Peugeot 309 Vital
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Peugeot 309 Vital
Witam.
W sobotę stałem się (na razie szczęśliwym) posiadaczem bliźniaczego dla 205 modelu, czyli 309.
Autko jest dość zadbane, miało dwóch właścicieli. Jeden miał go 12, drugi 11 lat. Model pochodzi z polskiego salonu i jest to ostatni rocznik - 93r. Kolor czerwony, wersja Vital, silnik TU3M z instalacją LPG firmy Lorenz. Dodatkowo dostałem do niego komplet instrukcji, część faktur za naprawy i wiele innych papierów w oryginalnej książeczce Peugeota. Przebieg to 228tys. km, z tego co widzę po różnych książeczkach - raczej oryginalny. Ma nawet oryginalne kołpaki, na których wyjechał z fabryki. Auto nigdy nie było malowane! Żaden element! Nie było żadnego remontu blacharskiego, nic z blach nie było robione. Do tego auto nie ma rdzy. Ktoś musiał je garażować i konserwować podłogę. Zdążyłem zauważyć, że lewy próg z tyłu delikatnie zaczyna chwytać ruda, ale to nic wielkiego. Z minusów:
1. Brak przeglądu - w najbliższym czasie trzeba się tym zająć.
2. Chyba silniczek wycieraczek - chodzą baaardzo wolno, a tempo szybsze jest jeszcze wolniejsze od wolnego. Ktoś potwierdzi moją teorię?
3. Jakiś lekki luz na którejś z tulejek w prawym przednim kole. Albo to tylko punkt 4, czyli
4. Zmęczona półoś - tragedii nie ma, ale już czuć i słychać.
5. Dzisiaj zauważyłem, że (chyba) regulator napięcia szwankuje: Od około 1200obr./min lampki na desce i światła lekko migają. Dobrze myślę iż to może być regulator?
6. Ogólnie auto jest porysowane, ale z racji oryginalnego (a także cienkiego już) lakieru, raczej nie będę tego lakierował - polerka też jest już ryzykowna i nic nie da na rysy. Chyba pozostaje pędzelek i działania artystyczne.
7. Uszczelka pod kapą zaworów - Ktoś ją zasylikonował. :/
8. Wyważenie kół.
9. Popękana w wielu miejscach deska rozdzielcza - raczej nic z tym robić nie będę.
10. Prawe lusterko - trzyma się na dwóch śrubach, brakuje plastiku od wewnątrz.
11. Prawe drzwi wgniecione - konsekwencją jest punkt 11.
W dalszej perspektywie trzeba będzie kupić zimówki, a potem letnie, bo aktualne są już tragiczne.
Z tego co wiem, belka była niedawno regenerowana.
Auto odwiedziło wczoraj gazownika, bo nie dało się jeździć, nawet na benzynie. Klapka w układzie dolotowym była domknięta - samochód się dławił i nie miał mocy.
Szkoda, że wersja pięciodrzwiowa - 3d zdecydowanie bardziej mi się podoba.
Z tego co wiem, w intercarsie przy zaniesieniu starych półosiek do 205, za około 200zł dostajemy regenerowane niemieckie - prawda to? Z modelem 309 też tak będzie? Z tego co wiem, to półośki w 309 są dłuższe...
Pozdrawiam i mam nadzieję, na owocną symbiozę z 309 i wami!
W sobotę stałem się (na razie szczęśliwym) posiadaczem bliźniaczego dla 205 modelu, czyli 309.
Autko jest dość zadbane, miało dwóch właścicieli. Jeden miał go 12, drugi 11 lat. Model pochodzi z polskiego salonu i jest to ostatni rocznik - 93r. Kolor czerwony, wersja Vital, silnik TU3M z instalacją LPG firmy Lorenz. Dodatkowo dostałem do niego komplet instrukcji, część faktur za naprawy i wiele innych papierów w oryginalnej książeczce Peugeota. Przebieg to 228tys. km, z tego co widzę po różnych książeczkach - raczej oryginalny. Ma nawet oryginalne kołpaki, na których wyjechał z fabryki. Auto nigdy nie było malowane! Żaden element! Nie było żadnego remontu blacharskiego, nic z blach nie było robione. Do tego auto nie ma rdzy. Ktoś musiał je garażować i konserwować podłogę. Zdążyłem zauważyć, że lewy próg z tyłu delikatnie zaczyna chwytać ruda, ale to nic wielkiego. Z minusów:
1. Brak przeglądu - w najbliższym czasie trzeba się tym zająć.
2. Chyba silniczek wycieraczek - chodzą baaardzo wolno, a tempo szybsze jest jeszcze wolniejsze od wolnego. Ktoś potwierdzi moją teorię?
3. Jakiś lekki luz na którejś z tulejek w prawym przednim kole. Albo to tylko punkt 4, czyli
4. Zmęczona półoś - tragedii nie ma, ale już czuć i słychać.
5. Dzisiaj zauważyłem, że (chyba) regulator napięcia szwankuje: Od około 1200obr./min lampki na desce i światła lekko migają. Dobrze myślę iż to może być regulator?
6. Ogólnie auto jest porysowane, ale z racji oryginalnego (a także cienkiego już) lakieru, raczej nie będę tego lakierował - polerka też jest już ryzykowna i nic nie da na rysy. Chyba pozostaje pędzelek i działania artystyczne.
7. Uszczelka pod kapą zaworów - Ktoś ją zasylikonował. :/
8. Wyważenie kół.
9. Popękana w wielu miejscach deska rozdzielcza - raczej nic z tym robić nie będę.
10. Prawe lusterko - trzyma się na dwóch śrubach, brakuje plastiku od wewnątrz.
11. Prawe drzwi wgniecione - konsekwencją jest punkt 11.
W dalszej perspektywie trzeba będzie kupić zimówki, a potem letnie, bo aktualne są już tragiczne.
Z tego co wiem, belka była niedawno regenerowana.
Auto odwiedziło wczoraj gazownika, bo nie dało się jeździć, nawet na benzynie. Klapka w układzie dolotowym była domknięta - samochód się dławił i nie miał mocy.
Szkoda, że wersja pięciodrzwiowa - 3d zdecydowanie bardziej mi się podoba.
Z tego co wiem, w intercarsie przy zaniesieniu starych półosiek do 205, za około 200zł dostajemy regenerowane niemieckie - prawda to? Z modelem 309 też tak będzie? Z tego co wiem, to półośki w 309 są dłuższe...
Pozdrawiam i mam nadzieję, na owocną symbiozę z 309 i wami!
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Zauważyłem, że jak popylam szybko po autostradzie (tak około 150km/h), to zapala mi się kontrolka na wskaźniku temperatury i "STOP". Wskazówka temperatury z kolei nie idzie "w górę". Czasem wystarczy zwolnić, innym razem zgasić silnik. Ktoś wie o co może chodzić?
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Peugeot 309 Vital
W sensie, w ogóle nie idzie w górę?Adute pisze:Zauważyłem, że jak popylam szybko po autostradzie (tak około 150km/h), to zapala mi się kontrolka na wskaźniku temperatury i "STOP". Wskazówka temperatury z kolei nie idzie "w górę". Czasem wystarczy zwolnić, innym razem zgasić silnik. Ktoś wie o co może chodzić?
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 309 Vital
tak około 150km/h)
wygląda na to że samochód jest przerażony i tyle, nie boisz się tak popylać staruszkiem po autostradzie?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Jest ryzyko, jest zabawa. Nie no, to tak tylko testowo. Zazwyczaj jadę 120km/h.
Nie, wskazówka stoi jak stała - 90-95st, a nagle zaświeca się lampka.
Nie, wskazówka stoi jak stała - 90-95st, a nagle zaświeca się lampka.
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Dzisiaj wymieniona uszczelka kapy zaworowej. Poszło bez większych problemów. Przy okazji sprawdzilem zawory szczelinomierzem. Ustawione na 0,15 ssące i 0,3 wydechowe. To chyba okej, nie?
Wczoraj z kolei rozszczelnił mi się wydech na łączeniu elementu w komorze z resztą. Śruba zamówiona, pasta kupiona. Jutro będę działał.
Wczoraj z kolei rozszczelnił mi się wydech na łączeniu elementu w komorze z resztą. Śruba zamówiona, pasta kupiona. Jutro będę działał.
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Peugeot 309 Vital
pewnie czujnik temperatury na kontrolkę się uszkodził skoro wskaźnik pokazywał ok ale lepiej to sprawdzić lub wmienić na nowy.
P205
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Hm, czyli do kontrolki jest osobny czujnik, a osobny do wskaźnika?
Dzisiaj jak jechałem przez las, wydech w ogóle się rozłączył. Niezły hałas był. Niestety zgubiłem drugą śrubę ze sprężyną, wiec zmontowalem wydech na jednej nowej ze sprężyną i na jednej zwykłej z dwoma nakrętkami. Jest szczelnie bez pasty. Ciekawy jestem czy będzie się to trzymać...
Zmierzyłem też czas 0-100km/h - 14/15sek. Nie najlepiej wobec katalogowych 11sek. Kiedyś trzeba będzie się tym zająć. Pyknęło już 1500km. Czyli dokładnie 100km/dzień.
Dzisiaj jak jechałem przez las, wydech w ogóle się rozłączył. Niezły hałas był. Niestety zgubiłem drugą śrubę ze sprężyną, wiec zmontowalem wydech na jednej nowej ze sprężyną i na jednej zwykłej z dwoma nakrętkami. Jest szczelnie bez pasty. Ciekawy jestem czy będzie się to trzymać...
Zmierzyłem też czas 0-100km/h - 14/15sek. Nie najlepiej wobec katalogowych 11sek. Kiedyś trzeba będzie się tym zająć. Pyknęło już 1500km. Czyli dokładnie 100km/dzień.
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Cały czas znajduję jakieś małe wady i niedociągnięcia. Cały czas jednak jest nieźle. Powolutku pracuję nad Peugeotem. Na razie "naprawiłem" radio - wyłączało się na wybojach. Wydech na razie się trzyma, ale muszę jednak skręcić go na paście, bo delikatnie pierdzi, strasznie irytuje. Dzisiaj wymieniłem regulator napięcia. Wybrałem taki:
Dość tani, ale nie chiński. Działa ok, po wymacaniu stwierdzam, że wykonany solidnie.
Zauważyłem, że różne regulatory mają różne napięcia ładowania. Od 14V do 14,8V. Jakie są odczuwalne skutki przy różnych napięciach?
Pozdrawiam!
Dość tani, ale nie chiński. Działa ok, po wymacaniu stwierdzam, że wykonany solidnie.
Zauważyłem, że różne regulatory mają różne napięcia ładowania. Od 14V do 14,8V. Jakie są odczuwalne skutki przy różnych napięciach?
Pozdrawiam!
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
W sobotę pewien pijany osobnik, przy odpalaniu na kable rozruchowe, podłączył mi odwrotnie klemy.
Efektem - spalony alternator, bezpiecznik od LPG.
Opony do szybkiej zmiany - na mokrym ciężko ruszyć bez uślizgu. Nie myślę, co by było przy awaryjnym hamowaniu...
W każdym razie mam problem. Dzisiaj spostrzegłem, że nie działa także radio, a bezpiecznik jest cały (internet powiedział mi, że na tym samym obwodzie jest oświetlenie wnętrza, a ono działa). Kto mi powie, gdzie mogę szukać przyczyny? Mam nadzieję, że nie padł mi mój Pioneer...
Efektem - spalony alternator, bezpiecznik od LPG.
Opony do szybkiej zmiany - na mokrym ciężko ruszyć bez uślizgu. Nie myślę, co by było przy awaryjnym hamowaniu...
W każdym razie mam problem. Dzisiaj spostrzegłem, że nie działa także radio, a bezpiecznik jest cały (internet powiedział mi, że na tym samym obwodzie jest oświetlenie wnętrza, a ono działa). Kto mi powie, gdzie mogę szukać przyczyny? Mam nadzieję, że nie padł mi mój Pioneer...
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Peugeot 309 Vital
Nie sprawdziłes wszystkich bezpieczników a przed używaniem kabli rozruchowych proponuję pić mleko.
GTI_Efekt Masy
-
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: Peugeot 309 Vital
heeej, kupiliśmy 3 tyg temu identycznego, też w Vitalu, też czerwonego
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Nie sprawdziłes wszystkich bezpieczników
W takim razie gdzie jeszcze mogę szukać tego bezpiecznika?
przed używaniem kabli rozruchowych proponuję pić mleko.
Na kable już nie raz odpalałem. Gdybym robił to sam i tym razem, pewnie też nie byłoby problemu.
heeej, kupiliśmy 3 tyg temu identycznego, też w Vitalu, też czerwonego
Mogę zobaczyć jakieś zdjęcia Twojego egzemplarza?
-
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: Peugeot 309 Vital
Mogę zobaczyć jakieś zdjęcia Twojego egzemplarza?
mamy już 3
1. vital kupiony do odbudowy, a tak naprawdę dogłaskania - idzie na sprzedaż, ponieważ:
2. kupiliśmy gti
3. kupiliśmy sylt'a na częsci - jak podpowiesz, jak odkręcić deskę (niepopękaną) i skołujesz sobie transport (via klubowicz, albo przesyłka), jest Twoja
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Podpowie ktoś coś z tymi bezpiecznikami?
Edit: Dobra, ogarnąłem ten bezpiecznik. Zaraz przy wtyczce radia.
Edit: Dobra, ogarnąłem ten bezpiecznik. Zaraz przy wtyczce radia.