Strona 1 z 2

Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 11 paź wt, 2011 10:29 am
autor: Furc
Jak niekórzy pamiętają zaczynałem przygodę z Peugeotami od 205tek, potem było 306 kabriolet, i w końcu zakończyłem karierę w 306 3D żeby nie było wątpliwości czym jeżdżę.

W dniu zakupu autko było całkowicie seryjnym 306XN z nieco poobijanym nadwoziem i połamanymi zderzakami. To akurat się do dziś nie zmieniło, auto jest miejskim wojownikiem i taki wygląd to akurat duży plus, nie ma stresu pod marketem lub włączając się kulturalnie do ruchu ;)

W moim wozie wymieniłem kilka elementów, w kolejności auto dostało:
-zestaw audio, radio / system przód / sub
-zestaw zegarów z wersji Xsi
-Kierownicę Raid
-Fotele od wersji Gti6

po pewnym czasie zaczęły się kolejne modyfikacje tym razem mechaniczne:
-silnik 1,6 został zamieniony na 2.0 16v wersja 136KM
-kolektor 4:1 od Gti6 + kompletny układ wydechowy 2,5 - 2 cale zakończony w tej chwili Ulterem
-większe hamulce przód i tył
-komplet amortyzatorów Bilstein B6
-nowa belka po regeneracji
-wszystkie możliwe elastyczne elementy zawieszenia wymienione na nowe
- masa drobiazgów o których można by pisać i pisać ....

W planach, jest montaż gazu :cry: (niestety twarda rzeczywistość zmusza), skrzyni 6speed, alufelg 15cali Speedline 205Gti lub Cyclone 15" od 306 Xsi / Gti, dokończenia wnętrza t/j naprawa tapicerska foteli i wymiana boczków i elementów deski na czarne, ogarnięcie nadwozia + zderzaki Xsi/Gti.

Dodam że nad autem dzielnie pracuje jedyny i słuszny 205GARAGE.

Tak to jedzie:

http://www.youtube.com/watch?v=WQ50FFFqjzo

Amen.

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 19 paź śr, 2011 2:35 pm
autor: Czak
Ładna, ładny kolorek, sympatyczna ;).
Obok mnie stoi zielona 306stka ze speedlinami 15 właśnie i fajnie to wygląda. Co do filmiku to fajnie zamontowana kamera, ale miejsce do domonstracji wybrałeś średnie, aczkolwiek w takich miejscach najlepiej się śmiga żwawym francuzem. Aż mi się przypomina moment jak z Józkiem, Gadem i Druanem lecieliśmy w 4 przez Kraków na KKN ;).

Czekam na dalsze relacje ;)

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 19 paź śr, 2011 7:04 pm
autor: Michal gti
Wyszła taka "cichociemna" 306 :mrgreen:

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 20 paź czw, 2011 8:24 am
autor: Furc
Co do filmiku to tak na szybko był robiony zaraz po wymianie silnika, nie mam kiedy się zabrać porządnie za filmowanie, auto jest używane okazjonalnie (uroki mieszkania w CTR Wawy + cena benzyny ;) ) Kamerka przymocowana do zagłówka fotela pilota na statywie własnej konstrukcji, nawet jakoś to wychodzi.

MichałGti ...ciemna" to jest, tylko z tym "cicho.. ma problem przez eksperymentalny wydech od Darka z RAK Tunnyng :lol:

Idzie zima, będzie czas na myślenie o kolejnych modach.

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 26 paź śr, 2011 12:11 am
autor: Michal gti
Taka niepozorna :wink:

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 26 paź śr, 2011 5:24 pm
autor: Para
Widać , że nieźle zainwestowałeś. Bilstein B6, nowa belka, kompletny wydech :) ho ho ho !

Powiedz tylko dalcezgo slabsza wersja silnika GTI6 ?

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 28 paź pt, 2011 9:26 am
autor: Furc
Silnik kupiłem ze trzy lata temu, wtedy 306ki gti6 kosztowały po 20 tysięcy a silniki do nich potrafiły kosztować 5000 złych

Padło na ten konkretnie silnik ponieważ jest z pewnego źródła, w momencie zakupu miał 60kkm przebiegu i kosztował (kompletny Swap ze skrzynią) 2tyś.

Różnicę 30 koni nadrabiam ułańską fantazją :mrgreen:

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 28 paź pt, 2011 10:56 am
autor: Zywik
Furc pisze:Różnicę 30 koni nadrabiam ułańską fantazją :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 13 gru wt, 2011 10:05 am
autor: Furc
No i stało się, spaliny mam czystsze a koszt 100 kilometrów sporo mniejszy mniejszy.

306ty dostał prezent świąteczny, sekwencję LPG.

Montaż wykonała firma Energy Gaz Polska na ul. Ostrobramskiej w Warszawie.

Pod maską wygląda to całkiem schludnie i elegancko.
Butla ukryta pod podłogą (wchodzi ok 36litrów)
Sterowanie w popielniczce
Korek na zderzaku :cry: niestety

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 13 gru wt, 2011 11:07 am
autor: Orfister
Teraz trochę odetchniesz...twój portfel też ;-)
A silnikowi wydłużysz żywotność :W

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 13 gru wt, 2011 11:16 am
autor: Furc
A silnikowi wydłużysz żywotność


ma 71,500 przebiegu, to zanim się od LPG rozleci trochę czasu mu zajmie, a zaoszczędzone pieniążki starczą na nowy mocniejszy 8)7

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 13 gru wt, 2011 11:23 am
autor: Orfister
Jeśli ma się rozlecieć, to na 200% nie od elpegu ;-)

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 14 gru śr, 2011 12:25 am
autor: Furc
to ja nie rozumiem, jak wydłużę ??

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 14 gru śr, 2011 12:26 pm
autor: kubas
Orfister pisze:Jeśli ma się rozlecieć, to na 200% nie od elpegu ;-)
To ciekawe co piszesz _O_ A głowica, gniazda zaworowe itd ?

Re: Peugeot 306 XN 1,6 PH2 1999 + drobne modyfikacje.

: 14 gru śr, 2011 12:33 pm
autor: Orfister
Takie przypadki najczęściej bywały przy złym składzie mieszanki, a w tej instalacji to mało realne, a przynajmniej nie dzieje się to tak szybko jak w starych instalacjach ustawianych "na oko"
Poza tym Furc pewnie zdąży zmienić silnik bądź auto zanim mu się głowica od gazu rozłoży
Furc pisze:to ja nie rozumiem, jak wydłużę ??
Gładzie cylindrów są lepiej smarowane , gdyż LPG nie zmywa filmu olejowego, co czyni benzyna