Strona 1 z 2

MX-5 1.8t project

: 11 sty pt, 2008 1:46 am
autor: Banita
Jako, ze to forum motoryzacyjne, to pewnie znajdzie sie kilka osob zainteresowanych czyms wiecej niz tylko pugiem.

Pomysl narodzil sie jakis rok temu, gdy okazalo sie, ze podkrecona jednostka fabryczna (1.6) to troche malo. Realizacja nastapila dopiero, gdy fabryczny silnik wydal ostatnie tchnienie.
Docelowo pod maska ma sie znalezc (w sumie to juz jest :wink: ) 1.8t z mazdy 323GTX ~180km.
Przy okazji auto dostalo nowe hamulce -komplet ceramizowanych black-diamond'ow i kayaby z regulacja tlumienia.

Problemow troche bylo i jeszcze wiecej zostalo. W sumie jedyne, czego sie boimy to sterowanie zaplonem. Planowany wyjazd -marzec :)

1. Przeplywomierza nie ma, nie da sie zalatwic, a zaplon fabryczny nie miesci sie za silnikiem, wiec:
Obrazek

2. Dolne mocowanie intercoolera
Obrazek

3. Gorne ----//----
Obrazek

4. IC -docelowo zabezpieczony jakims siatexem
Obrazek

5. Przeniesienei napedu
Obrazek

6. Amortyzatory
Obrazek

7. Powrot oleju z turbiny i dodatkowy krociec na czujnik temp.
Obrazek

8. Trup
Obrazek

9. Black Diamond'y
Obrazek

10. Fabryczna suszarka (tak, jest mala ale potrafi dmuchnac i utrzymac 1 bar.)
Obrazek

11. Fabryczny termostat i wyjscie duzego obiegu bylo z drugiej strony silnika, nie pasowalo nam, wiec przenieslismy na ta strone :wink:
Obrazek

12. :mrgreen:
Obrazek

13. Bystrzy zauwaza, ze powrot oleju przechodzi przez... Otwor wywiercony w lapie silnika 8)
Obrazek

14. IC przed montazem
Obrazek

15.Miska spawana z 2 misek -nie widac prawda? :D
Obrazek

16. ad 13 :D
Obrazek

17. Silniczek
Obrazek

18. Komora silnika
Obrazek

19. 2 miesiace temu...
Obrazek

20.

Re: MX-5 1.8t project

: 11 sty pt, 2008 7:32 am
autor: zen81
Juz dużo Wam nie zostało do końca, a efekt-mam nadzieje ze będzie zadowolony :D bo jak faktycznie wyjdzie 180ps to nie będziesz już z 3 osobami na pokładzie brał tej madzi :P Sporo pewnie zejdzie na strojeniu. Z samym silnikiem coś robiliście czy nie było to potrzebne?

Re: MX-5 1.8t project

: 11 sty pt, 2008 8:41 am
autor: Orfister
Ze 2 tygodnie pojeździcie sobie z laptopem po mieście..hehe
Ale efekt końcowy będzie na pewno więcej niż zadowalający..
Bo moc jako taka ogromnie powalająca nie jest, jednak suszarka powoduje ze zamiast tych 180 "koni" pojawia sie 180 pięknych dorodnych i wypasionych Arabów czystej krwi.. :mrgreen:
Swoją drogą..chylę czoła za taki projekcik... _O_

Re: MX-5 1.8t project

: 11 sty pt, 2008 10:00 am
autor: stef
Nie no ladnie chlopaki sie bawicie. Pogratulowac pomyslu i checi do pracy. Czekamy na odpalenie i przede wszystkim na co to auto stac :)

Re: MX-5 1.8t project

: 11 sty pt, 2008 11:42 am
autor: Banita
Jesli mnie pamiec nie myli, to 180hp jst osiagane przy 0.6 bar'a, a silnik poza tlokami jest zakuty i ma potencjal do ok 200-220hp. Jezeli wszystko bedzie grac i w ogole odpalimy :lol:, a silnik bedzie w dobrym stanie( ponoc 50-70 tys mil), to wystrojenie tego na 220hp to kwestia kilku dni. Oczywiscie to tez troche malo, wiec pewnie w czasie kolejnego sezonu zimowego zostanie 100% zakuty (tak jak silniki z wersji gtr -bo tym wlasnenie sie roznia). Wtedy mozna celowac w 300hp.

Najtrudniej bedzie to ustrojstwo odpalic, bo juz samo strojenie, to mniejszy problem.
Do skonczenia zostalo -caly wydecch lacznie z kolektorem wydechowym na zamowienie (fabryczny z suszarka sie nie miesci). Podpiecie i przerobienie calej elektryki, pospawanie dolotu z kwasnych rurek, przerobienie kolektora dolotowego, by przepustnica byla z drugiej strony i duzo innych drobnych prac wykonczeniowych (sam silnik, zawieszenie, przeniesienie napedu itd...)

Re: MX-5 1.8t project

: 11 sty pt, 2008 6:07 pm
autor: zen81
Banita pisze:220hp to kwestia kilku dni. Oczywiscie to tez troche malo,
8)7 To ile was zadowoli :P

Re: MX-5 1.8t project

: 11 sty pt, 2008 6:49 pm
autor: Banita
Owe 300, ale to nei wczesniej niz za rok i o ile Bozia pozwoli, bo latwe to tez nie bedzie :wink:

Re: MX-5 1.8t project

: 19 lut wt, 2008 11:34 pm
autor: Banita
No i mam pewien problem z zaplonem. Moze ktos bedzie w stanie mi pomoc.

Sytuacja wyglada tak, ze w fabrycznym silniku byl hallotron wygladajacy jak aparat zaplonowy bez rozdzielacz, z neigo sygnal szedl do komputera, a z niego do modulu i na 2 cewki, ktore zasilaly po 2 swiece na raz.

W nowym silniku jest tak, ze na hallotronie jest rozdzielacz (czyli praktycznie jak zwykly aparat zaplonowy, z tym, ze bez ukladu odsrodkowego (zaplon regulowany z mapy z komputera) ) Do tego standardowo jedna cewka. Problem w tym, ze jest to usrojstwo o jakies 5cm wieksze od hallotronu z oryginalnego silnika i nie miesci sie przy scianie grodziowej (ktorej podklepac nie mozemy) KOmputer fabryczny obsluguje 2 kanaly (2 cewki), a nowy tylko 1. Starego zalozyc nei mozemy.

Jak to rozwiazac?

Do glowy przyszly nam takie opcje:
1. Fabryczny hallotron, nowy modul, 2 cewki. Sygnal z modulu za pomoca ukladu elektronicznego (przelacznik 'impuls -> przelaczenie, impuls ->przelaczenie')
2. 2 Komputery -fabryczny od zaplonu, nowy od reszty.
3. Teoretycznie w 89 roku fabrycznie w mx-5 byl rozdzielacz, czyli 'niby' istnieje mieszczaca sie wersja rozdzielacz, ale zbadac na razie nei mozemy, bo nigdzie tego nie ma :wink:

Stand alone nie wchodzi w gre ze wzgl na cene.


Dolaczam schemat od nowego silnika (323) i fabrycznego.

Obrazek


Obrazek

Re: MX-5 1.8t project

: 01 mar sob, 2008 12:37 pm
autor: Banita
Temat rozwiazany najprostszym sposobem 8)7

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: MX-5 1.8t project

: 02 mar ndz, 2008 9:58 am
autor: Orfister
Dobre..heheheh..tylko do wymiany kopułki trzeba bedzie podnoscik by dostac sie do niej od strony blotnika... :mrgreen:

Re: MX-5 1.8t project

: 02 mar ndz, 2008 11:44 am
autor: Banita
Tiaaa. To by bylo fajnie.

Sa 2 mozliwosci na wymiane kopulki lub kabli -sciagac cala deske, lub odkrecac most i podnosic silnik :twisted:

Re: MX-5 1.8t project

: 02 mar ndz, 2008 12:25 pm
autor: DanielG40
no mi sie pomysł bardzo podoba :P Grstuluje i zycze pomyslnosci w dalszej realizacji:P ']]

PS ŁAdnie to bedzie zapiepszało :)

Re: MX-5 1.8t project

: 27 kwie ndz, 2008 9:54 pm
autor: Banita
Prace dobiegaja konca.

Blow off (taak -neoplan podjechal)

Obrazek


Zamontowany i zabandazowany wydech

Obrazek


Lutowany srebrem doplyw oleju do turbiny

Obrazek


Spawany dolot z kwasowki do IC

Obrazek


Troche nie pasowala strona, po ktorej byla przepustnica

Obrazek



J. W.

Obrazek


Wycinane plazma zlaczki do wydechu

Obrazek



Spaw na kolektorze z bliska

Obrazek



Mada sztuka wydecha

Obrazek



:mrgreen:

Obrazek


Wydech

Obrazek



Efekt koncowy

Obrazek



Glowny inzynier

Obrazek





A na koniec film. 2s po odpaleniu. Oczywiscie nie jest to 1 proba, tylko 3, bo zapomnielismy dorobic w przeplywce wlacznika do pompy paliwa, ale gdy tylko dostal papu, to od strzala zapalil i pracowal tak jak na filmie.

FILM

Re: MX-5 1.8t project

: 27 kwie ndz, 2008 10:03 pm
autor: KuKiTa

Kod: Zaznacz cały

Przepraszamy, ale ten film może być niedostępny

Re: MX-5 1.8t project

: 27 kwie ndz, 2008 10:13 pm
autor: Banita
KuKiTa pisze:

Kod: Zaznacz cały

Przepraszamy, ale ten film może być niedostępny
Cierpliwosci, google nie dziala natychmiastowo -film moze sie nawet jutro ukazac.