Strona 1 z 3
406 Break 2.0 HDI...
: 14 wrz ndz, 2014 8:48 pm
autor: DJPreZes
No to kupiłem jak już wcześniej pisałem.
Najpierw zdjęcia poprzednika:
Zajechałem, obejrzałem, przejechałem się i... padła decyzja - bierzemy.
W środku syyyf, kierownica wygląda jakby ktoś zakładał rękawiczki pokryte papierem ściernym, włosy kilku psów wszędzie. Przez weekend była akcja odszczurzania. Dwa dni z polerką w łapie (aż wyłącznik padł

) i efekt nawet nawet...
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 14 wrz ndz, 2014 8:57 pm
autor: grzesiek309
Miało być 3.0 a jest 2.0 HDI
Do tej pory tamtego szrota nie obejrzałem, bo nie miałem czasu, a później zapomniałem

Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 14 wrz ndz, 2014 9:10 pm
autor: DJPreZes
Przemyślałem i... Garros jest od zapier***, więc wziąłem coś co ma być oszczędne.
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 14 wrz ndz, 2014 9:16 pm
autor: jarema205
Pokaż Greena

Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 14 wrz ndz, 2014 11:14 pm
autor: Martinoo
mówisz że taka zła kierownica, taki brudny itp to po co taki brzydki egzemplarz kupiłeś?
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 15 wrz pn, 2014 7:35 am
autor: DJPreZes
Hmmm...odkurzyłem,umyłem i już czysty. Sprzęgło w zeszłym roku nowe, do tego rachunki i faktury na absurdalna kasę - poprzedni właściciel nawet wymianę żarówek i wycieraczek zlecał w ASO

Już kilka z pięknym wnętrzem oglądałem i za połowę oferowanej ceny bym nie brał ich. Ten po prostu zaoferował najlepszy przelicznik cena-->jakość

Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 25 wrz czw, 2014 8:26 am
autor: DJPreZes
No i jakieś 1400km za mną. Spalanie w trasie (tylko trasa i to z nastawieniem na oszczędzanie) to ok 4,5l-4,8l/100km w mieście nie przekracza 5,7l/100km ale bliżej mu 5,5l

Z modyfikacji to na razie zszyłem boczek fotela kierowcy, dołożyłem transmiter FM (bleee...brak jakości dźwięku totalny), naprawiłem podświetlenie popielniczki (widział może ktoś z was schowek w miejsce popielniczki? Jest w ASO, ale 140zl aż nie chce dawać) i własnoręcznie obszyłem kierownicę ("pokrowiec" na wymiar do obszycia) - kierownica już nie straszy, ale do ideału jej daleko.
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 22 sty czw, 2015 4:02 pm
autor: DJPreZes
Tylne hamulce odmówiły posłuszeństwa (wiedziałem, że nie jest dobrze, ale... to mnie przerosło

)


Mechanik się poddał i jeden zacisk rozciął. Żeby resztę odkręcić musiał dospawać do śrub, bla bla bla. Ogólnie szok, szok i jeszcze raz szok. Najlepsze, że wiedząc o tym, że jest dramat pojechałem na przegląd (z myślą - nie dostanę, ale wystawi papier, zdążę naprawić i stawić się ponownie na przegląd) i go dostałem... Diagnosta powiedział, że tył coś za mocno hamuje i żebym sprawdził regulator czy nie jest na stałe otwarty bo mocno hamuje coś... Normalnie szok.
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 22 sty czw, 2015 6:41 pm
autor: ari3061
Nic nowego w temacie zacisków w 406 to typowa bolączka wersji z tarczo-bębnami . Ja kiedyś w moim 406 kombi wymieniłem na całkiem nowe tylne zaciski ,problem był ten sam ,a dodatkowo przód dostał zaciski Brembo z tarczami 305mm
Ps. też miałem puga w kolorze sherwood green
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 22 sty czw, 2015 6:59 pm
autor: pawel
tarczo bębny to chyba wymysł szatana, motoryzacja lat 80 - 90 to proste i skuteczne rozwiązania...
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 22 sty czw, 2015 8:44 pm
autor: DJPreZes
A może przerobić to na tarcze z 205 Gti? Zaciski gdzieś u mnie leżą w miarę nowe czy też zregenerowane, tarcze chyba przez przypadek kupiłem też kiedyś nowe, klocki sprawa groszowa, ale też mi zostały nowe, więc to bym miał. Pytam teraz serio - przerobienie linek, piast, itd. wszystko wchodzi w grę, bo i tak będę w tym roku wymieniał tylne piasty

Da się to zrobić?
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 23 sty pt, 2015 3:50 pm
autor: Manwe
jak chcesz to tak przerabiać to najpierw sprawdź czy czasem nie siądą zaciski na seryjną, tarcze bo przeróbka piast może się skończyć drogo
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 23 sty pt, 2015 7:04 pm
autor: DJPreZes
I tak mam do wymiany tylne piasty raczej (bo piasty tam są takie jak w naszych GTI - piasta z łożyskiem)...Na razie głośno myślę, jak się ociepli to będę przymierzał

Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 24 sty sob, 2015 12:28 am
autor: daro
Lepiej daj sobie spokój z przeróbkami, a co z abs-em ?Robię trochę tego. I z doświadczenia wiem,że lepiej zamontuj zestawy naprawcze do zacisków, nowe tarcze i klocki i trochę to pojeździ,
hamulce w P 406 są do dup... Nawet Brembo. Miałem parę takich

Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 24 sty sob, 2015 12:45 pm
autor: DJPreZes