabryczny nie miesci sie za silnikiem, wiec:
2. Dolne mocowanie intercoolera
3. Gorne ----//----
4. IC -docelowo zabezpieczony jakims siatexem
5. Przeniesienei napedu
6. Amortyzatory
7. Powrot oleju z turbiny i dodatkowy krociec na czujnik temp.
8. Trup
9. Black Diamond'y
10. Fabryczna suszarka (tak, jest mala ale potrafi dmuchnac i utrzymac 1 bar.)
11. Fabryczny termostat i wyjscie duzego obiegu bylo z drugiej strony silnika, nie pasowalo nam, wiec przenieslismy na ta strone
12.
13. Bystrzy zauwaza, ze powrot oleju przechodzi przez... Otwor wywiercony w lapie silnika
14. IC przed montazem
15.Miska spawana z 2 misek -nie widac prawda?
16. ad 13
17. Silniczek
18. Komora silnika
19. 2 miesiace temu...
20.
- zen81
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
- Posiadany PUG: Clio
- Lokalizacja: Starogard Gdanski
Re: MX-5 1.8t project
Juz dużo Wam nie zostało do końca, a efekt-mam nadzieje ze będzie zadowolony bo jak faktycznie wyjdzie 180ps to nie będziesz już z 3 osobami na pokładzie brał tej madzi Sporo pewnie zejdzie na strojeniu. Z samym silnikiem coś robiliście czy nie było to potrzebne?
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
-------------------------
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: MX-5 1.8t project
Ze 2 tygodnie pojeździcie sobie z laptopem po mieście..hehe
Ale efekt końcowy będzie na pewno więcej niż zadowalający..
Bo moc jako taka ogromnie powalająca nie jest, jednak suszarka powoduje ze zamiast tych 180 "koni" pojawia sie 180 pięknych dorodnych i wypasionych Arabów czystej krwi..
Swoją drogą..chylę czoła za taki projekcik...
Ale efekt końcowy będzie na pewno więcej niż zadowalający..
Bo moc jako taka ogromnie powalająca nie jest, jednak suszarka powoduje ze zamiast tych 180 "koni" pojawia sie 180 pięknych dorodnych i wypasionych Arabów czystej krwi..
Swoją drogą..chylę czoła za taki projekcik...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: MX-5 1.8t project
Nie no ladnie chlopaki sie bawicie. Pogratulowac pomyslu i checi do pracy. Czekamy na odpalenie i przede wszystkim na co to auto stac
Re: MX-5 1.8t project
Jesli mnie pamiec nie myli, to 180hp jst osiagane przy 0.6 bar'a, a silnik poza tlokami jest zakuty i ma potencjal do ok 200-220hp. Jezeli wszystko bedzie grac i w ogole odpalimy , a silnik bedzie w dobrym stanie( ponoc 50-70 tys mil), to wystrojenie tego na 220hp to kwestia kilku dni. Oczywiscie to tez troche malo, wiec pewnie w czasie kolejnego sezonu zimowego zostanie 100% zakuty (tak jak silniki z wersji gtr -bo tym wlasnenie sie roznia). Wtedy mozna celowac w 300hp.
Najtrudniej bedzie to ustrojstwo odpalic, bo juz samo strojenie, to mniejszy problem.
Do skonczenia zostalo -caly wydecch lacznie z kolektorem wydechowym na zamowienie (fabryczny z suszarka sie nie miesci). Podpiecie i przerobienie calej elektryki, pospawanie dolotu z kwasnych rurek, przerobienie kolektora dolotowego, by przepustnica byla z drugiej strony i duzo innych drobnych prac wykonczeniowych (sam silnik, zawieszenie, przeniesienie napedu itd...)
Najtrudniej bedzie to ustrojstwo odpalic, bo juz samo strojenie, to mniejszy problem.
Do skonczenia zostalo -caly wydecch lacznie z kolektorem wydechowym na zamowienie (fabryczny z suszarka sie nie miesci). Podpiecie i przerobienie calej elektryki, pospawanie dolotu z kwasnych rurek, przerobienie kolektora dolotowego, by przepustnica byla z drugiej strony i duzo innych drobnych prac wykonczeniowych (sam silnik, zawieszenie, przeniesienie napedu itd...)
- zen81
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
- Posiadany PUG: Clio
- Lokalizacja: Starogard Gdanski
Re: MX-5 1.8t project
To ile was zadowoliBanita pisze:220hp to kwestia kilku dni. Oczywiscie to tez troche malo,
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
-------------------------
Re: MX-5 1.8t project
Owe 300, ale to nei wczesniej niz za rok i o ile Bozia pozwoli, bo latwe to tez nie bedzie
Re: MX-5 1.8t project
No i mam pewien problem z zaplonem. Moze ktos bedzie w stanie mi pomoc.
Sytuacja wyglada tak, ze w fabrycznym silniku byl hallotron wygladajacy jak aparat zaplonowy bez rozdzielacz, z neigo sygnal szedl do komputera, a z niego do modulu i na 2 cewki, ktore zasilaly po 2 swiece na raz.
W nowym silniku jest tak, ze na hallotronie jest rozdzielacz (czyli praktycznie jak zwykly aparat zaplonowy, z tym, ze bez ukladu odsrodkowego (zaplon regulowany z mapy z komputera) ) Do tego standardowo jedna cewka. Problem w tym, ze jest to usrojstwo o jakies 5cm wieksze od hallotronu z oryginalnego silnika i nie miesci sie przy scianie grodziowej (ktorej podklepac nie mozemy) KOmputer fabryczny obsluguje 2 kanaly (2 cewki), a nowy tylko 1. Starego zalozyc nei mozemy.
Jak to rozwiazac?
Do glowy przyszly nam takie opcje:
1. Fabryczny hallotron, nowy modul, 2 cewki. Sygnal z modulu za pomoca ukladu elektronicznego (przelacznik 'impuls -> przelaczenie, impuls ->przelaczenie')
2. 2 Komputery -fabryczny od zaplonu, nowy od reszty.
3. Teoretycznie w 89 roku fabrycznie w mx-5 byl rozdzielacz, czyli 'niby' istnieje mieszczaca sie wersja rozdzielacz, ale zbadac na razie nei mozemy, bo nigdzie tego nie ma
Stand alone nie wchodzi w gre ze wzgl na cene.
Dolaczam schemat od nowego silnika (323) i fabrycznego.
Sytuacja wyglada tak, ze w fabrycznym silniku byl hallotron wygladajacy jak aparat zaplonowy bez rozdzielacz, z neigo sygnal szedl do komputera, a z niego do modulu i na 2 cewki, ktore zasilaly po 2 swiece na raz.
W nowym silniku jest tak, ze na hallotronie jest rozdzielacz (czyli praktycznie jak zwykly aparat zaplonowy, z tym, ze bez ukladu odsrodkowego (zaplon regulowany z mapy z komputera) ) Do tego standardowo jedna cewka. Problem w tym, ze jest to usrojstwo o jakies 5cm wieksze od hallotronu z oryginalnego silnika i nie miesci sie przy scianie grodziowej (ktorej podklepac nie mozemy) KOmputer fabryczny obsluguje 2 kanaly (2 cewki), a nowy tylko 1. Starego zalozyc nei mozemy.
Jak to rozwiazac?
Do glowy przyszly nam takie opcje:
1. Fabryczny hallotron, nowy modul, 2 cewki. Sygnal z modulu za pomoca ukladu elektronicznego (przelacznik 'impuls -> przelaczenie, impuls ->przelaczenie')
2. 2 Komputery -fabryczny od zaplonu, nowy od reszty.
3. Teoretycznie w 89 roku fabrycznie w mx-5 byl rozdzielacz, czyli 'niby' istnieje mieszczaca sie wersja rozdzielacz, ale zbadac na razie nei mozemy, bo nigdzie tego nie ma
Stand alone nie wchodzi w gre ze wzgl na cene.
Dolaczam schemat od nowego silnika (323) i fabrycznego.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: MX-5 1.8t project
Dobre..heheheh..tylko do wymiany kopułki trzeba bedzie podnoscik by dostac sie do niej od strony blotnika...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
Re: MX-5 1.8t project
Tiaaa. To by bylo fajnie.
Sa 2 mozliwosci na wymiane kopulki lub kabli -sciagac cala deske, lub odkrecac most i podnosic silnik
Sa 2 mozliwosci na wymiane kopulki lub kabli -sciagac cala deske, lub odkrecac most i podnosic silnik
-
- Nowicjusz
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 lut śr, 2008 7:32 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1.1
- Numer Gadu-gadu: 10079244
- Kontakt:
Re: MX-5 1.8t project
no mi sie pomysł bardzo podoba Grstuluje i zycze pomyslnosci w dalszej realizacji:P ']]
PS ŁAdnie to bedzie zapiepszało
PS ŁAdnie to bedzie zapiepszało
Re: MX-5 1.8t project
Prace dobiegaja konca.
Blow off (taak -neoplan podjechal)
Zamontowany i zabandazowany wydech
Lutowany srebrem doplyw oleju do turbiny
Spawany dolot z kwasowki do IC
Troche nie pasowala strona, po ktorej byla przepustnica
J. W.
Wycinane plazma zlaczki do wydechu
Spaw na kolektorze z bliska
Mada sztuka wydecha
Wydech
Efekt koncowy
Glowny inzynier
A na koniec film. 2s po odpaleniu. Oczywiscie nie jest to 1 proba, tylko 3, bo zapomnielismy dorobic w przeplywce wlacznika do pompy paliwa, ale gdy tylko dostal papu, to od strzala zapalil i pracowal tak jak na filmie.
FILM
Blow off (taak -neoplan podjechal)
Zamontowany i zabandazowany wydech
Lutowany srebrem doplyw oleju do turbiny
Spawany dolot z kwasowki do IC
Troche nie pasowala strona, po ktorej byla przepustnica
J. W.
Wycinane plazma zlaczki do wydechu
Spaw na kolektorze z bliska
Mada sztuka wydecha
Wydech
Efekt koncowy
Glowny inzynier
A na koniec film. 2s po odpaleniu. Oczywiscie nie jest to 1 proba, tylko 3, bo zapomnielismy dorobic w przeplywce wlacznika do pompy paliwa, ale gdy tylko dostal papu, to od strzala zapalil i pracowal tak jak na filmie.
FILM
- KuKiTa
- Maniak
- Posty: 1019
- Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
- Posiadany PUG: 205 GTi
- Numer Gadu-gadu: 360167
- Login tlen: kukita
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: MX-5 1.8t project
Kod: Zaznacz cały
Przepraszamy, ale ten film może być niedostępny
Re: MX-5 1.8t project
Cierpliwosci, google nie dziala natychmiastowo -film moze sie nawet jutro ukazac.KuKiTa pisze:Kod: Zaznacz cały
Przepraszamy, ale ten film może być niedostępny